Miten teet maidot yöksi? Onko ne valmismaitoja, jotka jaat pulloihin ja laitat jääkaappiin ja lämmität sitten? Vai teetkö jauheesta? Haluaisin itsekin tehdä valmiiksi, mutta käytetään pääasiassa jauhetta.
Meillä mies tekee paljon. Imuroi ja usein hoitaa tiskikoneen... Toki täytän ja saatan tyhjentää, mutta meillä on oma vitsi tiskikoneen täytöstä, kun mies käy siellä vähän "pelailemassa" järjestelypeliä, ja yhtäkkiä koneeseen mahtuu paljon enemmän tiskiä kuin mun jäljiltä. Miehellä tuntuu olevan into järjestelyyn, joten järjestelköön.
Mies on myös alusta asti vaihtanut pojalle vaippaa. Jouduin jättäytymään tästä tapahtumasta alussa pois, koska olisin muuten arvostellut sitä koko ajan. Joskus ärsyttää, kun olen esim todennut, että "jahas, poika itkee" ja mies on sanonut menevänsä hoitamaan, mutta ei pidä mitään kiirettä. Usein kylläkin reagoi nopeasti. Nopeasti totuttauduttiin myös siihen, että voin olla muualla, ensin kaupassa ja sitten esim. kaverin luona.
Väitän silti, että osaan itse paremmin lohduttaa poikaa tai saada tämän unohtamaan itkunsa, mut olishan se kurjaa jos mies olis siinä parempi kun itse sentään olen päivät pojan kanssa kotona.
Yöt on poikkeuksetta mun vastuulla. En koe sitä liian raskaaksi, joten mies joka tarvitsee unensa enemmän, saa nukkua yöt ja me nukutaan pojan kanssa pojan huoneessa. Jos olisi liian raskasta, mies jakaisi yövuoroja.
Mun mielestä 3 kk ikä on ollut ihan mahtava. Ensi viikolla paukkuu 4 kk rajapyykki. Toivottavasti ei tule kovin isoja muutoksia levottomampaan suuntaan.