Vauvan nukkumisjärjestelyt

Me kokeillaan kans pinnis-sivuvaunu systeemillä ja jos sais tehtyä semmosen unipesän sinne, ni ois vauvalla "turvallisempi" nukkua.
Meijän väliin ei uskalleta vauvaa sijoittaa, kun mies välillä unissaan saattaa muksasta muakin :D
 
Ootteko jotkut sisustaneet jo erillistä lapsenhuonetta? Eikai sellaista vielä alkuun ensimmäisen kanssa tarvitse. Vasta sitten, kun vauva alkaisi muuttaa omaan huoneeseen? Toki on helpompi tietty jo nyt laittaa valmiiksi, jos tilaa/aikaa/energiaa on.
 
Me sisustettiin valmiiksi jo lastenhuone niin löytyy jo heti kaikille tavaroille omat paikat :) Meillä tosin suunnitelmissa että vauva nukkuu ensimmäiset 2 kuukautta kehdossa meidän huoneessa ja sitten siirretään pinnasänkyyn omaan huoneeseen joka tosin on ihan meidän makuuhuonetta vastapäätä niin kuulee hyvin :)
 
Meillä ei oo vielä laitettuna vauvalle omaa huonetta. Alkuun vauva varmaan nukkuu meidän vieressä joko sängyssä tai pinnasängyssä. Omaan huoneeseen sit siirrytäön vauvan mukaan, esim. miten yöt menee :)
 
Mekin sisustettiin heti vauvalle oma huone. Sai selkeesti vauvan tavaroille oman paikan, oon joskus vähän turhankin tarkka :rulez
 
Meillä ei vaaville ole omaa huonetta tulossa ainakaan hetkeen sillä vielä asutaan kaksiossa. Pinnasänky sijoitettu mun puolelle sängyn viereen...en tiedä vielä uskallanko nukkua vaavin kanssa samassa sängyssä...tai luulen et en silloin ainakaan saa nukuttua silmällistäkään.
 
Me asutaan myös kaksiossa, jossa on onneksi neliöt todella fiksusti ja tehokkaasti käytetty. Makuuhuoneen yhteydessä on pieni työhuoneeksi/vaatehuoneeksi tarkoitettu ikkunallinen huone, jossa esikoinen on majaillut 3 kk ikäisestä lähtien (tällä hetkellä 1v 10 kk). Pikkuinen tulee alkuun meidän sängyn viereen pyörällisessä vauvasängyssä (niitä muuten pystyy vuokraamaankin, vaavi-sängystä siis kyse), joka on todella kätevä, pystyy rullailemaan ympäri kämppää. Sitten jatkosta en tiedä, kyllä tuonne pikkuhuoneeseen saa ehkä toisenkin sängyn sullottua :D
 
Me ajateltiin, että vauva nukkuisi äitiyspakkauslaatikossa niin kauan kuin mahtuu, koska laatikko mahtuu hyvin sänkyni viereen. Pinnasänky koottiin toiseen huoneeseen ja sitä ei kyllä mitenkään saa mahdutettua meidän kanssa samaan huoneesen. Katsotaan miten tämä järjestely lähtee toimimaan. :)
 
Meillä aateltu että vauva pääsee äitin ja isin väliin. Ompelin sellasen vauvanpesän, missä varmasti turvallinen tunne nukkua :Heartpink Äitiyspakkaus varmana toimii kanssa alkuun sänkynä, esim päikkäreillä. Ei ole vielä pinnasänkyä edes hommattu, kun olis muutto tämän kuun lopussa isompaan, niin kattoo sinne sitten enempi vauvan kalusteita kun mahtuu. :)
 
Meillä mies nukkuu niin levottomasti, etten uskalla vauvaa meidän väliin laittaa, vaikka se olisi varmasti imetyksenkin kannalta mukavinta. Kun en itse oikein osaa/jaksa ommella mitään, niin ostin äp-laatikkoon reunalakanan niin ei ole niin karun näköinen. :) Saa nähdä miten käytännössä vauva sitten nukkuu ja joutuuko mies evakkoon toiseen huoneeseen ja vauva pääsee äidin viekkuun. :p
 
Heh, niimpä...totuus voi olla meilläkin ihan toinen sitten käytännössä :) isi nukkuu sohvalla jne! Että jääpi nähtäväksi :wink
 
Me ajateltiin ettei uskalleta vauvaa samaan sänkyyn ottaa, vaan nukutetaan äitiyspakkauksessa pinnasängyssä. Nyt kyllä ajattelin alkaa ompeleen babynestiä, niin siinä varmaan uskaltaa ottaa sänkyynki nukkuun. Ei tarvi eestaas yöllä sitte nousta sängystä :)
 
Niimpä, varmana helpoin yösyöttöjen kanssa mitä lähempänä vauva nukkuu :)
 
Täällä ihan samat suunnitelmat ku KM89:llä.. paitsi että varmaa tuo babynest myös sitte pinnasängyssä käytössä.. :)
 
Joo ajattelin kans että tuo pesä korvaa äp-laatikon kokonaan. Siinähän mahtuu varmaan puolivuotiaaksiki asti köllöttelemään :) ei tunnu pinnasänky niin isolta ku pesä siinä suojana :)
 
Ja varmaan kiva myös ottaa pesä mukaan jos on yötä muualla, niin on sitte tuttu nukkumapaikka :)
 
Meillä varmaan alkuun vauva nukkuu vieressä. Pinnasänkyyn siirtyy sit omien fiilisten ja vauvan nukkumisen mukaan. Pinnasänky tulee omaan sänkyyn kiinni.
 
Meillä pinnasänky jalkopäässä, ei oikeen mitenkään päin ollu muuten hyvä. Liian pieni kämppä siis, ei muuta ku muuttoa suunnittelemaan :D
 
Aivan ihana idea tuo babynest KM89! En oo tuollaiseen ennen törmännytkään. Täytyy varmaan tänään raahautua kangaskauppaan :happy: Mulla onkin ollut käsityöinspiraatio hukassa koko raskauden ajan.

Meillä esikoinen nukkui vanhempien välissä, koska se oli mulle tosi tiheiden yösyömisten vuoksi helpompaa. Jossain vaiheessa imetykset yöllä alkoi käydä niin rutiinilla, että aamulla tiesi imettäneensä vain kun liivien luukku oli jäänyt auki. Mitään muistikuvaa ei usein aiheesta jäänyt aamulle:oops:
 
Takaisin
Top