Eleanora, pakko myöntää, etten ihan tarkkaan muista... Aikaa kun on vierähtänyt jo tovi jos toinenkin. Ainakin laitokselta tultua käytin kapaloa aina, kun lapsen laitoin nukkumaan, eli lähestulkoon koko ajan. Sitä en osaa sanoa kuinka kauan, mut ehkä pari ekaa viikkoo ainakin.
Itse olen aina öisin noussut syöttämään vauvan. Jotenkin se on ollut mun juttu. Vaihdoin vaipan, käärin kapaloon, syötin, röyhtäytin ja sen jälkeen nostin omaan sänkyyn nukkumaan. Se on ollut meille toimiva ratkaisu. Muistan monia yöllisiä ihania hetkiä, kun olen vauvaa syöttänyt ja häntä siinä samalla katsellut. Usein tässä vuosien saatossa, kun lasta yritettiin tuloksetta olen muistellut sitä hetkeä, kun kuopustani yöllä syötin ja häntä samalla katsoin ja ajattelin, että tämän hetken ja tunteen haluan muistaa loppuelämäni. Se on antanut minulle usein voimaa niinä pettymyksen hetkinä, kun ei taaskaan ollut tullut raskaaksi.
Makuultaan olen syöttänyt vain päivisin. En ole yöllä uskaltanut, kun olen pelännyt nukahtavani. Olen sen verran isorintainen, että vauvan nenä jää helposti tissin alle, joten olen pelännyt tukehduttavani vauvan. Toisaalta taas olen ajatellut, että nopealla syötöllä vältyn siltä tissiä tuttina pitämiseltä.
Mutta se tapa, mikä itseltä ja vauvalta tuntuu parhaalta, on kaiketi jokaisella se oma juttunsa. Tämä nyt ehkä hieman karkas tuosta kapalojutusta...