Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kylläpä tuli tänään hyvä mieli kun sain tytsyn ekoille päikyille sänkyy ja mies sitte tuumas että se ei olis ikinä voinu kuvitella päivää että tyttö nukkuu päivunet omassa sängyssä sitterin sijasta:).Se meinaan harvoin myöntää että on ollu väärässä,se väitti kun ostin ne keinutassut että ne on ihan humpuukkia.

Meil kyl poika nukkuu hienosti päiksyt pinniksessä. No prob. Enkä uskalla kyl vannoa, et nukkuis yöunet paremmin omassa huoneessa.. täytys vaan kokeilla nukkua eka pari yötä olkkarissa, ennenku alkaa siirteleen.

Joo.. mä painoin enterii ja tuli tyhjä pätkä vaa tohon. Kirjotin siitä, et en jaksa uskoa, et poika nukkuis yksin omassa huoneessa yhtään paremmin. Toistaiseksi nukkuu yöt parhaiten meidän välissä. :D Mut kyl kesäkuussa varmaan testataan tota, et nukkuis meidän makkarissa yksin.. siel tulee nii kuumakin ja varsinkin, jos me kaksi aikuista viel hohdetaan lämpöä siellä yöt.

Tyyne nukkuu yleensä vaan kahet unte päivällä, tosin niillä ei oo mitää erityisiä ajankohtia et mihkä aikaa. Tänää ku kävi vieraita ni toiset päikyt siirty ja oli liian myöhään, ni neiti järjesti sellasen raivarin ku piti yöunille käydä. Selkeesti väsytti ja oliki ihan puolunessa ku huus tuol sängys. Tunnin se jatko ennenku nukahti. Aikani kyl silittelin ja laittelin mobilea soimaa, mut ku ei siitäkää hyötyy ollu ni luovutin. Saas nähä mitä yö tuo tullessaan.

Ohoh... poika veti unta palloon kitinöittä 21-07. Neljän aikaan se heräs omia aikojaan pinniksessä ja alkoi höpöttämään siellä. Nostin rinnalle ja imetin pojan. Mä nukahdin kesken imetyksen, nimittäin havahduin tuossa viiden maissa siihen, et poika oli mönkiny isänsä viereen ja ne nukkuivat siinä nenät vastakkain. :Heartred En voinu raaskia nostaa poikaa siitä omaan sänkyyn. Eiku unia jatkamaan taas. Ja sit, kun poika nukkuu kitinöittä noin hyvin, nii mä en saanu unta kunnolla.. onhan noita pari kertaa ollu aiemmin, mut luulishan sitä ny en nukkuis itekin silloin ku saa nukkua. :D

mä heräsin kolmen jälkee ku tyttö huhuili sängyssää,se oli kääntyny mahallee ni piti käydä kääntämässä se.meinaskohan se oppia ollenkaa kääntymää mahalta selällee?muutaman kerran vahingossa kääntyny joskus sata vuotta sitte.

Onpa teillä vanha tytär... mites vanhoja te oottekaan? :D

Meillä poika alkoi nukkuun joku aika sitten mahallaan. Se pönkää ittensä mahallee, pönöttää hetken ja sit kaatuu siitä uneen takaisin. Hassun näköistä.. kuukausi sitten alkoi aina huuto ja meteli, jos pönötti pää pystyssä sängyssä, vaikka on siis osannu jo kuukausitolkulla kääntyä takas selälleenkin. :D

välillä tuntuu et 150 vuotiaita:grin
ei muakaa haittais jos se nukkuis mahallaa,mutkun ei nuku.kyllä se osaa sen pään alas lakea kun ryömiessäkii saattaa päätää lepyytellä lattiaa vasten,mut sängyssähän se ei sitä hiffaa tehä,ei niin vahingossakaa.noo kaipa tuo joskus senkii oppii.

No varmasti oppii! Meidänkin poika tosiaan hiffas, et nii joo.. voinhan mä kääntyä takas kyljelleen tai laskea tän pään tähän patjaa vasten ja jatkaa unia. :) Monenlaisessa asennossa se kyl nukkuikin.. Mä kävin aina kurkistamassa, kun nukuin niin huonosti ite. :P

Meillä on ruvennu nukkuu kans monis asennois.. Lempiasento on vissii vattallansa peppu pystys ja siitä on hyvä tykittää huonot ilmat pihalle :DD

Viime yönä poika sai ekaa kertaa sellasen kauhuhuuto kohtauksen. Ihan syvästä unesta heräs kovaan lohduttomaan itkuun. Johtuukohan hampaista? illalla oli muutenkin kitinää ja annoin särkylääkkeen, mitä annan yleensä äärimmäisessä hädässä. vai onko nämä niitä kun sanotaan että päivän tapahtumat tulee uniin ja tekee levottomaksi? onko se jo tässä iässä?

Meillä nykyään tyttö nukkuu yleensä tosi hyvin, mutta äidillä on kaikki mahdolliset uniongelmat! Ensin ei saa unta ja sitten kun saa, niin ei pysy unessa. Ja taas on vaikeuksia nukahtaa. Sit kun nukahtaa, niin näkee unta siitä ettei saa unta. Huhhuh! Mä niin stressaan nukkumisesta, ettei siitä tule sitten yhtään mitään... Stressi tulee varmaan ositain ihan syystä, kun herätyksiä on niin paljon, kissat vuorotellen ja vauvakin välillä kiljasee unissaan...:smiley-angry003

Kyllä mä uskon että tän ikäsillä jo päivän tapahtumat tulee uniin...ja joskus on vaikea rauhottua unille, kun maailma on niin jännä paikka...:rolleyes: Meillä hampaiden tulo aiheutti sellasta jatkuvaa kitinää ja itkuisuutta.

Meil pikkumies päätti herätä jo ennen 7... Kiitos ukon torkuttamisen.... oli hiukka kiva aamu ku kitisi kokoaja väsyänsä... pistin sen ny pihalle nukkuu ja toivon et nukkuis kunnon päikyt ettei olisi sitte nii vihanen pikkumies...

Täällä on unikoulun myötä unet parantuneet öisin :) Nyt mietin laitanko pojan parvekkeelle nukkumaan, kun ulkona pöhisee lehtipuhallin, argh vihon viimenen keksintö.

Mua ärsyttää noi naapurin rakit ku ne juoksentelee vapaana täs meijän rivitalon pihas ja ne haukkuu... Poika herää melki aina siihe ku poitsu nukkuu päikkynsä pihalla...

meillä nukutaa yöt pääosin hyvin,oikeestaan tosi hyvin.viime yö oli poikkeus kun tytsy käänty yöllä mahallee.mut muuten sitte eka herätys on viideltä mistä sit uni jatkuu 6-6.30 asti.

Meillä nukuttiin tänään puol 10 jipii :) muutenkin meillä on nukuttu nyt viikon verran 9-9.30. Sit meillä käytiin vasta äsken (13) ekoille päikyille. Voi kyllä olla, että herääminen aikaistuu taas, kun tultiin tosiaan eilen kotia ja sitä ennen oltiin viikko mummulassa, jossa pimennysverhot ja meidän kotona tietty ei oo.

Takaisin