Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän ipana on nukkunu pinniksessä siitä asti, kun tuli synnäriltä kotiin.. Sit välillä on nukkunu ainoastaan vieressä tai osan yötä pinniksessä.
Sillon ku poika oli vastasyntynyt, ni en ois uskaltanu nukkua se vieressä.. se oli niin pieni rääpäle.. nyt kun se on iso mörssäri ja potkii ja mäiskii meitä, nii toivoisin, et se pian rauhoittuisi noi yöt nii selviäis itekin vähemmillä mustelmilla.. :blackeye Eihän se joka yö vieressä nuku, mut kitinäöinä en jaksa enää saikata ja mitää unikouluakaan vetää.

Meil nukutaan kahdet päikyt ulkona, suunnilleen 9-11 ja 14-16. Ei siis aina kahta tuntia, mutta 40 min - 2 h. Jos jää ekat päikyt lyhyiksi, niin tarvii ehkä vielä kolmannetkin. Ajattelin alkaa ihan vähän rajoittamaan päikkäreitä, kun tytölle on tullut paha tapa aina silloin tällöin alkaa riekkumaan keskellä yötä tunniksi tai pariksi. Epäilen, että unta ei vaan riitä koko yöksi, jos on nukkunut tosi pitkiä päikkyjä. Tosi hyvin tuo nykyään jaksaa päivisin olla hereillä jo pitkiäkin aikoja. Saa nähdä tepsiikö...

täällä tänää eka päivä kun voi yrittää nukuttaa kaikille päikyille sänkyy,saa nähä miten käy.
mies viime yönä oli käyny kerran tarjoo tytölle maitoo,se tosin oli tiedossa koska eilen ei soseet maistunu oikeestaa yhtää ja illalla kun heijasin sänkyä niin maito vaa hölsky sen mahassao_O oli aika pahan kuulonen ääni.

Ooooooh... miten upeaa. Meillä ei poika ala nukahtaan ilman iltamaitoaan eli tissiä. Kokeilin tos muutaman illan mut meinas olla turhan hankalaa. Ja sänkyyn ei kyl omia aikojaan nukahda vaa alkaa karjumaan siellä. :D antaa ny olla viekä hetken pieni ja nukahtakoon tissin kautta. :p

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä poika ei suostu nukahtaa syliin. Iltaisin se on tissi ja samantien kun lopettaa lussuttamisen ni tutti suuhun ja omaa sänkyy. Jos haluis hetken pitää sylissä ja silitellä ni jätkä alkaa vaa naureskella ja nukkuminen unohtuu. Omaan sänkyyn se pitää laittaa, hetken se siel tusaa iteksee jotain ja sitte sammuu. Päivisin taasen nukkuu aikalailla vaunuissa parvekkeella.
Toivottavasti tämä säilyykin näin helppona :)

Me ollaan tarkotuksella erotettu tissittely nukahtamisesta, välissä pestään hampaat ja luetaan vielä pari kirjaa. Me nukutetaan nykyään sylissä heijaamalla ja sitten herätellää sänkyyn laskiessa ja äkkiä molemmat kädet päälle hetkeksi. Yleensä simahtaa kerralla, joskus joutuu nostamaan pari kertaa uudelleen syliin. Pitää olla riittävän väsynyt, ettei jaksa kauheesti vastustella. :) Ehkä mekin sitten joskus päästään siihen että tyttö nukahtaa pinniksessä itsekseen, mutta olen silti tyytyväinen, että on edes joku toimiva keino!
Mutta jos tyttö herää yöllä huutamaan, niin silloin mikään ei enää tepsi...:/

Meil ei enää monee kuukautee ees vahingoskaa nukahdeta sylii :D
Ja muutenki huonosti sylissä enää halua olla ku hinku on kova lattialle ryömii :)

No mä yritin sitä erottaa kans jo pari kuukautta sitten. Sit väliläl yrittäny taas uudestaan muutamana iltana peräkkäin, ei vaan vielä onnistu. Ehkä kohta vois taas alkaa koittaan. Sadut sun muut rutiinit ei auta, vaik on olleet samat kuukausia jo.. ainoastaan tissi nukuttaa. :D

mä haluun nyt opettaa nukkumaa päikkärit omaa sänkyy et sit ei tarvi tuskailla sitä nukutusta kun sitterii ei mahdu.sitteris ei kyllä muuten olla enää ollenkaa mut iltasin ollaa tydy siihen rauhotettu ennenku ollaa sänkyy viety.
ois kyllä kauheeta jos ei mahtuis sitterii eikä muualla olis tottunu nukkumaa.sylissä se ei ees viihdy muutaku istumalla ja sillonkii vaa hetken ku taas on hinku eteepäin.

Pistin pojan ekoille päikyille ja rupesin miettii et puinkohan pojalle liikaa päälle... On kuitenki aika kolee keli mut +9 astetta lämmintä...Mahtaa olla et sieltä poika herää hikisenä tunnin päästä.... Sukkahousut ja kypärähuppu tais olla liikaa... no sen ny si näkee :)

Jäde, mä en sinuna stressais vielä tulevasta, jos kerran toistaiseksi mahtuu sitteriin. Ehtiihän sitä myöhemminkin opettaa, kun ei enää mahdu. Meillä sitteri ei koskaan toiminut nukuttamisessa...olisin käyttänyt varmasti jos olis toiminut. :)

Ja eiköhän se oo tärkeintä, et lapsi nukkuu. Mä ainakin ajattelen nyt niin enkä revi ressiä enää mistään unikouluista jen. Mä alan uskoa siihen, et ikä todellakin tekee tehtävänsä ja seuraavan lapsen kans en ookaan hermoissani, kun ei meekään ihan niin unikoulun mukaan tms. Ehkä tosiaan poika pian toteaa itse, et pinniksessä yksin kiitos ja se siitä. Niinhän oli isänsäkin jo hyvin pienenä todennut, että hän haluaa mennä nukkumaan yksin ja nukkuakin yksin. Hän puhui tosi aikaisin pitkiä lauseita ja ilmoitti nukkumisensa tosi pienenä taaperona. :D

no nyt tytsy on vissii jo tottuneempi nukkumaa päikyt omassa sängyssä,äkkiä sinne nukahtaa.harmi vaan et viikonloppu sössii taas nukkumiset kun molempina päivinä on menoo ja päikkärit nukkuu sen takia autossa.

Pirpana olikin eilen harvinaisen virkeä.. kukkui kymmeneen asti. Sit kun hänet sai vihdoin nukkumaan, niin tunnin päästä tuli kauhea huutokohtaus. Ei auttanu syli, hyssytys, suukot, tutti... taisi olla unikauhukohtaus. Pitkästä aikaa.. johan tässä saatiin olla monta viikkoa ilman tuota tunti nukahtamisesta esiintyvää huutoa. Huusi hysteerisenä ja melkein haukkoi henkeään. Raukka.. rauhoittui vasta, kun tajusin kääntää hänet vatsalleen käsien varaan ja heijasin siinä. Ipana tuli siitä sitten meidän keskelle nukkumaan. En viittinyt moisen itkukohtauksen jälkeen laittaa pinnikseen enää. Toivottavasti ei ala tuo huutokausi uudestaan.. se oli mulle raskas se edellinen kausi kun murehdin vauvani nukkumista. En saanu nukuttua, kun ootin sitä huutoa ja sit oli jotenkin niin surkee olo toisen vuoksi, kun oli saanu sen uudestaan unille. Toki nukuin pojan kans yhdet päiksyt jos väsytti. Onneks poika nukkui meidän keskellä sitten loppuyön kuitenkin hyvin.. vähän nyyhkytti siinä huudon jälkeen unissaan, mut siihen auttoi kun sai pitää mua sormesta kiinni.

Meidän on pakko tehdä tosta meidän makkarista pojan oma huone. Onneks on nii iso olkkari, et tänne mahtuu sänky.. täytyy vaan siirtää tietsikkapöytä ja lipasto makkariin. Oppiskohan se lapsi nukkuun yksin.... ja oppisko äiti. :D

Me säilytetää vaunuja olkkaris mut voishan tän tietokonepöydän ja ne vaunut heivata makkarii ja siirtää sänky tänne olkkarii... No toisaalta emmää jaksa ruveta sisustaa uusiks :DD nukkukoot meijän vieressä <3

Takaisin