Vauvan nimi

Mua harmitti aikanaan ettei meidän kummankaan suvussa ole perintöpukuja ollut. Ystävä teki esikoiselle mekon ja se on sitten meidän perintöpuku, jos vaan omille lapsille ja tuleville sukupolville kelpaa.
 
No meillä tullaan kastamaan vauva mun kastemekossa, mun edesmennyt täti on mulle ja mun kaksossiskolle aikonaan semmoset kutonu? valkosta ihan yyber ohutta ja pehmyttä villallankaa toi kai on. Ei oo anopilla asiaan nokan koputtamista, vaikka tuskin ees sanos mitään. En ees tiiä missä vermeissä mies ja sen sisarukset on aikanaan kastettu. Eipä oo onneksi haitaksi asti anoppi ja appi ikinä kun niitä harvemmin näkee vaikka samalla paikkakunnalla pari vuotta asuttu niin omat vanhemmat käy tiheämmin kylässä mitä miehen :)
 
Ei meilläkään kasteta lasta, mutta anoppi virkkasi esikoiselle yhden vanhan kirjan kastemekon ohjeen mukaan vähän lyhyemmän mekon jossa sitten meillä violetit nauhat tuolle tytölle oli kun violetti oli väriteemana nimiäisissä. Ja mekkoa pidettiin vaan osan aikaa juhlasta. Tämänkin kohdalla pidetään tätä samaa mekkoa nimenjulkistuksen ajan ja sitten vaihdetaan jotain muuta päälle vauvalle. Tämä lähinnä siitä syystä, että koitetaan jotain pientä perinteistä ja "uskonnollissävytteistä" pitää mukana, koska mummini on ihan todella harras uskovainen.
 
Juu toi meidän kastemekko on edelleen aktiivisessa käytössä ja siinä on kastettu jo edesmennyt isän isäkin eli jotain lähemmäs 80 vuoden ikää sen kanssa päästään.

Mä olen taas se pirttihirmu jolla on mielipide joka asiaan, omat vanhemmat osaa ottaa pakkia ja odottaa että rauhotun. Anoppi ei vielä oo tajunnut tätä :D Lähinnä sillä on kait pelko persiissä että tukeudun mun omiin vanhempiin enemmän kuin häneen ja että hän jää paitsi jostain kun hänellä ei oo tyttäriä ja tää on ensimmäinen lapsenlapsi. Oh well, päivä kerrallaan - mäkin yritän olla diplomaattinen näiden hormonien kanssa ei ihan helppoa...
 
Meillä on kastemekko, jossa on meidät kaikki sisarukset kastettu. Äiti sen kätköistään jo toi jokin aika sitten ja se tuoksuukin niin ihanalle, ai että :)

Anopeissa on se paha puoli hyvin usein, että he eivät oikeasti ymmärrä tai halua ymmärtää, että tottakai tyttäret tukeutuvat ihan luonnostaankin omiin äiteihinsä paljon enemmän, etenkin näissä asioissa. Se on täysin luonnollista eikä sitä kukaan tee vain pahoittaakseen toisen mieltä. Antaisivat tilaa, niin pysyisi suhteet kunnossa :wink Meillä onneksi anoppi ei sekaannu liikaa ja aionkin oman äitini kanssa hössöttää nuo kastajaiset, toki anoppiakin kuunnellen, jos jotain ihan ehdotonta hänen päähänsä putkahtaa.
 
Argh, siis tää anoppi-keskustelu. Mä niiiiiiin en tule toimeen anoppini kanssa. Tai se ei mun kanssa, mtien sen nyt ottaa. Mä voisin repiä miljoona postausta tekstiä pelkästään omasta anopistani :D Mut on haukuttu miehelle ehkä satoja kertoja tän koht 12 vuoden aikana mitä ollaan yhdessä oltu ja minä koitan sitten vaan tulla toimeen asian kanssa ja aina kun nähdään niin se on semmosta varpaillaan kävelemistä kun koitetaan välttää loukkaamasta toisiamme. Me ei vaan olla ollenkaan samalla aaltopituudella. Sama tosin pätee kyllä miehen siskoon.
 
Aij, muillakin on täällä unelma-anoppeja :D Mun anoppi on edelleen miehen exän kanssa kovin läheisissä väleissä. (Erosta vuosikausia) Mulle asia on tietysti ihan ok, enhän edes ihmistä tunne. Sattumoisin kyllä ollaan samassa työpaikassa... Mutta isossa firmassa. Mutta niin.. Onhan se nyt aina huvittavaa, jos anoppi esim. Pyytää meitä istumaan iltaa ja jos kieltäydytään niin jaksaa aina huomattaa, että hän sitten soittaa tän eksän kylään... Tsiisus sentään :D
 
Mut taas on luokiteltu horoskoopin perusteella selkäänpuukottajaksi ja takinkääntäjäksi ja muutenkin pahaksi ihmiseksi, koska kaikki kauriit nyt vaan on sellaisia (hänellä sattumoisin sisko joka on kauri ja jonka kanssa välit huonot). Sama pätee neitsyisiin (toinen miniä on siis neitsyt) että he ovat pakkomielteisen järjestelmällisiä eikä hän voi käsittää sellaista. Lisäksi oon pinnallinen, koska mulle on tärkeää se miltä kotona näyttää ja haluan että kotini on siisti ja järjestyksessä :D Ihan vain noin muutamia mainitakseni :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Olisko teillä vinkkejä mistä vois ostaa mekon ristiäisiin? Ei siis kastemekko vaan se ihana hörhelömekko joka laitetaan sen jälkeen? Mitähän kokoa sen kannattais olla? Ei kyllä mitään kiirettä sen kanssa ku suunniteltu vasta heinäkuun alkuun juhlia. Kattoo sitte vähän lähempänä. Ainaki niissä nettikaupoissa mitä oon kattonu ni ei oo oikeen ollu niin ihania... Tai sitte ihan ihmeelliset hinnat. Ei viiti kovin montaa kymppiä maksaa yhestä käyttökerrasta ellei sitte oteta tyttöä mukaan elokuisiin häihin. Ei sillä, on mullai sellasia mekkoja mitä ei oo käytetty paria kertaa enempää.
 
amanita, Kuopion Matkuksen ostoskeskuksessa muistaakseni Jesper Junior -liikkeessä oli nättejä vauvan mekkoja, hinnat 25-50 e. En kyllä vaatemerkkiä muista eikä äkkiseltään ainakaan Jesper Juniorin verkkokaupassa niitä näy... Espritin verkkokaupassa oli pari koristeellisempaa mekkoa. Lastenvaateliikkeisiin siis shoppailemaan! :)
 
Mä bongasin vauvalle nimiäisiin kivan bodyn lindexiltä, semmoinen valkoinen missä päällä liivi, siihen sitten kaveriksi liivien väriset housut :) Esikoiselle on mekko ostettuna myös nimiäisiin, miehelle viel tarvii ostaa paita ja mulla nyt on mekko jonka kanssa toi tissitys sujuu vaikkei imetysmekko olekkaan :)
 
Mun vinkki on GAP, koska niiden mekkoihin useimmiten kuuluu samaa kangasta olevat vaippapöksyt. Tyylii!
 
amanita toi jesper junior liike tais löytyy kans oulun ideaparkista. Riippuu varmaan minkä ikänen ja kokonen vauva kun syntyy niin olisko se 56 koko aika hyvä?
 
Mä tuolle kuopukselle ostin mekon mukelomestasta. Maksoi varmaan 60€ ja hiukan kyllä ahisti. Sit myöhemmin kävin tarjoustalossa ja siellä oli sellanen ihanan pehmee ja nätti polyesterisatiinia oleva mekko ja vieläpä oli -50% eli maksoin lopulta 12,50€ ja palautin sen toisen mukelomestaan. Tykkäsin vieläpä tuosta edullisesta enemmän ja oli huomattavasti kivampi pukea vauvan päälle, kun oli pehmeä (kalliissa mekossa oli tosi kovat saumat ja ois tarvinnut ehdottomasti jonkun bodyn tms alle ja hellepäivänä raukka pieni ois paahtunut).
 
Kiitos vinkeistä. Täytyy siis lähtee kesällä katsastamaan ihan paikan päälle näihin "oikeisiin" lastenvaateliikkeisiin. Ja näköjään vähän muuallekki. Joku aletuote olis kyllä kiva bongata mutta onneks on nää facebookin lastenvaatekirppikset ni voi siellä sitte myydä eikä tartte alkaa postitteleen.
 
Takaisin
Top