Vauvan nimi

Jes saatiin miehen kanssa tytönkin kohtaan nimi ja jos ei miellytä kun syntyy ni eihän tota hätä kaste nimee oo pakko pitää..Et onpahan nyt nimet valmiina ainakin toistaseks.. :)
 
Yllättävän vähän ollaan miehen kanssa käytetty vauvasta sen tulevaa nimeä. En tiiä miks. Yleensä se on vaan vauva tai tyttö. Yritän lanseerata tylleröä ku se on niin kiva. =)
 
meil kaikki puhuu vaan Taisto-Armaasta :D Ja ei, lapsen nimeksi ei tule Taisto-Armas :D Varsinkaan kun isä on vasemmistopoliittinen :''DDD Olis vähän liian kantaaottava nimi mun konservatiivisille sukulaisilleni :wink Toistaiseksi ollaan päätetty vaan et todennäköisesti pojan nimi alkaa A:lla ja ollaan vähän mietitty vaihtoehtoa et kolmas nimi olis Laurinpoika.. siin on vaan jotai semmosta joka viehättää :)
 
Mun poikanimilobbaus jatkuu innokkaana, tosin pelkään, ettei onnistu. Mulla on siis ihan ehdoton lempparivaihtoehto pojalle ja mies ei ole siitä ihan varma, mut oon ajatellu, et ehkä se tottuu ja sitten tykästyy kanssa siihen nimeen, jos vain tarpeeksi usein ehdottelen sitä :D Tytöllekin keksittiin vihdoin edes yksi mahdollinen vaihtoehto. Ei siis tiedetä, kumpi on tulossa, mut pojannimiä ollaan keksitty monta mahdollista (ja sit se mun lemppari!), tytönnimi tuottaa enemmän vaikeuksia.
 
Meillä on etunimi ollut valmiina siitä asti kun esikoinen sen kaikille kertoi. Olen itse saanut päättää sikkusisarusteni nimiä joten ihan kiva jatkaa perinnettä. Toinen nimi tuli päätettyä viimeviikolla ja ristiäispäiväkin vahingossa. Isovanhemmat täälläpäin reissussa tiettynä viikonloppuna eikä voi odottaa että usein tulisivat 650km tänne. No nyt sit vaan toivotaan ettei vauva myöhästy:dummy:

Aika kiva ajatus tehä juustokakut pakkaseen raskausaikana niin kuin pikkuleivätkin ja silittää vaatteet ja liinat valmiiksi ennen vauvan tuloa.. inhoan sitä uupumusta minkä olen aijemmin saanut riatiäisjärjestelyistä kun vauva kin jo 2kk.
 
Me ollaan kanssa alustavasti suunniteltu nimiäisiä, ajateltiin juhannuksen jälkeistä viikonloppua ja juhlat vietetään meidän äitin ja hänen miehensä luona, kun heil on semmonen iso kartanotyyppinen talo missä on iso etupiha ja noin.. Toivotaan vaan hyvää ja kaunista säätä :D
 
Ihana, että joku muukin miettinyt jo näitä bileitä. Mietin omaa hulluuttani käsinpestessä viime viikolla kastemekkoa. Olenkin ihan normaali raskaanaoleva nainen!

:D
 
Just sanoin miehelle että voisko jostain tilata jonkun järjestään meidän ristiäiset. Saavuttais vaan vauvan kanssa paikalle ja kaikki ois valmiina :D Meillä ei oo nimivaihtoehtoja (mulla on lista kyllä..), kummeja mietitty, saatika ajankohtaa tai muutakaan. Ehkä tässä kotona ollessa rupee nyt suunnitteleen jotain. Meille ei vieraita tule kun "pakolliset", se on päätetty. Ei oo oikein mitään paikkaa missä pitäisi, niin pidetään kotona intiimit juhlat vaan. :)
 
Meillä on paikka varattuna, toivoa sopii ettei paljo etusessa synny. Nimestä käydään vielä kovaa keskustelua, mutta kummit on jo valmiiksi kysytty. Aateltiin kyllä tarjottavat tilata jostain ettei tartte itte alkaa sika väsyneenä niitä tekemään. Eiköhän se riitä jos kakkua ja voileipäkakkua on tarjota :)
 
En ihan ole vielä noin pitkällä kastejuhlan suhteen mutta toki kummeja on mietitty ja paras pappi -kisa on pidetty. Paikkaa ollaan mietitty ja ketä kutsutaan. Tällä kertaa ei haluta kotona järjestää.

En olekaan ajatellut, että juustokakku kestäisi pakastamista. Tuo pitää laittaa korvan taakse. Tosi hyvä vinkki, kiitos palmikko!
 
Emppuliina, meillä on myös pienet, mutta kyllä sitä kummeista ja isovanhemmista ja omasta sakista väkeä kertyy! Meillä on ihan kotona, vaikka ennen aattelin kirkon kahvi huonetta.

Ajatuksena oli juustokakut ym. maksat tarjottavat, joita ei tarvitse valmistaa/ koristella kummemmin viimetipassa. Kermakakku ois kiva mutta inhoon pursottamista. Ja sitten suolasta esim salaatteja on nopea tehä samana päivänä. Meillä on aijemminkin ollut juotavana kahvia, jääteetä ja omenaspritea, joten suunnilleensamat.
 
Ajattelin hoitaa ristiäiset mahdollisimman helpolla. Eli vuokrataan kahvittelutilat astioineen seurakunnalta ja tarjoilut hoituu nyyttäreillä (kun sukulaiset kuitenkin haluavat jollain tavalla osallistua). Ei ole sitten kokattavaa eikä siivottavaa. Jos vauvan saa roudattua paikalle, niin se riittää :)
 
Niin tuntuu kertyvän. :D Mäkin ajattelin että jos vaan pidettäis isot ja esim. täällä ois seurakuntatalo ihan kiva missä vois pitää. Täytyy ruveta miettimään! Eikä tosiaan mitään kauheita kattauksia, helppoja simppeleitä juttuja joita voidaan ite tehä. :) Voileipäkakun haluaisin, se täytyy tilata kylläkin sitten.
 
Meillä on nimet jo valmiina, vaikka ei ole edes vauvasta tietoa! :rolleyes: No, perjantaina selviää, tuleeko perjantaista 27.3. tähän astisen elämäni paras päivä vai siirtyykö se paras päivä vielä vähän eteenpäin... :joyful:
 
Minäkin toivon, että muksu on täsmällinen, laskettu aika on 22.5, ja omat synttärit olisi kesäkuun lopussa, joten niillä main voisi sopivasti juhlistaa nimiäisiä ja synttäreitä. Ajateltiin pitää mun äidillä,lähempänä vieraita ja enemmän tilaa kuin meillä kotosalla. Tahtoisin sellaiset rennot kesäjuhlat, joissa toivottavasti istuttaisiin ainakin perheiden kesken rauhassa myös iltaa naposteltavien ja viinitonkan kanssa :) Kummikysymys on täysin ratkaisematta, eikä nimikään ole päätettynä, mutta tarjottavia olisi mukava jo miettiä!
 
Meillä on nimet selvät myös, oikeestaan ne päätettiin tyyliin heti kun kaksi viivaa tuli näkyviin :D Kummit on pyydetty... Meillä on vielä ristiäiset vähän kysymysmerkki. Nyt varsinkaan kun ei oo ns. "tietoa" koska tää uus perheenjäsen saapuu niin en halua ees miettiä niitä vielä :D
 
Me taidettiin eilen päästä yhteisymmärrykseen nimestä :) toki ollaan jo kaksi kertaa päästy ja vähän ajan päästä muutettu, mutta jospa se tällä kertaa pitäis :)
 
Meillä nimet on suunnilleen päätetty ainakin saatiin jotain esitietolomakkeeseen laitettua :) ristiäisiä oon mä lähinnä yksinäni miettiny et tarvii rajottaa kyl vieraat ihan minimiin kun eihän meille mahdu älyttömiä määriä ja kotona tahdotaan pitää kuitenkin :) papiksi oon haaveillu mieheni kastepappia kun on kastanut meidän sukulaisia :) mutta hän on naapurikaupungin seurakunnalla töissä mutta ei kai se mikään ongelma ole :)
 
Kyllä ne papit tekee syrjähyppyjä vieraisiinkin eli kannattaa ehdottomasti kysyä, etenkin kun joku spesiaali tiedossa.

Meille kerran pyydetty ikämiespappi tuli mielellään, ei kai noi kutsumusammattilaiset osaa kieltäytyä vaikkeivat enää aktiivivirassa olekaan.
 
Meil ei pappia tartte onneks miettii, kun ei kerran kastetakkaan. Esikoisen nimiäisissä meillä oli yks meidän todella hyvä ystävä julkistamassa meidän lapsen nimen, itseasiassa sama tyyppi hoiti puheosuuden myös meidän hääjuhlissa ennen noita nimiäisiä. Nyt ei tiedetä mitä keksitään, kun tää kaveri muutti ulkomaille töihin ja ei ole ollenkaan varmaa et saako lomia silleen et pääsis suomeen silloin. :/

"kummeille" tehdään kummitodistukset, kuten esikoisenkin kummeille tehtiin ja öö.. Noh tarjottavaksi olin miettinyt et voileipäkakkua, täytekakku, pikkuleipiä (lapset tykkää), ehkä jonkun pastasalaatin vois väsätä kanssa ja leipää.. Kahvia, teetä, mehua.. Jotakuinki semmosella combolla taidettiin vetää esikoisenkin nimiäiset :D Tarttee varmaan kuvista katsoa :'D

Koristeiksi ajattelin et jos ostais teemaan sopivin värein ilmapalloja (ei, ei vaaleensinisiä tai vihreitäkään välttämättä) ja koittais aikansa kuluksi jossai vaiheessa räpeltää jonkun viirinauhan valmiiks.

Mietin muutenki et nimen arvausta olis hauska järjestää ennen nimen julkaisemista vaikka niin että nimen kaikki kirjaimet olisi kirjoitettu a4 kokoiselle paperille ja vieraat sais niistä koittaa järjestää lapsen nimen ja katsoa osuuko oikeaan :D
 
Takaisin
Top