Vauvan nimi

LMK

Näppärä viestien naputtelija
En tälläistä keskustelua mistään vielä bongannut.
Toki ehkä hieman aikaista, mutta varmasti osa on jo mietiskellyt vaihtoehtoja :)

Itse emme halunneet rakenneultrassa tietää kumpi on tulossa, mutta nimet on mietittynä jo valmiina.

Onko muilla ollut nimivaihtoehdot selkeät alusta saakka? Tuleeko suvusta nimeä vai jätetäänkö nimen miettiminen sitten synnytyksen jälkeiselle ajalle? :)
 
Oon kyllä nimiä miettinyt...jo vuosia :) Tytölle listattuna enempi mieluisia nimiä, kuin pojalle. Suunnittelin eikoiselle nimen valmiiksi ennen syntymää, mutta tyttö ei näyttänytkään ihan siltä nimeltä. Vähän aikaa pyöriteltiin ehdotuksia, kunnes sit yksi nousi yli muiden, tämäkin nimi oli kyllä ollut listalla jo piiiitkään :) Ei ole mitää suvussa periytyviä nimiä. Ne pääsee listalle jotka kuulostavat meidän korvaan kauniilta ja "oikealta", tai joilla on joku henkilökohtainen merkitys.
 
Meillä olis tytölle ollu parikin nimeä valmiina, mutta poikien nimiä ei oltu edes mietitty yhtään :D Nyt sitten ollaankin varsinaisen tenkkapoon edesså kun pitäis miettiä kivoja poikien nimiä joita ei omasta mielestä oo ja jos on niin lähipiiri on jo vienyt ne. Esikoisen nimi muotoutui vahingossa semmoiseen muotoon että jokainen nimi loppujen lopuksi löytyy suvusta :D Vaikkei oltu edes ajateltu asiaa kuin kolmannen nimen kohdalla joka on siis sama kuin minulla. En nyt tiedä tuleeko tälle tyypille yhdeksi nimeksi miehen toinen nimi vai ei.. Kun nyt päästäis siitä etunimestäkin sopuun :D Vauva on Taisto-Armas niin pitkään kunnes sille oikea nimi keksitään :D
 
Me ollaan aika ajoin pyöritelty nimiä ja vahvat suosikit on molemmille tiedossa. Toivottavasti tuleva poju on nimensä näköinen :) Jostain syystä kolmen etunimen yhdistelmä molemmille miellyttää, vaikka molemmilla vanhemmilla on vaan kaksi etunimeä. Välillä pyöritellään kahdenkin etunimen yhdistelmiä, mutta jotenkin ne kolmen nimen yhdistelmät kivemmin soljuu! Poju saamassa isänsä toisen nimen toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, se vaan jotenkin ensimmäiseen nimeen sopii ja samalla nimi lähtisi kulkemaan suvussa, jos se tulevia sukupolvia samalla lailla viehättää :)
 
Meillä ollaan vielä aika ulapalla nimistä. Pojalle oltais varmaan helpommin löydetty nimi, kun niitä esikoisten kohdalla niin paljon ihmeteltiin. Mutta nyt kun on tulossa tyttö niin aika vähissä on ehdotukset, listattiin(minä listasin) pari kk.tta sitten n.10nimeä joista osa on ruksittu tällä hetkellä kokonaan yli, ja loput ovat valahtaneet toisien nimien ehdotuksiksi lukuunottamatta yhtä. Tästäkään nimestä ei kummatkaan olla miehen kanssa täysin varmoja ja haluttaisiin lisää etunimi vaihtoehtoja, joista sitten lapsen nähtyämme päätettäisiin sopivimmalta tuntunut. Esikoisten synnyttyä todettiin tämä metodi meille mielekkääksi :)

Ja suvun nimistä ei jatka matkaansa minun kolmas nimeni, joka on ties kuinka monta vuotta kulkenut suvussamme, en vain yksinkertaisesti pidä siitä. Toinen nimeni kummiskin on yhtenä toisen/kolmannen nimen ehdotuksena vielä mukana.
 
Meillä on pojalle nimi valmiina mut tytölle on pari vaihto ehtoo et siitä ei olla vie päästy selvyyteen ja kun haluttais et olis siinä lapussa sit jo hyvät nimet mitkä lähtee synnärille hätäkastetta varten..Se lappu muistaakseni piti palauttaa viimestään 30+0.. Tuota sukupuolta kun ei haluttu tietää niin tarvii olla molemmat nimet hyvii.. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Onko se nimi oltava hätäkastetta varten siinnä paprussa, aattelin vaan jos ei siihen mennessä keksikkään :) En ole kyllä vielä yhtään miettinyt vielä.
 
Meillä on jo nimet valmiina, ollut heti ekoilta viikoilta lähtien :D
Oli jotenkin niin helpottavaa, kun miehen kanssa oltiin nimistä heti samalla aaltopituudella :D Anoppi tietty järkyttyi nimimietteistä, mutta se ei oo mitään uutta tässä perheessä ;D
 
Mulla on paljon nimiehdotuksia tytölle, samoin miehellä muutama mutta ei olla vielä mitään päätetty. Luultavimmin sitten kun näkee vauvan ensi kertaa tulee fiilis mikä hänen nimensä tulee olemaan :) Pojan nimen mies on jo päättänyy jos sattuu niin, että kätilö nähnyt sukupuolen väärin (sanoi että varma tyttö, mutta itse odotan varauksella ettei tule pettymyksiä) :)
 
Meillä on pitkä lista potentiaalisia poikien nimiä, ja tyttöjen nimiä ei ollenkaan (paria ollaan vähän mietitty)! Ja sukupuolta kun ei tiedetä, niin molempia pitää miettiä.. Pääsääntöisesti tykätään vanhemmista nimistä (omien isovanhempien ikäluokasta), myös muutamista vähän tuoreemmista, mutta ei yhtään mistään "kikkailevista" tai jostain väännetyistä nimistä. Meistä olisi tosi kiva, jos nimellä olisi joku tarina tai merkitys (kuten kuolleen isovanhemman nimi tms), mutta kovin montaa sellaista nimeä ei olla keksitty. Pohdinta jatkukoon :) Onneksi ollaan kyllä tosi samoilla linjoilla nimistä! (paitsi et jos yksin päättäisin, niin pojan nimi olisi ehkä jo päätettynä, mut mies vähän empii sen kanssa vielä. Onneksi on muitakin hyviä vaihtoehtoja!)

Ongelmaksi saattaa vielä kehkeytyä, että mun tämänhetkiset kaksi ainoata tyttövaihtoehtoa "rimmaa" tosi hyvin kahden lempipoikavaihtoehdon kanssa. Ja liian yhteensointuvia nimiä kun en missään nimessä tahdo! Eli jos nyt tämä on tyttö ja annetaan toinen noista nimistä, niin sit luovutaan mahdollisuudesta antaa joskus kenties tulevalle pojalle yksi lempparivaihtoehto. Olipa vaikeasti selitetty! Nämä ei oo ne nimet (olen mustasukkainen ideoistani), mut tyyliin et jos tästä tulee Aino niin seuraavasta ei voi tulla Eino.
 
Meillä on ollut pojalle valmis etunimi jo ennen raskautta. Tytölle on myös ollut valmiina 2/3 nimestä, jotka tulee suvusta. Etunimi tytölle on varmistunut nyt raskauden aikana. Pojalle on etunimen kaveriksi mietitty kahta nimeä, jotka nekin mahdollisesti tulee meidän molempien isovanhemmilta/isoisovanhemmilta. Meitä miellyttää erityisesti perinteiset suomalaiset nimet ja ehkä enemmän meidän isovanhempien ikäluokasta. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
meillä oli pojan nimi valmiina, tai MULLA oli, jo teininä. mieskin on nyt hyväksyny sen, kutsuu jo sillä nimellä :) tokaa ja kolmatta mietitään vielä. haluun sellasen joka sopii ykkösen ja kakkosen nimiin.

tytön nimeks mietin Mona, Liv, Ava, Eve..lyhyitä siis. Ja tokaks ja kolmanneks oli sellasia vaihtiksia kun Astrid, Evelina, Olivia, Onneli, Ella..mutta eipä tartte nyt tytön nimiä säästellä niin jaan ne teiän kaa :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Bnt
Mulla on ollut mielessä mieluisia poikien nimiä jo teinivuosista asti :) niitä on tullut korvan taakse laitettua ainakun on tullut kiva nimi vastaan. Alkujaan ennen kuin miehestäni mitään tiesin, myöskin jo teinivuosista asti, minulla oli jo ehdoton suosikki pojan nimeksi, mutta kävikin niin että tuo nimi on mieheni etunimi XD ensimmäiselle pojalleni olen jo vuosikausia sitten päättänyt antaa isäni etunimen toiseksi nimeksi :Heartred tytölle on ollut paljon vaikeampi keksiä nimeä.. Meille siis nyt tulossa poika ja hänelle pitäisi nimi keksiä :)
Meidän perhe on kalsikulttuurinen, mieheni on Aasiasta ja haluamme nimen joka lausutaan samallatavalla molempien kielillä. Mieheni kulttuurissa ei yleensä anneta kahta etunimeä lapselle, vaan hänen toinen nimensä on äidin tyttönimi. Itse kuitenkin otin mieheni nimen kun menimme naimisiin ja jätin oman sukunimeni kokonaan pois, eikä sitä tulla kyllä lapsillekaan antamaan :D tämän vuoksi olemme ajatelleet antaa toiseksi nimeksi vanhempiemme nimiä :) tähän asti vauva on ollut vain meidän pieni ihme :Heartred
 
Meillä on sikäli hauska tarina, että mun isän ja isoisän toinen nimi on myös mun miehen ja hänen isänsä toinen nimi, joten eiköhän se siirretä myös tulokkaalle. Se on vaan kovin suomalainen nimi, ja kun sukunimeksi tulee mun ruotsalainen nimi, niin ne loput kaksi haluaisin sitten vähän kansainvälisempiä (ehdottomasti EI ruotsalaisia, koska jo sukunimessä on tarpeeksi taakkaa ja ennakko-oletusta kielen puhumiseen). Ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen niistä miehen kanssa, koska hänen ehdotuksensa ovat kaikki suomalaisia junttipullanimiä, ja omista ehdotuksistani hän löytää aina jonkin oudon mielleyhtymän ketsuppimerkeistä sekopäisiin taiteilijoihin.. :D Eihän sitä nimeä voi muutenkaan lyödä lukkoon ennen kuin kaveri on maailmassa, kun ei siitä sitten tiedä millainen typpi hän onkaan :)

Tytölle olisi myös kolmas nimi tiedossa, sama kuin äidilläni ja itselläni. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Äh, vieläkin meiltä puuttuu tytön nimi.. Pari ihan ok vaihtoehtoo mut ei olla kuitenkaan ihan sinut niitten kans..Pojan nimi on kyllä jo valmiina mut miks tää tytön nimen keksiminen on näin vaikeeta...Reilu viikon päästä pitäs se lappukin jo palauttaa ja haluun siihen lappuun hyvät nimet molemmille...
 
Meil ei oo varmoista nimistä mitään käryä. Tytölle olis ollu mutta kun poika on tulossa niin vaatii vähän enemmän päänrapsuttelua..
 
Nimet ovat valmiina. Kutsutaan vauvaa etunimellä koko perhe ja lähisuku. Ollaan kerrottu etunimi myös parhaille ystäville. Nimen löytäminen tytölle oli vaikeampaa mitä aiemmin, koska oltiin eletty siinä uskossa, että meidän lapsiluku on täynnä. Pojan nimi oli ihan selvä mutta jää edelleen käyttämättä.

Meidän lasten nimet ovat täynnä sukujen historiaa ja etunimiä on kolme. Varsinaiset etunimet ovat osin ihan uusia löytöjä. Vauvan kohdalla oli taas meille tyypillistä hyvää huulenheittoa nimien mielleyhtymistä ja niiden tultua ilmi, piti pari mun suosikkia heivata.

En tiedä näyttääkö vauva sitten nimeltään, en tiennyt aiemminkaan. Meille on tärkeää, että vauva on jo Joku Tietty kohtuaikanaan. Isommille lapsille se on ollut jotenkin tosi merkityksellistä, että siskolla on jo nimi. Myös isovanhemmat ovat päässeet järkytyksestään vuosia sitten ekan lapsen kohdalla, kun kutsuttiin esikoista jo silloin nimellään ennen syntymää.
 
Voi että. Mulla ois tosi hyvä pojan nimi valmiina. Ja miehellä kaks. Mut eipä olla asiasta samaa mieltä :D

Jotain tarttis varmaan keksiä, olin unohtanut koko jutun että pitäähän sitä lapselle nimikin olla, kunnes eilen just pompsahti taas mieleen. Ja ristiäisetkin on taas järkättävä. Ei jotenkin nyt yhtään nappais, ehkä sitä kesällä sit piristyy...
 
Mekin ollaan ihan "unohdettu" koko nimiasia varmaan pariksi kuukaudeksi! Pojalle on kivoja vaihtoehtoja useampia (mulla selvä suosikki, mut mies ei ole varauksettomasti sen takana, ainakaan vielä, mutta tytölle ei oikein ole edes ideoita! Pitää katsella yhdessä vauvakutsuilla kavereitten kirjoittamia veikkaus/ehdotuslistoja, jos siellä olisi kivoja :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Takaisin
Top