Vauvan liikuskelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aurora83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tänää on taas liikuttu ihan reippaasti [:D] ja työnsi jalallaan aika kovasti tuolta kylkiluiden alapuolelta ja tuntu vähä inhottavalle. ei osunu kylkiluihin mutta siinä vähä alempana.. tästä se vissii pikkuhiljaa alkaa... kylkiluiden potkiminen [&:][:D]

Täällä kans pietty jytinää ja melkosta meiskettä pari päivää oikeen urakalla! [:)] Ja hikka ollu vauvalla jo useana päivänä peräkkäin, tai ainaki oletan sen olevan hikkaa. [:D] Tuo kylkiluihin potkiminen kuulostaa erittäin erittäin tutulta [:D]

Mä luulen kans yks päivä ehkä tunteneeni hikan! ..jonkun aikaa maha nytkähteli tasasin väliajoin, mut poitsu oli muuten ihan paikoillaan eikä venkoillu mihinkään suuntaan. :)

Meillä on poika kanssa jokseenkin huvittavassa asennossa. Taitaa olla ihan täysin suorana nyt mahassa ja pönkii aina välillä, niin että sekä ylhäällä, että alhaalla tuntuu. Jokseenkin huvittavaa. Mielenkiintoista istua luennoilla ja naureskella itte omalle mahallee, ku poika kyllästyy kuuntelemaan luennoitsijaa [:D]

Apua! Mun mahassa asuu joku potkunyrkkeilijä![:o] Taas meni puoliyötä ja aamua, kun ei rauhoitu sitten millään. Selällään maatessa potkut loppuu aika nopeasti, mutta sitten tulee huono olo ja on taas pakko kääntyä kyljelleen ja potkut ja kamala möyrintä alkaa heti! Kolmen tunnin valvomisen jälkeen aamuyöllä niistä ei enää osaa kauheasti nauttia. Ihana olisi vielä nukkua kunnolla! No, mutta tämä on pieni ongelma, kun lukee monen muun kuulumisia...[:)]

Täällä on masussa kanssa yks yökukkuja.. öisin herää useesti siihen, että masussa on bileet pystyssä. Mulla tosin on niin hyvät unenahjat, ettei noi bileet unta haittaa.. lähinnä harmittaa kun ei jaksa jäädä katseleen ja tunnusteleen, ku väsyttää niin paljon :D

Heh, monena päivänä oon minäkin tuntenut hikkaa masussa. Ainakin oletan niin kun napsahtelee niin tasaisesti.
Olispa kyllä kiva tietää mitenpäin milloinkin vauveli tuolla makoilee [8|]...nyt on parina aamuna tuntunut ihan kuin kantapää tuossa navan vieressä, semmoinen pikkuruinen kova pallo ihon alla. Ja sitten kun siitä painaa varovasti niin ihan kuin vauva vetäis jalan pois että elä kutita [:D]
Ja illalla kun asetun kyljelleen nukkumaan niin ihan kuin vauvan pää muljuais vasemmalla nivusissa. Siellä kun sitten masukki pyörähtää niin herranjestas että juilii kivasti [:D]
Ajatelkaapa sitten vaikka kuukauden päästä kun vauvi on jo paljon isompi, miten voimakkaasti sitten nuo liikkeet tuntuu!!!

Samaa on tässä Peukaloinen miettiny, että kuin nuo sisuskalut kestää nuo ottelut kuukauden päästä [:D]
Täälläki päivällä ku aloin ruokaa laittaan, niin kaveri mäiski potkia navan syrjään niin kipeää, että istumaan piti laittaa ku tähtiä näky [:D] Vissiin raukka nälissään osotti mieltä [;)]

huh.. välillä aika kovasti pikkunen liikuttelee jalkojaan mahaa vasten. ei potki mutta niinku työntäs mahaa kauemmas.. alkaakohan olla jo ahasta [&:][:D] ja päällä hakkaa rakkoon ja tuntuu että pissa tulee housuun [&:] no ehkä se ei kuitenkaan hakkaa.. mutta kääntelee päätään tai jotain..

tosiaan.. mites kuukauden päästä [:D]

Meillä vaavi on ihanasti keksiny mun oikeenpuolen kylkiluut ja tunkee jalkaansa koko ajan niiden alle. Yritän kädellä aina tuuppia sitä, ettei tekis niin, ku tuntuu niin ihmeen oudolta, mutta sen mielestä se on ilmeisesti tosi mukavan tuntuista. Viime yönäki heräsin siihe, ku se niit kylkiluita ronklas [:D]

Meillä on nyt kolmisen päivää liikkeet tuntuneet tooosi vaimeasti, olen välillä jo huolistellut että mikäköhän on, kunnes toissapäivänä hoksasin että massuhan on läpsähtänyt reilusti alaspäin  Isäntä vielä sanoi että 'älä ny houraile, ei se vielä' mutta myös mun 2 kaveria on sitä mieltä että vatsa on laskeutunut reilusti ja olen myös huomannut että hengitys on paaljon helpompaa taas (ja liitoskivut on aivan infernaalisia). Saapa nähdä mille tässä aletaan..

tänää aamulla ollu taas aika liikkuvainen kaveri täällä [:)] äskön taas liikutti jalkaa kovasti mahaa vasten että sanoin jo AU! ennen ei oo niin kipeesti sitä tehy.. :( eli kovasti vissii kasvaa ja voimistuu [:)] apua. miten sitte loppuvaiheessa... [&:][:D]

Mietin yksi yö, että voiko sitä vauvaa mitenkään nukuttaa kohtuun, et sais ite unta. Kaveri neuvo, et jos tietää missä takapuoli on niin taputtelee takamukselle. Oon kyllä huomannu, et se rauhottuu, jos vähän heijaan, taputtelen tai silittelen. Kannattaa kokeilla, jos kovin yöllä häiritsee eikä saa ite unta.

Tämä vauva on ihan ylivilkas ja potkii ja hakkaa _todella_ lujaa. Monet yöt itkua vääntänyt, kun ei nappula anna nukkua ja monotus jatkuu illasta aamuun. Vielä olis vajaa kolme kuukautta, veikkaan että näillä unilla olen marraskuun lopulla täysi hermoraunio :o

täällä tämä ei potki enää niin lujaa, enemmänkin tönii/puskee. alkaako tilasta olemaan puutetta??

tänään kun nukuin päikkäreitä, niin oikeesti SATTUI kun meinas pikkunen pylly puskee kyljestä läpi. toisella kyljellä tuntui jalat. se ei tosiaan tuntunut mukavalta...
ja maailman parasta puuhaa vauvan mielestä on tunkee jalkoja kylkiluitten alle/monottaa kylkiluita.
mites muutamien viikkojen päästä sitten... oivoi.

...mutta heti sitä sitten kaipaa ellei hetkeen oo liikuskeltu. [:D]

Heh.. Juuri kirjoittelin tonne "omalle puolelle" tästä vauvan liikkumisesta, kun ei meinaa millään saada öisin (eikä päivisinkään) unta kun on bileet menossa!
Heijaamisen olen kans todennut hyväksi, itselle vaan alkaa käymään päähän aika nopeesti kun en kestä mitään heijaamista / kiikumista / aaltoa. Merisairaus iskee, mutta mielummin pieni öklötys päällä unen kera kuin unettomat yöt!

Mä saan nukuttua korkeintaan tunnin pätkiä.
Pikkuveijari on sitä mieltä että äiti kerkee nukkumaan sitten myöhemmin [:D][:D][:D]

Olen tällä hetkellä rv 27+ menossa.
Voi vain kuvitella minkälaista meininkiä parin kolmen viikon päästä on .. HUH!

Olen kans itte pohtinu, että nukkuuko tuo meidän vauva enää ollenkaan, kun mukamas koko ajan on hirmuinen potkute päällä. Mieskin jo sanoi, että pitäisköhän varmistaa neuvolasta onko tuo ihan normaalia, jos se ei vaikka saakkaan nukuttua [:D] Toivottavasti nukkuu sitte synnyttyään pidempiä unia, ku nytte mahassa [:D]

Meillä nämä biletykset tuntuvat olevan kausiluontoisia. Viime viikolla oli monta päivää lähes 24h kestävä mekastus päällä. Nyt taas tuntuu, että on vähän rauhoittunut ja olen saanut muutaman yön nukuttua paremmin. Luksusta! Aiemminkin huomasin saman ilmiön ja aina sitä alkaa huolestua, että onko kaikki hyvin, kun liikkeet vähenee ja asukki rauhoittuu (vaikka sitä on juuri monta edellistä yötä oikein toivonut!). Liikkeet ovat tosiaan muuttuneet enemmän sellaiseksi puskemiseksi. Välillä tulee takapuoli mahasta ulos joskus jalka[:)] Muutaman viikon takainen potkiminen on selvästi vähentynyt, mitä nyt toisinaan yöllä tulee kylkiin, mikä sitten pitääkin hereillä[&:]

Mulla ei ole onneksi (vielä ainakaan) häirinnyt yöunia tuo vauvan liikehdintä. Nukkumaan mennessä kyllä alkaa aina se töniminen, puskeminen ja venyttely, ja mikä mukavinta pyöriminen aivan kuin tosiaan peukkis heittäis kärrynpyöriä!
Liikkeet on alkaneet olemaan just paljon hallitumpia ja voimakkaampia, ne semmoiset nopeat terävät potkaisut on vaihtuneet erilaisiksi. Ja masu näyttää ihan hassulta kun muljuaa joka puolella [:D]
Niin ja mullakin auttaa rauhoittamisessa masun silittely ja jopa ihan se että laitan käden masun päälle. Ja vielä parempi jos mies silittelee niin tuntuis rauhoittuvan paremmin [8|]

Takaisin