Vauvan liikuskelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aurora83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeks mut mistä sen tietää "mikä osa" vauvasta siellä hakkaa ja potkii?
Kun en mie ainakaan erota nyrkkiä, kantapäätä tai päätä.
Saatika tiedä onko se hikka vai potku.

Maha vaan järisee ja tärisee ja tumisee ja tömisee.

En mäkään kyllä vielä vauvan "osia" erota liikkeistä.. jotkut tosi napakat tömäykset oon olettanu tulevan jaloista, mut en kyllä muuten tiedä yhtään miten päin se tuolla möngertelee :D

mä tiedän, tunnen kädellä, missä pojan pää on niin siitä on helppo päätellä et ne napakammat tuntemukset ovat potkuja ja ne lähempänä päätä ja paljon hennommat iskut ovat käsistä. jotenkin muutenkin olettanut et potkut tuntuisivat voimakkaammilta kun ajattelee ihan itteensäkin, onhan reisissä aikapaljon enemmän potkua ku hauiksissa.

tulitikku vastaski rechakan kysymykseen :) en mä tietenkään voinu olla ihan 100% varma, et se oli just kantapää minkä tunsin, mut aika vahvasti näin oletin :) kyllä sen tuntee miten päin se vauva suunnilleen on. monestikki yhtäaikaa tuntunu "nyrkitykset" ja potkut. kädet viuhtoo kovasti oikealla puolella kyljessä ja voimakkaammat jytkäykset tuntuu sit vasemmalla. eli voisko olettaa et sillon vauva on poikittain :D

Mulla ei kyllä kans ole mitään tietoa miten päin tuo poika tuolla on, liikettä tuntuu millon missäkin mutta en mä osaa sanoa miten päin se siellä on [&:]
Tai mikä ruumiin osa tuntuu kun liikettä tuntuu... kai tuo sitten tuo istukka tuossa edessä vaikuttaa siihen??

mullakaan ei oo mitään hajua että miten päin pikkunen tuolla pötköttelee.. tai no tuntus et se on poikittain.. mutta et kummalla puolella on pää ja kummalla puolella pylly... tai sitte pikkunen pyörii ku väkkärä tuolla vieläki etten pysy perässä [:D] jalan oon varmaanki tuntenu ku on potkassu mahaan ja pitäny siinä hetken..  ja sitte.. mitähän lie puskee mahaa vasten päätä vai pyllyä.. tänää muuten työnsi jalkaa(tai kättä) mun kylkiluihin [&:] ei ollu mikää kovin mukava tunne [&:] ajattelin että nyt se on pää alaspäin.. mutta tuntus taas olevan poikittain.. [8|]

Mulla tänään ollut ihan kamala jytke mahassa.. huh.. ei meinaan poika pysyä yhtään aloillaan. Koko ajan möngertää, ja välillä tuntuu tosi inhottavaltaki ku tuntuu olevan niin "pinnalla". Mietin et oonkohan jotenki niin kauheen stressaantunu vai mitä ku ei meinais millään masuasukki rauhottua.. Onhan tässä aika kiirettä viimeseen saakka, et kerkee mahdollisimman monet jutut töissä hoitaa ennenku jää pois..

huh.. tänää on kyllä aivan hirveetä tämä mylläys mahassa... miten pikkunen jaksaaki koko ajan...? tässähän väsyy maha :/ ei oo tainnu pitkään aikaan tuntua mitää tämmöstä.. menkkamaista.. ei kipua mutta... menkkamaista tunnetta. hyh. ihan niinku ne ois alkamassa [&:]

Täällä on kans nyt alkanu ihan tolkuton myllerrys ja jumppaaminen. Aikasemmin tuntu että keskittyy iltaan nuo touhut, mutta nyt on pitkin päivää jumalaton meno päällänsä [:D]
Tänä aamuna pikku-ukko herätti seiskan pintaan.. Aamulla möyryää ihan pallean kohdalla, mutta illalla on poikittain alamasussa. Enkä mie ainakaan tiiä mikä osa mistäki päin puskee [:D] Illalla käy välistä tosi kipeääki ku ukkeli tunkee ittensä jonnekki tuonne ihan alas. Miten nuin pieni ihminen voiki niin lujaa painaa.. Käsillä pitäs vissiin seisoa et sais kaverin sieltä pois [:D] On sitä pikkusen pakko tökkiä, et hei älä mee sinne.. tuu pois.. [;)]
Sitte oon semmosen huomannu, että jos mies on jonku aikaa pois niin sitte ku tulee takas ja puhuu, niin pikkunen alkaa möykkäämään [:D] Kaitpa se isänsä äänen jo tuntee <3

Viime yönä oli mahotonta melskettä masussa <3 Aamulla piti miettiä et oonko nukkunu koko yönä ollenkaan [:D] Mut eipä tuo haittaa..
Tän päivän poika on tykänny olla aika ylhäällä. Välillä tuntuu että painaa ihan tosissaan keuhkoja läjään ja sen vuoksi hengittäminenki on vaikeempaa ku normaalisti. Kivasti tuntunu ku poju vaihellu asentoa pitkin päivää, ja pienillä käsillä ja jalkoilla viuhtonu vimmatusti [:)] Jännän tuntonen ja näkönen ollu ku ollu vissiinki poikittain koko päivän ja sit ku vielä tosiaan aika ylhäällä kölliny, ellen ihan väärässä oo [:)]

*muoks*
Jäi vielä kirjottamatta, et meillä aika useasti käyny niin että mies tullu tunnusteleen ja kokeileen masua ku on kunnon meno ollu päällä, niin johan loppuu meno melkein ku seinään [8|]

Meillä taas menee niin että kun vauva myllää ja pyydän miestä tunnustelemaan ja juttelemaan niin het loppuu heiluminen. Jokohan se pikkuinen siellä erottelee ääniä ja jää kuuntelemaan kun äänimaailma muuttuu?
Ja olisko sitten niin että syntymän jälkeenkin iskänkin puhe ja kosketus rauhoittaa? Toivotaan [;)]

*muokkis* joo paitsi eilen illalla kun iskä kävi huhuilemassa hyvät yöt masulle niin peukkis potkaisi tosi hyvin poskeen [:D]

ukkelilla ja rimpulalla on semmonen hauska koputusleikki.
eli J koputtaa mun mahaan *kopkopkop* ja pitää kättään siinä niin vastaukseks tulee aina *tum tum* sitä ne sitten jatkaa niin kauan kun rimpulaa alkaa kyllästyttämään.

kerran oli hyvä kun mulla ja J:llä oli ollut pientä riidantynkää aiemmin päivällä ja illalla J tuli tunnustelemaan potkuja. sit tuli mieleen se, että kuuleeko J vauvan sydänäänet, sitten J laittokin korvansa mahan päälle. ei kuulunut. sitten mulla välähti. "rimpula, tehdääs vähän yhteistyötä. isi on ollut vähän ilkee aiemmin, niin viitsitkö potkaista isää päähän?" *TUMMM* ja suoraan poskeen. THAT'S MY BABY! :DD

Heh heh, nyt kun olisi joku näkemässä tän mahan! Tää muksu on ihan poikittain ja pää ja takamus tuntuu tosi "kulmikkaina"sivuilla, mahan muotokin on ihan sivusuuntainen [:D]

Mä olin ihan varma että muksu kääntynyt poikittain kun mun oikee kylki on ottanut viime päivinä iskut vastaan, mutta ei.. yhä se pää alaspäin möllöttää.. Että mä en kyllä osaa näköjään yhtään sanoa miten päin on ja mikä siellä tuntuu.. Mutta pääasia että tuntuu [:D]

En minäkään surimman osan aikaa ole varman miten päin se vauveli tuolla oikein möllöttää[:)] Muutamat liikkeet luulen tunnistavani, eli tuon poikittain punnaamisen silloin kun se on tämänpäiväisen tyyppistä totaalipuskentaa ja sitten kun potkut tuntuvat olevan niin alhaalla että muksun luulisi tippuvan ulos niin silloin se ilmeisesti on perätilassa. Mutta enpä voi olla ihan varma noistakaan, paremmin oppii toivottavasti tunnistamaan kunhan muksu kasvaa. Mutta ainakin jokin viikko sitten vauva viihtyi perätilassa ihan uä:nkin mukaan ja niihin tuntemuksiin yritän aina peilata[:)]

Tää huitoo masussa kans ihan minne sattuu! Äskenkin iski kai käsillä ensin kohti haaroväilä ja heti perään potki mahalaukusta lähes lounaan pihalle! Potkut alkaa tosissaan tuntua ei niin mukavilta. Sitä ihan säpsähtää iskun voimasta, mutta hyvä kuitenkin että liikkuu. Onneks välillä potkii vähän vaimeammin. Kauhulla odotan millasia laakeja sitä saa kuukauden parin päästä! [:)]

Mullakin alkaa olla jo hankaluuksia naiden potkujen kanssa....alavauva potkii niin imakkaasti alapaahan, ja ylavauva kylkiin....muutaman kerran on jo pitanyt ihan pompata ilmaan sohvalta ku niin kovasti potkiivat. Vahan hankalee, mutta ihana kun potkiivat niiin tietaa, etta ne on kunnossa...ja on viela jotain tilaa liikkua [:)] Varsinkin kun itella flunssa painaa paalle...energia levelit on niin alhaalla, alkaa arsyttamaan jo [:@]

Meidän poika potkii kans niin napakasti, ettei jää kyllä epäselväksi onko kyse potkuista vai nyrkeistä ja tietty helpottaa kun tietää kuinka päin poika kulloinkin on. Pään kun suunnilleen tuntee mahan päältä koettamalla [:)] Potkut tai nyrkkeily ei viel tässä vaiheessa haittaa ollenkaan. Päinvastoin on kiva vain kattella kuinka maha muljuu [:D]

Joskus kaikki neljä raajaa huiskaa yhtäaikaa ihan kuin vauva konttais tai heiluttelis selinmakuulla käsiä ja jalkoja [:D]
Toistaseksi meillä on niin hyvin vielä tilaa että vauva tuntuis pyörivän miten päin vaan. Neuvolakäynneillä th on tunnustellu että olis poikittain ja äitipolilla onkin sitten pää alaspäin. Mutta tosiaan ihan sama miten päin on tässä vaiheessa, nuo liikkeet on parasta mitä voi olla! Vaikka joskus "vähän" juilii [:)]

Nyt on kyllä huomannut, että tuon sivuttain pönkäämisen jälkeen mahassa on käännytty raivotarjontaan ja kaikista kivoin paikka antaa kenkää on äiskän kylkiluut[:D] Meillä oli myös tänään eka hikka[:)]

Takaisin