Vauvan liikuskelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aurora83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil on alina illalla klo 23 kans.. viimeistään puolelta öin jos sattuu ite touhuun pidempään :D
..ja aamusella siinä kuuden maissa aletaan potkia rakkoon, et "mutsi vessaan siitä, heti!" :DD

täälläki on pieni iltakukkuja [:D] yleensä olipa aika mikä tahansa ku oon menossa nukkumaan nii toisella alkaa bileet [&:][;)] ja aamulla sama juttu [:)] en oo hoksannu vielä kelloa katella että millon on vilkkaimmillaan [8|] 
oikealla puolella tuntus enimmäkseen oleilevan [:)] mutta välistä siirtyy vasemmalle [:)]vielä ei täällä onneksi rakkoon potkita [;)] mutta oottakaapa ku näin sanoin nii johan alkaa sinne potkut kohdistumaan [:D]

Meijän vauveli on tykänny viime päivinä asustella tuolla alempana, eli rakkoa kohti potkii/nyrkkeilee... välillä tuntuu et se on jossain tooosi tosi syvällä tuolla kaukana jossaki... :)

satu` ja täälläkin kuudelta aamulla pakko mennä vessaan :D tulee semmosta sarjatulta rakolle että pakko juosta :D

Eilen oli semmonen paiva, etta alempi vauva paino rakkoa niin, etta kavin 5min valein vessassa.....teki mieli jo vaan antaa tulla housuun kun hermostutti niin. Onneksi antoivat yon nukkua rauhassa vain 2 kertaa vessaan...normisti 5 kertaa heraan yolla vessaan.

Molemmat liikkuvat paljon, ja tuntuu olevan eri rytmi talla hetkella pojilla.....

Oon huomannu, että nyt kun oon saanu olla kotona rennosti ja ilman työstressiä, niin vauva liikkunu hurjasti paljon enemmän! ihana <3

Onko muilla koskaan tuntunu siltä, niinku "hiiri nykis" vatsassa?? Vaikka vauva se on joka myllertää?
Jostaki luin, että sillon kun vauva pissaa, voi tuntua sellasta värinää...!? En sitte tiiä, pitääkö paikkaansa?
Tosi hassun tuntosta... [:D]

sitäkö se olis :D mä aattelin että "kramppaako" mulla joku pikku osa tuolla vai mitä se näpertää. hassua ajatella asiaa noin [:D]

[font="times new roman"]Joo siis ihana kun vauva on alkanu liikkua aina vaan enemmän ja sitten vielä kun se myös näkyy mahan läpi! Ja just sellasta nykinää on tuntunu kanssa mutta joku sano joskus ekan raskauden aikana että sillä vauvalla on hikka! No lähempänä loppua se varmasti olikin ja vielä synnyttyäänkin tuo hikka usein vaivasi!

[:D] eli on normaalia, ku jollaki muullaki ollu samanlaista tuntemusta [:)]

vauva.fi sivun keskustelupalstalta luin tosta. monet oli kirjottanu että kun vauva pissii, niin lapsiveteen tulee "aaltoja" jotka tuntuu värinänä [:)]

Mä aattelisin, että hikka tuntuis voimakkaampana "hyppimisenä", mutta eihän sitä tiiä vaikka ois hikkaki mikä pistää väriseen [:)]

Olen huomannut että vauva tosiaan liikkuu ihan älyttömästi enemmän silloin kun itse koitan lepäillä. Josks kun on koko päivän menossa sitä ihan huolestuu, kun masussa on niin hiljaista. Ehkä se siellä liikkuukin, mutta touhutessa siihen ei ehdi kiinnittää huomiota yhtä paljon. Hikasta luin juuri itsekin, mutta tuo pissaaminen, tai että se tuntuisi joltakin, on ihan uutta![:)] Täällä kyllä potkitaan jo niin kovaa, että tavarat, kuten lehdet meinaa lentää vatsan päältä[:)]

Täällä on hei ihmetelty tota värinää/tärinää, mut täältähän se sit ehkä selviskin.. :D On tosi hassun näköstä, kun vaavi pyllistelee niin, että koko maha kohoaa ja sit yhtäkkiä alkaa täriseen koko maha :D

Olen myös huomannut että vapaapäivinä kun ottaa ihan rauhassa, vauva liikkuu paljon enemmän kuin sellaisina päivinä kun on töissä tai muuten paljon touhuaa. Välillä töissä huolestuttaa kun ei tunnu mitään mahassa, mutta aina se sieltä sitten jotain merkkiä lopulta antaa. [:D]
On tosiaan hauskaa kun on ruvennut näkymään noita liikkeitä mahan päältä, maha vaan heiluu minkä kerkee [:D]
Mä oon joskus aikonaan ajatellut että eikö siitä tuu huono olo kun joku kokoajan möyrii mahassa.[&:] Mutta olin kyllä täysin väärässä, päin vastaoin, se on niin ihan huomata että siellä joku pikkurakas heiluu [:D]

Meillä kyllä heiluu pitkin päivää[:D]liekö joku adhd-tapaus tulossa...
Loman jälkeen kun aloitin työt niin kesken kaiken kiireen ja touhun alkaa masussa kekkerit. Sitten onkin hyvä vähän rauhoittaa itse tahtia ja jäädä hetkeksi ihmettelemään myllerrystä.
Vaan totta sekin, että levossa ollessa on aktiivinen, joskun olen herännyt keskellä yötä kun vauva kääntyilee ja potkii niin topakasti[;)]ihanaa

Nyt on menossa se parhain vaihe raskaudesta, kun vauva liikkuu niin paljon! Joskus sitä vaan istuu sohvalla ja seurailee sitä myllerrystä. Eilen illalla oli ihana, kun tunsin kuinka pikkunen kantapää potki ylämasua [:)] <3 Sen jälkeen heitti kuperkeikkoja tai ainaki siltä se tuntu.. [:D]

Meiän pikku pirpana on kyllä ihan yhtä laiska kuin vanhempansakkin [;)] Ei oo missään vaiheessa liikkunut tosi paljon, mitä nyt kylkeä kääntää ja välillä raivaa lisää tilaa yksiöön..

Ootteko muuten saanu mimmosia merkintöjä neuvolakorttiin liikkeitten kohdalle?

Mulla on liikkeiden kohdalla nlakortissa vaan + tai ++
Riippuen kuin innokkaasti poika on potkiskellu.. :)

Juu, no en mä sit kuvittele.. mulla on nimittäin 5 merkinnästä vain 1 ++, loput +

Sama juttu, viime kerralla tuli ensimmäiset kaksi plussaa neuvolakorttiin, sitä ennen on menty yhdellä. 

mulla on pistetty kerran + ja loput onkin ++. liikkuvaista sorttia.

saas nähdä mitä tulee seuraavasta kolmesta päivästä, nyt pitäs lähtee valvomaan töihin.. olis kolme yövuoroo. phuuuuh. (ei vaan, on ne simppelimpiä kun aamuvuorot ja iltavuorot, kunhan vanhukset vaan pysyvät sängyssä) [:D]

Takaisin