Vauvan liikuskelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aurora83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, en mäkään aikasemmin ajatellu et vois johtua sikiöstä, mutta tottakai kun hermoilee niin netistä löytyy kaikkee kivaa faktaa.. Törmäsin sitten googlaamalla keskustelupalstaan josta löytyi tämmöinen kohta:

"Olen törmännyt "tapaukseen", jossa n. 20 rvk:lla lapsivettä oli lorahdellut reilustikin, mutta sitten loppunut muutaman päivän päästä ja oli arveltu, että sikiö oli rapsauttanut kalvoihin rei´än yläosaan ja se sitten umpeutunut ja raskaus jatkui normaalisti täysaikaiseksi."

Tässä linkki sivulle

Mä en oo vieläkään satavarma olenko tuntenut vauvan liikkeet ja olen viikolla 22. Eilen oli rakenneultra ja kaikki kunnossa ja vauva vauhdissansa. Istukka oli etuseinässä vaimentamassa potkuja ja kohtu taaksepäin kallellaan. Nämä kuulemma selittää sitä, että liikkeet ei niin selkeitä ole.

mulla kans istukka etuseinämässä, ja oon ihan muutama viikko sitten alkanut tuntemaan kunnolla. aluks se oli semmosta ollakko vai eikö olla-tuntemusta, mutta nyt jo ihan tunnistaa missä murunen milloinkin makaa ja mihin se mätkii. (nytkin alamahaan potkii koko ajan [:D] )
kyllä ne kohta alkaa sullakin tuntumaan, ite tunnen makoillen/puoli-istuvassa asennossa parhaiten.

n. viikko sitten ukko-kultanikin tunsi ekaa kertaa liikkeen. pari päivää sitten tunsi jo moooonta liikettä. mietinkin et niinkuin ne olis voimistunut yhtäkkiä. [:)]

mä alan huolestua kohta jo siitä, että nukkuuko tää kakara ikinä [:D][:D]
kokoajan kauhia mekastus päällä ?

Huomenna tulee täyteen 22+0 viikkoa ja olisko ollu viime viikon torstaina/perjantaina kun aloin tuntemaan jotakin ja nyt kun niitä on ollut päivittäin sen jälkehen niin otaksun, että meiän pikkuruinen vipeltäjähän se siellä [:)] 

Möyryää se satu täälläki! :D iltasin tosi hankala alkaa ite nukkuun ku kaveri alottaa iltavillit :D sitä saattaa tosiaan kestää koko yönki yli. viime yönäki heräsin siihen ku poju potki niin antaumuksella. päivällä kiva seurata (esim nyt) ku maha muljuaa ku kaveri kääntyilee ja potkuttaa <3

Heh, meillä mies oli seuraillu aamuyöllä masubileitä kun olin ite ihan sikiunessa. Oli kuulemma kunnon remuaminen käynnissä [:D] Hassua ajatella et pystyn noin hyvin nukkumaan vaik joku mäiskiiki mahassa. Muutoin pieni on ollut aika rauhallinen, varsinkin päiväsaikaan.

Moips!

Täällä kans on sellainen möykkä ollu käynnissä jo monta viikkoa, että hyvä että saan ees itte nukuttua [:D] Tänä aamuna, kun unissani käännyin selälleni makaamaan, niin poika oli niin innoissaa, että alkas oikein kunnolla taas potkia, johon minä sitten heräsin [:D] Ilmeisesti se, että olen vieläkin tosi laiha ja sitten kohdun asento ja extra energinen poika takaavat sen, että liikkeet paitsi tuntuu myös näkyy usein vattan päälle [:D] Olen pohdiskellu, että jos se on jo nyt (viikolla 21+3) noin vahvaa, niin potkaiseekohan se loppuvaiheessa ittensä pihalle tuolta mahasta [:D]

Mä olen kans ajatellut että johtuuko kuumuudesta kun pikkunen tuntuu olevan paljon rauhallisempi nyt kun aikasempina viikkoina... Vai voiko olla että se olis ehkä jo vaikka kääntynyt pää alaspäin jolloin potkut vaan ei tunnu niin hyvin??? Mulla on istukka etuseinämässä joka tietenkin vaikuttaa asiaan... Tuntuu vaan että on alkanu huolestuun jos ei tunnu liikkeitä kuin sillontällön... [8|]

iines* oon miettiny ihan samaa, mut en tajunnu et vauvan asentokin voi siihen vaikuttaa.. meiän pikkuherra on viihtynyt jo ainakin viikon pää alaspäin.

Täälläkin etuseinässä istukka, joten potkut ovat tuntuneet vain kolmisen viikkoa. Rakenneultrassa vauveli oli pää alaspäin, mutta viime neuvolakäynnillä esimerkiksi mahassa juostiin karkuun doppleria minkä ehti :) Mahan läpi näkyi vinha muljutus ja se tunsi, kuinka masukki yritti siirtyä anturin alta pois. Terkka totesikin, että tässä vaiheessa vauvalla on vielä niin paljon tilaa liikkua, että vaihtelee asentoaan usein ja voi olla miten päin vain[:)] Olen ollu huomaavinani vauvan potkutuksessa jonkinlaista päivärytmiä, mutta pääasiassa kenkää tulee kun olen paikallani ja liikkuessani nukutaan. Tietysti kun itse menen nukkumaan, niin silloin se potkumaraton vasta alkaakin [:)] Olen myös huomannut, että jos joku päivä olen paljon liikkeessä / jalkojen päällä, on mahassa paljon hiljaisempaa.Mutta täytyy myöntää, että noina hiljaisempina päivinä olen jo säikähtänyt että mitähän nyt kun ei kuulu..? Onneksi iltaa myöten on aina alkanut möykkä tihentymään [:)] Esikoisen odotuksesta muistan sen, että varsinkin loppuvaiheessa oli hauskan näköistä jos muksu potki suoraan kohti napaa, koska sillon jalka pullotti mahan läpi niin, että siitä sai melkein kiinni. Kinttu kyllä tuli työnnettyä melko nopeasti takaisin, koska se ei tuntunut läheskään yhtä mukavalta kuin miltä se näytti![:D]

Ihan samoja ajatuksia täälläkin päin! Ensimmäiset liikkeet tunsin jo viikolla 16 ja heti seuraavasta viikosta alkaen muksu potki niin lujaa että muutkin tuntee ja näkee mekastuksen. Istukka on takaseinässä, joten kun monoa tulee eteen niin kyllä hytkyy! Ja ihana miten selvästi vauvalla on jo oma päivärytminsä - eilen illalla taas alkoi puoli yhdetoista jälkeen semmoinen hyrrääminen että emon nukkumisesta ei meinannut tulla mitään! On tämä hienoa [:D]

Tervehdystä.

Keskellä yötä joutuu heräilemään joko kunnon zumba tuntiin tai potkunyrkkeily treeneihin. Hauskan näköstä kun koko maha heiluu kun bileet alottaa. nyt alkaa jo vähän ennakoimaan millon alkaa potkut tulemaan ja mihin kohtaan.

Eilen autossa tuli miehen lempi musiikkia ja laittoi ääntä ja huus perään et kuunteles nyt kunnon musaa. Pistin leikitellen sormen napaan että ei me tällästä kuunnella.hirmuinen potku tuli ihan yllätäen. :D tiedä sitten hyvällä vaiko pahalla :D

ihana ketju [:)]
täälläki iltasin ja aamusin(puolen päivän aikaan ku herään [;)] ) on melkoset bileet [:D] ja vissiin yölläki ku mies on pitäny kättä mahan päällä nii hirmunen myllääminen tuntunu [:D] vaan siitä minä en oo tienny mitää.. mulla istukka takana niin tuntuu ja näkyy hyvin [:D] rakenneultrassa vauski tais olla pää alas päin.. mutta nyt taitaa olla ylöspäin..? tänää potkasi/löi tai jotaki teki aika kovasti. ei käyny kipeetä mutta tuntu aika ikävälle [:(] ja se oli niin nopeeta toimintaa etten ees tajunnu mihin kohtaan se iski.. [:D]
harmittaa etten oo laittanu minnekkää ylös että millon tunsin ekat liikkeet.. mutta tosi aikasin mielestäni ne tunsin... muualla oon lueskellu nii muistaakseni uudelleen odottajat oli tuntenu niin aikasin... mutta ku ei voi muistaa et millon se oli...

Meijän poju tykkää potkiskella enempi vasemmalle puolelle masua mitä oikeelle.. Kiva seurata aamuisin ku maha velloo, ihan ku ois hirmu myrsky ja aallot keinuis :D

Hirveen monesti käyny niin, että tullu kiire vessaan, ku poju potkinu alaspäin.. Monesti vähällä ollu lirahtaa pissa housuun :D

meillä kans potkitaan vasemmalle puolelle enemmän. hauska seurailla kyllä, maha pomppii ja heiluu. [:D] ja sama juttu ton vessaan juoksun kanssa, oonkin Rimpulalle tokaissut, että "pakkoko sitä rakkoo on potkia."

potkut kyllä alkanut kovenee hurjasti, nyt tuntuu jo helposti myös navan lähistöllä kaikki, istukkakaan ei siis suojaa enää. oon ihan varma että mun mahassa asuu pieni karate-kid tai joku [:D]

on kyllä hassua kun noi liikkeet tuntuvat niin selkeästi nykyään. eilen erotin hyvin kädellä pojan pikkuset jalat kun se mua kylkeen muksi, se oli jotenkin tosi liikuttavaa.
aamulla kun herään niin mun maha on aina ihan toispuoleinen, poika viihtyy tosi hyvin kohdun oikealla puolella. neuvolantätikin kommentoi tätä kun mittasi ekaa kertaa sf-mittaa. oli kuulema vähän hankala mitata kun kohtu oli niin hassun mallinen. mut sit kun ne muksimiset päivän mittaan alkaa niin tyyppi onkin tehnyt voltin niin että potkiikin just siihen kohtaan missä öisin makaa. eli kaikki kunnon potkut ja liikkeet muutenkin tuntuvat vain oikeassa kyljessä. ja pään voikin sit tuntea suunnilleen vasemman munasarjan kohdalla.

Meillä viihdytään enempi oikeella puolella kans.. masu on melkein kokoajan oikeelle kallellaan [:)]

Onks teillä alkanu tulla liikkeisiin jo selvää rytmiä? ..täällä voi katsoa melkein kellosta aina, että koska bileet alkaa. :)

Meillä köllötellään lähes koko ajan säntillisesti keskellä, lie tullut pedanttiin emoonsa pienokainen[:)]Potkut tuntuu melkein aina vasemmalla tai ihan alhaalla (just siinä missä saa parhaimman osuman rakkoon), muutamasti on harjoiteltu päälläseisontaa ja potkuteltu navan yli. Ja sitten kun pitää kääntää kylkeä niin koko maha tärisee!
Ja kyllä, ihan samoihin aikoihin päivästä toiseen on aktiivinen ja sitten levot väliin[;)]

meidän pikkuruinen on ihan selvästi (ainakin mahassa) iltaeläjä. rauhallisemmin se päivällä ottaa, kovimmat karate-harkat taitaa alkaa aina siinä 23.00. hauskaa kun joka ilta yhdentoista aikaan [:D]

niin, ja rakon potkiminen taitaa olla rimpulan mielestä ihan superhauskaa [&:]

Takaisin