Vauvan liikkeistä..

Annie: Onnea muljuamisesta [:)]

Eilen käytiin miehen kanssa leffassa ja mies piti kättä mun sylissä sillain, että sen kyynärvarsi osui mahaan. Taisi mennä miehen käsi pikkuisen asuin alueelle, kun koko ajan tuli sellaista pientä tönimistä isukin käteen. Kysyin leffan jälkeen, että tunsiko mies, niin ei tuntenut, mutta liikkeet olikin vain sellaista hentoista heilumista[:D]

Toinen asia, mistä meillä on miehen kanssa kinaa on, kun syön jotakin ja sitten tulee sellainen potkis mahasta ja sanon miehelle, että Myrtti tykkää, kun noin kovasti kiittää, niin mies aina toteaa siihen, että mitäs jos ei tykkääkään. Mistä sen voi tietää, että mikä potku tarkoittaa, että tykkää ja mikä taas tarkoittaa, että inhoaa[:D]?
 
hanimami mäkin olen laskenu tykkäämiseks noi liikkeet,
oli se sitten ruoka, musiikki, asento tai liikuntamuoto,
mut joo, ihan hyvinhän se voi olla et: MUTSIIII, TÄÄ ON IHAN PERSEESTÄ!!!!.
Aattele!!!! ja mä laitan vaan volumee kovemmalle tai lisäannoksen herkkuruokaa!!! [:D]
 
Nii joo, enpä ole tuota tullu kyllä ajatelleeks.. Että esim iltaisin jos potkiutuu niin tarkottaakohan se et oon hyvässä vai huonossa asennossa.
Mut rupeen kyllä aina nukkuu vasemmalle kyljelle, että kuulemma se on paras asento nukkua.. eli pitäis tykätä. [:)]

Onnea Annie^ :lle liikkeistä, eikö vaan ole upeeta??? [:)]
Ihan uudella tavalla ainakin minä ajattelen tätä, ennen olin hirveä hätähousu et joka päivä tuntu sille ettei vauvalla ole kaikki hyvin ja haluais kuunnella sydänäänet mut nykyään olo PALJON rennompi kun tietää et sieltä se muksauttaa taas ja kertoo et kaikki hyvin [;)]
 
täälläkin on tunnettu liikkeitä jo pari viikkoa, nyt siis menossa 18+5. aluksi en edes tajunnu mitä se outo tunne oli, mutta nyt niitä on alkanu tuntea päivittäin ja kokoajan vaan vahvemmin. ihanaa kun tietää että masuasukki on eloisa kaveri [:)] meilläkin meinaa heti lopettaa kun mies yrittää tunnustella potkuja, pari kertaa on onnistunutkin.
 
APUA..!!
Onkohan tää ihan normaalia?? ihan ku en olis tuntenu ainuttakaan liikettä nyt kahteen päivään [:(]
Oon hirvee stressaaja ja haluaisin tietää et kaikki on hyvin. Onko teillä ollu päiviä jolloin vauva on "levännyt" ?? Tai voikohan se olla jalat selkään päin että siks ei potkut tuntuis?
Jelpatkaa...
 
Samanlaista täällä, toisina päivinä tuntuu ja toisina ei. Neuvolassa sanoi, että ei vielä tunnu säännöllisesti, eikä kaikilla tunnu kai vielä ollenkaan. Oon päättänyt olla murehtimatta, ettei turhia stressaile.
 
Pitää kohta syödä jotain makeeta ja mennä sit nukkumaan nii jospa se siellä edes kerran sit liikahtais...
 
Helposti sekoitan välillä vieläkin pikkuiseni myllerryksen ja sekaisin olevan mahan tunteet keskenään, kai se samalta tuntuu jos kunnolla siellä pyörii kunnes töksäyttää seinämiin? Ensimmäistä odotan.
Äsken kun menin sänkyyn niin "töks ja pöks.." ja jatkui yllättävän kauan. Ne tökkäykset tuntuvat aina ihan alhaalla, navan ja häpyluun välissä.

Olin ensin ihan varma että maha on vaan sekaisin ja että vatsatauti iskisi minuunkin.
Mutta kyllä sen todellakin erottaa ja koko ajan liikkeet tuntuu selvemmin ja vahvemmin :)
Ensimmäiset tökkäykset tunsin n. rv 15 [:)][:)]
Ei vaan vieläkään voi uskoa että tunnen jo nyt liikkeitä. Olin uskoutunut siihen että tuntisin vasta joskus rv 20 jälkeen!

<3
 
Täällä on alkanut nyt tuntumaan selvempiä ja säännöllisempiä liikkeitä.
19. rv olisi siis menossa..

Seuraava "etappi" olisi tuntea kädellä potkut. Olisi muillekin perheenjäsenille kiva.
 
Minäki oon taas tänään tuntenu liikehdintää mut tosi heiveröistä.. ei niin kovia mujautuksia ku tossa joku aika takaperin.
jospa se nyt on siellä semmosessa asennossa ettei sit potkut kunnolla tunnu.
 
Täälläkin saattaa mennä pari kolme päivää, ettei tunnu liikkeitä. Ja sitten on päiviä, että meno on vallan mahdotonta kuperkeikkailua... 
 
Mullaki on nyt vajaan viikon verran tuntunu semmosia omituisia muljahduksia/nipistelyjä tms. Välillä en oo ihan varma onks se vaan vatsan toiminnasta johtuvaa vai niitä vauvelin liikkeitä.. [:)] Oon lukenu et ne ekat liikkeet ois kuplintaa tai sellasia perhosen siiven hipaisuja, mut ei ne kyl mulla siltä tunnu ja siks oonki vähän epävarma et onks ne liikkeitä vai pelkästään pieru mikä siellä liikkuu. [:D]
 
Pikatsu: Kyllä siellä masussa vauva muljahtelee, ei pieru [:D] (n.11-12vk)Ensin tunsin aivan alhaalla pientä kuplintaa ja hentoisia hipaisuja. Muutoman viikon päästä muuttui jo pieniksi muljahduksiksi, ja siittä sitten on jo koventunut nuo "muljahdukset".
 Mulla on jo selkeitä potkuja, ja kuperkeikkailut Tuntuu. Mutta ei voi kun hymyillä  [:)]
 
Kuperkeikat on parhaita! tuntuu kuin joku mylly hitaasti myllyäis sisällä ja vatsan päältä sen jo melkein havaitseekin.
Täällä kanssa sipaisut ovat muuttuneet jo töytäisyiksi (virallisia termejä[:D]). rakenne siis 27pvä ja into piukassa :)[:D]
 
Meidänkin pikkuisemme on taas aktivoitunut parin viikon hiljaiselon jälkeen. Eilen se muksautti mojovan potkun, kun isänsä piti kättä mahaa vasten ja elämöi puoli yötä ja aamulla taas. Kissa tuli makaamaan mahani päälle aamulla (niin että peitto oli välissä) ja muksu siihen sitten reagoi kauheella potkunyrkkeilyshowlla [:D]
 
täälläkin tuntuu jo liikkeet, mutta ei voi sanoa että säännöllisiä olis. ja mieskin on tuntenu jo kädellä kun siellä elämöidään. H1987 meilläkin välillä kääntyy niin päin ettei potkutteluja tunne, joten älä murehdi[:)] 
 
Meillä myös liikkeet tuntuu ihan säännöllisesti aina kun pysähtyy paikalleen rauhottumaan. Tosin mies ei vielä tunne liikkeitä vaikka just aamulla tossa sohvalla maatessa katsoin kun tunsin että siellä myllättiin toden teolla niin näkyi masusta kun liikkui [:D]
 
jeeeee, vihdoinkin on alkanut liikkeeet tuntumaan [:)] tai on niitä jo reilu viikon ollut, mut nyt vasta hoksasin mistä on kyse [:D]
nyt 19+0 :) ultrassa silloin 7viikkoa sitten sanoivat, että saatan tuntea vasta viikolla 20-21 istukan takia, mutta onneksi nyt jo aikasemmin :) voisin vaa hymyillä koko ajan [:)]
 
Hymyilemisestä/hehkumisesta: Olen ajatellut tuon raskauden hehkun alkavan kunnolla siittä, kun kuulee ensimmäisen kerran sydänäänet ja kun sitten vauvan liikkeet tuntuu, niin äidin hehku lisääntyy ja hymy on herkässä.
Mietin oikein tuota asiaa, kaupassakin kiertelen aivan omassa maailmassani ja hymyilen...siis mun ja vauvan oma juttu, pientä liikehdintää, ja potkuilua samalla kun mamma shoppailee. Ja minä vain hymyilen, koska tiedän pienellä olevan kaikki hyvin [:)]
Siinä saattaa moni ihminen ajatella, että onkohan tuolla kaikki muumit laaksolla, kun eihän kukaan voi taukoamatta hymyillä.
Ymmärsiköhän kukaan mikä mun bointti oli? Hih![:D]
 
Mulla tuntui ekan kerran pieni pyörähdys pari viikkoa sitten, aloin jo epäilemään että se oli jotain muuta kun loppui lyhyeen, mutta nyt on tuntunut jo kaksi päivää sekä päivällä että illalla pidempiaikaista myllerrystä. Ehkä mukavimmat työpäivät ever, ja hymy huulessa sai töitään tehdä :) Nyt melkkest rv 19..
 
Takaisin
Top