Vauvan liikkeistä..

hellokitty-

Näppärä viestien naputtelija
Tunsin tänä aamuna kunnon mojautuksia pari ihan navan seutuville, ennen paljon alemmas ja heiveröisempiä potkuja =)
Olis kiva keskustella, mites teillä jo potkitaan? ja onko miehenne tuntenu jo potkut? meillä mies tunsi joku päivä sit ekat kaks näpäytystä mut koko ajan vahvistuu vaan potkut jo!
Voi että miten ihanaaaa [:D][:)]
 
Oon kanssa tuntenut muutaman kunnon mojahduksen viime viikolla, mutta aikas epäsäännöllistä tuo tunteminen vielä on. Yhdellä kerralla mieskin oli tuntevinaan liikkeitä. Tällä viikolla on alkanutkin kovemmat pyristelyt, mutta varsinaisia potkuja en ole kauheasti tuntenut. Pari kertaa tosin on tuntunut liikkeet aika epämiellyttäviltä ja oon ajatellut, että Myrtillä on ollut silloin hikka.

Ajattelen myös, että pikkuinen viihtyy enemmän vasemmalla puolella kohdussa, kun siellä tuntuu sellaista painetta ja muljua aika usein ja luulen myös, että viettää aikaa paljon poikittain pötkötellen, varsinkin silloin, kun oon itse liikkeessä, en tiedä pitääkö paikkaansa[:D]

Toivon kanssa kovasti, että voisin sanoa liikkeiden vahvistuvan ja potkujen tulevan säännöllisiksi, mutta kai nekin vielä lisääntyy vähitellen.
 
niin, voi että [:)]
Kyllä paljon todenmukaisemmalta tuntuu tämä raskaus kun aina välillä näpäyttää vatsaa..
Minä oon myös ollu tuntevinani niita muljahduksia?? ja mulla on napa vähä enemmän oikealla puolella ku vasemmalta puolelta tuntuu vatsa olevan vähä enemmän pyöreenä niin epäilen myös et siellä se pörrää :P
 
Mää oon tuntenu nyt jo yli viikon verran liikkeitä säännöllisesti ja yleensä ku tuun koulusta, meen makaamaan ja kuulostelen ni sit alkaa joku touhu tuolla. Ja sillonki jotain tuntuu ku menee nukkumaan. Tiiä niistä sitten ku on eka raskaus. Mulla tuo vauva viihtyy oikeella puolella ja usein on semmonen paineen tuntu kun se siirtyy sille puolelle, sillon myös mies huomaa sen mutta muuten ei potkut ja liikkeet oo "ylettyny" tänne asti. En tiedä ku ei toi mahakaan tunnu kasvavan tai hyvähän se...
Mutta noi liikkeet on kyllä ihana tuntea..
 
Potkuja on tuntunut tuolta aprillipäivästä lähtien melkein päivittäin, välillä on ollut puolen tunnin sessioita. Sitä ennenkin on tuntunut pari kertaa aikaisemmin. Päällepäin eivät vielä tunnu. Mahakaan ei ole vielä juurikaan kasvanut. Ne ylimääräiset makkarat ovat vain siirtyneet alavatsasta ylöspäin [:D]
 
Kiva kun teillä kaikilla potkut/liikkeet jo tuntuu! [:)]
Itteäni just huolestuttaa aivan kamalasti kun en ole tuntenut juuri mitään vielä :((( onko kohtalotovereita? onkohan jotain pahasti pielessä? Kokemuksia kaipaisin myös teidän jo synnyttäneiden aiemmista raskauksista :)
 
Pilpa- älä huoli, kyllä sä ne potkut ja myllerrykset vielä tunnet!
On niin yksilöllistä ja istukan paikka vaikuttaa myös.

Aikaisemmista raskauksista tunsin ekasta 18.:lla rv:lla ja tokasta en edes muista..
Nyt olen jo tuntenut liikkeitä pitkään, mutta kovasti odotan niiden voimistuvan ja että tuntuis kädelle.
 
Täällä kanssa iltaa kohden alkaa kunnon mekkalointi, varsinkin jos oon syönyt reippaasti iltapalaa. Toissailtana huusin oikein ukonkin makkariin kun potkut/lyönnit tuntui oikein masun päälläkin kun siihen käden laittoi.. Ötö tietysti piti just silloin taukoa ja ukko naureskeli et pierua siel vaan on.. Hyvä etten suuttunu, ei pierut potki totesin kiukuissani ukolle. =)
 
Joo meillä kans nyt vauva on lopettanu potkimisen ku mies laittaa käden vatsalle. Liekkö jo älyää että isän aikaan ei riehuta :D
Aamuisin se taitaa heräillä samaan aikaan kun minä ku tuntuu muljahtelua, liekkö venyttelee [;)]
 
Mä olen jo pitkään tuntenu. Ensimmäisestäkin tunsin tosi aikasin, jossain rv 16 ja 18 välillä ekat. Ehkä se mun istukka on sillain hollilla et tuntee heti kaiken... Nyt alkaa jo olemaan kunnon tujauksiakin :) Vielä ei meilläkään ole vauva mahan tälle puolelle potkinu :) Kovasti perhe ja ystävät odottelee... 
 
Pilpa: Täällä on kohtalotoveri! En oo vielä mitään tuntenut.. Olis kiva jo päästä tuntemaan liikehdintää! Mulla on istukka edessä, joka ilmeisesti vaikuttaa asiaan. Viimeksi tänään neuvolantäti sanoi, että voi mennä parikin viikkoa vielä ennen kun tuntee, että ei kai tässä auta kun odotella.. [:@] [:D]
 
Mulle ei ole kukaan edes kertonu mis mun istukka on?????
Tänään on vatsa ollu ihan pinkee ja turvoksissa.. huhhu..
ihan tukala olo =D tein kyl eilen mokkapaloja mitkä on maistunu aika hyvälle tänään [;)][;)]
pitäs vähä rajottaa mut ku tekee nii pirusti mieli!!!!!!! potkiskellu ei oo pahemmin tänään, aamulla jumppas mut eipä sen jälkeen juuri ole.. ehkä pientä myllerrystä mut jospa sillä on lepopäivä.
 
Mä valehtelin tuolla aikaisemmin kun väitin että masua ei juurikaan näy. Huomasin eilen uimapukua sovittaessa, että kyllä se vaan jo näkyy [:)] En ole vain aikaisemmin tullut tajunneeksi.
 
Tunsin jonkun kerran pari viikkoa sitten, mutta sen jälkeen ei mitään. Muuten varmaan jo huolestuisin, mutta onneks stetoskoopilla kuulee, että on se pirpana hengissä siellä, polskuttelee ja välillä potkii ploplop. Mullakin on istukka etuseinässä (havaittiin np-ultrassa), joten oletettavasti se vaimentaa potkuja ja ilmeisesti kyljessä/kyljissä on sitten hyvin kapea alue, johon potkun täytyy osua, jotta se tuntuisi. Ulospäin ei näkynyt mitään silloinkaan, kun potkuja tunsin.

Ehkäpä sitten loppuvaiheessa tästäkin alkaa tuntea kiitollisuutta, jos ei monottele niin kovaa silloinkaan.
 
Täällä huokaistiin eilen helpotuksesta miehen kanssa! Tuntui potku jos toinenkin nukkumaan käydessä, ja tänä aamuna on jatkuvasti kuplintaa ja melskettä mitä tunnen aivan varmasti liikkeiksi. On ne jo niin erilaisia kun suolenelämä [:D] Ihanaa kun mies oli sen potkun tuntemisen jälkeen niin hymyssä suin ja korva kiinni mahassa, voi toista. Sanoinkin et varo ettet saa mustaa silmää [;)] no ehkei kuiteskaa vielä.

Mut tää aamu on ollu pyllystä vaikka tossa just kirjottelin ihanasta miehestä, tänään jotain aivan muuta! Ärsyttänyt mua tahalleen koko aamun ja tokihan mä hermostuin ja sain aikaan mahti riidan. Onneks lähti töihin ja palaa vast kuuden jälkeen. Mä aion nyt vihastuksissani siivota kuin hullu ja lähtee kaverille kahveelle tilittämään. Parasta terapiaa. Ihania nää horrrrrmooonit [:@] mut silti mus ei oo vika vaan miehessä [:D] tyhmä mies!
 
Voi kun moni on tuntenut jo varmoja liikkeitä. Meillä vielä vähän arvotaan, toisaalta minusta tuntuu, että muutamat kuplinnat ja möyryt ovat olleet jotenkin _erilaisia_ ja sitten taas toisaalta mietin, että josko se on kuitenkin ilmaa vain.

Erikoisuutena ollaan pähkäilty, että voiko vauvan sydämenlyönnit tuntea ulospäin? Ei siis kuulla vaan tuntea pienenä väreenä/tykytyksenä joka on nopeampi ja eri tahdissa kuin oma pulssini tietenkin. Näitä tuntui jo paljon aiemmin, viikkoja sitten ihan ihan alavatsassa ja nyt eilen ne tuntuivat ihan selkeästi paljon ylempänä. Tavallaan tuntuu vähän pöljältä, että voisiko ne muka tuntea mutta mikä muukaan tuo sitten olisi? Ei tunnu elohiireltäkään ellei mun maksa tai mahalaukku ole saanut elohiirtä. [:D]
 
En oo kyllä koskaan kuullu enkä uskokkaan et vois..
Jos silleen miettii et on kuitenki niin paljon sitä lapsivettäkin siellä kohdussa et se tässä vaiheessa hirveesti vaimentaa liikkeitäkin niin en usko kyllä et vauvan sydänäänistä olis kuitenkaan kyse?
Ja jos se on sellasta satunnaista niin voi olla sitä hikkaa?? Sehän on kuulemma pientä ja rytmikästä...??
 
Hei!

Täällä on tunnettu varmoja liikkeitä jo pari viikkoa, vaikka ensimmäistä odotankin. Ensimmäiset tuntemukset liikkeistä tuli jo rv 15 (elohiirimäisiä tunteita, muljuamista ja hento potkukin) ja varmistuin niistä 15+1, kun illalla nukkumaan mennessä tunnustelin masua kädellä ja niitä ei enää voinut luulla suolen toiminnaksi tms! [:)]

Mieskin tunsi käteensä liikkeet viime viikoilla 16+6, kun piti kättään mun masulla. Mä olin lukemassa kirjaa ja mies huilasi vieressä niin johan potkasi sitten suoraan miehen käteen. Mies sitten siihen sano, että tuo tais olla potku ja vielä varmistukseksi pieni potkasi samaan kohtaan uudestaan ihan hetken päästä, kun yhdessä jo tunnusteltiin[;)] On tää kyllä niin ihmeellistä!

Ton 15+1 jälkeen  onkin niitä liikkeitä tuntunut päivittäin (lähinnä illalla kun rauhottuu tunnustelemaan). Joskus liikkuu enemmän ja joskus vähemmän.

Nyt on ihan viime viikolla alkanut tuntumaan välillä siltä, että pieni olisi kääntymässä tms (jotenkin ahtaassa tilassa, hieman pinteessä ) ja on sitten tehnyt mieli venytellä, jonka jälkeen masulla onkin jo tuntunut kovempi kohta eri kohdassa kun ennen venytystä (pää/peppu tms?), eli on ilmeisesti äidin venyttelyn ansiosta päässyt kääntymään haluamallaan tavalla[;)][:D]

Ensimmäistä odottaessa tosiaan luulin, että liikkeet tuntuu vasta paljon myöhemmin, mutta ei nää kyllä mitään muuta voi olla, niin pakko uskoa[:)] Ehkä jo loppuraskaudesta rupee tuntumaan, että antaspa äitin huilata, eikä temmeltäs niin kovin, nyt nää nostaa vaan hymyn huulille aina!

 Tsemppiä kaikille, jotka odottaa vielä ekoja liikkeitä!
 
Onnea Elkku kovasti sinne potkuista ja muista liikkeistä!!!!!!!!!!!!![:)][:)]
Meillä ei vaan enää ukolle potki millään vaikka kuinka mies kokeilee, eikä mullekkaan jos kättä pidän masulla [8|]
Mutta illalla nukkumaan mennessä varmaan uutta asentoa etsii itselleenkin mihin levähtää kun hirvee muljuaminen tuntuu vatsassa [:D]
potkuja tulee usein kun on seisaallaan ja esim kävellyt pitkän matkan tai muuten touhunnut.. [:)] Mutta heti loppuu kun käden pistää masulle.. jos se sitä rauhoittaa sitten?
 
Mä taisin tuntea eilen ekat liikkeet! <3 Kattelin telkkaria kädet mahalla ja muljumista alko tuntumaan. Ensin ajattelin, että ilmavaivoja vaan, mutta sitten käteen tuntu pieni tönäys.. Ihan uskomaton tunne... Nyt elän vaan toivossa, että ne tosiaan oli niitä liikkeitä ja niitä alkais nyt (vihdoinkin!) tuntumaan [:)]
 
Takaisin
Top