Vauvan liikkeet :)

Meillä nykyään hirveä jumpsutus koko ajan menossa. emoticon Ja mieskin tuntee tosi selvästi liikkeet. En tiedä sitten että onko sillä merkitystä että jokaisella lääkäri/neuvola/ultra yms. käynneillä meille on sanottu että teillä on tosi vilkas/reipas vauva?
 
Meillä kans tuntunu jo parin viikon ajan ihan kunnon mylläykset! emoticon Eilenkin joskus 10.00 jälkeen jonkin aikaa ja illalla alkaa mylläys 22.00-23.00 välillä, tuntuu aika jänskältä ja kun se tuntuu ihan siltä et mahassa olis se ostostvn säväreitä antava laihdutusvyö. :DD rv. 20+5
 
Täällä tuntuu jo ihan läpi päivien, välistä naurattaa töissä että näkeeköhän asiakkaat kuinka mukula potkii menemään, välillä taas saa oikeasti juosta vessassa sen 10 kertaa puolessa tunnissa, kun tuo päättää hakata virtsarakkoa,- nice vaan! :D 
Oli tuossa pari päivää välissä kun tuntu tosi harvakseltaan, kerkesin jo hieman säikähtääkin ennen kuin hoksasin, että oli pikkunen ilmeisesti vain kasvot jonnekin selkään päin, en vain tunnistanut näitä liikahduksia ja potkuja, kun tuntuvat niin erilaisilta niin päin. 
Niin ja rv23 menossa (:
 
Nyt mäkin tunnen vauvan liikkeitä joka päivä. Oon tässä muutaman päivän epäillyt että ne liikkeet taitaa tuntua jo ulospäinkin. Eilen illalla mies sitten ekan kerran tunsi ne potkut. :) Tuntuisi siltä että pikkuinen on vieläkin pää alaspäin. Kaikkein voimakkaimmat potkut tulee meinaan heti tuohon navan alle ja kevyemmät tuonne ihan alas.
 
Huikeaa miten nopeesti kaikki muutokset tapahtuu. :D

En ole mitenkään systemaattisesti tuijotellut vatsaani, mutta tuossa toissapäivänä huomasin ekan kerran omin silmin, ja hetken päästä mieskin näki sen, kun vauva potkas niin että mahaan tuli sellanen näkyvä kohouma! Sen jälkeen oon sit nähny varmaan kymmenen kertaa jonkun liikkeen, voi on tää hassua.... emoticon

Olin muuten ihan paniikissa yks päivä kun en puoleen päivään tuntenut liikkeen liikettä. Kun on nyt tottunut siihen että se alkaa aika tuntuvasti mylläämään joka syömisen jälkeen ja sit kun istuu aloilleen. Hyi miten sitä voi olla huolissaan.
 
Itse tuossa muutama ilta sitten tunsin ulkoa päin liikkeen ja oli muuten terävä tökkäsy! Voi kun tää tunne kun tuntee lapsen liikkuvan on niin maailman paras <3
Vähän mä jään kaipaaman sitä sen jälkeen kun on saanut nyytin syliin, vaikka ihanempihan se on että se siinä sylissä liikehtii. :)
 
Näimpäs tänään ekan kerran Ipanan potkaisut mahan päältä! Jei, pikkunen rupeaa olemaan jo niin iso että ei enää pelkästään tunnu vaan myös näkyyemoticon . Jouluna tuntu että Ipana oli aika hissukseen aaton ja joulupäivän. Oli varmaan niin ahtaat oltavat kaiken sen meikäläisen jouluruuan ja suklaan ahmimisen jälkeen! Tapanista eteenpäin on kuitenkin käynyt taas kova myllerrys masussa.
 
Tää mun pikkunen on ihan hurja potkimaan! Hassua kun mun maha on aika pieni vielä ja vauvalla painoa vaan sen 440 grammaa ni silti koko pikku maha heilahtelee puolelta toiselle kun tää heittelee kuperkeikkoja emoticon  Vois monta tuntia vaan katella mahaa kun makaa sohvalla illalla ja toinen riehuu siellä tai sitten pidellä kättä mahan päällä.. On tää ihanaa <3
 
Meillä on taas aamujumpat menossa. Koko ajan tuntuu vaan voimakkaammilta ja voimakkaamilta. Ihan selvästi tuntee kun se siellä myllertää ja heittää kuperkeikkaa. :D
Tais sillä olla yks päivä hikkakin. :))
 
Meillä potkut tuntuu ja näkyy jo ihan kunnolla. Jouluaaton kunniaksi isikin pääsi tuntemaan aattoiltana liikkeet. Oli kyllä jo nähny ne aikaisemmin, mut aina ku laitto käden vatsalle niin pikkunen rauhottu. Tuntuu vieläkin rauhottuvan, kun laittaa vatsalle käden. Iltaisin monesti niin teenkin, kun ensin olen vähän aikaa nukkumaan mennessä nautiskellut vauvan liikkeistä, jotta hän sitten rauhottuu. 

Tosiaan aamulla herään usein siihen kun vatsassa muljuaa, samoin illalla nukkumaan mennessä alkaa bileet :) Aina kun lähdetään autolla jonnekkin, niin alkaa potkusarjat. Todella vilkas kaveri tuolla vatsassa möyryää ja siitä olen äärimmäisen onnellinen <3
 
Kauhea meno ollut mahassa koko aamun, alkoi heti seitsemän maissa, eikä pikkuinen oo vieläkään alkanut nukkumaan!emoticon
Jotenkin selkäsärytkin on tänään helpompi kestää, kun ei voi olla unohtamatta, mikä ne aiheuttaa :)
 
Kyllä tuo muljuaminen on ihanaa ja välillä ihmetellään yhdessä miehen kanssa kuinka ihanalta se tosiaan tuntuukaan. Meidän pienen ihmeen liikkeet! Tuossa oli pari rauhallisepaa päivää, eli ilmeisesti kaveri oli selkä minun masuun päin kun ei liikkeitä tuntenut. Kyllä mä taas hermostuin, mutta onneksi ihan turhaan! Se kotidoppler on kyllä hintansa väärtti, niin monta itkua ja stressiä sillä saanut vältettyä.
 
Meillä viimeksi eilen ennen nukkumaan menoa kuunneltiin musiikkia. :)
Mies laittaa puhelimensa (jossa on siis ihan ok soitin) mun masun päälle ja valkkaa sieltä kappaleita. Lystikästähän se on kun Pätkä alkaa välillä mylläämään ja potkimaan oikein kunnolla ja sitten taas välillä on rauhallisempaa. Vielä ei oo saanut potkaistua sitä puhelinta pois vatsalta kokonaan, mutta kyllä sen jo liikkumaan on saanut. :)

Kauheen pitkiä aikoja ei viiti pientä rasittaa melusaasteella, mutta vähäksi aikaa kerrallaan musiikki tarjoaa aika kivaa virikettä sinne masuun. Ja en koskaan viiti herättää sitä myöskään musiikilla, jos hän sattuu liikuskelemaan muutenkin, ni sit kuunnellaan aina jotain. :)
 
Itse ostin tuossa pari viikkoa sitten soittorasian, kun vihdoin löysin sen oikean sävelmän ja söötin systeemin. Nyt unohtui viime viikolla tänne "vanhaan" kotiin ja eilen kun illalla masun päällä soittelin sitä niin taisi kaveri tunnistaa tutun biisin. Ollaan myös vähän lasten levyä kuunneltu, mutta siihen ei ole ollut moksiskaan.
 
Liikkeitä ihastellaan ulkoa päin katsellen. On se mukavaa kun näkee vatsassa jonkin kohdan hyppivän :D Tuosta tulevasta isännästäkin oli nyt viikonloppuna mukava ensimmäisen kerran nähdä liikkeet ja olihan sillä hauskaa. Sitten piti taas tunnustella ja kuunnella. Ja toki kun beibille tuli hikka niin sekin täytyi kuunella ja joka nikotuksen kohdalla "nyt kuulu, nyt kuulu, nyt kuulu..." <3
 
Täälläkin liikkeet tuntuneet jo useita viikkoja selvästi. Tälläkin hetkellä on vatsassa menossa jokin ihan oma jumppa, on kohta puolisen tuntia jumputtanut. Kivasti tuonne oikean kylkiluun alle osuu ne jumppaliikkeet ja väliin tuntuu, et sinne jää joku jalka tms. hetkeksi aikaa oikein kaivelemaan. Hassuinta on ehkä kun potkut tulee ihan keskelle vatsaa, kutittelee napaa :)

Ja liikkeitä tuntuu eniten aamulla ja aamupäivällä, nyt tosin on jo iltapäivän puoli. Ehkä vauva on huomannut, että mulla on omat jumpat aina iltaisin, jolloin vatsassa on ihan hiljaista. Kiltti vauva, kun antaa äidin rauhassa iltaisin tehdä omat jumppansa!
Onneksi ei ole ollut mitään liikuntarajoitteita eikä kipuja, niin olen voinut vielä käydä bodypumpissa ja uimassa ja pyöräilemässä yms. aika vapaasti. Kaikki hyppimisjumpat olen kyllä jättänyt pois, vatsa pomppii liikaa...

Mutta en kyllä osannut aiemmin muiden puheista ajatella, miten ihanilta nuo liikkeet tuntuu! Paitsi sitten kun ne jatkuu taukoamatta sen puoli tuntia, niin tuntuu jo, että voisi hieman rauhoittua... emoticon
 
Osaisiko kukaan sanoa että millä viikolla on seuraava ultra? Itselläni oli ensimmäinen ultra vkolla 21 ja sain tietää silloin että pikkuinen on poika (: nyt olen 28vkolla ja olisi kiva tietää että minkäkokoinen vauva on jo..
 
Nnadjja92: Mulla eka ultra oli 12+6
ja toinen oli 21+3
ja nyt sitten ylimääräinen käynti on 30+6

Että ilmeisesti vaihtelee suuresti paikkakunnan mukaan..
Me kyllä saatiin tuo toinen aika heti ensimmäisessä ultrassa...
Kannattaa varmaan soitella neuvolaan ja kysäistä sieltä miten on asian laita siellä päin..
Eli meillä tuo 2 ultraa on ihan jokaisella ja sitten muut on seuranta tai muita ultria.
Eka on tuo np-ultra ja toinen oli tuo missä katsottaan sikiön kehittyminen eli siis nämä sisäelimien kehityminen ois normaalia.
Paino arviota ei siis kummassakaan saatu...
 
Välttämättä sulle ei tulekaan seuraavaa ultraa. Olen käsittänyt niin että niitä ns synnytystapa tai muita seuranta utria tulee ainoastaan silloin jos on jotain eriityistä seurattavaa, kuten nuo sokerit tai sf-mitan poikkeama tms.
 
ULTRISTA:

Ainakin Husin alueella standardi on kaksi ultraa/raskaus: eli np-ultra ja rakenneultra. Ja mitään synnytystapa-arviotakaan ei ole, uskokaa tai älkää! Mikä on aivan hanurista, mutta minkäs teet.
Kukaan ei siis varsinaisesti katso, että mahtuuko vauva tulemaan alakautta. Siinä toisella ja viimeisellä neuvolalääkärikerralla joskus rv36 neuvolalääkäri kertoo, että kummin päin vauva on. Ja that's it.
Voin kertoa, että hieman pelotti mennä synnyttämään esikoista, kun ei ollut oikein selvää kokoarviota (neuvolatädin käsikopelo vain, mutta se osoittautuikin aika tarkaksi: 80gr heitti! :D), eikä mitään varsinaista synnytystapa-arviota ja viimeinen ultrakin oli ollut noin 20 viikkoa aikaisemmin. Ketään ei siis kiinnosta tsekata, että lantiossa on tarpeeksi tilaa vauvalle tulla. Onhan se tietysti oletusarvo, mutta silti.
Helvetin HUS, kaikesta pitää säästää...

Vauvan liikkeistä:
luin tuosta sikiön kehitys viikko viikolta -jutusta, että tällä viikolla vauvan syke on periaatteessa kuultavissa jo paljaalla korvalla vatsan päältä. Eilen sitten mies yritti, että osuisko korva sopivaan kohtaan, mutta Pätkä päättikin vaan potkia sitä. <3
Kauhee monotus joka paikkaan minne mies vaan päänsä painoi. :D 
Aika hupaisaa. <3 Sykettä ei saatu kuulumaan, pitää yrittää joskus rauhallisemmalla hetkellä vaikka tyhjän vessapaperiholkin avulla vielä.
 
Takaisin
Top