Vauvan liikkeet :)

enkuli85

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mites teillä tuntuu vauvelin potkuilut? Mulla on nyt 19+4 menossa ja olen jo viikon tuntenut potkut kädellä kun pidän sitä vatsan päällä :) Ihanaa <3 Ja olen huomannut että mun mahassa on tietty rytmi rumpusooloilulle.. Meinaa illalla n. 23.30-24.00 ja sit aamulla kasin pintaan.. Et jee, ilta- ja aamuvirkku :D
 
täällä kanssa pari viikkoa jo tuntuneet. mitään säännöllisyyttä en ole huomannut, mutta tuo aloittaa kyllä liikehdinnän heti kun istahtaa alas tai käy pitkälleen, että ilmeisesti tulossa tapaus, jota saa sitte synnyttyään olla koko ajan kantelemassa, jotta pysyy unessa :D
 
Itse tunsin ekat liikkeet varmaan tossa rv 13-14 paikkeilla. Se alko sellaisella hassulla hipaisulla ja muuttui sitten n.rv 20 paikkeilla ihan potkuiks. ulospäin ei tuntunut kun vasta ehkä 25 viikoilla. :) Nyt vauvalla meinaa olla rytmi sellainen että illalla 22 aikoihin alkaa potkunyrkkeily ja yöllä sama  rumpa ja aamulla taas seuraavan kerran. :D Rv siis nyt 35+3. Elikkä aika loppusuoralla jo mennään. emoticon
 
Kyllä meilläkin tuntuu jo kunnon mättämistä siellä, mies aina sanookin että siellä on seuraava Amin Asikainen tulossa :D  

Aloin tuntee liikkeitä tossa ehkä kolme viikkoa sitten tai siis sillon tajusin että nehän on vauvan liikkeitä, sellasta kuplintaa joka on nyt vahvistunu. Mies ei oo vielä niitä tuntenu mut tuskin kauan menee kyllä nimittäin pikkunen mättää ihan kunnolla välillä :D 

en oo saanu kiinni mitään erityistä rytmiä, paitsi toi ilta-aika. Eli kun sänkyyn meen ja alan käydä nukkumaan niin heti alkaa liikkumaan.
 
Mä oon alkanut nyt ihan tässä viime päivinä tuntea noita liikkeitä. Mutta kyllä ne on vielä suhteellisen yksittäisiä olleet. Joskus pari viikkoa sitten tuntui eka hipaisu, mut sen jälkeen oli sitten taas pitkään hiljaiseloa. Ultrassa pikkuinen kuitenkin huitoi menemään ihan kunnolla, mut en mä mitään siitä tuntenut.

Tällä viikolla tuntui eka selkeä potku, kun olin menossa nukkumaan. Sen jälkeen niitä onkin sitten tuntunut aina silloin tällöin, myös kotona liikuskellessa. Tosin liikkuminenkin on aika rauhallista, kun oon sairaslomalla kipeän lonkan ja selän takia.

Päälle päin ei tosiaan tunnu vielä mitään. Ultrassa pikkuinen oli selkä mun mahaa vasten, ja istukkakin on edessä. Ehkäpä nuo liikkeet on siksi tuntuneet niin vähän.
 
Mä olen alkanut tuntea liikkeitä kun viikko 20 tuli täyteen, ikäänkuin juhlan kunniaksi emoticon

Mulla kanssa istukka etuseinässä, joten se liikkeiden tunteminen oli suoraan jo muljahduksia ja tönäisyjä, ne hipaisut jäi kokonaan tuntematta. Satunnaisesti olin tuntenut liikkeitä jo ennen viikkoa 20 mutta en ollut koskaan varma onko ne niitä vai ei.

Nyt ne tuntuvat päivittän ja lähinnä juuri illalla kun käyn makuulle. Itse olen pari kertaa tuntenut ne käteen saakka ja mies kerran pienen hipaisun verran, mutta yleensä tyyppi lopettaa jumppaamisen kun käsi masulle menee, ujo piimä emoticon

Kätilö muuten sanoi rakenneultrassa, että jos liikkeitä ei tunnu pariin päivään, tässä vaiheessa ei kannata huolestua. Niitä liikkeitä seuraillaan sitten vasta myöhemmin. Eli vauvahan on voinut kääntyä ja liikkeet eivät silloin tunnu. Että ei kannata panikoida, vaikka tietysti se vähän pistää aina miettimään.

Lumista joulun odotusta täältä Suomen lumisimmasta paikasta emoticon
 
Itse tuntenut liikkeet 20+6 lähtien, eli pari viikkoa kun nyt viikkoja on 23+0.
Ei tunnu mahan päältä ja siihen voi mennäkin aikaa kun on tuota pelastusrengasta pehmentämässä liikkeitä. ;)
Pikku isi kovasti kuitenkin oottelee niitä.
 
Mä olen tuntenut liikkeet rv16+, eli jo aikasta monta viikkoa.

Luulin, että mulla tuntuisi liikkeet kanssa vähän myöhemmin, kun tuo istukka on tossa edessä. Mut sen verran oli istukka sitten jo tuolta alhaalta noussut, kun ne liikkeet tuntui alkuun tuolla iiiihan alhaalla,
vähänkun kohdunkaulankohtaa ois kutitellut :)

Nyt viimisen parin viikon aikana, ne on sellai tulleet enempi säännöllisiksi.

Iltaisin, kun istutaan sohvalla ja sanon, että nyt vauva heräs, ni tuleva isukki katsoo heti kelloa ja yleensä se on jotain klo 22 molemmin puolin, täsmällinen iltaeläjä;) Aikamoisen discon pistää sillon tuolla pystyyn :D

Ja nyt näköjään alkoi hällä aamujumpan aika emoticon
 
Itse tunsin ensimmäiset liikkeet viikolla 17. :) Mutta nyt viikko 22 menossa ja potkut tuntuu jo todella selvästi. Ja ne näkyykin jo vatsan pinnassa. Eilen illalla mentiin mieheni kanssa nukkumaan ja naureskeltiin kun mun mahassa kävi ihan kamala liikenne. :D
Tosi paljon vauva liikkuu. Aamulla heräsin aikaisin kun tunsin miten vatsaani nousi iso möykky. Vauva taisi kääntää kylkeä. emoticon   Mutta eikö tunnukin nuo liikkeet aivan ihanilta! :)
 
Ekat liikkeet vatsan päältä tunsin tiistaina (19+4) ja eilen tuntui uudelleen. Mies ei ole vielä tuntenut niitä kun ei ole ollut lähettyvillä samaan aikaan. Mahan sisällä tunnen liikkeitä eniten aina kun syön, se on takuuvarma vauvan herättäjä!
 
Mä tunsin ekat pienet liikehdinnät rv 16, kuten esikoisestakin. mutta nää liikkeet ei o oikeestaan vahvistunu ollenkaan, ihan tonne alakertaan tuntuu pieniä potkuja, ja eilen kun tönäsin vaavia ni se sit potkas ja tuntu mahan päälle..mut tosi vähän tuntuu yleensä mitn liikettä, ainoastaan jos istun hankalassa asennossa..mullaki saattaa olla sit istukat tosa eessä ku siihen ei tunnu mitää..ootin vaa paljon pahempaa rytinää ku kohdus kuitenki kaks seikkailee..toivonmukaan vielä molemmat sielä ovat..
 
OMG!!! emoticon

Tänään Baby on junpannut tavalla jota ei aiemmin ole harrastanut. Ihan villillä menolla monottanut ja nyrkkeillyt säännöllisest päivän mittaan. Nyt illalla iskut on tuntuneet jo siihen malliin että kävin soffalle selälleni, kädet vatsan päälle - TUNTUI ja mikä hassuinta, kertaalleen tömähti siihen malliin että mahassa näky sellanen "kuhmu". Voi tauti, mitä tää on sitten kun tosiaan ollaan siellä 35+ viikoilla... Harmi kun mies ei ollut kotona (eikä oo vieläkään), nyt ois ollu ekakerran tsäänssi tervehtiä käsikopelolla tulokasta (mahanahan läpi tosin)

On tää huikeeta. Niin uutta, niin outoa, niin jännittävää...
 
Minulla on liikkeet tuntuneet jostain viikolta 17 asti tosi selvästi, sitä ennen pari viikkoa sellaisia pikku hipaisuja. Yllätyin vähän että tuntuivat noinkin aikaisin, ensimmäinen lapsi kuitenkin kyseessä ja istukka etuseinässä. Nyt on muutaman viikon ajan tuntuneet liikkeet jo ihan kädellä vatsan päältäkin, ja näkyneet myös. Mieskin on päässyt jo tunnustelemaan pikkuisen liikkeitä.
Meidänkin vauva on aamuvirkku, seitsemän-kahdeksan aikaan jos herään niin aina on hirmuinen jumppaus menossa. :D Koulusta tuo ei kyllä selvästikään tykkää, aina kun istahdan mikroskoopin ääreen niin alkaa potkia minua virtsarakkoon niin että joudun juoksemaan vähän väliä vessassa. :)
 
Heipä hei!

Reissusta palattu hyvin levänneinä, syöneinä ja ruskettuneina! Oikein mukavaa oli. Ja tänne eteläiseen Suomeen oli sitten talvi tullut tällä välin! Jösses, parveke puolillaan lunta... Vois ehkä harkita semmosen lumilapion hankintaa tänä talvena. :D

Aiheeseen liittyen: juu, tuntuu! Ja näkyy! Oli todella mukavaa loikoilla rantatuolissa bikinit päällä kun vatsassa kävi temmellys niin että päällekin näkyi pieniä nykäisyjä ja tuuppauksia. Ja mieskin on tuntenut potkuja jo useamman kerran.

Vielä ei mitään ihan selvää rytmiä ole (plus että tässä on näitä aikavyöhykkeitä ja omaa unirytmiä tullut vaihdeltua viime aikoina), mutta semmosia ihan selviä jaksoja liikkumiselle on. Ja niiden jaksojen lisäksi tietysti satunnaisempiakin asennonvaihtoja.

Kaskas, foorumi on kokenut uudistuksen, menee vähän aikaa tottuessa, mutta kyllähän tämä aika tavalla uudenaikaisemman ja toimivamman tuntuinen on. Kunhan löytää täältä ne perusjutut vielä. :)
 
Cava:Kiva että reissu meni hyvin! Samoin täällä eilen palasin viimoiselta pitkältä työreissulta pitkään aikaan. En kyllä enää lähtisi, koska unirytmit on ja oli koko viikon ihan hakusessa. Todellakaan muuta tehnyt kuin töitä, kävin pikaisesti syömässä ja nukuin! No onnneksi lauantai oli pyhitetty shoppailulle ja vauvalle on nyt iso kasa vaatteita pestäväksi ja laitettavaksi. Samoin jotain joululahjoja kai tuli ostettua.
No mutta asiaan. Pitäis oikein selata noita vanhoja kirjoituksia että koska mä ihan oikeasti tunsin ne liikkeet ekan kerran itse. Eilen kuitenkin aamulla tunsin ihan satavarmasti ekat muljahdukset vatsan päältä joten nyt kun vaan vielä osuttaisiin samaan osoitteeseen isukin kanssa niin pääsisi hänkin kokemaan vaavin liikkumista!emoticon
 
Meillä tunsi tuleva isä ensimmäiset potkut mahan päältäni eilen illalla (20+2). Ihanaa jakaa nää Ipanan potkut nyt hänen kanssaan!
 
Täällä on tuntunu liikeet jo pari viikkoa, mutta nyt vasta tuntuu ajoittain vatsan päälle kun mulla on istukka etuseinässä niin se vähän vaimentaa. Isukki ei potkuja vielä ole päässy kokeilemaan kun se sattumalta nukkuu aina kun vauva potkii oikein kunnolla emoticon
 
Mulla on potkut tuntuneet myös jostain H16 lähtien, H18 tunsi jo isukkikin ja pari viikkoa näkyneet selvästi jo päällepäinkin.  Muuten ei selvää päivärytmiä ole vaavilla, paitsi kun menen nukkumaan niin masussa lkaa takuuvarmasti bileet, täysin riippumatta kellonajasta.
Tulin myös eilen reissusta, tosin vain Englannista, mutta aikaero ei mitenkään vaavia hämännyt. Petiin 3 tuntia aiemmin tai myöhemmin, sama meno masussa kun makuulle pääsen. Nuku siinä sitten kun melkoin sänky heiluu!

Mua on myös alkanut supistelemaan ikävästi, selällään ei pysty nukkumaan oikeestaan ollenkaan kun heti supistaa. Ja tosi napakasti ja säännöllisesti, ihan 3 min välein,
 kunnes vaihdan asentoa :(
 
Kyllä mä jotain oon tuntevinani... mut mullaki potkuja vaimentaa edessä oleva istukka. Tosin sit kun se innostuu monottelemaan tuonne sivuun niin ne kyllä tuntuu :)
 
Mulla on nyt viitisen viikkoa tuntuneet ne liikkeet ja nyt ne on jo sen verran voimakkaita, et saatan herätä yöllä unesta siihen monotukseen. Mieskin on jo pari viikkoo tuntenu kädellä ne iskut.

On ihanaa kun se ilmottelee itsestään melkein aina kun vähäks aikaa istahtaa tai menee makuulle. Mutta joskus se iskee niin lujaa et sitä säikähtää, tai sit se alkaa monottaa täyteen virtsarakkoon mikä ei myöskään oo kauheen ihanaa!

Mulla on kuulemma istukka kohdun takaseinämässä ja ylhäällä, joten mulla ei oo mitään vaimentavaa tekijää...
 
Takaisin
Top