Niin, mun mielestä myös aika kummallinen ajatus, että ton "ikäisen" ja kokoisen tenavan pitäis koko ajan olla liikkeessä. Mä ainakin käsittäisin sen niin, että silloin, KUN liikkuu, niin liikkuu sen 10 krt/h. (Huom! Tämä on siis mun ajatus, eikä mikään tieto!) Pitäiskö tota ohjetta tarkistaa jostain? Luulisi nimittäin, että on vauvallekin aika stressaavaa, jos kokoajan ollaan tyrkkimässä ja herättelemässä. Kaikkihan tietävät, mihin unenriistoa on käytetty...
Itse en ole ollut huolissani, kuin kerran. Se oli toissailtana pienen hetken ajan. Olen tottunut, että vauva liikkuu tiettyihin kellonaikoihin ja yleensä se on liikkeessä juuri nukkumaan käydessä niin, että seurustelemme ensin hetken yhdessä ja sitten käymme nukkumaan. [:)] Mutta toissailtana vauva ei ollutkaan silloin hereillä, vaikka olisi luullut, kun oli nimittäin saanut vähän höykytystä siinä juuri ennen ( [;)] ). Eikä se meinannut herätä mahan hytkyttämisestä ja tökkimisestäkään. Lopulta sitten jysäytti takaisin. Huh.
Eilen sitten taas oli sellainen päivä, että olin kamalan väsynyt, koska olen nuhainen, mutta vauva tuntui olevan hereillä ihan koko päivän! Kampaajallakin oli aika tiukka kolmetuntinen, kun maha muljui niin, että kaapu heilui. Sama meininki jatkui kotona koko iltapäivän ja illan. Oli aika vaikea keskittyä mihinkään. Itse olen ainakin ihan tyytyväinen, että vauva nukkuukin välillä, eikä liiku jatkuvasti.