Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
[:D]

Mun kaverini odotti poikaa ja ihmetteli samaa tärinää. Hänelle sanottiin, että se johtuu pissaamisesta. (En tosin muista, kuka sanoi ja oliko se tieto vai urbaani legenda. Pitääpä kysäistä.)

^mä kato fiksuna aloin heti nähdä sieluni silmin kuinka se pieni poika siellä mahassa pissaa ja ravistaa sitten niin, että maha tärisee... [:D]

Kiva tosiaan kuulla jos tuohon asiaan oikeesti liittyy joku faktakin. [:)]

Tosiaan[:D] Oon joskus tosta kuullu mut en sit tiedä pitääkö oikeesti paikkaansa..

*reps* [:D]

Meemi: Toi oli päivän paras!

Kiitos tuosta ihanasta mielikuvasta, mitä en itse jutustani hoksannut. *ei voi lakata nauramasta*

Ite en ole tuota tärinää huomannu vaikkakin poikaa odotellaan ainakin niin pitkään kunnes syntyy (että jos sit paljastuukin tytöksi ni sillä tulee olemaan melko paljon vaaleen sinistä [:D] ) Mutta siis alko kyllä hymyilytttään tuo mielikuva pikku-kaverista ravistamassa [:D][:D]

Tänään ollu nappulalla oikeen energian purku-päivä. Melkein koko päivän hillunu niin että maha hytkyy, turha ollu ees harkita päikkäreitä, ja ei o ollu väliks et liikunko vai olenko paikallani. Mukavaa sinänsä kun viikon jollei toistakin ollu melko rauhallista, aloin jo miettiin et onko liiankin rauhallista... Välttämättä ollu sellasta selkeää rylläys-kohtausta ollenkaan, mutta tänään siis tosiaan useemman päivän edestä sit oikeen kunnolla [:D][:D]

Mies oli jättänyt karkkipussin pöydälle ja tässä istuskellessa tulin syöneeksi sen just loppuun, ja vauva pomppii ja muljuttelee nyt tosi hurjasti. Taisin saattaa sen ihan sokerihumalaan... nyt iski katumus, oon ihan liikaa syöny sokeria viimesen viikon... [:(]

Mut toisaalta tosi ihanaa tunteaa tuntea tuota poksuttelua. Ja monesti tunnen navan vieressä myös sen pään tai jonkun raajan, sellainen kova patti pullottaa siinä. <3

Tuosta tärinästä pikaisesti vielä, ennen kuin hyppään tästä ylös ja tarkistan sairaalakassini sisällön ja suunnistan kohti Tamperetta... Jotkut vauvat tosiaan tekevät sitä pissatessaan myös synnyttyään. MUTTA tärinän taustalla on keskushermoston kypsymättömyys ja syntyneillä tuo useimmiten on keskosten tapa (meidän rv31+1 syntynyt täristeli pitkään... mm. pissatessaan ja toisinaan myös venytellessään)

^olipa hyvä, että tättärä valaisi asiaa, saatiin sitten ihan asiallinen kommentti liittyen tuohon tärinään. Olen mielessäni naureskellut visiolleni eilisestä asti... Joo... taidan ehkä olla vähän väskä kun mielikuvitus laukkaa sitä rataa. 

Heh, nauru pääsi kyllä täälläkin kun silmien eteen tuli pikkuheppu "ravistamaan" :D

Mulla tuntuu liikkeet edelleen suurimmaks osaks ihan tosi alhaalla. Tai sitten vasemmalla alavatsalla. Eilisessä neuvolassa ei th löytänyt vauvaa kokonaan, joten hyvin mahdollista että se köllöttelee siellä jalat alimpana. Ihanasti on kyllä jo voimistuneet liikkeet. Ja kiva kun osaa tietyillä kellonajoilla odottaa että se vauva sieltä heräilee:)

Onpas taas ollu pari päivää hiljaista....oon tossa laskenut tunnin ajan vaihteeks liikkeitä ja aika huonosti liikkuu ilman, että tökkii.

Mites teillä muilla? Liikkuuko vauvat paljon? Aattelin nyt sit äippäpoliin olla huomenissa yhteyksissä, jos ei mikään muutu [:(]

hei samaa täälläkin huomattu, liikkuminen vähentynyt hurjasti verrattuna aikasempaa![&:] Ymmärtäny että se kuuluu asiaan kun alkaa tila loppumaan..?

Ihan selkeä muutos tullut täällä itseasiassa muutaman päivän sisään. Ei reagoi edes härnäämiseen. Siinä vaiheessa kun äippä sitten täällä on jo itkua tuhertamassa tulee mojova isku johonkin ja taas jaksaa hymyillä... mutta joo kyllä mä läksytän ipanaa myöhemmin siitä kun pelotteli mua näin kovasti jo tässä vaiheessa...

^ no just tollasta on mullaki...hiukan ahdistavaa [:@] tosiaan neuvolasta sanottiin jo että pitää ne 10 liikettä tulla vielä ja jos ei niin
äitiyspolii yhteys. Kun tökkimällä tökkii, niin monoa tulee kylkee....

ei täälläkään liikuta läheskään nii paljoo kun yhessä vaiheessa. illalla sitten enemmän yrittää tunkee pyllyy ylöspäin koko ajan.. ei niinkään potki mutta muuten kyllä muljuu tuolla mahassa.. neuvolassa ainaki sanottiin että ihan normaalia jos ei liiku niin paljoo kun ennen kun on jo niin iso.. [:)]

Hmmmm. Nyt heräs tyhmä kysymys. Pitäiskö muksun sit liikkuu koko ajan? Ei kai sentään...? Meillä saattaa olla pitkän aikaa ihan hiljasta, siis monta tuntia putkeen (oletan et kaveri nukkuu[:)]) ja sit kun herää ni kyllä sen mamma tietää [;)] [:)] Välillä pitää kyl itekin käydä härnäämään et onks siel mahas kaikki ok kun tuntuu et muksu in nukkunu puoli päivää yhtä soittoo, ja kunhan saa sit ees sen yhen iskun vastaukseks ni on ku lottovoitto ja mieli taas rauhallinen. Miettiny muutenkin tota tulevaa "pakollista" liikelaskentaa et miten sen saan toteutettuu mahd vähällä vaivalla kun tää kaveri ei ehkä kuitenkaan ole sieltä aktiivisimmasta päästä [:D] Heiluu millon sattuu ja miten sattuu, yleensä sen liikkuminen on semmosta möyrintää ja muljuamista, ei niinkään potkiskelua ja nyrkkeilyä, joten laskenko sit ne muljuamiset liikkeiks? [:D][:D]

Niin, mun mielestä myös aika kummallinen ajatus, että ton "ikäisen" ja kokoisen tenavan pitäis koko ajan olla liikkeessä. Mä ainakin käsittäisin sen niin, että silloin, KUN liikkuu, niin liikkuu sen 10 krt/h. (Huom! Tämä on siis mun ajatus, eikä mikään tieto!) Pitäiskö tota ohjetta tarkistaa jostain? Luulisi nimittäin, että on vauvallekin aika stressaavaa, jos kokoajan ollaan tyrkkimässä ja herättelemässä. Kaikkihan tietävät, mihin unenriistoa on käytetty...

Itse en ole ollut huolissani, kuin kerran. Se oli toissailtana pienen hetken ajan. Olen tottunut, että vauva liikkuu tiettyihin kellonaikoihin ja yleensä se on liikkeessä juuri nukkumaan käydessä niin, että seurustelemme ensin hetken yhdessä ja sitten käymme nukkumaan. [:)] Mutta toissailtana vauva ei ollutkaan silloin hereillä, vaikka olisi luullut, kun oli nimittäin saanut vähän höykytystä siinä juuri ennen ( [;)] ). Eikä se meinannut herätä mahan hytkyttämisestä ja tökkimisestäkään. Lopulta sitten jysäytti takaisin. Huh.

Eilen sitten taas oli sellainen päivä, että olin kamalan väsynyt, koska olen nuhainen, mutta vauva tuntui olevan hereillä ihan koko päivän! Kampaajallakin oli aika tiukka kolmetuntinen, kun maha muljui niin, että kaapu heilui. Sama meininki jatkui kotona koko iltapäivän ja illan. Oli aika vaikea keskittyä mihinkään. Itse olen ainakin ihan tyytyväinen, että vauva nukkuukin välillä, eikä liiku jatkuvasti.

Mä oon ainakin ymmärtänyt niin, että vauvan pitäisi liikkua se 10 krt/h silloin kun liikkuu. Tokihan se nukkuu välillä. Neuvolan täti sanoi, että kun liikelaskentaa tekee, niin vauvan pitää olla hereillä. Jos tuntuu, ettei muuten vauva ole "koskaan" hereillä, niin kannattaa kokeilla makean juomista ja sen jälkeen kyljelleen laskemaan. Eli herätellä vauvaa makealla. Niin ja liikelaskenta pitäis kai aina tehdä juuri kyljellään. Näin mulle sanottiin.

Mulla vauva liikkuu kyllä ihan kivasti yleensä, mutta joskus on päiviä, jolloin ei tunnu juuri mitään liikettä. Ne on ahdistavia, mutta kai se lepäilee sillon.

Heh, juu kyllä mäkin oisin sitä mieltä että pitäähän sen masukin joskus nukkuakin [:D][:D] Ja kait sillä on masussa sama kun sit masun ulkopuolella, välillä ollaan kovin väsyneitä ja välillä ei sit nukuta millään. Kävinpä meinaan viime viikonloppuna tapaamassa tulevaa kummipoikaani [:)] Herralla ikää noin kaksi viikkoa, ja kyllä hänestä huomas nää vaihtelut niin selvästi. Ensin ei väsytä, ja seurustella pitää koko ajan. Sit kun hänet on lahjottu maailman komeimmilla unenlahjoilla, pitää tosiaankin välillä väkisin herättää syömään. Ja sitten taas toisaalta, vaikka kyllä se ruoka kelpasi oikein hyvin, pullosta tai maitobaarista, mutta sen päälle saatto iskee kiukku. Siis ihan kaikki mahdolliset variaatiot mitä vaan keksiä saattaa ilmeni tuon viikonlopun aikana [:)] Mutta sitähän se on. Muuten kyllä kovin tyytyväinen pieni mies, ei paljoa itke tai märise, satunnaisia iltakiukkuja lukuunottamatta, mutta olipa kuulemma herra heittäytynyt vallan vekkuliksi meidän lähdettyä, su-ma yön olikin sit valvottanu oikein huolella. Liekö kummien lähdöllä ollu osuutta asiaan [;)][:D] Siinäpä sit mietiskelin kotimatkalla (johon meni noin 5 tuntii) et kohta se on tuollanen nyytti meilläkin [:)] Niinkun eräs vanhempi mies mulle pari viikkoo sitten tuumas laskettua aikaa kysyttyään että joulupukki tuo sit ihan uuden sinappikoneen [:D][:D][:D]

Joo ei koko aikaa tarvitsekaan liikkua, mutta kun ne liikkeet on tosissaan radikaalisti vähentyneet, niin sitä jo panikoin. Tuntui ettei ole mitään kuin silloin kuin itse tökkii. Tosin tuo ei vissiin muutenkaan oikein mahdu liikkumaan kun liikkeet tuntuvat samassa paikassa. No eilen sitten tuupittiin kun yöllä menin nukkumaan joten kaippa tää on ihan ok... 

Fearsome siis mulla on ihan sama juttu kun sulla ja minäkään en ole missään nimessä tai missään vaiheessa sanonut että sen pitäisi koko ajan liikkua!!!! Joten siis ymmärrän sua täysin enkä väitä että olisit väittänyt että ei saa nukkua tai muuta skeidaa.

Mutta mulla on vielä sellaista että en todellakaan saa sitä itse liikkeelle, en ole ikänä saanut koko raskauden aikana. Jos mä tökkäsen niin se on aivan turpa kiinni siellä aivan varmasti! Ja auta armias kun se potkii ja menet laittamaan käden mahan päälle niin liikkeet loppuu seinään!

Mulle annettiin ohje että pitää liikkua 15 kertaa tunnissa. Se aletaan kk la ennen kirjallisena sitten se liikelaskenta. Ilmoitin heti että aivan turha luulla että onnistuu mulla, se ei todellakaan liiku niin paljon!
Mun lapseni on oikeesti about 23 tuntia täysin hiljaa ja sit on se yksi tunti vuorokaudesta jolloin tulee joku viis potkasua tai lyöntiä.
Ja ihan oikeesti ei ole normaalia, ainakaan kirjojen mukaan tai lääkärin tai neuvolan tädin mukaan, noin hiljainen olo.

Mutta luotan äitiini joka mua tuki sanomalla että kaikki lapset on erilaisia. Niin hänenkin kaikki lapsensa, jokainen liikkui ihan miten sattui. Keskimmäinen eli siskoni oli kuulema aivan mahdoton, äiti oli jatkuvasti paniikissa kun se mujitsu ei liikkunut yhtään mahassa. Joten siksi yritän pysyä rauhallisena enkä rupea mihinkään soittamaan!

NUKKUKOOT MUN PUOLESTA VAIKKA AINA ! ! !

Takaisin