Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ihanaa, mä tunsin tossa pari päivää sitten ekan kerran mahan läpi potkuja ja näinkin ne. :) ei oo aikasemmin tuntunu ku on istukka tossa edessä nii se vaikuttaa siihen. nyt toi minimies sitten liikuskelee aina ku kotona kuuntelen musiikkia. taitaa tykkää anna erikssonista.. :D heh. onks joku muu huomannu että jollain musiikilla olis vaikutusta vauvan liikkeisiin?!
meillä tää liikkuu aina kun alkaa kuuntelee musiikkia, muuten se ei nii paljoo liiku. [:D]

Mä tunnen aika harvoin liikkeitä, mutta sillon harvoin kun tunnen niin olen yleensä syömässä jotain tai just lopettanut syönnin. Harvemmin edes illalla nukkumaan mennessä tunnen liikkeitä, niinkuin monet sanoo että silloin tuntee.. Taitaa äitiinsä tulla tämä pikku ahmatti [:D] En ole huomannut, että musiikilla tai millään muullakaan olisi vaikutusta, paitsi siis tällä syömisellä.[:)]

Mulla möyryää vähän väliä. Vauva alkaa liikkua heti, kun vähänkään istahdan alas, käyn pitkälleni tai seisoskelen pitkään paikoillani. Tää vauva on tosi aktiivinen. Eilen oli ensin poikittain niin, että tuntui kyljessä ja sitten taas tapansa mukaan ilmeisesti pää alaspäin. Joskus se muljahtelee niin keskellä yötä, että herään siihen. Muljahtelua saattaa kestää puolikin tuntia putkeen, eikä silloin vaan voi nukkua.

Neuvolassa viikko sitten terveydenhoitaja oli tosi yllättynyt siitä, miten korkealla mun kohtu on. Pitäis olla kuulemma noin navan korkeudella, mutta kyllä liikkeet näkyvät tossa rintalastan ja navan puolessa välissä. Th ei meinannut ensin uskoa, mutta kun sitten tunnusteli kohtua, hämmästyi, että joo-o, kyllä se täällä jo on. Huh, minkähänlainen norsu musta vielä tuleekaan. [:D] (Ensin ei juhannukseen asti näkynyt sitten yhtään mitään ja sitten se vain pullahti kerrasta. On alunperin ollut voimakkaasti taaksepäin kallistunut, joten ilmeisesti alkoi näkyä vasta, kun kellahti keskikohdan yli eteenpäin.)

Mulla on samat viikot (23+5), kuin rock^peijpellä ja ultran mukaan myös istukka ihan edessä, mistä olin yllättynyt, sillä olen kyllä tuntenut liikkeitä säännöllisesti päivittäin jo reilun kuukauden ajan. Ensimmäiset satunnaiset tuntuivat viikolla 16 ja päällepäin näkyivät 21. viikolla.

nii siis oon mäki tuntenu liikkeet jo monii viikkoi, mut tosta vatsan päältä oon tuntenu vasta pari päivää.. voi olla et se johtuu siitäki et on tota omaaki maha varastoo tossa ennenstään ja sit se istukkaki tos edes.. :D

rock^peijpe: Jeps, meillä kans alkaa "tanhut" masussa kun musiikkia kuuntelen [:D].
Taitaa tulla äitinsä pienokainen tästäkin, kun nyt jo tykkee jalalla laittaa koreasti. Tai sitten näistä biiseistä mitä nyt kuuntelen tulee pienokaisen unimusaa.

Ps. Kuopus 6 v on todellinen Korn -fani [:D][:D][:D]

No niin....panikoija täällä taas hei. Meni tossa tovi mukavasti muljahdusten ja pikku potkujen kanssa, mutta nyt taas kaksi päivää ollut ihan hiljaista. Neuvola oli kyllä keskiviikkona ja silloin taas sydänäänet hienosti kuului, joten ei pitäs olla hätää.
Onko teillä muilla näitä hiljaisempia päiviä?

On täälläkin välillä hiljasempia päiviä, varsinkin sillon jos on itse paljon menossa. Mutta sitten istun alas/meen makuulle ja odotan niin kauan, että jotain kuuluu. Ja juon sitä mehua. Välillä on kyllä aika turhauttavaa kun ei meinaa mitään tapahtua, mutta kyllä lopulta tulee edes pari potkua/muljahdusta. Ootko harkinnut koti dopplerin hankkimista?

Kyllä sitä välillä on hiljaisia päiviä.

Niin kuin Pääskynen sanoikin, niin kannattaa ottaa jotain sokeripitoista ja odotella maltillisesti tovi.

Mulla on pillimehut jääkaapissa odottamassa näitä "kauhunhetkiä" varten.

Täällä tyyppi on potkiskellut/möyrinyt meneen joka päivä viimisen 6 viikkoo ja ei enään oo mitään pientä perhosen siipien värinää tai vesikuplien tunnetta masussa..eilen olin just nukahtamassa kun tuli kylkeen niin kovaa potkua, et oikein säikähdin :D Tuntuu kun siellä oltais asteltu patjan päällä :D Mieskin tuntee liikkeet vatsan läpi ja haluaa nykyään käydä nukkumaan niin, että pitää kättä alavatsan päällä, kun tietää, että möyrinä alkaa aina sillon kun minä yritän nukahtaa :D

Joo kiitti kun jaksatte näitä mun ahdistuksia...en oo tota doppleria hankkinut sen takia, kun ei kuulemma nekään oo kovin
luotettavia. Ja oon kyllä mennykki aika lailla täs pari päivää. No katsellaan...

Heippa kaikki!
Oon ollut täältä veks oikeestaan yli kuukauden, kun on ollut lomia ja reissuja.. Nyt taas palaan hiljalleen juttuihin [:)]
Pakko alottaa täältä liikkeiden puolelta.. Mulla tuntu ekat potkut 16+0 ja mies tunsi ne 19+1. Nykyään vauva on jo ihan vallaton. Välillä se potkii ihan hirveästi. Oltiin viime viikko ulkomailla kunnon löhöilylomalla ja pikkuinen elämöi siellä ihan hirveästi. Illalla makoilin ja laitoin kaukosäätimen mahan päälle, niin se melkein hyppi siinä.. Musta ne potkut koko ajan vaan voimistuu ja ne tuntuu aivan ihanilta! Mun ja pikkuisen oma juttu [:)] Mies on kyllä niistä ihan yhtä tohkeissaan, vaikka välillä pikkukaveri rauhottuu heti, kun mies laittaa käden mahan päälle eikä niitä "parhaita" potkuja sitten tunnukaan.. Huomenna olis rakenneultra, joka on vähän viivästynyt tämän reissaamisen takia. Jännittää jo ihan hirveästi [:)] Kiva olla taas täällä muuten! Teidän juttuja on vaan niin älyttömästi, että taidan suosiolla jättää osan lukematta..

Täällä tuntuu kauheita mahaa heilauttavia potkuja ja voltteja koko ajan[:D] välillä nyrkitetäänkin oikein kunnolla tai työnnetään jotain ruumiinosaa niin että se näkyy omassa mahassa kunnon pattina..Päivällä on muutama sellanen hetki millon ei liiku,mutta oikeestaan muuten on koko ajan liikkeessä,yölläkin[:D]

täällä mennään kolmatta päivää niin ettei liikkeitä juuri ole tuntunut kun muutama sillon tällön..  dopplerin avulla sydänäänet kuuluu ihan hyvin mutta vaikka kuinka söis ja jois makee ja masua tökkis niin ei... tähän asti tuntunut kyllä kovastikin liikkeet..

Meilläkin liikutaan oikein hyvin. Välillä muljauttelee vatsaa niin, että suorastaan tuntuu inhottavalta. Isäntäkin saa osansa kunhan malttaa odottaa. Miehen käsi tuntuu tosiaan olevan jotenkin rauhoittava... Joskus iltaisin kun yrittää löytää sopivaa asentoa, missä pystyisi nukkumaan mietin, että koskahan liikkeiden ihanuus alkaa kääntyä ärsyttävyyden puolelle. Että jos antaisit minun olla hetken rauhassa. Mutta sitten tulee heti se kamala hetki, jolloin tajuaa että nyt ei olla liikuttu yhtä paljon kuin ennen tai ei juuri ollenkaan ja silloin olisi kiitollinen vaikka saisi minkälaista moukarointia tahansa osakseen.

Musta vauvan liikuskelut on tähän asti tuntuneet vaan mukavilta - ja välillä tosi kutittavilta. Olen saanut muutamankin hepulikohtauksen, kun vauva on liikkeillään niin onnistunut kutittamaan mua. Toivon vaan, että vauva ei kutittele jossain vakavassa palaverissa, kun olisi noloa alkaa yksinään hekotella. [:D]

Mun vauva on edelleen rauhallinen, ja oon pahimman paniikin saanut itseltäni karistettua. Tosin nyt heppu on alkanut fudimaan virtsarakkoa, ja voin sanoa että tulee pikkasen kiire pissalle siinä vaiheessa [:D]Mutta pääasia on, että ilmoittelee itsestään.

On niin paljon nyt iskuja tullut lyhyessä ajassa että pakko tänne sanoa vaan että nyt on kyllä a)potkut/iskut voimistuneet todella kovasti ja b) lisääntyneet paljon.
Oon jo useita viikkoja tuntenut liikkeet, tunsin ne jopa ekan kerran kumman aikaisin ensisynnyttäjäksi mutta nyt on siis eilisen ja tämän päivän aikana huomannut todella kovan edistymisen.
Kaiken paras oli tunti sitten kun olin sohvalla kun yhtäkkiä tunsin kuinka poika venytteli mahassa, eli tunsin kuinka kaksi kättä ja kaksi jalkaa voimakkaasti koski mua sisältä päin yhtäaikaa. Myös mies tunsi ne jalat yhtäaikaa, käsiä ei valitettavasti, oli sit jotenkin niin että ne ei päällepäin tuntunut..
On tää ihanaa [:)] En usko että kovin äkkiä väsyn näihin liikkeisiin tai ärsyynnyn.. nytkin tosiaan tulee virtsarakkoon ja suolistoon jne iskuja ja oon ihan vaan että come on, bring it on! ! [:D]

Mäkin olen siitä onnekas, ettei liikkeet ärsytä. On ollut ihan todella aktiivinen nyt useamman viikon ja sitten vedetäänkin sellasta rallia että morjes. Parasta on mun mielestä sillon kun ei juurikaan potki, vaan pyörii :) Hassun tuntusta :)

Ei hitto, nyt on pakko todeta miten tyhmä taas olen. Äsken kirjotin "tuntunsta" ja ihmettelin tosi pitkään mikä vika tossa sanassa on, se ei jotenkin näytä oikealta. Hoin itsekseni sitä ääneen, enkä vaan tajunnut. Sitten kun olin jo lähettänyt vastauksen, hoksasin, että jaa taitaa olla vähän ylimääräsiä kirjaimia [:D] *dorka*

Täälläkin hiljaisempia päiviä juurikin silloin kun itse on kokoajan tekemässä tai menossa :)
Mutta oon huomannut, että uinuvan saa kyllä herätettyä pienellä tönimisellä jos alkaa huolestuttamaan että onko siellä kaikki hyvin :)

Muuten liikkeet ovat vielä aika hentoja, mutta onneksi isukki on jo tuntenut liikkeitä jonkin verran [:)]
Muutama "paha" muljahdus, jolloin tekee vähän ilkeää mutta antaa pojan harjotella kurperkeikkoja mie yritän kestää siitä seuraavat tuntemukset vääntymättä ite rullalle [:D]

Minä kävin hermoheikkona itkemässä neuvolassa, kun aiemmin varsin aktiivisesti liikkuva vauveli ei ole tällä viikolla heilunut juuri lainkaan. Eilinen ilta meni mehua juoden ja mahaa tökkien ilman mitään vastausta. Lisäksi mahaan on koskenut koko viikon ja kyse ei ole ollut supistelusta. Kehitin mielessäni ties mitä kauhukuvia, mutta onneksi ihana neuvolan täti (eikä edes "omani") otti minut vastaan puhelintunnilla ja kuunteli sydänäänet. Siellä ne kumahteli tasaisen voimakkaasti ja meikäläinen alkoi vesiputokseksi. Tunsin itseni niiiin hölmöksi mutta parempi varmasti hölmö kuin huolesta hurjana. [:)]

Takaisin