Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Malla

Jostain jotain jo tietävä
Täällä yksi totaalisen kärsimätön oottelee, et pikkuinen alkaisi jo moikkailemaan...

Jokos muilla joulukuisilla alkaa tuntua vauvan liikkeitä? Ja milloin tunsitte ekan kerran liikkeet? Eroahan nähtävästi on ekakertalaisten ja aiemmin jo synnyttäneiden välillä. Voitais koota tänne hieman galluppia ekoista liikkeistä.. Ja jos on aiempia lapsia, niin milloin heidän kohdallaan tuntui liikkeet.

Täällä siis 15. viikon alkaessa vielä ootellaan... [&o][:D]

Minäkin kärsimättömänä täällä, kuudestoista viikko aluillaan ja välillä olen tuntevinani ihan pienen perhosen helähdyksiä tuolla alavatsallani, mutta kun eka laps niin enhän minä tiiä, onko ne jotain vatsan omia juttuja vai pienen ponnekkaita potkuja.. :) Mutta eiköhän se tässä muutamien viikkojen aikana selviä! :)

joo, mä kans kuvittelen, että yhden kerran tunsin ihan pienenpienen töytäisyn tuolla alavatsassa viime viikolla. Oon, melko varma, että se ei ollut mitään muuta (mullakin eka vasta tulossa, eli en voi tietää varmaksi), kun tuntui ihan eri tavalla kuin kaikki suolen toiminta ja tuossa vatsan päälipuolella, ei siis siellä jossain sisuskaluissa... Nyt siis 16. viikko aluillaan, että eiköhän ne sit jo pian ala tuntua ihan oikeasti. [:)]

Minä koin tuon ihanuuden eilen illalla eli 14+2 oli silloin. [:)]
En uskonut asiaa kun olen myös kuullut että ensiodottaja ei voi niitä tuntea vielä mutta kun tunsi vielä uudestaan muutaman kerran saman hipaisun niin kyllä, se se oli.
Hävetti kun olin niin onnessani ja muru vieressä eikä se saanut nauttia siitä tunteesta [:(]

perhana mulla oli tähän aiheesen pitkä viesti kirjotettuna mutta kone teki taas temppujaan ja se viesti katos grrrr. Koitetaan uudestaan.

Löysin vanhan kalenterin vuodelta 2008 ja olin kirjoittanut sinne merkinnän "vauva potkii ihanasti :) " raskausviikkoja oli silloin 16+6. muistelisin kyllä, että olin tota aikasemmin tuntenut niitä pieniä kuplia masussa. Olin kirjoittanut myös muistiin sen koska tuleva isi tunsi liikkeet ja ne oli raskausviikoilla 17+6. Siinä vaiheessa liikkeet oli tosi voimakkaita :) Odattakaas vaan, kun liikkeet näkyy vatsan läpi vaikka olis paita päällä :)
Tällä hetkellä luulen tuntevani liikkeitä,mutta ne tuntuu oudon voimakkailta, joten en ole nyt ihan varma onko ne beibin liikehdintää. Selvii aikanaan. Nyt ei kyllä ole paljon mahdollisiuuksia edes tarkkailla liikkeitä,kun on niin kiire välillä ja iltasin väsyttää aivan tolkuttomasi.

Ei vielä tunnu vaavia, vaikka kovasti yritän tarkkailla aamuisin ja iltaisin kun on aikaa. Sen sijaan hirvittävät kasvukivut on vatsassa. Eilen pyöräilin töihin ja satulalta noustuani kiristi ihan törkeesti vatsasta. Sen jälkeen melkeen koko päivän kiristi aina kun istui alas ja taas ylös noustessa tai sitten kumartaessa. Inha tunne ja kun töissä vielä tosiaan saisi koko ajan kumarrella. Tänään ei oo niin paljoa sattunut, mut ei silti tunnu kivalta esim. tavaroiden nostelu lattialta.

Mutta vauvan liikkeitä edelleen odotellessa!

ihana aihe!
mä oon tuntenu jo jonku aikaa että joku siellä mahassa liikkuu.. eka ajattelin että se on varmaa joku suoli mikä möyryy, mutta se on niiiin erilainen ettei se voi olla mikään muu kun se pieni lapsonen.. :) ihanaa. iltasin se alottaa aika kovaa rundii vetää tuol mahassa. sen tuntee kun makaan sängyllä. mieheni kysyy nykyään melkeen joka ilta että onkos meijän kulta kovin liikkunu.. :D aina sitä pääsee vastaa että on. :) <3
[:)]

Minä malttamattomana olen noita liikkeitä kuulostellut jo muutaman viikon ja nyt ainakin viimeisimmän viikon ne ovat jo ajoittain tunnistettavasti tuntuneetkin. Sellaista pientä naputusta, joka on niin tuttua edellisiltä kerroilta ja syntyy varmaan siitä, kun koko toukka heittäytyy kohdun seinämää vasten... Nyt voikin alkaa odotella, koska ne tällä kertaa alkavat ulos näkymään, viimeksi nimittäin jo viikoilla 16-17 todistettavasti neuvolassakin "täti" näki liikkeet ulospäin!

Hassua, että näin aikaisin nykyään liikkeet tunnen, nimittäin aikanaan esikoista odottaessani tunnistin ne vasta joskus 18-19 viikolla (tosin silloin oli istukka edessä, nyt varmaan taas takana).

Minäkin olen palannut kotiin ja matka meni hyvin. Kauhealla innolla olen pienoisen liikkeitä odottanut, sillä jotenkin vieläkin peloittaa, että onkohan siellä ketään... Onhan se nähty ultrassa, mutta kuitenkin. Matkalla yksi ilta tuntui, kuin joku olisi painanut ihan hetken massusta ja eilen kun oltiin vielä reissussa niin ihan kylkyluiden keskellä tuntui kuin perhonen olisi hetken pyristellyt. Se oli ihana tunne... [:D] Mä en tiedä johtuuko se liika syömisestä, mutta mä tunnen välillä sydämeni lyönnit ja tuntuu kuin se sykkisi sekä masussa, että rinnassa.

Mulla olis nyt koossa 16+6 ja pari päivää sit makasin selälläni sohvalla ja tunsin aika varmasti sellaisen törmäyksen:) Tuntui ettei se ollut mikään hipaisu vaan siellä todellakin törmättiin seinämään, koska se tuuppaisu oli jotenkin laaja. Mikään ei ole aikaisemmin tuntunut vastaavalta, joten en pysty mitenkään uskoon että suolessa tai mahalaukussa tapahtuis noin. Tuntemus oli navan vasemmalla puolella. Olen huomannut muutenkin että mun napa ei ole enään keskellä, vaan hieman enemmän oikealla ja vasen puoli on isompi. Ultrassa sanottiin että istukka on edessä, eli kai sekin voi jotenkin vaikuttaa vatsan muotoon. Sellaisia pieniä perhosia on myös mahassa, mutta niistä en kyl oikein ole viel varma:) Ainakin maha on kasvanut melkoisesti viime viikkoina.

Täällä kanssa kovasti odottelen, että saisin tuntea pikku-Meemin liikkeitä. Tulisi jotenkin varmempi olo, että kaikki on ok. Olen ollut tuntevinani jotain kuplinnan tapaista, pieniä hipaisuja, mutta kun viikkoja on näin vähän, niin olen kyllä pistänyt vatsantoiminnan piikkiin. Tosin ultrakoneen mukaan olisin muutaman päivän pidemmällä. LA ei kuitenkaan muutettu. Ultrassa pienokainen kyllä liikkui reippaasti. [:)]

lumin: mulla on kans vähän toispuoleinen tuo maha, just vasen puoli on mullakin hiukkasen isompi.

Tää on niin hassua, kun oikein mitenkään ei tunne, et ois raskaana, mut sit ku kattoo tuota mahaa... [:D] Tuskin sitä ulkopuoliset menis vielä isoks sanomaan, mut itestä se näyttää jo niin pallerolta - ihanalta pallerolta! Voih, potki jo! Mieskin aina kannustaa, et Tirri, potkase äitii... [:D]

Kyllä tässä viikon aikana on alkanut liikkeet tuntumaan[:)].
Ja mikä siinä on kun aina yötä vasten alkaa kauhee ralli!!?!! Mulla on unirytmi kääntynyt ihan päälaelleen kun en illalla saa nukahdettua kun väsyttää kun hirvittävä mönkiminen alkaa, nukutaan sitten kun on mahdollista.
Onneksi olen tällä hetkellä kotirouvana [:D].

Täälläkin ollaan havaittu nyt ekat liikkeet. Ihan ensimmäinen kerran tunsin sellasen kunnon iskun mahan sisällä. Ei voinu olla mikään suolen tai mahan kuplinta [:D] ja silloin olin rv 17+0, joten ihan vähän aikaa olen vasta saanut nauttia tästä! Tunnen niitä vielä tosi harvoin mutta suurin mahollinen tuntia ne on kun istun tai makaan selälläni. Mahtava tunne kyllä [:)]

Olen huomannut että kyljellään myös tuntee ihan kivasti. Varsinkin kun on nukkumaan alkamassa. Itse en tunne ollenkaan niitä mahallaan ollessani tai istualtaan. Selällään tai kyljellään ainoastaan. Katsotaan jos muutaman viikon sisään alkaa tuntua paremmin vielä.

Täälä kans tänään alko viikko 15, ja liikeitä odottelen jo kovasti [:)] isäntä kovasti silittelee mahaa monta kertaa päivässä, ja eilen alko miettiin millanen sit joskus tulee oleen meidän nappulan eka auto [:D][:D] Tuo ukko on ihan varma et poika ois tulossa, ainakin kovasti poikaa oottaa, ja sit kun mä tuumasin et entäs sit jos tuleekin oikeen kaikkien trintsetsojen isä ja äiti joka pyörii baletti-tutussa ja heiluttelee balettitossujaan heti kun kykenee, ni onko sille sit se toyota dexi pinkkinä, pinkeillä karvaistuin-suojilla ja pinkillä karvasella ratin päälisellä ja pinkeillä karvanopilla ni isännän naama vähän venähti [:D][:D][:D]

^ [:D] se on hyvä, et on autoasiat valmiiks mietittynä...

Mä olen ollut tuntevinani, että mahassa joku liikuskelee ympäriinsä. Ihan sellaista hentoa "värinää" tuntuu lähinnä vatsalla maatessa. Vähän olen mietteissäni ollut, että miten ihmeessä mä voin nyt jo tuntea, mutta ei se voi mitään muutakaan olla. Onneks neuvolakäynti on taas vajaan parin viikon päästä niin pääsee sitten noita sydänääniä kuuntelemaan.

Täällä viikonloppuna ensimmäiset varmat liikahdukset tuntui! :) Aivan ihana, kun kahtena aamuna pieni selvästi vaihtanut asentoa mahassa.<3 kyllä niin tuli uskomaton olo.. tänään ei ole liikahtanut vielä kertaakaan, tai siis on varmasti, mutten ole tuntenut..

Minä olen taas tämän kohdalla huomannut saman kuin parin edellisenkin lapsukaisen kanssa, eli liikkeet tuntuvat tässä vaiheessa selvimmin autossa istuessa... Silloin usein alkaa naputella ja toinen tilanne on illalla, kun kaikessa rauhassa makoilee sängyllä. Jossain vaiheessa taisin sanoa epäileväni, että istukka on takana, mutta nyt kuitenkin olen alkanut miettiä josko se kumminkin olisi edessä, nimittäin liikkeet eivät kyllä tunnu yhtä selkeästi kuin kahden edellisen kohdalla, jolloin se oli takaseinässä. Edessä oleva istukkahan vaimentaa noita aika pitkälle.

Täällä ei ole tunnettu vielä mitään mutta vastahan sitä mennään rv 14+3 ja ensimmäistä oottelen. Innolla ootan liikkeitä kuten miehenikin[:D]

Takaisin