Vauvan liikkeet

Mua harmittaa, ettei liikkeet tunnu, eikä näy ollenkaan ulospäin, jotta mieskin pääsis kokeilemaan, muuten kyllä kovasti tuntuu liikehdintää..:sad001

Rv20+2
 
Nyt rv 20+2 ja vihdoin oon alkanu tuntea liikkeitä ns. sisältäkin päin paikallaan ollessa, tähän asti oon tuntenu vaan kättä vasten töytäsyjä yms.. Ihanaa ku liikkeet vahvistuu ja vauva vahvistuu :)
 
Tänään sain ekaa kertaa ihan videota siitä miten mini moukaroi mahaa sisältä päin :D olin jo huolissani kun melkein vuorokauteen ei mitään tuntunut, mutta sitten sängyllä makoillessani rupesin laulamaan lastenlauluja ja kappas, sieltähän niitä potkuja alkoi satelemaan! Nyt olen jo kolmesti saanut laulamalla vauvan liikekannalle niin että mieskin on päässyt tuntemaan liikkeitä oikein kunnolla. :)

Rv 22+0
 
Täällä myös liikkeet vahvistuu päivä päivältä. On tuntunut liikkeitä jo 15+0 lähtien, mutta nyt ehkä viikon-parin ajan niin, että koko maha hytkyy :grin Ja ihan selvästi vauva on nyt pitempiä aikoja liikkeessä kuin aiemmin.

Oli jännä, kun rakenneultrassa selvisi, että istukka on mulla etuseinämässä. Olen aina luullut, että se lykkää liikkeiden tuntemista muutamalla viikolla eteenpäin, mutta tosi aikaisin tunsin ekat täysin selvät potkut. Lisäksi aiemmin kätilö sanonut, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, minkä senkin pitäisi kaiketi asiaan vaikuttaa lykkäävästi. Ainut ihmettelyn aihe mulla muutamana ekana viikkona oli, että tunsin 95% liikkeistä vain toisella puolella mahaa. Nyt jo näkyykin joka puolella, yhtä aikaakin :hilarious: Nyt 21+6.
 
Täällä myös liikkeet vahvistuu päivä päivältä. On tuntunut liikkeitä jo 15+0 lähtien, mutta nyt ehkä viikon-parin ajan niin, että koko maha hytkyy :grin Ja ihan selvästi vauva on nyt pitempiä aikoja liikkeessä kuin aiemmin.

Oli jännä, kun rakenneultrassa selvisi, että istukka on mulla etuseinämässä. Olen aina luullut, että se lykkää liikkeiden tuntemista muutamalla viikolla eteenpäin, mutta tosi aikaisin tunsin ekat täysin selvät potkut. Lisäksi aiemmin kätilö sanonut, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, minkä senkin pitäisi kaiketi asiaan vaikuttaa lykkäävästi. Ainut ihmettelyn aihe mulla muutamana ekana viikkona oli, että tunsin 95% liikkeistä vain toisella puolella mahaa. Nyt jo näkyykin joka puolella, yhtä aikaakin :hilarious: Nyt 21+6.

Mulla ihan sama. Taaksepäin kallistunut kohtu, istukka edessä ja vielä ensisynnyttäjä mutta tunsin ekat liikkeet jo 14+jotain. Siitä muutaman viikon liikkeet tuntui vain toisella puolella, nyt koko kohdun kohdassa. Eilen pieni puski päällään tosi kovaa navan vierestä niin mieskin tunsi sen pään mahan läpi.:joyful: Nyt rv 18+6
 
Mä oon vähän pettynyt ettei mun mies tykkää pitää kättään mun massulla ja odottaa potkuja/liikkeitä... kuitenkin on mielissään tulevasta perheenlisäyksestä
 
Mä oon vähän pettynyt ettei mun mies tykkää pitää kättään mun massulla ja odottaa potkuja/liikkeitä... kuitenkin on mielissään tulevasta perheenlisäyksestä

'No joojoo, kyllä minä kerkeen kokeilla ne sitten kun se koko maha taas hyllyy kun potkii niin kovaa' Tiedän tunteen. :shifty::hilarious:
 
No hö, onpas teidän miehet nyt typeriä tässä. Pitää vetää joku raivari, että eikö kiinnosta??!! :hilarious: Sitä kumminkin tuntee itse suurta ylpeyttä ja rakkautta, kun potkut tuntuu jo mahan päältäkin ja sitten toinen ei halua edes paria minuuttia uhrata asialle..
 
Meilläkään mies ei oo vielä ollu erityisen innokas mahan silittelijä, esikoisen kans oli sama juttu et innostu vasta sitte oikeestaan viimesen kolmanneksen aikana.. Eikä oo yhtään sitä tyyppiä joka juttelis mahalle jotain ”isi täällä” juttuja :grin Eikä siinä mitään, en mäkään yhtään tykkää esim laulaa vauvalle/lapsille vaikka sitä neuvolassaki hoetaan, ei kaikki vaan oo sellasia..
 
Meilläkään mies ei oo vielä ollu erityisen innokas mahan silittelijä, esikoisen kans oli sama juttu et innostu vasta sitte oikeestaan viimesen kolmanneksen aikana.. Eikä oo yhtään sitä tyyppiä joka juttelis mahalle jotain ”isi täällä” juttuja :grin Eikä siinä mitään, en mäkään yhtään tykkää esim laulaa vauvalle/lapsille vaikka sitä neuvolassaki hoetaan, ei kaikki vaan oo sellasia..

Tääl aivan sama juttu :hilarious:
 
Mä oon tosi iloinen et oon ruvennu tuntee edes jonkinlaista myllerrystä mahassa, kun kuitenkin takana kolme raskautta joissa kahdessa en oo tuntenu liikkeitä ollenkaan ja yhdessä vasta n. vko28 vauva syntyi si jo vko31, eikä istukka ole ollu edes edessä.
 
Nyt myllertää kaveri jo niin kovasti, että mieskin tunsi illalla ja aamulla potkut samantien mahan läpi, ei ehtinyt mennä hermo odotellessa. :hilarious: Parina yönä kyljen kääntäminen, tai uudestaan nukahtaminen, ollut hankalaa kun alkanut hirveä zumba pikkuisella kun maha huojahtaakin väärin päin. Rv 19+4.
 
Täällä ekat liikkeet tuntu 18 viikon tienoilla niin että pystyin oleen varma asiasta. Olin syöny kauheesti ja maha oli ihan ähky ku kävin makuulleen ja sit tuliki heti semmonen iso muksaus ja monta kertaa Nyt jo 23+4 joten liikkeitö tuntuu päivittäin useasti. Mies ja äitini ovat saaneet tuntea ulkopuolelta pari isompaa ja sopivasti osunutta potkua. Jännittäviä aikoja!
 
Mä tunsin tänä aamuna ensimmäiset selkeät liikkeet mahan ulkopuolelta :Heartred Olin (joka aamuiseen tapaan) hereillä viiden maissa, kun vauva möyri kyljessä pidemmän aikaa. Mulla on istukka kohdun etuseinässä, mikä varmaan vaikuttaa siihen, ettei liikkeitä ulos ja eteen ole pahemmin tuntunut ennen tätä (tänään 21+1).

Sisältäpäin liikkeitä on tuntunut jo jonkun aikaa, mutta toivottavasti ne nyt alkavat tuntua enemmän myös ulos, jotta innokkaasti liikkeitä odottava mieskin pääsee vihdoin tuntemaan vauvan paremmin :)
 
Mä meinaan tulla hulluksi kun istukka osittain edessä ja välillä on useampi päivä kun ei tunne mitään.
Tänään tuli pikkareihin verta pyöräillessä, ihan pikkuisen vaan, liikkeitä ei ollut tuntunut pariin päivään kunnolla niin itkuhan siinä pääsi.
Onneksi kaikki oli hyvin kun pääsin neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet ja poika oli vilkas ja verikin imeisesti peräisin vaan erittäin kuivien limakalvojen hankaumasta.
Kasvaispa vauva vähän isommaks ja potkis oikein kunnolla niin en stressais jatkuvasti kun sekään ei ole hyväksi. Ei vauvalle, ei itselle eikä parisuhteelle :(
 
Mun pikkuisen lempipaikka on selvästi likistää itsensä tiukasti mun virtsarakkoo vasten. Ja siihen jos pikkuinen nukahtaa niin ei kyllä suostu liikkumaan millään. Kohdussa olis tilaa vaikka millä mitoilla mutta ei kun virtsarakon kohdalla on paras.:facepalm: Odotan kauhulla viimeisiä kuukausia kun sillä tuntuu olevan jo nyt yllättävän paljon voimaa.
 
Meillä pikkuinen piti rauhaisampaa aikaa muutaman viikon verran eli en selviä liikkeitä tuntenut mutta nyt on taas alkanut tuntua välillä selvästi.
Käytiin buffassa herkuttelemassa ja siellä alkoi yhtäkkiä semmoinen kuperkeikan heitto tyyliin "elä nyt hullu syö enempää kun täällä tila loppuu!!!" :happy7 tai sitten pätkä tulee vanhempiinsa ja ilakoi hyvästä ruuasta.
 
Voimaa on pienellä täälläkin. Välillä en tiiä onko maha kipee kasvusta vai siitä, että toinen koittaa tunkea mahasta läpi :D ja nyt (20+1) tosiaan vasta viikon sisään ruvennu liikkeitä tuntumaan.
 
Takaisin
Top