Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun masuvaavi on ilmeisesti aika rauhallinen, ainaki jos vertaa teidän muiden vauvojen touhuihin :D päivittäin tunnen kyllä liikkeitä useaan kertaan mut ei vielä kovin voimakkaina. Mulla nyt 27+3, tosin joillaki viikkojaki melkeen 4vk enemmän. Ei oo alkanu liikkeet häiritseen, päin vastoin, välillä mietin et liikkuuko liian vähän, mut kuitenki liikkuu useemman kerran päivässä sen ehkä vartin verran ni ehkä en huolestu. Ja toki touhuan itekki näitten taaperoitten kans koko ajan et en ehkä reagoikaan kaikkiin liikkeisiin. Kuopus oli myös rauhallinen mahassa ja edelleen on rauhallinen. Esikoinen taas meuhkas mahassa ihan yhtenään ja liikkeet tuntu tosi voimakkaina ja sama meno on jatkunu sen kohta 3 vuotta ja edelleen näyttää jatkuvan.. :grin ehkä tästäkin tulee rauhallinen tapaus, voisin veikata :happy:

Muakaan ei harmita nää liikkeet, vaikka joskus tuntuukin ikävältä. Elämä on kuitenkin miljoona kertaa helpompaa nyt, kuin sitten vauvan ulkoistuttua :D

Mude mulla on 27+5 ja päivittäin näen liikkeet mahan päälle.. Taitaapi olla levoton mun poju :nailbiting:

Öisin ku herään vessaan niin tunnen kyl vähä liikkeitä, mutta ne ei onneks valvota mua. Kumpa vauva olis synnyttyäkin öisin yhtä rauhallinen :) Päivät ja illat kyllä potkii ja hakkaa minkä kerkii :D

Kyllä mää kans nään liikkeet mahan päälle sillon ko se liikkuu. Mut liikkeet ei tunnu kuitenkaan kovin voimakkaina, ainakaan vielä. Vaikka istukka on takaseinässä. Tai en tiiä vertaanko vaan liikkeitä liikaa aikasempien loppuraskauteen millon liikkeet oli tosi voimakkaita. Siihen on kuitenki vielä aikaa..

Niin no mie odotan ensimmäistä niin varmaan sekin vaikuttaa että tuntuu kovin nuo liikkeet kun on niin uutta tämmönen :)

Mulla 29+6 ja vieläkin on liikkeet tasaisia ja rauhallisia. Kovaa möyrintää muttei yhtään kovaa terävää potkua. On niin rauhallista ettei koskaan oo vieny keskittymiskykyä tai unia. On näissä selvästi eroja!

Mies oli järkyttynyt, ku kokeili yks ilta mun mahaa ja pikkune pyöri ja potki minkä kerkes. Sen jälkeen on ymmärtänyt mun kyllästymisen. Olishan tästä kiva nauttii, ja varmaan nauttisinkin, mut ku vielä 8-12 vko jäljellä ja tietää tän menevän enää pahemmaks, ni ei pysty. Yritän nauttii just niist hetkist, ku on rauhallista. Eli sillon ku nukun xD Nyttenki se yrittää kutitella mua :D
Pelottaa vaan, et miten saan tän synnyttyä jaettu mun huomion kolmelle. Ja ittee pitäis kans välil huomioida :)

Täällä kans liikkeet lähinnä epämiellyttäviä.. kipeää jo käyvät, jos tönii alaspäin, tuntuu rakossa inhottavana paineena ja supistuksiakin saavat aikaan ku enempi riehuu. Joo toki kiva kun on niin liikkuva ja voimakas ettei tarvi miettiä onko kaikki ok, mutta olis kiva kun edes yöllä sais ite levätä.. välillä myös punkee itseään kovasti tohon eteen ja se paineenvaihtelu vatsassa tekee tosi häijyä.

Mulla kolmas raskaus ja selvästi eloisin sikiö. Vaikka istukka edessä niin liikkeet tuntuu kovin. Tässä maatessa muljahtelee tuntuu välillä että tipun sängyltä. Alavasemmalle kohdistuvat liikkeet ikäviä kun painaa. Tuntuu välillä että venyttää niin että kohtu poksahtaa.

Mun vauva on nyt kasvanut niin, että mahassa on ahdasta! Aina ku käännän kylkeä ni tuntuu kuin maha ois yks muhkurainen kivisäkki. Ennen se mukautui vaikka mihin asentoon, mutta nyt joudun välillä kääntymään takas samalle kyljelle, kun toisella puolella tuntuikin joku möhkylä.

Täällä kans nojaillaan tollai aina toiselle kyljelle. Sit tuntuu jotenkin hankalalta nukahtaa sillä kyljellä mihin vauva nojailee. Tuleekin melkein koko yö nukuttua samalla kyljellä minkä takia on myös vaikeuksia nukkua yö rauhassa.
Jotenkin kaikkein oudointa tässä on se että meinaan jatkuvasti nukahtaa selälläni vaikka en ikinä aiemmin ole saanut unta just selällään maatessa. Ja eikös siitä kuitenkin varoitettu että ei sais?

Oon kans siinä käsityksessä, että myös äidille pitäis tulla huono olo, jos painaa isoja suonia liikaa. Ja painaa siis tosiaan niitä isoja suonia, jotka kohtuun vie verta eikä varsinaisesti istukkaa. Kannattaa neuvolasta vielä varmistella.

Minulle on lääkäri sanonut että selällä makuulla voi tulla huono olo muttei ole sitä mitenkään kieltänyt. Monesti olen herännyt juurikin selällään vaikka siinä asennossa en pysty nukahtamaan.

Pitkään pystyin nukkumaan vain oikealla kyljellä, mutta nyt vasen kylki tuntuu mukavammalta. Oikeastaan kaikki makuuasennot tuntuvat ikäviltä ja jos en nuku sikeästi niin yö menee hirveäksi pyörimiseksi ja valvomiseksi.

Vauvan liikkeet harvoin häiritsevät nukkumista tai keskittymistä, toivottavasti enteilee rauhallista tyyppiä :rolleyes:. Muuten olo onkin sitten varsin tuskainen. Ainoastaan aamupäivät on varsin kepeä olo ja saan esim kengät jalkaan ongelmitta. Mutta lounastauon jälkeen alkaa vatsaa puristaa ja pahenee vain iltaa kohti. Illat vaan puhkun ja puhisen ja yritän löytää sopivan asennon. Lääkäri määräsi viikon saikkua joten katsotaan jos se helpottaisi olotilaan.

Minäkin löydän itseni välillä selältään. Sohvalla ei voi maata selällään ku tulee paha olo, mut sängyssä saa lantion parempaan asentoon. Mitkähän suonet sinne kohtuun sitä verta vie? Onko ne nuo samat isot lonkkavaltimot?

Vius oman anatomian tuntemuksen perusteella sanoisin että kohtu saattaa painaa vatsa-aorttaa josta lähtee myös sitten haarat alaraajoihin.

Itellä ei oo tullu kertaakaan huono olo mutta mietin kun itellä tuo istukka on takana.. No onneks voi kysyä neuvolasta ja kuitenkin poju liikkuu öisin kun herään just vessaan..

Mulla vaihtoehdot on selällään nukkumisessa, et joko nukun selällään ja vasen jalka lähtee alta tai sit en nuku selälläni :)
Ja aina kun nukun kyljelläni, ni pikkune rupee riehuu. Siis ihan kunnolla. Aivan ku sais jonkun raivarin :D Sit maha heiluu ja pyörii pari minuuttii, kunnes lopettaa. Ja alkaa taas, ku käännän kylkee. Mun pikkunen kusipää :Heartred

Takaisin