Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on kyllä vilkas kaveri masussa! Joka päivä vaihtelee vielä asentoa ja pyörii ja hyörii. Lemppari asento pikkusella on selvästi poikittain nii et pää kylessä, peppu mun masua vasten ja sitä puskee paljo ja jalat tuolla melkee lantiossa ja potkii virtsarakkoon :p neuvolassa sattunu oleen yhtä kertaa lukuun ottamatta aina tuossa asennossa :'D

Jahas, tänään neuvolan täti oli sitä mieltä että meidän vauveli on nyt asettautunut raivotilaan pysyvästi. Peppu oikealla ja jalat vasemmalla.
Tänään vauva imi ihan varmaan peukkua, kun alamahalla tuntui pientä rytmistä liikehdintää <3

Täällä oli tänään ekaa kertaa niin kovaa potkuharjoittelua että alkoi jo tuntumaan epämiellyttävältä. Hyvä vaan että toinen vahvistuu, mutta jos se pikkuneiti tätä tahtia kerää puhtia niin pian tekee kyllä ihan kipeetä. Millaistakohan tuskaa se sitten loppua kohden on? :eek:

Onko muut muuten huomanneet, että potkut tuntuisi tyhjällä masulla paremmin ja ruokailun jälkeen joko tuntuu täyden masun läpi vaimeammin tai sitten vauva oikeastikin liikkuu ruuan jälkeen vähemmän? Mulla on mennyt jo pitkään näin. Kohta on vaarallinen tekosyy ylensyöntiin jos sillä saa potkunyrkkeilytreenit edes hetkeksi tauolle. :grin

Ite en oo kyllä huomannut eroa.. Välillä täällä ainakin potkitaan tota täyttä mahaa niin että oksettaa :( ei passaa syödä liikaa ku toinen ei välitä välttämättä yhtään vaan jatkaa menoa normaalisti :D

Jahas, tänään neuvolan täti oli sitä mieltä että meidän vauveli on nyt asettautunut raivotilaan pysyvästi. Peppu oikealla ja jalat vasemmalla.
Tänään vauva imi ihan varmaan peukkua, kun alamahalla tuntui pientä rytmistä liikehdintää <3
Mul on rakenneultrasta asti aina tutkittaessa sanottu vauvan olevan aina samassa asennossa. Pää alas, selkä vasenta kylkeäni vasten. Kai tää on hepun lemppari paikka.

Ja meillä alkoi liikelaskenta. En oo kyl muistanut merkata, mut ahkerasti liikkuu vähän väliä. Esim. viime yönä monotteli menemään varmaan 50 liikettä vartissa. Voihan noita jälkeenpäinkin merkata :D

Täällä kaveri mylläs ittensä selkeesti poikittain, jossa tuntuu viihtyneen koko yön. Molemmissa kyljissä tuntuu vuorotellen monotusta ja välii jopa yhtäaikaa (iha ku tyyppi venyttelis) ainaki rakko saa olla hetken rauhassa potkuista :D

Oon pitkään pähkäilly, et kuin pöin meidän jäbä on. Luulen, että varmaan pää alaspäin, kun eilen ekaa kertaa tuli reiden/nivusen puutumista istuessa. Se kai voi johtua siitä, että pää painaa jotain hermoja nivusessa. Liikkeitä myös tuntunut enemmän navan yläpuolella ja just sellaisia vaeltavia touhuja ja potkuja.

Mulla tuntuu välillä kyllä tommosta jomotusta tai puutumista. Selvästi tosin tuntuu peppu ja jalat ylhäällä.
Mietin vaan että alkaa olla jo tietyllä tapaa noi liikkeet vaimentuneet.. Siis näkyy liike esim päälle mutta tulee semmonen olo että tilan puutteen vuoksi poju ei saa kunnolla enää voimaa potkuihin ellen satu olemaan just tietyssä asennossa. Paljon poju liikkuu ja räpeltää edelleen niin en ole huolissani siitä kuitenkaan :)

Musta tuntuu että tyyppi pyörii vielä ympäri miten sattuu. Pari päivää hikka tuntui oikealla alavatsalla, tänään vasemmalla... Potkuja ja liikkeitä tuntuu välillä tosi alhaalla, välillä navan yläpuolella. Välillä ihan oikeassa kyljessä, välillä vasemmassa.

Täällä on ensivisiitti synnärille takana. Viikonlopun ajan tuntui normaalia vähemmän liikkeitä ja eilen illalla en tuntenut niitä juuri ollenkaan. 2-3 liikettä olin tuntevinani neljän tunnin aikana ja niistäkin aloin lopulta olemaan epävarma olivatko vaan omaa mielikuvitustani. Neuvolassa ei ole vielä liikelaskennasta ollut puhetta, joten googlettelin ohjeita ja tein kaikki niissä mainitut temput tuloksetta. Lopulta ajauduin keskystelupalstoille lukemaan asiasta ja se oli viimeinen niitti lähteä tarkistamaan asia. Joskus sitä tuntuu, että olisi paljon mukavampaa elää esim. 80-luvulla kun ei päässyt netistä lukemaan mitään kauhutarinoita :meh:

Onneksi kaikki oli hyvin ja synnärillä potkutkin alkoivat tuntumaan melkein heti. Tosin en sielläkään tuntenut heti kaikkia potkuja, jotka käyrälle piirtyivät. Tehtiin myös nopea ultraus, jossa selvisi, että vauva oli perätilassa aiemman rt:n sijaan. Toivottavasti kääntyisi vielä oma-aloitteisesti! Tuli vähän huono omatunto, kun kävi ilmi, että liikkeitä tunteakseni olin töninytkin toista päästä pepun sijaan :sorry:

No, taisi poitsukin olla vähän pahoillaan eilisestä kun tänään aamulla oli mahassa sellainen meno päällä, ettei ennen ole ollutkaan :joyful:

Virmu 32+3

Iski eilen pieni paniikki, ku tajusin, etten ollut perjantai-illan jälkeen tuntenut liikkeitä :O Äkkiä jääkylmää vettä ja tökkimään mahaa. Näköjään sit menin herättämään pikkusen, ku alkoi kiukkunen pyöriminen :D

Oon huomannut, et liikkeistä on pahimmat "terät" lähtenyt. Ihan ku ei enää olis oikeen tilaa. Ei siis tuu potkuja, mut tuntuu, et mahassa olis kunnon linkous käynnissä :D

Mä saan sellaisia kunnon "pistoja", ihan kun joku puristais/tömähtäis päin sisäkaluja. Nykyään tuntuu lähinnä tuolla alavatsan seudulla, häpyliitoksen tienoilla. Huonosti tuntuu liikkeet päällepäin paitsi kun sillä päälle sattuu ja koko vatsa tömähtää. Ja nykyään saattaa sattua kun vauva liikkuu, eilenkin tuli muutama ärräpää kun tuntuu niin ilkeältä hetkittäin.

Täällä välillä tuntuu ku poju oikein yrittää tunkea päätä lonkkaan :( hitto se tekee ilkeetä.

Onneks ite ei ole tarvinnut vielä laskea liikkeitä ku vaikka tulee taukoja niin aina tuo rupeaa kyllä liikkumaan kun vähän tökkii tai juonut jäävettä

Mulla vaihtelee vielä liikkeiden tuntuminen päivästä toiseen tosi paljon, mutta ilmeisesti se liikkeiden laskeminen pitäiskin aloittaa vasta loppuviikosta 30+0. Erityisesti syömiset vaikuttaa niin, että tyhjällä masulla tyttö myllää niin että sattuu, mutta ylitäydellä masulla (kuten toissailtana pizzan jälkeen) ei välttämättä meinaa tuntua koko iltana enää mitään. :wideyed: Ei sovi enää syödä ähkyyn, tai sitten mä ramppaan päivystyksessä ens viikosta lähtien yhtenään jos otan nuo ohjeet kirjaimellisesti.

Okei, kertokaa tyhmälle miksi pitää laskea liikkeitä ja miten ne lasketaan ja koska?

Ok :) Mä oon huomannut, että päivisin kun istun töissä vähän lytyssä niin liikkeet tuntuu melkein non-stoppina, koko ajan vähän vihloo virtsarakon tuntumassa. Samoin jos sohvalla vetää jalat alle niin liikkeet on melko voimakkaat eli niin kauan kun tunnen noi liikkeet noin voimakkaina "jatkuvasti" niin en ala niitä laskemaan.

Takaisin