Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei kannata lainkaan huolestua, kyllä ne sitten kesän jälkeen rupee jokaisella myllertämään voimakkaammin! Minä oon tuntenut välillä jotain yksittäistä hipaisua mutta nyt ei pitkään aikaan mitään. Ne tuntemukset on ollu ihan höyhenen pieniä. Nyt menossa 17. viikko

Tänään olen melko varma, että selälläni maatessa tunsin muutaman sarjapotkun mahassani. Olen siis aiemmin tuntenut niitä ihme hipaisuja kun olen ollut vähän niin kuin maate selälläni. Mutta tänään ei kyllä tarvinnu miettiä oliko ei vai ei. Sellaista sarja tulitusta suolessa liikkuva ilmakaan ei saa aikaan. Minulla kolmas raskaus menossa ja viikkoja 14+5.

Mä olen juuri se, joka huolestuu, kun VIELÄKÄÄN (14+4) ei tunnu kunnolla liikkeitä :greet025:smiley-ashamed008:cool01 Kyllähän tässä varmaan onkin syytä huolestua, ihan varmasti tässä vaiheessa pitäisi jo olla hirveetä muksimista, näkyä ulospäin ja tuntua kylkiluissa... :happy090

Sitä "kuplintaa" on tuntunut n. viikon verran ja muutama terävä potku tms, nyt 14+2.. Tuntuu olevan eloisa tapaus, nt-ultrassakin pyöri ja hyöri mahottomasti.

Mä en kyl myöskään oo tuntenu mitään liikkeitä vielä. Välillä oli jotain kuplintaa alamahalla, mut ei oo sitäkään tuntunu enää. Ja ihan kun mahakin olis hävinny! Siis isoin pömppö! Voi huh huh sentään... Ens keskiviikkona on neuvola, toiv. siellä sykkeet taas kuuluu, niin voi lopettaa tän neuroilun.
Toinen raskaus, rv 14+2

Ei kannata huolestua. Jotkut saattaa tuntea "vasta" 20+ viikoilla. Viime neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä ja kova oli myllerrys terkan mukaan mutta mä en tuntenut mitään. Vaikkakin ekat liikkeet oon tuntenut 14 viikolla. Ja terkka sanoikin että joka päivä ei tunne kaikkia liikkeitä vielä näillä viikoilla. Joka päivä on nyt lisääntynyt ja vahvistuneet liikkeet,nyt menossa 17+2.

Vau-kirjassa luki muistaakseni, että useimmat alkaa tuntemaan liikkeet viikkojen 16-20 aikana, mutta jotkut vasta sitäkin myöhemmin. Ja uudelleen synnyttäjät voi tuntea ennen tuotakin.

Kylläkai se on uskottava että joku minua potkii vähänväliä <3
Nyt siis viikonpäivät aina välillä havahtunut niihin. Ruokailun jälkeen noin 10min niin tulee aina muutama potku...ja kun käyn maate. Hentoja mutta selkeitä :) <3
Ihanaa <3 viikkoja kuitenkin vasta 13+5...en olisi uskonut näin aikaisin niitä tuntevani.

Mulla tuntuu sellaista hentoista kuplintaa ja hipaisuja. Vajaan viikon tuntunut silloin tällöin jo.
Ja siis neljäs raskaus ja viikot 14+4

Eilen tuntui melkoinen kuplajumppa nukkumaan käydessä. Aina kun yrittää omalla kädellä tunnustella ni paikalle osuu vaan iso verisuoni ja sen tykytys.

Täällä tänään tuntunu ekaa kertaa selkeät koputtelut <3 Pari viikkoa sitten oli ehkä jotain kuplintaa tms, mut nyt tuntui kyllä ihan satavarmasti pieniä potkuja. IIIIHHHHH!! Ja mulla menossa rv 17+6 ja toinen raskaus. Jospa liikkeitä alkaisi tuntumaan enemmänkin, niin voisi muistaa olevansa raskaanakin, heh...

Ite kans odottelen että olis ihan selkeitä ja oikeasti tunnistaisin liikkeiksi ku välillä vaan unohtaa että on raskaana. Onneks maanantaina neuvolaan kuuntelemaan ääniä. Ehkä sit taas hetken muistaa että on tuolla mahassa jotain.

Takaisin