Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla monotettiin äskön kunnolla ylävatsaa. Oikeen näki päällepäin kuinka tuli potkuja ja mä en ole edes mitenkään hoikka vaan ihan toiseen suuntaan päin. Toki mun etuistukan takia kanssa kesti liikkeet tuntua aina tonne 22 viikolle saakka, sitä ennen tuntu pelkkää kuplintaa. Eli sillon 22 viikolla alko tuntuu selvästi käden ja jalan liikkeet. Mä kuin olen kolmatta kertaa raskaana niin osasin kuitenkin ne kulpinnat tulkita liikkeeksi.

Huomasin eilen illalla että tää kaveri on ruvennu monottamaan mun navan yläpuolelle! Tätä ennen siis tuntunut vaan tossa navan sivuilla ja alla mutta eilen tosiaan pääsi jo navan yläpuolelle potkimaan :) sit heitti taas semmosta kuperkeikkaa että huh huh :D kolme kertaa nousi navan viereen oikeen iso pahkura kun pönkee ihan tohon pintaan :D

Tuntuu, et kaikil muil on potkut voimistunu, mut täälläpä kiusataan äippää aiheuttamal huolta. Sit ku melkee pakokauhun vallas oon soittamas neuvolaan, et pääsis kuuntelee doppleril, et onk kaik kunnos, ni sit tää alkaa taas pitää liikettä. Onko mahdollista, et tää potkii nyt jonnekin muualle, etten tunne sitä kokonaan? Aluks se potki koko ajan mahaan, mut nyt en sit osaa sanoo.
Pakko täst on tul poika, ku samanlaine kusipää ku isänsäki :/ Aina aiheuttamas huolta.

Mulla ainakin välillä ei tunnu melkein ollenkaan liikkeet.. Potkii kait selkäpuolelle sillon tms.. Eli voi siis tuntua just pari kertaa muljahduksia muttei lainkaan potkuja.. Ja siis voihan myös olla että päivällä liikkuu niin paljon vähemmän ja yöllä en ainakaan ite oo huomannu lainkaan liikkeitä tai siis en oo kertaakaan herännyt potkuihin yöllä.

Täällä vaihtelee kanssa ihan hirveästi, joinain päivinä on kauhea myllerrys, toisina taas ihan hiljaista. Silloin tällöin tulee käytettyä doppleriakin, kun alkaa huolestuttaa pitkä hiljaiselo.

Itelle riittää just se että minimissään 3 kertaa päivässä tuntee edes jonkun muljahduksen :) sit jos on vähemmän niin koitan ensi makealla herätellä kääntymään ja meen selälle makaamaan ku sillon tuntee parhaiten liikkeet :) onneks vielä ei ole kertaakaan tarvinnu mihinkään soitella huolissaan tosta :)

Mä huomaan myös, että liikkeisiin ei tule aina kiinnitettyä huomiota, jos ne eivät ole oikeasti suuria. Aina välillä tulee mietittyä, että onpa vauva ollut pitkään paikallaan, ja sitten tajuan, että se potkiskelee parhaillaankin. Ainakin kun on itse liikkeessä, jää toisen touhuilut huomaamatta.

Mun mahapoika liikkuu eniten öisin ja se häiritsee välillä :D ja potkut sattuu kun hakkaa mun rakkoa. Sitten aina kun vauva liikkuu mun mahasta kuulu ihme poksahduksi, kuuluko kellään muulla? Mikäköhän se mahtaa olla, sikiökalvopussi?
Rv 27+4

Mulla taitaa olla maha niin edessä, että ei pääse rakkoa niin paljon häiritsemään. Tai sit juon niin vähän, että vaikka potkiskin, niin ei tunnu pahalta. Pitäis tankata vähän enemmän nesteitä kyllä!

Meillä on kans tainnut alkaa joku ujostelu tai jotain ku nyt jos mies laittaa käden mahalle niin ehkä yksi potku saattaa tulla. :D
Viime yönä vierähti joku 30 Min pelkästään liikkeitä kuunnellessani kun oli niin voimakkaasti potkut ettei pystynyt nukahtamaan uudestaan.

Mulla tuntui tänään muksaus alamahalla ja ylämahalla ihan sekunnin erotuksella. Heppu alkaa olla jo pitkä :)

Johan nää vauvelit on pituudeltaan siinä 30cm hujakoilla! <3 Mahtuukohan enää suoristautumaankaan :D

Takaisin