Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Blackpanther, eikö ookin huikeeta toi mahan liikkuminen! Mä myös bongannut pötsin heiluntaa moneen otteeseen. Ja ne jumpat muuten paitsi näkyy myös tuntuu - ja kovaa! Saas nähdä, miten villiä meno on vaikka kuukauden tai puolentoista päästä. :D

Nessu 23+4

Juhannusaattona näkyi ekat liikkeet (21+6) :Heartred Sitä vähän jännitti, miten osaa toisen kohdalla iloita menosta masussa, (kun jo hurja yhden kerran kokemus takana, heh) mutta onneksi sitä ihmisen mieli nauttii ja yllättyy ihan monenmoista kertaa!

Meijän vauveli liikkuu todella paljon öisin!!
Kolme aikasempaa ei oo liikkunu öisin masussa läheskään näin paljoa.
En kyllä muista että olisin koskaa aijemmissa raskauksissa ees herännytkään vauvan liikkeisiin.

Pinkkis musta kanssa tuntuu et tää kakkonen on aktiivisempi öisin kuin esikoinen. Tosin tää voi johtua siitä et herään useammin yöllä esikoisen kitinään ym kun esikoista odottaessa nukuin kuin tukki eikä ollut mitään hajua liikkuiko vauva öisin. Muutoinkin tuntuu et tän kakkosen liikkeet tuntuu paremmin kuin esikoisesta vaikka istukka on etuseinämässä tai sit mää oon unohtanut vuodessa miten esikoinen liikkui.

Täällä myös vauveli liikkuu välillä niin että koko maha hytkyy ja heiluu.

Mä nukun tosi sikeesti ku kukaa ei meil öisin enää heräile mut vauva herättelee potkuillaa.
Mulla istukka nyt kans etuseinämäs ja aikasemmis istukan sijainti ollu takaseinässä.

Mä heräsin esikoisesta aikoinaan usein öisin, kun vauva "mekasti" niin paljon. Istukka oli etuseinässä.
Kakkosesta en koskaan herännyt yöllä, vauva oli rauhallinen. Istukka oli takana.
Nyt vauva on vielä niin pieni, etten ole herännyt, vaikka tunnen ja näen liikkeet selvästi. Istukka on takana.

Tyyppi on näemmä tykästynyt oikeaan puoleen mun mahassa. Tosi usein menee mykkyrälle tuohon kohdun oikeaan reunaan ja oleskelee siellä pitkän aikaa.
Näyttää hassulta kun maha on ihan vino ja toiselta puolelta pinkeä. :D

Tyyppi on näemmä tykästynyt oikeaan puoleen mun mahassa. Tosi usein menee mykkyrälle tuohon kohdun oikeaan reunaan ja oleskelee siellä pitkän aikaa.
Näyttää hassulta kun maha on ihan vino ja toiselta puolelta pinkeä. :D
Mulla on muuten enemmän raskausarpia oikealla puolella napaa kuin vasemmalla. Hokasin sen eilen.

Vauvan liikkeet tuntuu tosi selkeinä nyt jo joka päivä, tosi ihanaa :)

Mä en muista et olisin ikinä yhdessäkään raskaudessa herännyt vauvan liikkeisiin, vaikka yleensä oon raskaana ollessa muuten paljon huonounisempi kuin yleensä (jos ei alkuraskautta lasketa kun vois vaan nukkua 24/7).

Musta tuntuu, että tässä raskaudessa liikkeet ei ole ollenkaan niin kiva juttu kuin ekassa. Nämä tekee lähinnä vaan huonon olon, kun jumputtaa niin julmetusti. On tosi aktiivinen tyttö ainakin liikkeiden perusteella. Toki nyt voi vaikuttaa sekin, että istukka ei ole edessä vaimentamassa niinku viimeksi. Mutta onhan se tietty positiivinen juttu, että liikkuu ja tuntuu :)

Mikä ihme siinä oikein on, että kun mä esim. makaan illalla sohvalla, niin natiainen riehuu oikein urakalla, mutta samantien kun pyydän miehen kokeilemaan, niin jo se rauhoittuu. Monta kertaa ollaan tässä viime vikkoilla jo yritetty "pyydystää" niitä liikkeitä, mutta mies ei ikinä ehdi tuntea niitä ennenkuin vauva rauhoittuu paikalleen. Pelästyykö vauva sitä miehen kättä, vai teenköhän mä jotain alitajuisesti, siis esim koetan olla liikaa rentona tms... Tai sitten mun pitäis aina heti ekasta muksauksesta jo kiljua mies paikalle. :)

Mikä ihme siinä oikein on, että kun mä esim. makaan illalla sohvalla, niin natiainen riehuu oikein urakalla, mutta samantien kun pyydän miehen kokeilemaan, niin jo se rauhoittuu. Monta kertaa ollaan tässä viime vikkoilla jo yritetty "pyydystää" niitä liikkeitä, mutta mies ei ikinä ehdi tuntea niitä ennenkuin vauva rauhoittuu paikalleen. Pelästyykö vauva sitä miehen kättä, vai teenköhän mä jotain alitajuisesti, siis esim koetan olla liikaa rentona tms... Tai sitten mun pitäis aina heti ekasta muksauksesta jo kiljua mies paikalle. :)

Meillä on aivan sama homma! Monta kertaa ollaan yritetty metsästää miehelle liikkeitä, mutta kaikki jumppaaminen loppuu sillä hetkellä, kun miehen käsi tulee vatsalle. No, kohta kai ne pitäisi näkyä ja tuntua jo niin hyvin, ettei miehellekään jää epäilystä pikkutyypin jumppahetkistä. Olisi vain kiva toki hänenkin päästä jo kokemaan liikehdinnät.

Itselläni on tänään ja eilen aivan oma käsi liikahtanut vatsan päällä, kun niin voimakas yksittäinen potku (vai nyrkinisku?) on tullut. :Heartpink Mies ei vaan ole onnistunut tuntemaan mitään.. No, hiljaa hyvä tulee tässäkin asiassa. Ja jossain oppaassa oli, et ulospäin tuntuu vasta vkolta 28 alkaen.. Tänään 22+3.

Mulla kyllä muljahtelee vatsa ihan näkyvästi jo, varmaan viikosta 22 eteenpäin oon jo ite nähnyt liikkeitä. Etenkin kun istun käsi vatsan päällä ja pidän kännykkää kädessä puhelin tärähtelee välillä. :D

Myös täällä näkyy ja tuntuu. Oon jopa videoinut hurjinta liikehdintää puhelimella. Hassun näköistä, kun pötsi pomppii! Samoin toissapäivänä oli jännä, kun makoilin selälläni, niin vauva oli selvästi kaivautunut kokonaan toiselle puolen mahaa niin, että oikea puoli pötsistä oli melko kova ja koholla, toinen puoli pehmeä ja kuopalla. Ei kauaa kyllä kestänyt, kun jo muutaman minuutin päästä riiviö vaihtoi taas paikkaa.

Eilen oli taas nukkumaan mennessä kova mylläys. Etenkin heti, jos käännän kylkeä puolittaiseen "patjanraiskaaja-asentoon", mahassa aletaan heti villiintyä. Koita siinä sitten nukkua :D Mutta siis ihana, että liikkuu ja tuntuu, tietysti!

Nessu 24+1

Onko teillä liikkeet jo miten säännöllisiä? Mulla tuntuu miten milloinkin, tällä viikolla ollut pari niin hiljaista päivää et aloin jo huolestumaan kun en tuntenut mitään, tai ainakaan huomannut :sad001 sitten kun taas ilmoitti selvästi olostaan niin riemu repesi :) ulospäin mulla ei ole vielä tuntunut kertaakaan ja liikehdintä on ollut jo muutaman viikon aika samanlaista ja tuntuu aina samoissa kohdissa alavatsalla. Pari kertaa yöllä tuntunut muksintaa vähän ylempänä kun on kääntänyt kylkeä. Istukka edessä niin vaikuttanee kaikkeen...!? Rv 24+3.

Valitettavasti ne liikkeet ja niiden säännöllisyys vaihtelee joka raskaudessa hurjasti, ja laaja skaala mahtuu normaalin rajoihin.. En siis oikein voi rauhoitella mieltä kertomalla oman mukulan mylleryksistä :sorry:

Mutta on varmaan vaan opeteltava tunnistamaan oman vatsatempperamentti (ihan itse keksi sanan, hehheh) ja sen mukaan pohtia onko huolta.. Helppoa?? no eipä ole ei...Mutta jos liikkeet/liikkumattomuus yhtään huolettaa, niin neuvolaan vaan. Itse kävin esikoisen aikana kahteen kertaan neuvolassa, kun en mehujen ja suklaan syönnin jälkeen saanut vastausta. Sen jälkeen ostinkin dopplerin, jolla pystyi sitten kuulemaan, että siellä köllitään.

rV23+0 ja on jo ihan säännöllisiä liikkeitä, sanotaanko muutaman kerran päivässä. Yleensä aamulla kun herään ja käännyn kyljeltä selälleni, niin tuntuu pientä liikettä. Sitten usein ruokailun jälkeen, etenkin kun istuu (toimistotyö) ja äitiysfarkkujen vyötärö hiukan painaa, niin tulee selvästi kritiikkiä siitä. Ja illalla, kun sitten vihdoin rauhoittuu sohvalle tai sänkyyn, niin silloin ilmoitellaan olemassaolosta. Ja jotenkin tuntuu, että jos juo kuumaa teetä, niin silloin tulee kanssa palautetta, voi toki olla, että osa syynsä on siinä, että ennen kahvitaukoa töissä tulee istuttua pidempään paikallaan ja sitten sinne kahvihuoneeseen pitää kävellä. Mutta mulla istukka takaseinässä, joten liikeet tuntuu vissiin muutenkin paremmin, kuin jos se istukka olisi edessä.

Takaisin