Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en paljoo vauvan liikkeitä tunne vaikka jo neljäs kyseessä.
Ru:hun viel vajaa 3vk ja mietinkin et täytyykö mun käyä yksityisel kattoo onks kaikki ok ennen ku sekoan tähän miettimiseen.

Neuvolassa sanovat viimeks etten voi liikkeitä vielä tunteakaan. Kuulemma hyvässä lykyssä tunnen vast ennen rakenneultraa.
Esikoisesta tunsin varmaksi liikkeet joskus rv 19 ja muista aikaisemmin.
Nyt rv 17+5 ja sillon tällön tunnen jotain pientä.
Ärsyttävää :woot:

Viimein minäkin pääsen kirjoittamaan tähän ketjuun. Tai oikeastaan noin puolitoista viikkoa sitten alkoi tuntua ehkä kerran päivässä (tosin ei joka päivä) pientä "kuplintaa" kohdun seudulla. Mulla on istukka takana niin varmasti helpottaa liikkeiden tuntemista. En silloin ollut varma voiko ne tosiaan olla liikkeitä, mutta alan kallistua siihen että kyllä ovat. Mennään optimistisella arvauksella kun ei muustakaan ole tietoa. :grin
Viikonloppuna kävi sitten tuuri: vaimolla oli käsi masun päällä kun tunsin tähän asti kovimman liikkeen ja sanoin "oho!". Vaimo siihen että hänkin tunsi tuon! Eilen sitten sama toistui; valittelin että tänään ei ole tuntunut mitään, mutta illalla kun vaimon käsi oli masulla niin taas tuntui todella voimakas tömäys niin että tuntui kuulemma myös kädelle. Mun omasta kädestä Töppönen ei vaan välitä ollenkaan. Vaikka välillä tuntuukin kuplintaa, kertaakaan en ole tuntenut mitään kun oma käsi on mahalla. Vaimo on taas saanut noiden kahden kerran lisäksi "kuplia" houkuteltua esiin jo pari-kolme kertaa. No, mutta hyvä että on jotain mitä puolisokin tuntee, itse kun kuitenkin tunnen liikkeet sisältä päin. :)
Tänään 17+4

Pinkkis, mullekin neuvolalääkäri sanoi että noin rv20 voin ehkä tuntea liikkeitä. Mutta on mulla ollut jop esikoista odottavia kavereita jotka on myös tunteneet liikkeet jo aiemmin. Monethan sanoo että ensimmäistä odottava ei välttämättä tunnista liikkeitä, seuraavan kanssa voi siksi tuntea jo aiemmin. Mulla esikoinen tulossa mutta muiden kuvauksen perusteella uskallan arvata että liikkeitä ovat.

Täälläkään ei liikkeet tunnu vielä kovin hyvin. Viikkoja kasassa 19+3. Mutta neuvolassa sydänäänet kuunneltu viime viikolla kaikki ok. :happy: Istukka etuseinämässä joten se selittää miksei välttämättä vielä niin selvästi tunnu.

Esikoisesta tuntui jo aivan selvästi rv18, mutta silloin mulla oli marginaalinen istukka eli osaksi kohdunsuun päällä.

Hihii täällä näkyy vauvan liikkeet osa jo mahan päältäkin. Välillä näkyy kun möykky siirtyy masussa puolelta toiselle niin että mahan toinen puoli on pulleampi kuin toinen :D tyyppi myös potkii napakkaa iskua alavatsalle jolloin sekin näkyy pienenä kohoumana. Yritin saada tänään videollekin möyrintää, kun näkyy niin selvästi sitten kun näkyy, mutta pikkuinen rauhottui heti tietty <3 rv19+0

Mä olen kanssa noin viikon aikana joitakin kertoja tuntenut hentoisia liikkeitä. Kuten Beisla, en aluksi ollut varma onko ne vaan suolen toimintaan liittyviä, mutta nyt olen aika varma, että vauva se siellä möyryää. Vaatii kyllä vielä rauhallisen makuu/istuma-asennon, liikkeessä en niitä tunne.

Rv 17+5

Odotettu, en minäkään liikkeessä tunne. Ja mietin sitäkin, että ei kai suolet mene kohdun etupuolelta, joten pakko olla liikkeitä kun niin alhaalla tuntuu? :)

Beisla suolet on kohdun takana ja kohtu alkaa olemaan jo noussut ylöspäin lantiosta. Vauva voi olla vielä hyvin alhaalla jolloin ne liikkeet tuntuu siellä alhaalla, tai missä se vauva meneekään.

Liikkeessä ollessa en esikoisesta muista tunteneeni liikeitä ollenkaan(tai en keskittynyt seuraamaan niitä), ainoastaan vasta sitten kun istuin/makasin tai muuten rauhoituin. Nyt on potkut jo aika vahvoja ja tulee lähes päivittäin(huomaa jo milloin vauva on aktiivisimmillaan) mutta käteen asti ei vielä ole tuntunut. No eipä tässä ole kiire, esikoisesta mahan ulkopuolelle tuntui rv 20+, ja kun toi istukka on etuseinämässä niin sekin vaikuttaa kun liikeitä tuntuu kyljissä tällä hetkellä.

Ekat kunnon liikkeet tunsin viikolla 18 tai 19, niillä main, ja se oli oikein kunnon liike. Mutta sen jälkeen en ole tuntenut mitään. Ru oli viime viikolla, mutta ei minkään sortin muistikuvaa missä se istukka oli. vauva kyllä liikkui reippaasti, kuten aina. No eka tulossa, joten voi hyvin olla etten itse reagoi pieniin liikkeisiin. 30 pvä taas neuvola, ja siellä sitten taas katsellaan ultrasta että kuinka homma etenee kohdussa. 22+2

Voi ihanilta kuullostaa nuo pikkuiset potkut.
Meillä vielä odotellaan rv 18+5 eikä tunnu mitään.
Saa varmasti potkia päähän ennenkun tunnen mitään...
No kärsivällisesti ootellaan.

Täällä nyt ehkä kuukauden verran tuntunu liikkeitä...
Mut en osaa sana et onko voimistunu tai kauheesti lisääntyny...Yhä edelleen tunnen ku rauhotun pitkälleen mut satunnaisesti tunnen jonku molskahduksen jo istualleen..
Tänään rv 22+1
Enkä huomannu missään vaiheessa mitään kutitteluja tai muita pienen pieniä merkkejä likkeistä...Eka tulossa ja istukkakin takana :)

Mulla nyt 20+5 ja kolmas tulossa niin tällä viikolla on alkanut tuntua liikkeitä joka päivä :) niitä on siis todella harvoin tuntunut jo yli kuukausi mutta nyt tosiaan joka päivä <3 Vähän vaan poikkeuksellisesti liikkeet tuntuu usein työpäivän aikana ja istuessa tai liikkuessa, mutta harvemmin kun menee makuulle :)

Vaveli, sehän on hyvä jos vaavi antaa sun nukkua rauhassa. Toivo vaan, että teidän rytmi jatkuu samanlaisena. Täällä valvotetaan öisin jo nyt.

Mun masussa elelee myös joku yöeläjä <3 Öisin kova meno päällä. Mut aika pieniä ne liikkeet vielä on, en usko niiden mua valvottavan, muuten vain unet hukassa... On tosiaan alkanut myös täällä nyt tuntua säännöllisemmin ja eniten öisin. 20+3.

Muokattu viimeksi:
Mä en tunne öisin mitään tai ainakin nukun sitten niin sikeästi etten herää siihen. Iltasinkin nukahdan samantien kun saan pään tyynyyn. Mutta iltaisin kun istuskellaan tv:tä katsomassa on selvästi aktiivisimmillaan. Varsinkin kun tulee usein syötyä iltapala siinä sohvalla kun esikoinen on jo mennyt nukkumaan, niin alkaa melkoiset iltajumpat. Esikoinen tosin oli samanlainen mahassa, päivisin liikuskeli harvakseltaan mutta iltaisin painoi menemään sekin edestä ja sama meno jatkui mahan ulkopuolelle. Varsinainen iltaeläjä. :grin

Täällä tuntuu lähes päivittäin pientä liikettä. Kädelle oon tuntenut nyt vasta 2-3krt pieniä hentoja liikkeitä. Oon lukenu mun päiväkirjaa esikoisen ajalta ja siihen oon kirjannut, että rv.19 tunsin ekat liikkeet. Muistelisin että ne alko siitä aika pian voimistuvat ja esikoinen olikin tosi kova mönkijä loppuun asti. Jospa kakkonen olis nyt vähän rauhallisempi tapaus :)

Kiitoksia, mäkin olin nähnyt ne kuvat ja animaation. Mun suolikysymys oli enemmän retorinen mutten ilmaissut sitä kovin selkeästi. :) Ihanaa vaan tietää että liikkeitä tuntuu!
Mulla on liikkeet selkeytyneet viikon aikana, ja nyt niitä tulee jo päivittäin. Vaimokin on tuntenut niitä pari kertaa lisää, mutta mun omasta kädestä pieni ei edelleenkään välitä. Yöllä en ole huomannut liikkeitä paitsi kerran: yhtenä yönä kun nousin vessaan, takaisin tullessa kun makasin kyljelläni alkoi kunnon jumputus patjaa vasten. Ehkä mä makasin Töppösen mielestä väärällä kyljellä. :p

Uskaltaisin sanoa, et nyt tunnen vauvelin liikkeet masussa. :Heartpink Tänään siis 17+6 ja istukka sijaitsee edessä. Ruokailun jälkeen aktivoituu hän ja välillä tuntuu tosi selkeesti semmonen "kuplan poksahdus" alavatsalla. Öisin nukun kuin tukki, ja nopeasti iltaisinkin olen nukahtanut, en ole jaksanut enää silloin keskittyä tunnustelemaan tuntemuksia.

Olin eilen ulkona syömässä ja mini alkoi potkia ja myllertää ihan tosissaan, sellasia ikäviä "syviä" potkuja virtsarakkoon ja jonnekin varmaan kohdunkaulan lähettyville, tuntui että on potkimassa tien auki :D en tajua miten näin pieni sai sellaisia tuntemuksia aikaan! ..Tässä kun se kasvaa ja jatkaa samaan malliin, niin kauheen kiva :)
23+1 (siis mitäh, voiko nyt olla jo näin pitkällä? Tai sitten laskin väärin! Aika menee niin vauhdilla edit: ehkä sittenkin vasta 22+1.. pitää jostain tarkistaa :D)

Takaisin