Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime yönä mieskin pääsi viimein tuntemaan ekan potkun :) Pieni tökkäili vatsaa toistuvasti muutaman sekunnin välein (olisiko ollut hikka?), vedin nopeasti unenpöpperöisen miehen käden mahan päälle ja hän tunsi selvästi tökkäyksen kädellään<3

Kuulemma aktiivinen vauva tulossa, th meinas että kyllä se persoonallisuus alkaa tässä vaiheessa jo näkyä. Mielenkiinnolla odotan että pitääkö ennuste paikkansa :)
Mä jotenkin kahden aiemman raskauden perusteella uskon tämän.
Esikoinen oli tosi vilkas mahassa, valvotti mua öisin kun potki ja kieppui niin paljon. On yhä vilkas, ja nukkui huonosti ekat 1,5v.
Kuopus taas oli rauhallinen mahassa, liikkeitä toki tuntui. On yhä rauhallinen ja rento lapsi.

Mulla on tänään viikkoja kasassa 19+0 enkä ole vielä varsinaisia liikkeitä tuntenut joka johtunee kohdun etuseinämässä oleilevan istukan takia. Erittäin satunnaisesti tuntuu jotain mut en sitä vielä pysty liikkeiksi rekisteröimään. Onneksi on kotidoppleri käytössä, että saa varmuutta niillä sydänäänillä. Ensimmäisiä kunnon töytäisyjä ja potkutteluita odotellessa :)

Muokattu viimeksi:
Mullakin on nyt jo 19+3, mutta en edelleenkään osaa sanoa että mikä on vauvan mönkimistä ja mikä kaikkea muuta. Kun tunnustelee niin mahassa on kyllä menossa kaikenlaista... Toisaalta mulla on taaksepäin kallistunut kohtu niin vauva ei oo välttämättä vielä ihan "pinnassa".

Onneks on rakenneultra maanantaina, sitä odotellaan aika täpinöissä!

Tällä viikolla on tuntunut pientä "kuplimista/poreilua" masusta. Ekana päivänä ajattelin että varmaan suolistovaivoja mutta samanlaisia tuntemuksia on ollut kolmena päivänä peräkkäin niin olisko vaavi kuitenkin kyseessä!? :happy: Ulospäin ei vielä näy tai tunnu, sen verran hentoista on. Ihanaa :Heartred

NaLi, vauva se siellä on asialla. :) Paljos sulla on nyt viikkoja?

Mun mahassa on nyt ollut pari päivää hiljaisempaa. Ei juurikaan kunnolla monoa, vaan ehkä hitusen juuri tuota kuplintaa. Hämmentää, mutta ilmeisen normaalia tässä vaiheessa, kun ihan oikeat potkutkin on jo tuntuneet. 16+6

Juuri katselin esikoisen muistiinpanoja. Liikket ovat tuntuneet pienen pieninä "sinäkö siellä", viikolla 18 ja varmemmin viikolla 19. Isä on kyennyt tuntemaan poikansa potkut "ehkä"viikolla 22 ja varmasti viikolla 23 ;) . Nyt aavistelin, että hirmupaljoa aiemmin en tule liikkeitä tuntemaan kun kohtu on taaksepäin. Yksittäisiä kuplia ja nyt minipotkuja ollut tovin, Muistiinpanoihin kirjasin viikon 16.

Mulla on Napu sama, tai siis harvassa on vielä tuntemukset, onneksi on tuo doppler, niin nykyinen hermoheikko minäni voi sitten kuunnella pienen menoja. Jotenkin sitten osaa olla rennommin kun liikkeet tuntuu kunnolla ja saa helposti vähän tökkäsemällä kysyttyä, että mitä kuuluu? Mutta mukavaa, että saa jo pieniä muistutksia :)

Täälläkin on ollut pari hiljaisempaa päivää, tai no en ole liikkeitä tuntenut kun on ilmeisesti potkinut istukkaa tai ollut selkään päin kääntyneenä. Tänään on alkanut taas tulemaan molempiin kylkiin kunnon potkuja ja niistä ei voi erehtyä enää et mitä ovat. Onhan se aika stressaavaa kun ei tiedä onko pienellä kaikki ok, varsinkaan kun ne liikkeet ei vielä kunnolla tunnu eivätkä välttämättä ole jokapäiväisiä.

Mä en ole kyllä näin ensiodottajana tuntenut vielä mitään satavarmoja liikkeitä. Nyt 17+2. Toki kaikenlaista tuntuu mahassa, mutten tiedä, mikä on mitä. Neuvolan th sanoikin, että istukan sijainnista riippuen voi hyvinkin mennä vielä pari viikkoa tai kuukausikin, että liikkeet alkaa selvästi tuntua. En aio suotta stressailla, vaikka kivahan se olis, mitä pikemmin vauvan meno tuntuis ja näkyis - miehellekin. :)

Mulla on yllättäen tänään alkanut liikkeet tuntua oikeen kunnolla ja usein! Tähön asti joskus silloin tällöin tuntenut jotain pientä, ei edes päivittäin. Nyt siis rv18+1.

Mä jotenkin kahden aiemman raskauden perusteella uskon tämän.
Esikoinen oli tosi vilkas mahassa, valvotti mua öisin kun potki ja kieppui niin paljon. On yhä vilkas, ja nukkui huonosti ekat 1,5v.
Kuopus taas oli rauhallinen mahassa, liikkeitä toki tuntui. On yhä rauhallinen ja rento lapsi.

Meillä taas th sano esikoisen aikaan (joka oli ihan tosi tosi vilkas mahassa), että yleensä vilkkaat masueläjät ovat niitä rauhallisia tapauksia vauvana. :D Ja meillä on kyllä niin ollutkin, esikoinen on todella rauhallinen luonteeltaan, ei kyllä yhtään uskois samaksi masuvauvaksi, joka liikkui siis jatkuvasti. Ei tarvinu liikelaskuja paljon tehdä.

Nyt olen tuntenut parisen viikkoa ihan varmoiksi luokiteltavia potkuja, vielä eivät tunnu käteen kun on kuitenki tuota mahaa ennestäänkin. Äkkiä ne kyllä ovat voimistuneet. Ihana tunne :) Tänään siis 19+0 <3

Täälläkin liikkeitä tuntuu nyt joka päivä ja varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä. Torstai iltana mieskin tunsi ekaa kertaa kunnolla masun päältä ja kun paineli vähän niin tuli potkuja takaisin :D On se vaan niin ihanaa nyt kun liikkeet tuntuu!
Rv 20+5

Mua vähän vaivaa kun ei vieläkään tunnu kovin usein liikkeitä.Välillä yks tai kaks pientä töytäisyä.Ei siis juurikaan mitään möyrintää tai joskus voi tuntua et jotain liikkuu.Ja on kyl mielikuva et edelliset olleet vilkkaampia.Edelleen odotan kovasti kahden viikon päästä olevaa ultraa, että onko siellä terve vauva ja kaikki hyvin.Doppleri onneksi löytyy niin tietää vauvan olevan hengissä :)

Napu75: viikkoja on nyt 17+6.

Viikonloppuna en samanlaisia tuntenut mutta johtunee siitä että taisi olla pieni vatsatauti niin vatsa möyrysi ihan muista syistä:sad001

Minäkin odotan kahden viikon päästä olevaa rakenneultraa, nyt koko ajan vaan miettii että onko siellä pienellä kaikki hyvin. Vaikka pitäis olla murehtimatta...

Takaisin