Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tällä pienen liikkeet on alkaneet tuntumaan kädelle. Huomaa et maha on tässä vkon aikana kasvanut kun pieni potkii jo tonne navan yläpuolelle, siellä ja kyljissä ne liikkeet tuntuu.

Täällä tuntuu kyllä jo todella hyvin liikkeet.Vauva on kyllä jotenkin niin päin että tosiaan kaikki potkut tulevat virtsarakkoon ja ihan alavatsaan.Ihanaa kun liikkeet tuntuu jo niin hyvin,mutta ei välttämättä kaikista mukavinta koska kokoajan on semmoinen tunne että pitäisi mennä vessaan!Esikoinen potki taas koko raskausajan ylävatsaan ja kylkiluihin joten kovasti taitaa vaikuttaa miten päin se vauva masussa on.En tiedä johtuuko potkuista alavatsaan sekin että kävely ja liikkuminen tuntuu ikävältä ja paineen tunne tulee helposti alapäähän,ei kuitenkaan ihan supistuksilta tunnu tai en oo varma mutta välillä täytyy himmata ihan tosissaan menoa.Viikon päästä on neuvola niin täytyy vähän kysyä kun välillä ihan meinaa huolestuttaa :/
rv 22+5

Täällä Pätkis on päättänyt, ettei ole tarpeeksi, että mulla tuntuu pissahätä koko ajan, vaan rakkoa pitää myös potkia säännöllisesti :D
"Ihanaa".
No, koinpa senkin sitten kerran, tytöt vaan painoi rakkoa kasvaessaan, ne potki ihan muualle.

Pätkis on ollu koko ajan hirveen liikkuvainen, siitä on kaikki lekurit ja hoitajat maininneet, joka kerta että kylläpä tämä viuhuukin menemään täällä - menee aina doppleriakin karkuun kun sydänääniä pitäis kuunnella :D ja ultrissa tietenkin on se todistettukin.

On mukavaa, kun liikkeet tuntuu jo selvästi ja koko aika vahvistuen, muutama viikko sitten olin taas maalaamassa piruja seinille, kun olin jo ne tuntenut, ja sitten hyvään toviin en tuntenu mitään. Ja mukavaa on vielä tässä vaiheessa sekin, ettei ne oo vielä niin kovia että sattuu :D

Täälläkin tuntuu joka päivä useita kertoja liikkeitä ja tänään aamulla vielä sängyllä maatessa tuntui jo käteenkin tökkäisyjä ihan ylävatsalla❤ istukka on edessä niin veikkaan että sen takia ei tunnu alavatsalle tulevat potkut käteen asti

Odotan ensimmäistä, niin hoksasin liikkeet vasta eilen rakenneultran aikana rv 20+3, kun pikkuinen siellä heitteli voltteja :) Olin kyllä aiemminkin tuntenut muutaman kerran ilmakuplan tyyppisiä tuntemuksia, mutta en tajunnut mitä ne olivat :) Nyt liikkeet ovat tuntuneet pitkin päivää ja iltaa, huippua!

Täälläkin on vihdoin alkanu liikkeet tuntua joka päivä(jo vajaa 2vko)ja eilen käteen asti :) Olis varmaan käteen asti jo ennemminkin tuntunut mut aina on potkut loppunut ku oon käden laittanut.Suurin osa liikkeistä tuntuu alamahassa,mutta käteen tunsin vähän ylempää.Ultrassa vauva istui et saattaa olla siinä asennossa edelleen ja siksi tuntuu liikkeet alhaalla.Istukka edessä nyt niinkuin edellistenkin aikana että se vähän vaimentaa.

Mulla nyt muutaman päivän sisään alkanu liikkeet tuntumaa paremmin.
Aikasemmin tuntu hyväs lykyssä iltaisin kaks liikettä mut nyt tuntuu iltaisin enemmän ja päivisin myös tuntenut.
Epätoivo jo melkein valtas et onko siel masussa ketää hengissä ku ei juuri mitää tuntunu.

Meillä mies ihmetteli miten ne liikkeet voi nyt jo tuntua ulkopuolelle, kun esikoisesta tunnettiin vasta rv 20+ käteen saakka. Sanoin vaan et joko on ponteva lapsi tai sitten osataan kokeilla niitä kun ollaan ns uusinta kierroksella :D Aikamoisia kuperkeikkoja tuntuu kaveri tekevän ja nyt on muutaman päivän potkinut tonne alas, ja liikkeet onkin tuntunut tossa häpyluun yläpuolella.

Kun liikkeet hoksasin muutama päivä sitten, niin niitähän tuntuu nyt säännöllisesti, myös työpäivän aikana. Meilläkin mies sai toissailtana tuntea ekaa kertaa kämmeneensä pikkuisia potkuja alavatsalla. Jännää ja ihanaa, varsinkin, kun ekaa odotellaan ❤️

Heräsin yöllä johonkin. Havahduttuani tajusin, että Pikkutyyppihän siellä muksii. Sarjassa tuli tuuppaisuja alavatsalle. Olipa hassua ja söpöä. Siellä se varmaan tiedusteli, mahtaako äippä olla hereillä. ☺️ Ja kyllähän siihen jumppaan tosiaan heräs!

Muutenkin liikkeitä alkanut tuntua nyt tiuhaan. Aiemmin rekisteröin niitä vain kotona iltaisin makoillessa aloillani, mutta nyt tuntuu selvästi usein syömisen jälkeen, töissäkin välillä istuskellessa ja tosiaan käytännössä joka kerta, kun maltan hetkeks rauhoittua paikoilleni tai oon käymässä nukkumaan.

Aika ihanaa! ❤️

Nessu 20+1

Annin_eka mulla sama, yhtäkkiä alan vaan virnistää mutta vasta kerran joku on kysynyt miksi hymyilen. Tänä aamuna kahvipöydässä alkoi liikkeet tuntua kunnolla ja vastapäinen nainen kysyi mitä mulla on mielessä. Sanoin että on niin kova meno täällä ja osoitin vatsaani. Sillä kesti kuitenkin hetken tajuta mistä oikein puhun vaikka tietää kyllä mun raskaudestani. :grin Haha, kuvittelikohan se että mulla on vatsavaivoja?

Täälläkin on liikkeet alkaneet tuntua yhä useammin, mutta vasta muutama päivä sitten yhden ja ainoan kerran tunsin itse liikkeen kädellä. Vaveli, mulla myös Töppönen rauhoittuu aina kun laitan oman käden; vaimon kädestä saattaa innostua. Hän tunsi kädellä liikkeet jo pari viikkoa ennen kuin minä.
Tänään 19+0

Täällä ei vielä vauvan liikkeiksi tunnistettavia tuntemuksia. Istukka etuseinässä. Rv 20+0. Ja neljäs tulossa. Liikkuja odotellessa...

Mulla kans tuntuu nyt säännöllisenä potkut ja liikkeet. Nyt on alkanut välillä tuntua kun vauva venyttelee ja punkee itseään kylkeä vasten. Möyrintää myös usein tuntuu, eli taitaa kuperkeikkoja heitellä. Potkuja tuntuu harvemmin, mutta niitäkin joka päivä. Esikko oli kans enemmän möyrijä kuin potkija. Mies ei ole vielä kunnolla onnistunut tuntemaan liikkeitä eikä esikoinen. Mutta mulla onkin tuota rasvaa mahan päällä aika tavalla, eli se varmaan vaimentaa liikeet tehokkaasti. Nyt on rv 20+0

Takaisin