Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaveli tiedätkö onko sulla istukka etuseinämässä? Se vaikuttaa liikeidea tuntemiseen aika paljon.

En tiedä tai siis ekassa ultrassa oli ylhäällä ja kyl se viimeksikin näkyi mut en osaa hahmottaa missä oli ehkä ylhäällä?Ja edellisistä ollut aina etuseinässä ja muistan tosiaan niiden liikkuneen enemmän.Eipä siinä auta kun odottaa ja luottaa et kaikki ok.

Mä myös odotan innolla rakenneultraa. Nt-ultrassa kätilö ei maininnut enkä älynnyt kysyä, missä istukka on. Tosin neuvolan th:n mukaan istukka voi vielä sen jälkeen hieman hakea paikkansa eli voi olla rakenneultrassa vähän eri mestoilla kuin aiemmilla viikoilla.

Itsehän en edelleenkään tunne muuta kuin mahan tuikintaa, joka on jonkin voimistunut jonkin verran. Tai voi olla, että siellä on jokunen vauvan liikahduskin joukossa, mutten vaan tiedä, mikä on mitä. :)

Nessu 17+4

Mä luulen tuntevani jotain aina välillä. Varsinkin töissä, kun kerkee hetkeksi istumaan, niin välillä joku hipsuttelee vatsassa. Tunne on voimistunut viikon verran.
Liikkuessa tai muihin asioihin keskittyessä ei hipsutusta tunnu. Oliskohan nämä niitä vauvan liikkeitä? :)
Pippuri 17+1

Kai mullakin liikkeet jo vähän tuntuu. Tai on tuntunut jo jonkin aikaa pientä kuplintaa mutta en oo ollu varma. Rauhassa makoillessa tai istuessa ne tuntuu, ei muuten. :) 19+1

Mulla alkoi tuntumaan todella aikaisin rv 14. Nyt tuntee ihan selkeästi potkuja rv nyt 20+5 :) vauva on perätilassa tällä hetkellä ja potkut tuntuu alhaalla :) toivottavasti tajuaa kääntyä ennen h hetkeä pää alaspäin :D

Hmm, tunsinkohan illalla sohvalla makoillessani ekaa kertaa liikettä mahasta? Alamahan vasemmalla puoliskolla tuntu moneen kertaan kirjaimellisesti kuplintaa. Vähän kuin joku olis sukeltanut ja laskenut ilmakuplia suusta veden alla. Siltä se tuntu.

En kyllä yhtään tiedä, onks tää nyt sitten vauvan liikehdintää, mutta eikös ekoja tuntuvia liikkeitä kuvailla just kutitteluksi tai kuplinnaksi?

Nessu 18+0

Christalli vauva voi myös reagoida jos ruoka on ollut mausteista, kovin makeaa, kylmää jne. Osa ruuan voimakkaista makuaineista erittyy lapsiveteen, esim valkosipuli. Ja varsinkin loppu puolella kun vauva on jo aika iso niin hän reagoi helpommin (ja sen huomaa) jos juo kylmää vettä tai syö jäätelöä.

Eilen illalla kun menin hiljaisuudessa(ei muita kotona)nukkumaan alkoi vaavilla kunnon jumpat tuntui möyrintää ja potkuja <3 Liikkeitä siis on tuntunut hyvin vähän ja tyyliin korkeintaan pari potkua kerralla, mutta nyt tosiaan tuntui ihan kunnolla :) Ai että oon onnellinen :)

Hassua kuinka pian vauva tuolla masussa kasvaa :) <3 Kuukausi sitten kävin täällä ihmettelemässä, että oliskohan tuntemukset ollu liikkeitä.. Ehkä olivat, niitä tuntu tosi harvakseltaan, mutta nyt ihan parin viikon sisällä on voimistuneet hurjasti! Nyt jo tuntee käteen ja näkee kun maha vähän heilahtaa kun vauva kovasti potkasee! :) Nyt 19+6 <3

Moikka te muut lokakuiset ! Onko kaikki jo tunteneet liikkeitä, kun minusta tuntuu että en oikein ole tuntenut vielä mitään. Toki oon ekakertalainen tässä hommassa ja istukka on edessä, eikös se vaimenna niitä masutuntemuksia vai oonko käsittänyt ihan väärin?
Rakenteet on kunnossa, en älynny siellä liikkeistä kysellä ja nyt aloin mietttimään miltä tää pitäis tuntua...?

Rinttis, etuistukkahan vaimentaa liikkeitä kuulemma reilusti. Neuvolan mukaan on ihan tavallista, että silloin ensiodottaja huomaa ekat liikkeet vaikka vasta viikolla 20-22.

En mäkään ihan sataprosenttisen varma ole, että parina päivänä tuntemani mahakuplahdukset ja pompahdukset tai tömähdykset ovat vauvan liikkeitä - tosiaan ekaa odotetaan täälläkin, ja on vaikea tunnistaa, mikä johtuu mistäkin. Enkä muuten edes tiedä vielä (rakenneultraan reilu viikko) missä mulla on istukka.

Ole vain rauhallisin mielin. Kyllä ne liikkeet sieltä tulee! :)

Nessu 18+3

Välillä joutuu neljännen odottajakin miettimään oliko joku tuntemus vauva vai suoli... Mut ihan selkeää myllerrystäkin välillä jo tuntuu. Ärsyttävän epäsäännöllisesti vaan vieläkin, niin, että joskus ehtii jo huolestua. Eilen oli esimerkiksi tosi hiljainen päivä. Nyt onneksi on tuntunut taas vähän enemmän. Rv 19+5

Takaisin