Vauvan liikkeet

Hattara90, Voi pientä! :happy: Oon aina miettinyt että miltähän se siitä vauvelista tuntuu, kun tuollainen armoton rymyäminen alkaa.
 
Täällä riiwiö ollu todella rauhallinen monta viikkoa. Nyt eilen ja tänään on möngerrystä ollu eilisestä asti paljon enemmän. ♡

Eilen nauratti kun käskin ukon kattoo kun toinen puski jalkaansa kunnolla niin että maha nousi, kun ukko käänsi katseensa mahaan niin tää riiwiö samantien lopetti liikumisen ja jätti mahan ylös niin että mulla näytti olevan kuhmu mahassa :D
 
Alkaako muilla jo ottamaan potkut kipeää? Minua ei itseasiassa pelkät potkut satu, mutta välillä pikkukaveri pyörii tai muuten muuttaa asentoa niin se tuntuu hirmu epämukavalta ja välillä tosi kipeältä. Luulis että kun viikkoja on jo yli 30 ei siellä olisi hirveästi enää tilaa pyöriä, mutta tämä tyyppi ainakin vaihtaa asentoa päivittäin ja välillä mun maha on ihan epämuodostunut kun toinen puoli sojottaa paljon korkeammalla kuin toinen :D
 
Amalialainen, Meillä myös pikkuinen punkee välillä kyljistä ulos ja se tuntuu kun masu venyy. On tosiaan välillä hassun näköistä kun toinen puoli ihan epämuodostunut.
Lisäksi meillä pieni perätilassa niin potkii tuonne rakkoon ja tekee aika häijyä välillä.
 
Amalialainen kyllä liikutaan täällä aktiivisesti ja enää ei oikein ole potkuja vaan juuri tuota asennon vaihtelua ja jalkojen työntämistä joko rintojen alle tai sitten vasempaan kylkeen. Ja meillä näyttäs et enempi viihtyy olla tosiaan tuossa oikealla puolella niin mulla melkeen koko ajan on toi oikea puoli vatsasta pulleampi/kohonneempi kun vasen:grin
 
Mäkään en varsinaisia potkuja tunnista, mutta nää asennonvaihtomuljahtelut on aika ikäviä. Eilen ei vissiin tykätty kun puolukoita olin poimimassa. Tilanpuute varmaan iski kun hirmujyskytys ja muljahtelu alko, tuntu siltä kun kylkiluut olisi lähteneet kohta. No, onneksi tän vuoden puolukat on nyt sit kerätty :D
 
Meidän vauva kans touhuaa välillä niin kovasti, että tuntuu kyllä välillä liiankin hyvin esim. Juuri kyljissä tuntuu ikävältä, kun työntää jalkojansa sinne. Tänään just työkaveri sanoi, kun katsoi mun mahaa, että kyllä tuo teidän vauva liikkuu näköjään aika paljon, kun sun maha heiluu noin paljon. :D Kiva kun jotkut toisetkin huomaa, että en ihan omiani puhu, kun sanon, että vauva möyrii aika paljon. :wink
 
Me köllöteltiin tulevan isukin kans sohvalla ja isukki piti kättä mun alavatsalla. Vauva alkoi puristelemaan alavatsalla sisäpuolelta pikkukädellä isin kättä vasten. Todella erikoinen tunne ja itkuhan siinä tuli onnesta kun pikku käden puristelut tuntui aivan selvästi ja toistuvasti siellä pienenä hypistelynä :love017
 
Ihanaa kun jollain tuntuu noin paljon liikkeitä. Meillä on todella rauhallista ja liiikkeitä tuntuu aika vähän.:sad001 Vauva on köllötellyt tossa samassa asennossa (jalkatarjonta) jo useamman viikon. Kyllä se siellä hengissä on kun dopplerilla löydän sykkeen ja ultrassa ollaan käyty nyt kolmen viikon välein. On niitä liikkeitä jonkin verran, aina välillä tulee isompi muljahdus.
 
Eilen illalla tuli vähän tuskainen olo kun vauva polki kovasti tuonne alas. No rakkoon myös, mutta sitten tuntui ihan tuolla alapään puolellakin (Kohdunkaulan suulla?) tosi ikävästi, nipisti ja tuntui että niinköhän sieltä kohta jalka sojottaa mun haarovälistä. tuli tarve painaa vatsaa ihan alhaalta kämmenillä että ei pääsis sinne potkimaan kun se tosiaan tuntui aika viiltävälle. Onneks neuvola ens viikolla ni voi kysyä että onko tää tosiaan jalat edellä tulossa nyt ja pitäiskö asialle jotain tehdä.
 
Minä tunnen kans liikkeitä tällä hetkellä todella vähän. Joka päivä käy mielessä pitäiskö käydä käyrillä mutta toistaiseksi on liikelaskennassa tullut liikkeet täyteen (vaikka en ookkaan neuvolassa saanut edes ohjeita liikelaskentaan)...
 
Mä en itse tajua miten tuo tyyppi mahtuu edelleen muka möyrimään... tsiisus kun alkaa tehdä kipeää kun jalat ja kädet työntyy nahasta ulos päin ja pää hinkkaa tuonne alakertaan tai pylly kylkiluihin...
 
Takaisin
Top