Vauvan liikkeet

Täällä alkanut tyyppi potkia ihan kunnolla, mutta lähinnä jonnekkin sisälle päin, kun ei mahan päällä tunnu kuin harvoin. Tänään rv 20.
Ekat hennot potkut tuntui jo 14+3, mutta ekat kädellä tuntuvat potkut tuntui 18+1 ja mieskin ehti tuntea yhden potkun! Meillä ensimmäinen näin pitkälle edennyt raskaus, joten monet ihmetellyt tota aikaisessa vaiheessa liikkeiden tuntemista, mutta itselle nuo 14-18 viikot oli välistä huolestuttavaa, kun saattoi mennä useita päiviä välissä ettei tuntenut liikkeitä, joten vasta nyt kun liikkeet tuntuu joka päivä, niin osaa olla huolestumatta. Vaikka liikkeitä tuntuu niin silti odotan eniten niitä potkuja mitä tunnen kädellä vatsan päältä ja aina välillä iltaisin yritän tunnustella liikkeitä, mutta tuntuu että silloin ne liikkeet lakkaa kun niitä tunnustelee tai jos puhun jotain.
 
Onko syytä olla huolissaan kun en vieläkään ole tuntenut kunnon liikkeitä ja nyt 20+5? Tuntuu semmosta pientä hipsutusta ja ns.kuplintaa mutta ei kunnon liikkeitä ja potkuja.. Miten muilla?
 
Violaa, ei varmasti syytä huoleen!
Täällä ollu taas monta päivää että ei tunnu juuri liikkeitä. Tuntuu että tyyppi nukkuu koko ajan ku ei ala potkiin edes ku syön. Perjantaina söin juustokakkua ja join jotain sokerista niin sillon alko bileet, mutta sen jälkeen ollu rauhallista. Ylihuomenna ru, niin sitten tiedän missä istukka on, ku joskus senkin paikka paikuttaa liikkeiden tuntemiseen.
 
violaa, itsellä istukka edessä ylhäällä ja ekat potkut tunsin vasta joskus tyylii 21+ ettei mitään syytä huoleen...nytkin saattaa välillä olla ettei potkuja paljon tunnu päivän aikana, ainoastaan kuplintaa, mutta taas tänään nla sydänäänet kuului hyvin!
 
Mulla tänää 22+5 ja liikkeet on lähinnä vielä kuplimista, istukka onki etuseinämässä. Nyt kyllä ollu muutaman päivän hiljasta ni joha nostaa huolta et onko kaikki hyvin. Miettii et onko tehny jotai mikä ois aiheuttanu jotaki huonoo..
 
Mä sain yllärin kuulla ru:ssa että istukka on "siirtynyt" kohdun kasvaessa takaa enemmänkin eteen ylös, vähän enempi oikealle puolen :wideyed: Mä olin ihan varma, että on edelleen täysin takana, kun liikkeet tuntuu niin selvästi. Kätilö sitten tuumasi vain, että on todella yksilöllistä, miten liikkeet tuntee. Toiset tuntee, vaikka olisi istukka keskellä edessä. Toiset ei tunne vaikka istukka olisi takana.
 
Mulla on istukka takaseinässä, liikkeitä on tuntunut jostain rv. 18-19 alkaen, nyt alkanut jo näkymään ja tuntumaan ulospäinkin. Tosi vahvoja potkuja välillä tulee virtsarakkoa ja mahaa kohti, niinkin että koko maha hytkyy. Tyyppi liikkuu aika säännöllisesti ja heräilee jo kun soitan esim. kitaraa. :3
 
Violaa ei kannata juu huolestua, mulla istukka etuseinässä ja liikkeet alkoi tuntua kunnolla vasta rv21 :) vielä ei päälleppäin huomaa potkuja eikä tunnukkaan kovin voimakkaina
 
Mulla myös istukka eessä ja nyt vasta on alkanut potkut näkymään ja tuntumaan mahan päälle. Rv on 22+. Mulla ei ees tuntunu noita hipsutuksia.. vasta sitten alkoi tuntuun, kun juniorilla oli tarpeeks voimaa päästä istukan läpi :P Liikkeet tuntuu edelleen vaan, jos makoilen. Että eipä ole syytä huoleen, jos liikkeitä ei tunnu vielä :)

Olipas sekava viesti.. ei tälleen väsyneenä sais kirjotella mihinkään :D
 
Maha-alien on alkanut nyt tosi tiheästi liikkua. Enää ei ole mahassa hiljaista kun mä itse liikun. Saattaa tulla mojovia kung fu- liikkeitä kesken varastossa riehumisen töissäkin. Maha välillä heilahtaa ihan tosissaan.
Viime yönä heräsin kolme kertaa kunnon bileisiin. Tumps tumps poks! Ei muuten mitään, mutta nyt vähän väsyttää ja töissä olis pitkää iltavukia...
 
Liikkeitä oon tuntenu jostain rv15 alkaen, mutta oon huomannut että arki on melko kiireistä kahden pienen kanssa niin tunnen nykyäänkin liikkeet parhaiten aamuisin tai iltaisin. En taida päivän aikana ennättää niitä tuntea
 
Täällä on taas paljon unettomia/huonoja öitä, joista stressaan ja varmasti myös kroppa on jonkinasteisesa stressitilassa - onkohan siis tää maha-asukas kanssa? Kamalasti liikkuu ja siis 24/7, ei voi sanoa, et nukkuis jonain tiettynä aikana. Eli siis kysymys, viestiikö sikiö/vauva stressistä liikkumalla erityisen paljon?

Oon aina kova stressaamaan, mut esikoisen kohdalla oli selkeet rytmit - milloin oli aktiivinen ja milloin "nukkui" eikä tämmöstä jatkuvaa hillumista. Oon kaikkeni tehnyt, et kroppa sais lepoa... mut ei oo niin helppoa tän 10-kuisen kans :D mä niin lyön vetoa, et tää tyyppi tulee ulos etuajassa.
 
Ei, toiset sikiöt vaan liikkuu todella runsaasti. Niin kuin esmes tää meidän maha-alien. Sissos kun tuntuu koko ajan tramppaavan pitkin poikin! Meilläkin selvä ero esikon ja tämän tulevan välillä. Esikoinen ei IKINÄ herättänyt mua yöllä jumpallaan, nyt herään monesti kolmekin kertaa yössä satunnaisiin aikoihin, kun tää kaveri päättää alkaa treenata kung fua!
 
Täällä taitaa ruveta tila loppumaan kesken Artulta. Nyt olenkin kutsunut häntä vänkä joosepiksi kun aina jompi kumpi puoli mahasta kivikovana kun herra päättää vängätä nurkkaan. Välillä jopa ihan säikäyttää kun tulee niitä alien tuntemuksia mutta hymyyn suu menee heti sen jälkeen :rolleyes:
 
Täällä tuntuis kans että nyt rv 29 alkaa tila loppua. Punkee välillä niin että tuntuu kuin tulis kyljestä lävitse ja pylly pystyssä häärää tuossa navan kohdilla, siinä sitten taputtelen :grin
 
Täällä menossa rv 27+3 ja alkaa pojalla olla ahtaat paikat jo liikkua kun kipeää välillä tekee tuo möngerrys:) lisäks koko vatsa heiluu aina jos levähdän ja poju alkaa omia jumppiaan jumpata!
 
on kyllä inhottava tunne, kun töissä istuu paikoillaan ja kuulostelee minin möngerrystä ja ykskaks potkaseekin rakkoon ja meinaa pissat tulla housuun.
 
Näitä on niin hauska lukea :D mitä kaikkea pikkuset touhuaakin siellä mahassa!
 
Tänään oli sokerirasitus ja kun sen litkun joi niin 10 min jälkeen koko sen 2 h oli sellaiset bileet vatsassa ettei mitään järkeä! Ei rauhottunut hetkeksikään:D taisi olla vauva hiukan sokerihumalassa
 
Takaisin
Top