Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja serene
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ohoh, kovasti pikkunen kyllä sit pissii siellä :D Jännää ja ihmeellistä. En tienny et senki voi tuntee :D Kaikkee uutta sitä oppii

Toivottavasti syntymisen jälkeen ei pissi samaa tahtia tai saa olla koko ajan vaippaa vaihtamassa :D

Mä en oo koskaan tuntenu vauvan pissaavan masuaikana, mutta se hikka on hauskan tuntunen :) sellasta rytmikästä nykimistä :)

Mulla on ollut ihan vaan elohiiri alavatsassa mut en usko et se on liittyny mitenkään vauvan tekosiin vaan lähinnä samaa katekoriaa levottomien jalkojen kanssa eli jotain puutostilaa oireilee.. Tosin ne on elohiiret on jo loppu, nyt rv 19+1

Sanooko ne sit ultras jos vauva hikottelee? Miltä se näyttää? :D sätkiikö se pikkanen siellä sitten vai? :D

Rv 20 poksuu sunnuntaina, enkä vieläkään kunnolla tunne liikkeitä. Tai tässä nyt muutamana iltana on tuntunut, mutta nyt tänään ei ole taas ollenkaan. Muita joilla liikkeet hukassa vielä puolivälinkin tienoilla?

Vilijonkk4 19+3

Vilijonkka, sama homma täällä! Mennään ihan samoilla viikoilla ja liikkeitä ei edelleenkään. Mutta ei vielä huolestuta :)

Mulla tuntunut liikkeitä 14+5, nyt viikolla 18+2 ja pariin päivään en tuntenut oikeen mitään. Tässä on muutenkin ollut aikoja että saattanu mennä pariki päivää ettei mitää tunnu ja sit taas potkii mut nyt paniikki kasvaa kun eikö liikkeiden pitäisi vahvistua ja lisääntyä...? Neuvolaa en oikee "osaa" soittaa kun oman kunnan tk kiinni et naapuri kaupunkii pitäs soittaa enkä tiedä kelle. Tämä on minun toinen raskaus mut ensimmäinen lapseni täyttää ens kuussa 9vuotta joten siit odotuksest en muista mitää muuta kuin että kaikki meni vaan hyvin eteenpäin, tämä raskaus... pelkkää huolta ja murhetta

Mullakin tosiaan jo tuntui liikkeet, mutta nyt on kadonnut kokonaan :o Liitoskivut sensijaan lisääntyneet.. Toivottavasti pieni siellä vaan on vähän hiljokseen, eikä mitään vakavaa.

Ite kävin tänään avoimessa neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä juuri tuon takia kun on hiljasempaa ollu. Eka ei meinannu sykettä löytyä, mut pitkän etsiskelyn jälkeen löyty tooodella piilosta ja alhaalta. Veikkaan että teilläki siellä lantion seudulla piiloutuneena pikkunen tai sitten potkii selkään päin. Kaikki on varmasti hyvin teilläki :) Voittehan soitella neuvoloihin jos voisitte kuunella sydänääniä, jos ei teillä avovastaanottoa ole :)

Uskoisin et ihan normaalia, et ei tunne vauvan liikkeitä viel ennen rv20. Tutut äidit niin pontevasti epäilleet mun tuntemuksia, koska raskaus on niin alussa. Siis useampi äiti epäillyt ja kaikilla epäilijöillä enemmän kuin yksi muksu.uskoisin että nämä epäilijät ovat itse tunteneet myöhemmin ja siksi eivät usko.

Menin yhtenä päivänä pieruasentoon siis nelinkontin peräpää vähän ylempänä. Mulla siinä asennossabsuolibilmeisesti suoristuu tai jotain mutta auttaa pierun tuloon joa muuten meinaa kaasu jumittaa. Siitä siis moinen nimi... :D niin niin tuodsa asennossa tuntui alavatsalla ihan niinkuin joku olisi kääntynyt siellä. Sellainen muljunta. Olisko ollut vauveli joka protestoi pieruasentoani vstaan...? :)

Mullaki tuntuu tollasessa asennossa pientä muljuntaa. :) Eiköhän se oo vauvan liikkeitä.
Mä ku kävin eilen neuvolassa niin tuo th kysy et oonko tuntenu liikkeitä. Sit ku sanoin että en oo varma mut sellasta pientä tökkimistä ja elohiirimäistä liikettä oon välillä tuntenu, niin th sano että kuulostaa siltä että tunnet liikkeet. :) Ja menen rv 17+5 eka kerran tunsin liikkeet joskus rv 15 niin että tunnistin ne liikkeiks. :)

Ihanalta kuulostaa nuo teiän vauvan liikkeet. Ehkäpä itekin jonkun viikon päästä tuntis... Mulla sillon nt-ultras istukka oli osin kohdunsuun päällä mutta sano että se siitä nousee ku maha kasvaa. Mutta en tiiä nouseeko eteen vai taakse vai sivulle... Rakenneultrassa se selvinnee. Tiiä vaan että jo on nyt enempi eessä niin sitte ei ehkä tunnu liikkeet? Toisaalta dopplerilla kyllä kuuluu aina hyvin sydänäänet

Metsäläinen, mulla on istukka etuseinämässä(mutta ei sama etinen istukka kuin luultavasti sulla) ja etuseinämässä oleva istukka ainakin vaimentaa potkuja ja liikkeitä.

Täälläkin liikkeitä tuntuu melkolailla päivittäin, välillä vaan aika vähän jos sattuu potkimaan selkään päin.
Välillä toivoo, että mylläisi nyt enemmän, mutta kyllä sekin aika tulee :)
Rv 19+2

Takaisin