Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aah, kaikki olikin kunnossa, likku niinkun pitikin ja sydänäänet oli kohillaan. Ilmeisesti etuosasta liikkunut kauemmaksi ja ollut sellaisissa asennoissa missä ei tunnu liikkeet.
Meidänkin kakara on tainnut seilata jonnekin selkärangan luo, kun kunnon liikkeitä en ole hetkeen tuntenut (paitsi tämän aamuiset potkut). Muutenkin on maha jotenkin "lössähtänyt" eikä kohtu tunnu niin pinkeänä kuin aiemmin.

iskallt: Minulla oli kanssa samaa tämän massun osalta, ett se ei tuntunut samalta. Ehkä se ns. Turvonneisuus tai (miksi sitä nyt voi kutsua) hieman kaikkosi mutta takaisin tulikin,hyvin odotetusti. Nyt ainakin tietää että ei kuitenkaan näillä viikoilla tarvitse säikähtää jos hiljenee masussa.

Loisto, muistaisin lukeneeni jostain vielä, että näihin aikoihin ei ole vauvalla mitään tiettyä rytmiä, niin sekin varmasti vaikuttaa jos ei satu liikkeitä tuntemaan.
Hassua miten ihan parissa päivässä mullakin lässähti maha :grin Odotan jo lisää kasvua!

iskallt: Vielä se masu siitä kasvaa tasaisiin liikkeisiin/rytmeihin on vielä aikaa. Muistan nyt lukeneeni että 26-30 alkaisi olla jo sitä aikaa milloin aloitella tarkemmin seuraamaan liikkeiden säännöllisyyttä, toki korjatkaa jos olen väärässä.

Ääääh, nyt on täällä ollut monta päivää niin hiljasta massussa että tietenkin alkaa hermostuttaan :sad001 Miten muka mahassa voi olla niin paljon tilaa että pääsee niin kauas ettei potkut enää tunnukaan?? Hööh... Vai alkaako vaan rakenneultra hermostuttaan, siihen on vielä viikko. Piiiiiitkä odotus sinne...

:HeartbigredKitty: Minullakin kesti useamman päivän ennenku alkoi taas tuntumaan,ymmärrän kyllä hyvin että hermostuttaa :( on se mahdollista että sikiö siirtyy edemmäs tai on pääasiassa niin päin ettei liikkeet tunnu kun potkii selkärankaa kohden. Toivottavasti liikkeet ilmaantuu takaisin ja ru menee hyvin :) ootko kokeillut syödä jotain makeaa tai olla vaikka kovalla lattialla vas. Kyljellä, lämpimässä suihkussa käynti,kävelemässä käynti? Olihan niitä muitakin konsteja mutta Näitä itsekkin kokeilin.

Kyllä kaikkia temppuja kokeiltu. No, kyl tässä aamupäivän aikana useempia pieniä potkuja ilmaantui, heti vähän helpottaa :) Kerkes vaan niin tottuun kun tuntui olevan pari viikkoo paljon aktiivisempi ja selvästi ruuasta ja lepäämisestä "innostunut".

Sain eilen tuntumaan selkeät potkut vatsaan, vitsi oli hienoa. Heräsin yöllä 3 maissa ja tuntu etten saanut unta. Sitten tuntu yhtäkkiä potku lonkkaan päin ja se toistu eli ihan selkeitä potkuja. Vaihdoin toiselle kyljelle ja potkuja tuli toisellekin lonkalle päin :) Eli meidän tuleva vauva taitaa ollakin yökukkuja, joka pitää bileitä kun mä nukun..ilmankos en ennen ole saanut kunnon liikettä havaittua :grin Neuvolassa muuten sanoivat, että tässä vaiheessa (rv 18+4) sikiöllä on niin paljon tilaa liikkua, että saattaa liikkeet "hävitä" pidemmäksikin aikaa. Eli jos niitä ei koko ajan tunne niin ei kannata pelästyä. Sitten kun sikiö kasvaa ja liikkumatila alkaa käymään vähiin niin liikkeidenkin havaitseminen on säännöllistä.

Eilen tunsin ekaa kertaa käsi masulla Tiiveröisen potkaisut ( 19 + 2 )! Vähäks olin iloinen, hämmentynyt, liikuttunut ja sitä rataa. Kaikast monta monotusta tulikin illan aikana sängyssä maatessa. Tällä hetkelläkin on menoa masussa, kun koneella istuskelin. :)

Minäkin ensikertaa tunsin kunnolla kämmenessä kun toinen monotti kunnolleen. Ja piti ihan pysähtyy ihmettelemään sitä potkun voimaa :)
Se on jännä, kun ensimmäiset liikkeet saa rekisteröityä itelleen, niin sitten huomaa vähän väliä miten toinen möyrii :p

Ja joo, en itse ainakaan voi puhua mistään hennoista potkuista... Kyllä ne tulee niin napakasti, että! :grin Pari viikkoa sitten ne oli vielä hentoja, muutama voimakkaampi. Nyt on pääsääntöisesti kaikki potkut semmoisia, että ne kyllä tuntee.

oon kanssa ihmetelly miten voi tulla niin voimakkaita potkuja mutta tänään ultrassa se sitten selvis. neiti vetää itsensä ihan kippuralle ja sit ponkasee itsensä ihan suoraksi niin kyllähän tuolla tekniikalla noin pieni saa jo kovin voimaa lisää niihin potkuihin :) nyt vähän kauhistuttaa jo tuleva et miten pärjään sit ku hän on isompi ni murtaako likka mun kylkiluut :)

Myöhemmässä vaiheessa sillä on siellä vähemmän tilaa liikkua, joten ei voi enää tuollaisia suoritutuksia tehdä. Tuskin siis tulee kylkiluista läpi :) Meno muuttuu sitten enempi sellaiseksi möyrimiseksi ja pyllyn puskemiseksi.

Onko teillä muilla miehet tunnustelleet/tunteneet liikkeitä?
Minua ärsyttää, kun mies ei malta odotella liikkeitä! Pari kertaa hän on spontaanisti laittanut käden vatsalle ja koittanut tunnustella, mutta eihän se ipana silloin ole liikkunut... Ja muutaman kerran kun olen itse laittanut hänen kätensä mahan päälle, niin hän jaksaa minuutin odottaa ja luovuttaa, kun ei mitään tunnu. Ehtiihän noita liikkeitä tunnustella vielä useampaankin otteeseen, mutta silti.. :D

me kokeiltiin eilen illalla kun pikku likalla tuntu olee bileet käynnissä mutta lopetti heti kun mies laitto kädet vatsan päälle. Itse en jotenkin osaa hahmottaa tunnenko liikkeet kädellä kun tunnen ne selvästi sisäpuolelta..

Meillä mies kans sen verran hätänen ettei oo tuntenu liikkeitä käteen :) Ite oon tuntenu tömpsäykset käteen jo 3 viikkoo, mutta mies malttaa just sen 10 sekkaa kokeilla ja todeta että ei tunnu :D Äitini kans istuskeltiin sohvalla ja piti pitkään kättä niin tunsi kyllä potkun <3

Meillä kans ei malta kukaan odottaa et tuntis liikkeitä. Ihan turhauttavaa kun ite ilmoittaa et nyt tuntuu ja näkyy tossa kohtaa potkut ni eihän se sit kun kämmenet saapuvat niin tunnu siinä mitään. Meidän tytsyllä on selvät rutiinit milloi nukutaan ja potkitaan. Tai ainakin ne tuntuu silloi tarkemmilta. Eli aamulla klo7 kun herätään alkaa voimistelut. Sit pieni tauko aamupalan jälkee seuraavat potkut. Lounas 11-12 silloi tuntuu potkuja.päivällä ei kaikkea potkuja huomaa. Muutenkun istahtaa ni silloi tulee iskut. Ja ylensä silloi kun olis rakko täynnä ni silloi potkitaan. Illal klo18.30 alkaa jumputus iltapalan jälkeen ja kun nukutan poikia. Iltasadun aikaa niin tytsy ilmoittelee ittestään. Kymmenen jälkeen tulee vikat potkut ja sitmä sammun sänkyyn... potkujen saattelemana. Et voi melkei kelloo katsoo ja kohta liikkeet alkaa.
Poikia kun odotin niin niitä sai välil tönästä et hei ollaako elos viel kun niin rauhallisii olivat.
Mulla jää kyl niin ikävä näitä potkuja. :love7

Takaisin