Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh täällä myös tyypillä vissiin tilaa kun aiempien liikkeet tuntui myöhemmin yhtä selvästi...tuonne Masut-osioon laitoinkin yhden kuvan ku välillä näyttää ihan kuin Alien yrittäis tunkee ihosta jo läpi. Ulkopuolisetkin voi tuntea liikkeet, ainakin tuon hervottoman möyrinnän ja pyörimisen, mahan muoto muuttuu vauvan liikkumisen mukaan :) taputtelen tässä nytkin sohvalla vauvan päätä tai peppua ilmeisesti kun patti punkee pystyssä navan alla :D
Niin ja nyt vasta rv16+5

:love017 Oliskohan nyt vihdoin alkanu tuntuun liikkeitä :) Parina iltana aika moneen otteeseen, aika lailla tuossa samassa kohdassa oikeella sivussa. Ja päivällä töissä ku istuin lytyssä ni alkoi töpsötys, suoristin asentoo niin loppui. Sama toistui vielä kahteen kertaan :)

Masukas tuskin voit enää mahallaan nukkua siinä vaiheessa kun siitä vaaraa olis.Mä nukuin ennen aina mahallaan,nykyään harvemmin onnistuu kun se todella Satttuu.Riippuu ihan siitä missä muksu on.
Liikkeitä on tuntunu jo jokunen viikko,varsinaisia potkuja muutaman päivän :love7

Tunsin ekat töytäisyt viikolla 13.Ultrassakin näkyneet liikkeet tuntuivat niin selkeästi että oikein nauratti.Sitten meni pari viikkoa tuntematta mitään ja ehdin jo huolestuakin.Nyt viikolla 18 olen parin viikon ajan tuntenut jo kunnon potkuja ja möyrintää.Luulen, että siinä viikolla 14 tai 15 vauvavaan meni semmoseen paikkaan etten tuntenut liikkeillä niin alhaalla enää.Hassua, että tässä kollmannessa raskaudessa en tuntenut missään vaiheessa mitään kuplintaa kuten aikaisemmilla kerroilla.Nyt saa iskäkin jo tuntea liikeet mahan ulkopuolella.Se on jotenkin ihanaa ja siitä on ehkä fiksu nauttia nyt ennen kuin liikkeet sitten lopun lähetessä muuttuvat tukaliksi ja epämukaviksu

Tunsin tänään 100% varmasti vauvan liikkeet! :3 Ei voineet kyllä suoliston örinöitä olla! Tuntenut oon siis jotain jo vähän aikaa mutta nyt oon varma että vauveli siellä! On kuitenkin niin erinlainen tunne kuin se suoliston toiminta, tms. :grin

Täällä on potkut ja nyrkkeilyt jo tosi vahvoja. Näkyvät ja tuntuvat myös ulospäin niin, että mieskin on ne nähnyt/tuntenut. Säännöllinen päivärytmi pojulla on ja useita kertoja päivässä siis näitä urheilusessioita.

Minäkin luulen ainakin tunteneeni jo jotain, tosin tuntemuksia on hankala tunnistaa kun olen ensikertalainen ja minulla on hyvin eläväinen suolistokin :grin

Mutta siis sellaisia pikkuisia kuplamaisia tuntemuksia olen saanut mm. yhden luennon aikana, kun istuin auditorion penkillä kippurassa "jalat sylissä". Ja toisen kerran maatessani kotona sängyllä selällään. Viikkoja on nyt 16+1

Meillä oli viime yönä bileet kun jouduin käyttämään viiden aikaan aamulla koiria pihalla. Sen jälkeen kun laitoin takasin pitkälleen, ni oli kyllä semmoset karkelot käynnissä, että ei oo ennen ollu! Tai varmaan se on aina yöllä möyriny tolleen, mutta kun oon nukkunut niin en oo huomannu. Hassu tyyppi :)

Ekat potkut tai siis kuplinnat ja "kuperkeikat" oon tuntenut siinä 11+4 :DD ja siitä lähtien joka päivä tuntunut jotain :) nyt alkaa olla jo aika voimakkaitaki noi potkut että tuleva isosisko on tuntenut potkun :) ja välillä tuo pirpana tuolla masussa kömpii ihan "pintaan" että ei tartte ku laittaa käsi mahalle niin tietää missä se on :) eniten möyhellys tuntuu iltaisin ku käyn selälleen :) mutta ihan seisaaltaan ja istualtaankin tuntuu :) viikkoja nyt 18+2 <3

Nyt olen aikalailla varma liikkeistä :love017 aivan samanlaista muljumista ja pyyhkäisyjä on tuntunut kuten aiemminkin, mutta tänään tuntui paljon voimakkaammin. En niitä kyllä kuplaksi tai kuplimiseksi sanoisi, tuntui enempi pyyhkäisyltä. Hassun tuntoista!

kerran aikaisemmin olin tuntevinani pienen napakan potkun ja edellis iltana kun kirjaa luin sängyssä tunsin selkeästi pieniä potkuja ja lyöntejä. Oli kaverilla ainakin vartin verran pikku bileet menossa kun siihen tahtiin naputteli :)

Meiän toukka on kova punkemaan ja sen selkeesti tuntee, kun tulee vähän painemainen tunne oikealle tai vasemmalle (riippuu kummalla puolella sillä hetkellä on) ja joko työntää bebaa tai sitten päätä kohdun seinämää vasten. Hassu tunne, isäntä oli jo ihan hädissää et jos se päällä punkee niin meneekö sen pää siitä kasaan :eek::grin
Ja ulkopuolelta koetettuna tuntuu siis selkeästi kovempi kohta verrattuna muualta mahaa.
Yks ilta isäntä hiero sohvalla mun pakaroita niin tuli niin napakka potku mahaan,jotta ihan pelästyin ja totesin ettei tainu olla toukalle mieleinen asento :rolleyes:

:angry3osaisikohan joku auttaa/sanoa mitä tehdä... Parin viikon ajalta liikkeet on tuntunu hyvin, paitsi eilisen ja tämän päivä aikana ei ole minkäänlaista liikettä tuntunut vaikka kuinka olisi kuullostellut.
18+
Eihän tässä tressaaminen auta...

Mulla rv 21+2 ja liikkeitä päivittäin, mutta joskus pienoikaisella ollut tosi laiskoja päiviä ettei ole koko päivän liikkunu. Yleensä silloin juon lasillisen mehua tai syön jtn makeeta esim. suklaata ja makoilen selällään ja hyvin varoivaisesti ja hellästi painan mun maha, silloin yleensä alkaa liikkeitä tulemaan :) Mulla istukka takaseinäs minkä takia tunnen jo nyt liikkeitä tosi hyvin. Joskus jos olen tosi huolissaan vauvasta kuuntelen dopplerilla sydänäänet :).

Meinasin ehdottaa kans tuota makeen juomista. Mulla tuntuu myös liikkeitä päivittäin, mutta selvästi jo nyt huomaa että välillä on hiljasempia päiviä ja toisinaan sitten liikkeitä tuntuu pitkin päivää! Oon vaan ajatellut että onhan aikuisellakin niitä virkeämpiä päiviä ja sit taas sellasia väsyneempiä :)

Makeeta oon kyllä maiskutellu, ja kölliny selällään kuunnellen. Odotella huomiseen ja soitella neuvolan puolelle jos ei ala tapahtumaan mitään. Jotenkin on niin uusavuton ja pelkää kaikkea kun on ensimmäinen kyseessä. Istukka on kanssa takana, siksi tuntenu liikkeet hyvin varhain.

Mulla ilmeisesti istukka on edessä, näin epäili th. Nyt 18+0, liikkeitä olen tuntenut vain satunnaisesti. Enpä ole huolestunut, sykkeet oli neuvolassa kunnossa, eiköhän niitä liikkeitäkin myöhemmin kerry :)

Takaisin