Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hansunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten nopeasti teillä on liikkeet alkaneet tuntua voimakkaammin? Uskon tunteneeni ekat liikkeet rv 14+4, nyt rv 17+4 eikä vieläkään tunnu selkeitä potkuja vaan sellaista "möyrimistä" :o Onkohan tämä normaalia? Seuraava nla vasta elokuussa ja rakenneultrakin vasta 17.7 :( viime viikolla neuvolassa kyllä sydänäänet kuului ja hentoja "möyrimisliikkeitä" tuntuu iltaisin kun makaan sängyssä ja kuulostelen masun tuntemuksia. Kyseessä toinen lapsi, istukan sijainnista ei mitään hajua, esikoisen liikkeistä en muista mitään :D

No niin ehkä mäkin nyt sitten jo uskon, että "tyypillä" asiaa aina välillä... tai ainakin eilen Italian kansallislaulun aikana, kun jalkispeliä katselin. Mähän olen koko ajan odottanut sitä "kick in the ass"-potkua ja kun istukka on edessä niin se mukavasti vaimentaa liikkeet. Noh eilen sitten mulljahteli mukavasti pitkin iltaa.
Meillä tosin taitaa olla ensimmäinen "kasvatuskeskustelu" samantien edessä, toivottavasti nuo muljahtelut oli vastalause Italian joukkueelle...:grin

Mulla alkoi ihan pari päivää sitten tuntumaan selkeästi pitkin päivää =) Ekoja liikkeitä tunsin 16+0 ja ehkä vähän ennenkin. =)

Jonsku90 mulla on tuntunut ensimmäiset kevyet myllerrykset masussa vko 14-15. Sitten ne tuntui vähän vähenevän, kunnes viikkojen 16-17 vaihteessa mahasta pystyi seläällään makuulla sanomaan missä kohtaa toinen on, mikäli oli sivussa ja lähellä lantioluita. Viikolla 18 jo todella selkeästi. Selkeät jämerät potkut tuntenut ekan kerran viikon 19 loppupuolella. Rv 20+jtn tunsi isäntä ensimmäisen kerran liikkeet mahan päältä.

Ensimmäistä odotan, istukka edessä (saattaa vaimentaa liikkeitä), mutta kohtu noussut jo todella korkealle. Mulla ollut sf-mitta (kohdunkorkeus) viikolla 17+3 18 cm ja se ponnahtaa heittämällä käyristä yli. Luulen, et tää nopea kohdun nouseminen on edes auttanut mulla liikkeiden tuntemista. :)

Mulla ei oo sf-mittaa edes mitattu ja maha on kasvanut ainoastaan sen verran että farkut puristaa ja käytän mieluummin joustavampia housuja :D Mutta kai ne liikkeet pikkuhiljaa voimistuu! :) Ja sitten kun potkut alkaa olla kovia, niin kuitenkin harmittelen että potkisi nyt hiljempaa :P

Sf-mitta otettu ja kärjessä mennää. Normaalia tässä vaiheessa, kun alkaa vissii tasottuu 24vkon tienoilla :)
Hieman liian aikaista vielä mittailla, kun kuulemma vielä ei mitta todellisuutta kerro. Näillä tiedoilla kohti uutta neuvolaa ja neuvolatätiä :wink

No NYT!!! :D 3 päivää olen epäröinyt onko nämä nyt niitä, mutta tänään vihdoin uskallan sanoa tunteneeni liilkeitä. Voi Onnenpäivä! :love017
Tänään 19+2. Sf-mittaa ei vielä otettu, mutta isohkolle tää maha tuntuu jo. :)

Hihii juuri kun luin tämän keskustelun uusia viestejä tuli reipas potku vatsan sivulle! Ja mikä parasta mies laittoi käden samaan kohtaan ja tuli toinen samanlainen!!! :) <3 Mies on kerran aiemmin nähnyt potkut, mutta nyt myös tunsi :) Hihii! 18+0.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meilläkin isukki sanoi, että eilen tunsi ekaa kertaa poskessa masua kuunnellessaan liikkeitä. Miekin tunsin eilen ekaa kertaa oikein kunnon myllerrystä. Vieläkään en voi sano, että ne ois kunnollisia potkuja, mutta jotain kuperkeikkaa siellä masussa kyllä nyt heitetään vihdoin :)

Jo muutaman viikon on tuntunu jotain mahassa mutta en sitten ensikertalaisena osannut oikein sanoa ovatko liikeitä vaan ihan jotain muuta. Sitten doppleria käyttäessä varmistui että maha-asukkihan se siellä ne tuntemukset aiheuttaa. Sitten niitä liikkeitä onkin tuntunut yhä enemmän ja enemmän ja voimakkaammin. Välillä näkyy potkut jo mahan läpikin (ensimmäisen kerran kun sen näin niin kyllä pääsi hölmö nauru, tuntu niin hassulta ja ihan oikeasti meni päähän että kyllä siellä joku elävä olio on!) :eek:
Ultrien ja dopplerilla kuunteluitten kautta on selvinnyt että tuolla mahassa taitaa kasvaa aikamoinen duracell-pupu, sen verran liikkuvaista sorttia on. Eilen sohvalla köllötellessä vetäisi semmoisen kuperkeikan että koko maha heilahti. :grin

Täällä liikkeet tuntunut reilun pari viikkoa (nyt 21+1) isäänsä kaveri vaan ujostelee, aina kun sanon että nyt tuntuu tuossa ja tuossa kohtaa kovia iskuja ja isäntä laittaa käden päälle niin saman tien loppuu liikehdintä :D

Rv 19+1 ja nyt liikkeet tuntuvat selvästi ja kovina :) ajoittain tuntee myös vatsan päältä, ihanaa :smiley-bounce015 kovin liikuvainen vauva on päivittäin, diagnosoin jo hänelle mieheltäni (toivottavasti ei) periytyvän adhd:n :wink:Heartred

Mulla on nyt 21 + 4 ja liikkeitä oon tuntenut jo aika kauan... Ensimmäinen havainto oli pieni kuplan puhkeaminen ja ymmärsin sen potkuksi, koska ei vastannut mitään sellaista mitä normaalisti mahassa on tuntenut, suolistojuttuja... Nyt jätkä myllertää pitkin päiviä minkä kintuistaan ehtii, töissä mukava aina välillä silitellä vatsaa ja vastaukseksi saa myllerrystä, ihanaa! Yhtenä iltana nukkumaan mennessä mies silitti vatsaa hiljaa painaen ja kun hän lopetti, tuli oikein mojova potku vatsaan :) Ajattelin, että se tarkoitti jotain, että älä lopeta tai että kiitti kun herätit :D

Mä oon nyt kyllä huolissani, kun vauva liikkuu niin vähän, liikkeet on niin vaisuja :( Välillä tuntuu sellainen myllerrys tai tuuppiminen, että heittää ehkä kuperkeikkaa, mutta mitään selviä potkuja en ole tuntenut vielä yhtäkään. Ja ekat liikkeet tunsin kuitenkin n. 3 vkoa sitten (nyt rv 18+1). Pitäisiköhän mun soittaa neuvolaan maanantaina vai odotella vaan suosiolla 17.7 olevaa rakenneultraa? Seuraava neuvola on vasta joskus elokuussa ja oma neuvolantäti kylläkin kesälomalla..

Älä huolestu, en mä ainakaan tunne niitä edes joka päivä, ja nyt sunnuntaina tulee 18+4! Riippuu niin monesta tekijästä. Veikkaan että tässä viikoilla 20, 21, 22 alkaa vasta tuntua paremmin etenkin jos esim. istukka edessä tms! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin