Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hansunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä vauva on kova poika potkimaan, mut tähän asti AINA, kun mies laittanu käden, että kokeilee, ni loppuu saman tien liikkeet :(
Tänään tosin sanoin miehelle, et nyt laita käsi tohon mahalle ja näytin kohdan, missä tuntu välillä potkuja. No kyllä toi pari potkua soi, mutta mies ei tuntenu niitä?? D: Miten ei tuntenu?? Mulle on nyt jotenki tullu tosi tärkeeks, että tuntis. Alan olee jo tosi surullinen tästä ja siitä alkaa tulla pakkomielle! Oon ite tuntenut jo moooonen monta viikkoa liikkeet, siis varmasti yli kk!! Miehelle kuitenkin tärkeetä tuntee, että ymmärtää sen vauvan olemassa olon. Ymmärtäähän toi toki nytkin, mutta menis varmasti paremmin tajuntaan, ku tuntis liikkeitä. Tekis mieli vetää itkupotkuraivarit ja ottaa kohtu käsiin ja ravistella, et liikkuis, ku mies olis vieressä ja ehtis kokeilla ja tuntee. Hitto oikeesti. Välillä suutahdan tolle vauvalle, että tekee tahallaan ja haluaa vaan ärsyttää. Aika kamalaa, ku näin ajattelee, mut ne on sellasia äkillisiä kiukunpuuskia. En mahda mitään niille. Mut kyllä toi nyt jo tuntuu tahalliselta, et antaa 2 vaimeeta potkua ärsykkeeks, ku toisella käsi holleilla. ARGH. :mad:

Ai miten niin en ole kärsivällinen? Älkää nyt viitsikö :p

Muoks: Nyt rv 22 + 0, koska käytännössä on jo sunnuntai.

No niin nyt sitten kun "tyyppi" tuossa viikko sitten päätti kertoa olemassa olostaan niin, että mä jopa tajusin niin ollaan tultu siihen vaiheeseen, että täällä on kyl joku duraceli. Pikkuisenkin kun rauhoitun niin johan alkaa elämä, jalkapallon katselun aikana pitää osallistua itse peliin oiken kunnolla. Ei siinä mukavaahan tuo on. :)

Huvittavinta tässä on, se että "tyyppi" viihtyy nähtävästi mahan oikealla puolella paremmin, Sinne se tunkee itsensä niin, että päältä päin maha näyttää ihan epämuodostuneelta. Oishan sitä tilaa muuallakin :D

Ensinnäkin en huolestuis vielä jos ei vahvoja potkuja tunnu vielä.(Sori en nyt näe edelliseltä sivulta tarkistaa kuka tätä huolehti) Mulla nyt kahdenkymmenes viikko ja vasta alkanut liikkeet tuntumaan ylipäätään. Jos liikkeitä välillä tuntuu ja välillä ei, sehän voi johtua vauvan asennosta? Kohdussa itsessään ei tuntoa ole, joten saahan se pikkuinen siellä monottaa ihan huolella ennen kuin lapsiveden ja istukan läpi tuntuu.

Ja voihan Ocean, rauhoitu nyt hiukan! :) Ehtiihän se mies ne liikkeet vielä tuntemaan, monen monta viikkoa. Neuvolan oppaissa jossain viikon 24 maissa mainitaan että alkaa ehkä päällepäin tuntumaan. Se että joillakin tuntuu aiemmin on tietty kiva juttu heille, mutta ei se tarkoita että muissa olis mitään vikaa vaikkei tuntuis. Kokeilkaas niin että miehesi laittaa korvasi vatsallesi ja yrittää kuunnella liikkeitä. Mun mieheni ainakin sanoi kuulevansa muutakin kuin perusmurinaa. (Ja tunsin itse liikkeet just kun sanoi että nyt kuulosti jännälle) :love7

Muokattu viimeksi:
Ocean, meinasin sanoa kanssa samaa, että kokeilkaapas että mies kuulostelee korva massulla, silleen meilläkin mies on tuntenu molemmissa raskauksissa ekat potkut. Ne on niin hentosia ekaks ettei niitä välttämättä kädelle helposti tunnista. Meillä mies kuuntelee usein ku ollaan käymässä nukkumaan, tai käyn muuten vaan lepäilemään sohvalle, koska silloin vauva yleensä alkaa riehumaan :) kyllä se vielä tuntee!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on tuntunut pientä kutinaa vatsassa nyt noin viikon ajan. Samoihin aikoihin sain ensimmäisen harjoitussupistuksen, tai ainakin luulen saaneeni... Maha kovettui ja pullistui muutamaksi minuutiksi. Sen jälkeen samanlaista ei ole tullut mutta välillä maha nousee jostain kohtaa vähän koholle ja pian laskee ja kohta nousee toiselta kohdalta. Onkohan tämä nyt vauvan liikkeitä vai supistus? Näitä näen vain silloin kun olen makuulla ja tarkkailen vatsaani ;), koska tämä ei sinänsä tunnu paljon miltään niin en tiedä tuleeko niitä muulloin.. potkuja ne ei varmaan ole kun eikös ne tunnu jo joltain?? :)
Nyt 19+1.

Te joilla liikkeet näkyy päällepäin, ootte varmaan aika hoikkia? :) Mulla on joku viitisen kiloa ylipainoa ja kaikki vyötäröllä :D Tuskin voin odottaa siis hetkeen näkeväni päällepäin mitään..

Miulla näkyy päällepäin vaikka ylipainoa onkin. Varmaan sitä näkyvyyttä miulla ainakin helpottaa se että istukka on kuulemma takana joten se ei ole tuossa "pehmentämässä" edessä

Nyt se potkas! <3 Viikkoja 21+1, mut mulla on istukka edessä pehmentämässä. Oon aikaisemminkin ehkä jotain tuntenut, mut kun jääny odotteleen lisää eikä uusia oo tullut, ni epäilee vaan... Nyt näin oikein pariin kertaan, että mun maha nytkähti (tosi pienesti, mutta kuitenkin), ni oon ihan varma :) <3

Mulla 21+1 ja tosi vähäisiä ovat liikkeet. Möyrintäää ja kuplintaa. Öotkuja en tunne enkä varsinkaan mitään mahan päältä. Isukin kuunnellessa masua, kuuluu aina jltain liikehdintää mutta ei tunnu. Perjantaina rakenneultrassa kaikki oli kumminkin hyvin ja kaksi + tuli liikkeistä. Mulma on istukka edessä ja aika alhaalla, joten liikkeet vaimenee tosi tehokkaasti. Joten älkää turhaan ressatko/huolehtiko, kyllä mekin mattimyöhäset jossain vaiheessa jotain tunnetaan :)

Eilen tunsin muuten ekat voimakkaammat harkkasupistukset. Ihan kovaksi ja pinkeeksi veti masun.

No tänä aamuna tunsi. Vauvan liikkeet ollu tosi voimakkaita aikasemmin, et maha on heilunu vähän ja on tuntunu läpi, mut tänään... Mun koko maha hyppi! Siis ihan uskomaton ero esim. eiliseen... Koskaan ei oo noin vahvoja liikkeitä ja ku ei ne mitenkää oo päivä päivältä tuntunu voimistuvan, vaan tänää erityisesti huomas eron. Mieskin sit vihdoin tuns. Eri asia, et nyt oon mieheen sit niin pettyny, että toivoisin melkein, että ei olis tuntenu noita liikkeitä, eikä tuntiskaan. Luulin, että tää ois se, mikä herättää toisen niinku viimestään todellisuuteen, mut joopa joo -.-

Mulla oli kans hirmu pitkään epävarmaa se, että onko tuntemukset liikkeitä vai ei, mutta nyt rupee jo olemaan kuitenkin sen verran selkeitä vaikkakin hentoja ettei voi enää erehtyä :) Minulla myös istukka etuseinässä vaimentamassa tuntoja, viikkoja nyt 21+1 ♥ Mahan päältä ei kyllä tunnu vielä mitään...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Täällä vaihtelee aktiivisuus päivittäin ja selvästi huomaa, miten pienen asento vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Esim. jos jalat on kääntyny enemmän selkärankaa kohti, tuntuu liikkeet tosi vaimeina ja enemmän sellasena kevyenä hyörimisenä mahassa. Jos taas asento enemmän niin, että jalat tai kädet navan suuntaan, niin ei jää kyllä kenellekään epäselväks, että mahassa touhutaan :grin Eiköhän noi vaihtelut oo ihan normaaleja ja keho vaimentaa monesta kulmasta vauvan liikkeitä. Huomaan myös, että tunnen liikkeet paremmin oikeelta puolelta (oon tuntenut alusta asti). Istukka on vasemmalla. Vauvoissa on myös hurjasti eroja. Meillä esim. taitaa olla loppupeleissä aika rauhallinen pakkaus tulossa :rolleyes: (ainakin jos kavereiden ja teidän kertomuksia kuuntelee :wink). Nyt rv 22+3.

22+0 :) Vauvan liikkeet on jo ihan arkipäivää, tuntuvat maatessa, istuessa, seistessä. Jytää päivän aikana kymmenen ja kolmen välillä varsinkin, muuten sitten myös kans. Nytkin tätä kirjoittaessa taputtelee tuolla tahtia :) Eilen katselin mahan värinöitä sängyssä maatessani ja näin liikkeitä myös pinnalta, aika <3

Kyllä tuntuu hyvin, paitsi nyt pari päivää ollut melko vaisua menoa. Heti sitä huolestuu mut toisaalta turha murehtia kun tänäänkin ihan selvän potkun olen tuntenut...kai välillä on vaan hiljaisempia päiviä itse kullakin :) Toisaalta olen ollut kyllä niin paljon menossa nyt pari päivää että en varmaan ole edes huomannut vaikka liikkeitä olisi ollutkin, esikoinen pitää minut vauhdissa :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ocean: Miun mies ei oo koskkaan ollu kiinnostunu tunnustelemmaan vauvan liikkeitä mahan läpi, eikä juuri vauvasta puhu raskausaikana, mutta loistava isä tuo silti on. Se isänvaisto vaan herrää vasta, kun saa vauvan eka kerran sylliin. Eli mie en tosiaan saa mittään hemmottelluu tai erityiskohtelluu raskausaikana, enkä sitä ennää ees oota.

Mie tunnen vauvan liikkeitä aika ussein, mut parhaiten kun ite leppäilen istuen tai maaten. Viikkoja on nyt 18+1. Välillä on hilkasempia päiviä, eikä potkut vielä kovin voimakkaita oo.

Oi! Mä tunsin eilen illalla unta odotellessa ensimmäisen pienen mutta selkeän potkusarjan! <3 Tähän mennessä siis vain yksittäisiä muljahduksia ja hipsutteluja. Voi että se oli ihanaa! <3

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin