Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zoe_88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zoe_88

Puuhakas puhuja
Huhtikuunmammat 2014
Ajattelimpa tämänkin ketjun laittaa pystyyn, kun tuolla toisella ketjulla oli jo liikkeistä keskustelua ja varmaan pikkuhiljaa alkaa moni tuntea liikkeitä :) Itsellä on alkanut välillä tuntumaan kuplia ja muljahduksia. Selkeitä ihania potkuja odotellessa :)

Nyt jo? Oih :) Kateellisena perässä...
Mulla on nyt vissii viikot 16+0 ja kolmas lapsi kyseessä :) Ekasta tajusin liikkeet vasta joskus 20. tai 21.viikolla, tokasta vähä aijemmin, ja nyt näköjää vielä vähä aiemmin :) Sais vaan tuntua useamminkin!

Miulla alkoi tosiaan tuntua jo ajat sitten mutta se on vielä suurimman osan aikaa sellaista aika epämääräistä. Ihan pari kertaa on tuntunut sellaista mikä selkeästi on vauva, esim. bussipysäkille käveltyä rivakasti ni pysähtyessä tuntui napsahdus, samoin kerran imuroidessa (yleensä just noin että on tullut vaikka lenkiltä ja asettuu hetkeksi lepäämään ni tuntuu selvemmin).

Tietty vähän väliä tuntuu jotain mistä ei tiedä onko se vauva vai suolisto. Kaikki liikkeet ei tosiaankaan tunnu, eli kuulen kyllä napakoitakin potkuja dopplerilla, mut ei niiden aikana tunnu mitään. Veikkaan et jotku isommat kääntymiset tuntuu muljahduksina tai poksahduksina mutta hyvin satunnaista se on vielä eikä niitä voi silleen "seurata" et kävis selälleen ja vaan tunnustelis, sillon on aina epävarma, että mistähän toikin tuntemus on peräisin.

Mulla on liikkeet tuntunu ehkä viikon, kaksi. En oo kuitenkaan niin varma niistä ollut, mutta tänään neuvolassa terkkari sanoi, että kohtu on niin jotenki pinnassa, että jos yhtään tuntuu siltä, että tuntisko liikkeitä niin niitä ne sitten myös on :) Tänään oon kyllä sitte uskonu noita tuntemuksia jo itsekin. Nyt 15+1.

Aika harvakseltaan vielä tuntuu eikä kovin selvästi. Muistelin et esikoiselta tuntu tässä vaiheessa jo ihan kunnon muljahduksia ja jotenki useammin. On muutenkin vilkas tyttö, oisko meille vähän rauhallisempi tapaus tulossa? :D Np-ultrassaki tyttö sinkoili ja poukkoili joka suuntaan ku tää vaan ihan rauhallisesti köllötteli siellä. Noo eihän sitä vielä tiedä mut on näitä hauska pohtia välissä :)

Kaks päivää sitten tuntui ekat kaks napsausta jotka oli selkeästi potkuja. Tänään 15+4 on auennut yhtäkkiä ihan uus maailma noiden liikkeiden kanssa. Aamulla makasin selälläni lukemassa kun tuntui ihan selvä mönkiminen, tyyppi asetteli itseään uusiksi ja varmaan käänsi kylkeä. Sit niitä mönkimisiä ja liikkeitä onkin tuntunut jo monen monta kertaa selvästi ihan pitkin päivää.

Muuta touhutessa tuntuu vaan isoimmat mut jos istuu tai makaa ja rauhoittuu hetkeksi ni jo alkaa möyryäminen. Itse mielestäni tunnen sen vatsan läpi käteenkin mut siinä voi mennä vielä hetki että se miehellekin kunnolla erottuis. Sitä odotellessa. Ihanaa :hug003

Täälläkin tunnettiin ekat kunnon potkut muutama päivä sitten, joista ei voinu erehtyä :) Monesti juurikin, kun lopettaa touhuamisen ja käy pitkäkseen ni vauva herää siinä vaiheessa mönkimään.

viikko sitte (rv 13+6) tunsin töissä ekaa kertaa ku pikkuinen muljahteli, hetki piti miättiä että mitäs ihmettä nua ny oli :D sen jälkeen onki tuntunu päivittäin muljahduksia, mutta ei viälä mahan pintaan asti, mutta siinä vissiin menee aikaa ennenku alkaa jalkaa näkymään ihossa :D mut ihmeellisyyksiä nämä liikkeet, ihania <3

Mulla on koko ajan liikkeet tuntuneet ja syke kuulunut vasemmalla puolella mutta lauantaina kaveri ilmeisesti päätti vaihtaa asentoaan ja iso muljahdus tuntui oikealla puolella ja illalla syke kuului selkeästi mahan oikealla puolella :) Sunnuntaiaamuna syke kuitenkin kuului taas vasemmalla puolella, joten kai se on parempi paikka vauvan olla <3

Jee minun vauva kuulee! Soitin musiikkia puhelimella joka oli mahan päällä ja kauhiat zembalot alkoi masussa :D Potkutki tuntui mahan läpi käteen ekan kerran ku se niin innostu :)

Oiii, jokohan se toimisi minullakin, viikot 17+0?! Täytyy kokeilla kotona, ei töissä kehtaa :) Liikkeet tuntuneet nyt 1,5 viikon ajan. Harmi, ettei mies pääse vielä nauttimaan tästä, kun ei läpi asti tunnu.

Jee minun vauva kuulee! Soitin musiikkia puhelimella joka oli mahan päällä ja kauhiat zembalot alkoi masussa :D Potkutki tuntui mahan läpi käteen ekan kerran ku se niin innostu :)

mulle sanottiin neuvolassa että kuulo alkaa kehittyä vasta viikolla 24 kun kyselin tosi huolestuneena että kauanko voin jatkaa töissä ilman että tarvii pelätä aiheuttavansa haittaa pikkupalleron kuulolle :o

mua on nyt täsä viikon verran ressannu, ko mää en tunne vielä(kään) vauvan liikkeitä. ehkä välillä voi tuntua jotain, mitä voisin olettaa vauvan liikkeiks, mutta en oo tosiaankaa varma. ja jos meen maate ja koitan ootella vauvan liikkeitä, nii ei mitään. esikoiselta tunsin liikkeet 19+ viikolla, toisen lapsen kohalla tunsin 15 viikolla ehkä jotain elämää ja 16 viikolla ihan selevästi. nii oletin, että tunnen tämän kolomannen lapsen kohalla viimeistää samalla viikolla ko toisenki lapsen kohalla, eli 16 viikolla, ehkä jopa aikasemmin. nyt tänää on siis 16+4, enkä voi sanua, että tunnen liikkeet.

seisaalta mun maha on jo aikamoinen pallo, mutta jos meen maate ja tunnustelen mahaa, nii en tunne sieltä kohtua enkä vauvaa. löllyä läskiä vain. en nyt kovin palio uskalla painellakkaa, mutta vähä tunnustella. voisin olettaa, että kohtu ja vauva tuntuis kovempana kohtana navan alapuolella, onhan vauva jo kuitenki jonku kokonen näillä viikoilla... on mulla tätä painuaki jonku verran (bmi 27), mutta voisin silti olettaa että makuulla läskien alta tuntuis jotain...

on teheny mieli soittaa neuvolaa, että kuuntelisko se varmuuen vuoks vauvan syjänäänet. pelekään, ettei mahasa enää oo mitää elämää... ens viikolla mulla on keskiviikkona neuvola, sillon on viikkoja 17+5 ja oon koittannu aatella, että oottelen sinne asti. eiköhän ne liikkeet siihen mennesä tunnu...

mutta kieltämättä mietityttää onko vauvalla kaikki ok...

Takuulla huolettaa :oops: Miulla oli yks ilta ettei liikkeitä hetkeen tuntunut ni onneks on tuo doppler kotona vielä varmuuden vuoksi. Se helpottaa paljon.

Syke löytyi kyllä, nyt ihan eri kohdalta kun aiemmin - mutta niin nuo liikkeetkin on tuntunut pari päivää vain oikealta puolelta ja kun makaan selälläni on oikea puoli vatsaa selkeästi koholla. Tyyppi on tainnu muuttaa toiselle puolelle yksiötä, se aloitti vasemmalta reunalta, hiljalleen siirtyi keskelle kun syke alkoi kuulua ja nyt on ihan oikeassa laidassa.

Niin, joka tapauksessa, syke oli hitaampi kuin yleensä (pari viikkoa edellisestä kuuntelusta muutenkin) ja tietty sit huolestuin vähän lisää vaikka syke löytyikin. Näytöllistä doppleria miulla ei oo enkä tullu laskeneeksi. No joka tapauksessa tönin vähän mahaa ja jo alkoi tuntua mönkiminen, syke kohosi ja alkoi kuulua kunnon napsauksia doppleriakin vasten. :grin Tais tyyppi olla nukkumassa... Miehelle ei tunnu liikkeet vieläkään, tosi harvoin toi liikkuu niin et pintaan kunnolla tuntuis mut ei oo mies osunu vielä paikalle.

Nyt kyllä arastelen itse selälläni makaamista vähän kun mietin jos ei oo veri kiertäny vaaviin asti vaik itellä ei huono olo tulekaan. Ainakin vois vähentää selällään oloa jos ei vielä ihan lopeta.

Takaisin