Vauvan liikkeet!

Täällä kyllä vähän jännittää... sillä jos nämä oikeasti on liikkeitä, pelkään jo etukäteen minkälainen adhd meille syntyy... kun mahassa alkaa elämä, ei se lopu hetkeen ja möyrintä on melkoista... muutama kunnon tömäyskin on jo tunnettu ja "kauhulla" odotan loppuvuotta kun nämä tästä vielä vahvistuvat :D
 
Millä viikolla teillä on alkanu liikkeet tuntua? Ite joka päivä kyllä tunnustelen ja oottelen, mutta vielä ei mitään ole tuntunu. Tai jotain sellaista, että olikohan nyt tuo vai ei, niin on kyllä tuntunu, mutta mulla tuolla mahassa kuplii ja möyrii muutenkin niin en ehkä osaa erottaa.
 
Mulla alkoi tuntumaan selviä muista mahamöyrinnöistä poikkeavia kuplintoja rv 17 aikana. Nyt rv19 ovat tulleet säännöllisiksi, yleensä pompotus alkaa kun olen syönyt ja nukkumaan mennessä. Rv18 lopulla mieskin tunsi mahan läpi nukkumaanmeno-mörmellykset. Eilen jopa "keskustelivat" keskenään, mies rummutti mahaa ja murmeloinen rummutti takaisin =D Taisi olla vaan sattumaan mutta meillä oli hauskaa.
 
Mä oon yrittän selittää sitä niille jotka kysyy miltä se tuntuu ni nää ekat musta tuntuu siltä ku puhaltais vaikka limulasiin pillillä kuplia. :) Vähän samanlainen fiilis tuolla masussa ku pikkunen on hereillä, nopea se on ku vuoron perään molemmilla puolilla tuntuu. Nytku rytmi taas normaali ni oon huomannu että se on alkuillast hereillä ja aikasin aamulla, muuten taitaa pötkötellä vaan. :) Ja yöt varmaan sitte valvoo minkä pystyin yövuoroissa huomaamaan, mut nyt sitä ei tiedä ku yöt menee nukkuessa. :)
 
Nyt tuntuu jotain päivittäin..ei kovin vahvoja liikkeet vielä ole mutta tuntuu kuiteski jotain joka päivä
 
Hei!
Täällä kans maha-asukki alkaa liikkumaan aamupalan jälkeen, sitten pidetään vähän hiljaiseloa ja innostuu taas kun menen töihin :) ja saunan jälkeen on myös aina ihmeen aktiivinen?! Tää ei kyl enää kutittele tai hipsuttele mua, kyl tää tyyppi on alkanu jo ihan potkiin, ikävästi muljahtelee aina välillä :D
 
Mä oon ressannu kun ei vauva oikeen liiku, mut eilen kyl tuntu ihan kiitettävästi liikettä et jos se tästä. Tuo esikko kun mun muistaakseni vaan liikku täs vaihees jo joka päivä ja paljon enemmän en sit tiedä miksi ei nyt niin paljon vauva liiku, mutta vajaa 2vko niin rakenneultra et sielä sit näkee onko kaikki silti ok.
 
Heips,
täälläkin on havaittavissa pientä 'kuplan puhkeamista' silloin tällöin, kun oikein pysähdyn tunnustelemaan iltaisin ja aamuisin makuullani. Sellaisia pieniä hipaisuja vain :) Hassulta tuntuu ajatella, että siellä se liikkuu, vaikka olenkin jo ultrassa nähny pari kertaa kun se puskee menemään ihan kunnolla! Outo uus tunne näin ensimmäistä odottavalle, että joku hipelöi sisältä päin :)
 
Mä tossa jo huolestuin kun en 4pv:n tuntenut kunnolla liikkeitä, ja sitte aina doplerilla varmistelin ja sydänäänet kuulu hyvin, mut tosi inhottavaa silti kun niitä ei tunne päivittäin! Soitin sitte asian tiimoilta lääkärille ja se sano että tässä vaiheessa ne liikkeet ei oo vielä niin säännöllisiö että niitä tuntis joka päivä ja että se voi hyvinkin liikkua mutta kohdistaa ne potkusa selkään päin jotka ei sit edes tunnu. Jos nyt yrittäis olla stressaamatta. :) Nyt oon kyllä tänäänki tuntenu ihan hyvin liikkeet. :)
 
Täällä on jo muutaman viikon liikkeet tuntuneet. Nyt ne tuntuu jo niin selkeästi ettei voi erehtyä! :) Kunnon bileet Piiperöllä on aina etenkin ruokailujen jälkeen! :D
 
Mulla on tuntunu sellasia  muljahuksia kanssa ja kun makaa selällään niin mahan pinta aaltoilee silleen jännästi. Tosi jännä tunne <3 Onko teillä ollu niitä liitoskipuja? Mulla on ollu aika voimakkaita välillä :(
 
Mulla oli silloin joskus aikasemmilla viikoilla ja 4pv jouduin niiden takia töistä olemaan pois kun koski niin perkuleesti! :/
 
Mulla on kanssa ollu silleen, että en oo pystyny tekee töitä oikein. Yöt on nyt ollu paljon tukalampia ku ei voi oikein nukkua kyljellään eikä selällään ku sattuu. Kuuma vesipullo auttaa vähän ja ku tyynyn pistää jalkojen tai kyljen alle.
 
Heii :) täälläkin liikutaan jo paljon, ja liikkeet tuntuu todella hyvin makuuasennossa :) Eilenkin makoilin sohvalla ja tuijottelin telkkaria, kun alko sit pikkunen pitää omia bileitä. Näky pikkuliike myös vatsan päältä, en ollut varma joten laitoin kynän alavatsan päälle. No siinähän se kynä pomppi :) Naureskelin yksinäni sitten ja tuijottelin kynää :D
Liikkeet tunsin jo ennen vkoa 15, ja taitaa olla kohtu eteenpäin, ainakin neuvolassa uskottiin niin, kun tuntuu noinkin hyvin kaikki jo :) kattelin eilen youtubesta videoita raskauksista ja en malta oottaa, et oma vauvakin vetelee ihan kunnolla sit, niin että muutkin näkee potkut :)
 
Mulla tais ekat tuntua RV 16. Tänään aamuna heräsin ton masuasukin bileisiin ja nyt tunsin jo ihan oikeen potkun! :D Ja voi hyvin vattan päältä kyl huomata sen myllerryksen mikä siel käy ku se liikekannalla on. :D
 
Täytyy myöntää, että itse olen ollut vähän ihmeissäni kuinka vähän liikkeitä tunnen tässä vaiheessa. Ja kun koitan "varmistaa" kädellä mahan päältä - en ole siihen käteen tuntenut mitään. Nyt siis rv19+5 ja kaikista 3.edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa potkut on jo mieskin voinut todeta mahan päältä.
No syy tälle selvisi eilen rakkenneultrassa (jossa siis kaikki hyvin) , nimittäin kyllä pikkumies siellä kovasti liikkuu ja potkii, mutta mulla on istukka tuossa vauvan ja mahanahan välissä - siis kohdun etuseinässä - joten iskut ulospäin osuvat istukkaan... Kyllä helpotti kun sai tietää tuon. :-)
 
mulla on sama tilanne ku sulla Nomad1, eli istukka on kohdun etuseinämällä. vauvan liikkeet tuntuukin siis alavatsassa, koska (kuten kätilö sanoi) istukka toimii vähän niinku patjana tossa välissä. mulla oli sydänäänten kuunteleminen neuvolassa hieman haasteellista ku terkkari ei meinannu löytää vauvaa mistään, kuului ainoastaan vauvan pulssi. onneksi nyt tuntuu sellaista liikehdintää, joten huoli on hälventynyt aika paljon :)
 
lisäyksenä vielä et nyt on osa potkuista/liikkeistä/muljuamisesta jo niin voimakkaita et mun mieskin on tuntenut niitä ennen tätä toi liikkumisen tunteminen oli pelkästään mun "yksityisomaisuutta" :) kissakaan ei enää halua tulla ihan alavatsalle makaamaan, kun sieltä tulee monoa niin voimakkaasti :D
 
Moikka!

Meillä on tuntunut liikkeet jo kauan, nyt tuntuu kunnon potkuja ja mun mieskin tunsi ne :D Se on kyllä hienon tuntusta :)
 
Ihana on ollu lukea kaikkien erilaisia ja ainutlaatuisia kokemuksia ja juttuja :) Ja ihanaa myös että on tämmönen tammiäiteille ryhmä, niin saa sitä semmosta vertaistukea :)
Mulla alkoi ensimmäiset kuplinnat tuntua kolmisen viikkoa sitten. Nyt siis raskausviikkoja 21+2 ja mössykkä jo liikuskelee oikeinki mukavasti justiinsa syönnin jälkeen ja heti ku istuudun tai meen makuulle, eli siis lepäilen :) Ja se on kyllä varmaan maailman paras tunne, kun tuntee että pienokainen siellä liikkuu ja heittelee kuperkeikkoja ja myös potkiskelee :)
On ollu myös ihanaa nähä ultrissa vauvan olevan vilkas ja että kaikki on hyvin. Tulin kesäkuun lopulla Ghanasta, jossa olin harjoittelua tekemässä ja poikaystäväni luona. Sairastin alkukeväästä lavantaudin ja muutenkin jännitti että onhan vauvalla kaikki hyvin, siellä kävin ultrassa, mutta laite oli aika vanhanlainen joten ei saatu tarkkaa tulosta onko vauva siellä ja onko siellä kaikki hyvin. Mutta nyt on ultrattu muutamaan kertaan Suomessa ja kaikki on hyvin :) <3
Onnea kaikille ja ihania aikoja odotusaikaan :)
 
Takaisin
Top