Vauvan liikkeet!

Susq87

Näppärä viestien naputtelija
Hui! Ootteko jo tuntenu mitään erikoista? :) Musta tää on tosi jännään, tän viikon on tuntunu hassuja kosketuksia tuolla vatan seudulla, eka oli sellanen tönäsy ja toka sitte ku makasin vattallaan niin ihan ku joku ois sormilla kutittan tuolta, sanoin siitä sitte miehelle ni sehän heitti vitsiks sen että "No totta kai se tökkii siel ku makaat sen päällä, toinen varmaan hädissää siel huutan ja potkin et nouse nyt perkele ylös" :D ja kolmas kerta oli kans sellanen pieni tönäsy. :)
Hurja miten fiiliksissä tommosestaki voi olla! Mut joka kerta ku tuntee ni tuntuu paljo todellisemmalta koko asia! :) <3
 
Vau! Musta kans tuntuu kun makaan vetelänä vellipussina sohvalla, että on tuntunut ihan parina iltana just sellasia "kuplan puhkeamisia", enkä kyllä ole voinut sekoittaa niitä mahan kurnimiseen tai suolistoääniin! Ainakin itse toivon että ne olisivat just vauvelin liikkeitä, mutta voiko ensimmäisessä raskaudessa tosiaan tuntua näin varhain? Vai onko oikea termi että osaa tunnistaa ne?


Odotan innolla että alkais liikkeet tuntua paremmin, varsinkin kun ei ole enää mitään varsinaisia raskausoireitakaan. Helppais mua henkisesti, kun tuntuisi kunnolla jotain konkreettista, että siellä vatsassa vielä hengaillaan mestoilla! Seuraava neuvolakin kun on vasta parin viikon päästä.
 
Luulen että toikin on aika yksilöllistä että koska ne tuntee, mutta ite oon kyl aika varma et niitä ne on, aamulla tunsin taas semmosen pinen tönäsyn. :) Menispä pari vko nopeesti että tuntis jo kunnolla. :))
 
pari kertaa olen ihan tuol alavattalla tuntenu semmosen muljauksen..kaveri tainnu heittää kunnon voltin siellä..muuten pientä perhosen siipien lepatusta ja pientä kuplatuntemusta..
 
Täällä on kanssa liikkeitä, on itseasiassa ollut jo jonkun aikaa :-) Yhtenä iltana näkyi yksi potkaisu tai muljaisu tai mikä n yt olikaan, niin jo vatsan läpi, AIKA HURJAA! Mutta kätilö sanoi että mulla on kohtu niin etukenossa ja istukka takaseinässä, niin se varmaan aika paljon edesauttaa tota tuntemista <3 Ei ole tietenkään mitenkään säännöllistä ja joinain päivinä ei tunnu oikein mitään ja alkaa heti ahdistamaan, mutta olen yrittänyt tolkuttaa itselleni, että eihän tässä vaiheessa edes mitään välttämättä tuntuisi, niin saa olla onnellinen, että jo nyt tuntuu <3 Minä odotan myös että mennään pari viikkoa eteenpäin, niin alkaa tuntua oikein kunnolla ja odotan tietty myös että alkaa näkyä se muljuminen ulospäin :-D Mutta on tää vaan NIIN IHANAA!!

- Emunainen ja pikkiriikkinen -
 
Mulla sama ton asian kanssa, että jos en tunne tietyn väliajoin ni ahdistus kasvaa ja miettii vaan että onkohan sillä nyt kaikki siellä hyvin. :o Keskiviikkona ois neuvola taas ni sit saa hetkeks mielenrauhan. :))
 
Hei! Täällä kans tunnettu kuplintaa lauantaista lähtien ja eilen ja tänään niin että ei meinaa pystyä lepäämään ollenkaan kun vatsaa kutitetaan sisältä päin todella ahkerasti :) ihana pieni perhonen sielä riehuu, joten sehän on vain hyvä! <3
 
Pari päivää tai lähinnä yötä  on kaveri tuntunu heiluvan tuolla... Hassua että jo näin aikasin tuntuu liikkeet, olin ajatellu et vasta joskus kuukauden päästä saattais jotain alkaa tuntumaan. Tyttöä odottaessakin huomasin liikkeet vasta joskus 20vkon jälkeen...
 
täällä ollaan pari päivää vietetty vatsassa hiljaiseloa, onneksi on toi vihdoin ja viimein saapunut kotidoppler, sillä aina välillä tarkastetaan että joku sielä mahassa vielä on :) eli liikkeitä taas odotellessa..... ja sitä vatsaaaaa!!!
 
Heippa!

Mulla on tuntunut jo hieman pidemmän aikaa ja ihmettelinkin aluksi kun viikolta 14 alkoi tuntua liikkeitä, mutta lääkäri sanoi silloin ihan samaa kuin Emunaiselle, eli kohtu niin etunojassa, että täysin mahollista ollut. 
Ja jännittävintä oli kun veljeni näin ensimmäisen kerran paluuni jälkeen ja hän laittoi käden vatsalleni niin hän tunsi selkeästi liikahduksen, kuten minäkin. 
Tuleva isä, joka vielä hetken joutuu skypeen tyytymään, oli hieman pahoillaan kun hän ei ollut tuntenut koskaan liikettä.
Mutta selkeästi pystyn jo tuntemaan ja tunnistamaan liikkeet kun kaverilla on jonkunnäköinen bailaus-tuokio käynnissä :) emoticon ihanaa kyllä :) 
 
 
Täällä ekat "kuplinnat" tuntui joku puoltoista viikkoa sitten (ja mieskin tunsi ne kun masua tunnusteli) ja eilen kun röhnötin sohvalla läppärin ääressä niin tuntu semmonen pieni tönäisy :D heti tietysti hyökkäsin masua tunnustelemaan mutta ei sieltä sitten muuta enää tuntunut, mutta ehkä ne tässä parin viikon sisällä lisääntyy.
 
Tapetoin tänään ja olin tovin kyykky asennossa kun levitin liisteriä tapetille ja yhtäkkiä tuntu sellanen todella kipee muljahus tuolla oikealla puolella. :o Joko se potkas todella kovaa tai sitte kaikki ei oo kunnossa.. mittän kipuja ei oo sen jälkeen ollu.. ehkä aavistuksen kuumottaa tota kohtaa tai sitten vaan kuvittelen. :o Hitto miten vauhkoks sitä tuleeki joka asiata. :(
 
Mulla tuntunu kunnolla viikon ja nyt näen jo ihan tuolta alavatsasta ne ulospäinkin.... Siellä alhaalla ei taida olla tuota rasvavarantoa niin paljon edessä niin näkyy... :) Ihanaa kun potkii niin tietää että kaikki kunnossa ja viikkoa 19 siis mennään...
 
Tuon ensimmäisen "tönäisyn" jälkeen on joka päivä tuntunu jotain liikkeitä - ja monta kertaa päivässä! :D Ja mahakin on jotenki viimesen viikon aikana kasvanu tosi paljon :) kiva kyllä kun nyt tuntee liikettä, niin ainakin tietää, että siellä ollaan edelleen hengissä...
 
Eilen nukkumaan mennessä tunsin kyllä ihan selvät liikkeet!;) Olin juuri vaihtamassa asentoa ja jämähdin sitten puoliksi vatsalleen makaamaan. Liikkeet tuntuivat kuplamaisilta muljahduksilta. Sitä ennen olen pari kertaa tuntenut pienet kuplat. (kyllä ne erottaa selvästi ilmavaivoista,hehhe;))
Ihanaa sitten kun tuntee kunnolla ne pikkuisen potkut! emoticon
ps.kuinkahan oon samaa mieltä loppuajasta noitten potkujen suhteen? muistuttakaa mua sitten jos jossain vähän "valittelen" et näitä ihania pikkuisen potkujahan mä kaipailin!!!;-D
 
Muljahdus oli sitä että vaava oli vain huonossa asennossa. :) Nyt on päivittäin tuntunut liikkeitä.. Suurin osa on sitä pientä kutittavaa kuplamaista liikettä. Ihanaa. <3
 
hihiiii, nyt on täälläkin tunnettu ensimmäiset liikkeet!! Toissa iltana nukkumaan käydessä tuntui yksi ihan kunnon tönäisy, jonka jälkeen pientä kutittelua ja kuplintaa :) Ihanaa!!!! Ja eilen illalla sama juttu, pikkuinen vetäisi iltajumpat :)  <3
 
Täällä tunnettu jo muutamia kertoja kuplintaa ja muljahduksia <3 nyt tässä sohvalla pitkällään ihan hiljaa paikallaan ollessa tuntunut muutama voimakas tönäisy ja saman tunsin iltavuorossa töissä paikallaan istuessa ><3 ihania nuo pienokaisen liikkeet :)>
 
Ihanaa ja kamalaa. :D Toissa yönä yövuorossa pikku apina päättiki sit mamman kans valvoa kokoyön ja en saanu kyl hetken rauhaa. :D Et jos tää tät on syntymään saakka ni huh huh. :D
 
Täällä ollaan vähä kateellisia :D Kovasti odottelen, että tuntuis jotain (tai sit en vaan tunnista niitä) =)  Olis kiva jos alkais tuntumaan ni tietäis pikkusen olemassa olosta, kun nää välit tuntuu ikuisuudelle jossa kuulee tai näkee, että masussa joku asustaa. =)
 
Takaisin
Top