Vauvan liikkeet <3

Meillä on ollut myös kovin vilkasta tuo vauvojen elämä tässä viime aikoina. :)

Kovin potkitaan ja melskataan. Koko maha hytkyy, kun molemmat innostuvat potkimaan. Ei sitä oikein voi olla huomaamatta, kun kaksi kiloa vauvoja asettelee itseään paremmin mahassa.

Huomaa kyllä eron omassa olossa nyt kun ollaan täällä lomalla kun mitä oli viime viikolla töissä. Supisteli vähän väliä ja tää pikkunen oli tosi levoton. Nyt sekin on ilmeisesti lomalla kun on liikkunu mut huomattavasti rauhallisempi kaveri. Täällä on oltu monta päivää poikittain ja venyttää kivasti kylkiä.

Eilenillalla vauva tais jo nukkua, mies sitte alko silittelee mahaa ja mä aloin laulaa kehtolauluja, siitäkös riemu repesi, naurettiin ihan mahoton ku ei oo koskaa ennen niin voimakkaasti pikkunen kääntyilly masussa ja myllertäny, ukko sai monta mojovaa pökkäystä poskeen. Eilen vauva oli vielä poikittain ni nyt sitte olikin ultraan kääntyny pää alaspäin :) Ihana tuntea potkuja ylämahallaki :Heartblue

Sama juttu LauraLady, eilen eikä vielä tänään yhtään supistusta kun lomalla - ma iltaan asti supisteli,kun kävin vielä kierroksilla ja nyt en oo tehny mitään, tän päivän ostoskierrosta lukuunottamatta :) mulla sellainen olo, et vauvakin oli hyvin hiljakseen viime viikon ja nyt on taas alkanut iloinen meininki mahassa mitä totuin jo kokemaan. Voi toki olla,et oli toisin päinkin mahassa eikä potkut tuntuneet,mut jotenkin yhdistin tuohon kovaan työtahtiin - hiljaisuus alkoi samaan aikaan tihentyneiden supistusten kanssa ja päätyi, kun supistuksetkin rauhoitui..

Täällä tän viikkoa ollut meininkinä että kun saan silmät auki alkaa touhuuminen, maha vaan hytkyy ja heiluu kun aamujoogat meneillään :Heartred

Täällä myös jo liikkeet tuntuu päivittäin ja tuntuu että vauva on vahvistunut parissa viikossa hirmuisesti ♡ vatsa veinaan jo hytkyy välillä aika moisesti :)

Nyt on kyllä taas viikonloppuna hieman pelottanut, kun liikkeet ei ole tuntunut yhtä vahvoina kuin parin viime viikon aikana ja vauva viettänyt aika lailla hiljaiseloa nyt 2 päivää.. iltaisin vain tuntenut vähän liikkeitä :/ kun on kuullut että liikkeiden väheneminen saattaa tarkoittaa, että vauvalla on joku hätänä... voiko se kuitenkin olla ihan normaaliakin, että vauva pitää välillä lepopäivän tai kaksi? Vai pitäiskö varmuudeks soittaa neuvolaan aamulla?

mä oon kyllä luonteeltani vähän sellainen, että stressaan ja murehdin liikaa... harmittaa kun ei osaa luottaa vieläkään siihen että kaikki menis tässä raskaudessa hyvin.. sen takia näitä vauvan liikkeitäkin hirveesti mietin..

Normaalia on :) onhan meillä isommillakin ihmisillä päiviä, kun ei jaksa niin virkeästi touhuta, samoin vauvoilla. Mutta toki, jos epäilyttää niin aina kannattaa soittaa neuvolaan :)

No joo, mua epäilyttää joka toinen päivä niin en haluaisi sinne aina soitella :D ehkäpä mä nyt tyydyn odottelemaan ja alan vaikka miettiä mitä kaikkea kivaa pitää vielä vauvalle ostaa.. josko mielikin siitä rauhoittuisi

Kiitti rosalina rauhoittavasta vastauksesta! :)

Ja jos vauva ei liiku niin kokeile juoda jotain makeaa ja käy pitkällesi. Vauva useimmiten reagoi verensokerin nousuun nopeasti. :)

Ehdin jo huolestua b vauvan hiljaiselosta, mutta kyllä tuolta jotain tuntuu. Ehkä.. Täytyy varmaan kyllä kaivaa doppleri vielä esiin varmuuden vuoksi. Kaveri on ollut niin rauhallinen nyt useamman päivän. Asentokin saattaa tietysti olla sellainen, että liikkeet eivät tunnu. Neuvolan terkka epäili olevan pt. A kun on rt ja istukka vielä kaiken lisäksi takana, tuntuvat liikkeet niin paljon paremmin.

Kannatti kiusata dopplerilla. :D Alkoi B vauvakin liikehtiä. Selvästi ärsytti, kun sydänääniä kuuntelin.. :D kaverin asennosta ei ole mitään käsitystä, mutta huomenna sekin onneksi selviää..

Eilen illalla tuli ekat muljaukset jotka teki oikeesti kipeetä :/
Kaverin asennosta en osaa mitään arpoa, tuntuu heittävän volttia ja kääntyilevän vähintään kerran päivässä vaikka luulis että kortteeri alkais käymään jo vähitellen ahtaaks.. Isosiskonsa oli näillä viikoilla jo asettunut pää alaspäin odottelemaan, mut tällä hepulla ei tunnu olevan mitään kiirettä :) hyvä sinänsä kun ei nyt vielä ole syytäkään ulos pyrkiä.
Hassua miten nuo liikkeet tavallaan vieläkinjaksaa yllättää ja hämmentää. Töissäkin ajatus saattaa katketa ihan tyystin kun pikkuinen monottaa niin että maha tutisee :) luulis että niihinkin olis jo tottunut

Mulla taas tänään todettu, että istukka etuseinämässä, eli sen takia välillä noita hiljaisempia päiviä. :) Tuntuu siis vaan suurimmat liikkeet/potkut. :love017

Eilen päätti minivauva oikaista itsensä täyteen? pituuteensa, kö jalat osui miun rakkoon ja lähempänä kylkiluita tuntui jotain pyöreämpää työntyvän. Viime perjantaina oli ekaa kertaa vissiin sen pt, pitäis alkaa vissiin näillä viikoilla kauhistelen vaikka lekuri ei ollu moksiskaan vaan sanoi, että on vielä tilaa kääntyillä.

Minulle tänään sanottiin, että kaksoset eivät enää mahdu juuri kääntymään. Onneksi a on rt ja saisi kyllä luvan nyt pysyäkin niin päin. :)

Takaisin