Vauvan liikkeet <3

Täällä kieputaan vielä ihan miten sattuu. Just tuossa sohvalla lepäillessä tunsin muljahtelua ja niin ne pienet jalat alkoi potkia ylöspäin. Ja nyt jo potkitaan taas alaspäin... :rolleyes: kieppukoon niin kauan kuin mahtuu niin tekemään. :happy:

Tämä meidän vauva on ollu nyt jo kolme päivää perätilassa kun potkut tuntuu selkeesti alapäässä ja neuvolan tätikin sitä veikkaili. Liikkeitä tunnen vaan vähemmän tässä asennossa. Tajuais nyt vaan kohta kääntyä kun kasvaa niin nopeesti ettei pian enää mahdu kääntymään :/ nyt siis rv 29+0

Täälä alkaa aina se hirvee myllytys, vähän aikaa maha muljuaa ja heiluu joka suuntaan, ni taas ollaan eripäin. Tää kääntyy kyllä varmasti kerran päivässä ympäri, vaihtelee ihan hirveesti et tuleeko monoa ylös vai alas. Tänään on oltu taas rt, mut hetken ku tässä lepäilen ni eiköhän tilanne muutu:D

LauraLady, jotkut vauvat kääntyy vasta rv 39 rt:aan. Jotta hyvin ehtii vielä kieppua. :) mulla jompi kumpi lapsista asettui pysyvästi pää alaspäin vasta rv 34, jos oikein muistan. :P

Mä voisin välillä vaan tuijotella mahaani, kun pieni siellä möyryää ja maha liikkuu :D
Ensimmäinen kun on tulossa, niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.
Ja kun joku päivä vaavi onkin rauhallisempi tai sellaisessa asennossa, että liikkeitä tuntuu vähän, niin onneksi dopplerilla voi rauhoitella omaa mieltä ja kuunnella pienen sydämen ääntä :)
Olenkohan ainoa, joka vielä tässä vaiheessa käyttää kotidoppleria? :rolleyes:

Itse en oo pitkään aikaan kuunnellu kotona. Jotenki en oo kokenut tarpeelliseksi, kun liikkeet tuntee. :)

Mä kuuntelin silloin kun oli niitä hiljaisia päiviä. Ei sitä viitti vielä pois myydä vaikkei sillä oikeastaan mitään tee :D

En mä ainakaan raaski myydä pois jos joskus innostuu yrittää toista niin onpahan sit tallella ettei tuu mielitekoja alkaa ostaa taas. :D

mullaki on doppleri jääny kyllä kaapinperälle, aattelin säilyttää seuraavaa varten:) Senverta aktiivinen on tämä tyyppi et ei kyllä oo tarvinu pitkään aikaan kuunnella.

Mäki miehen mieliks heitin muutama päivä sitten, että voidaan kuunnella jos haluaa, kun ei viimeks neuvolassa ollut mukana, mutta hän totes liikkeiden riittävän ja olevan mukavempia. :)

Kyllä mä sen ajattelin myydä jossain vaiheessa viimeistään syntymän jälkeen pois. :)

Muutama päivä sitten alkaen tuntunut että potkut vaimentuneet tosi paljon. Eivät tunnu niin terävästi mitä aiemmin. Kyllä se siellä samaan tapaan riehuu ja muljuaa mutta ero on selvä, ihan ku olisi joku iskunvaimennin tullut väliin xD Välillä tuntuu hyvinkin napakoita, niin että säpsähdän mutta nekään ei ole niin teräviä mitä pahimmillaan aiemmin.

Tietynlainen musiikki saa vauvan ihan villiksi. Kaikki menevämmät, etenkin rock-kappaleet tuntuvat olevan pienen mieleen, alkaa tanssijalka vipattaa xD Esim voice of finlandissa joku esitti Stratovariuksen Hunting high and lowin ja vauva pisti ranttaliksi, ihan nauratti. Myös 4v isoveljen ääni saa pienen aktivoitumaan :)

Täällä oli kans viikonlopun ajan hiljaisempaa ja olin jo vähän huolissaan. Mut nyt sit liikkeet tuntuu tavalliseen tapaan. Ehkä tuohon hiljaiseloon vaikutti se et oltiin reissussa viikonloppu ja aika haipakkaa mentiin ettei juurikaan ehtinyt hengähtää.

Meillä masuasukki ollut nyt tosi hiljaa muutamia päiviä. Potkuja tulee kyllä mut aika harvakseltaa ja tosi vaimeita :/ en tiiä pitäiskö olla huolissaan jo :(

Aina kannattaa ottaa yhteys neuvolaan, jos liikkeiden vähyys huolettaa!! Voi olla toki, että vauva just potkii äidin selkään päin ja siksi ei tunnu, mutta tarpeettoman huolissaan ei tarvi olla. Lähettävät ä-polille ultraan kyllä, jos näkevät tarpeelliseksi. :)

Ota ihmeessä yhteys neuvolaan. Parempi ottaa ns. turhaan yhteyttä kun murehtia hermot riekaleiksi kotona :)

Takaisin