Vauvan liikkeet <3

Se voi olla että vauva möyhii sisuskaluja mut et vaan huomaa :)
Meillä esikoinen tunsi tänään eka kerran kun vauva heitti kuperkeikkaa. Pidettiin yhdessä kättä masulla kun pienellä oli jumppa menossa. Ei tuo oikein vielä tuntunut hoksaavan, mistä oli kyse ja saattoi se pikkukakkonenkin siinä taustalla vähän harhauttaa tuntemuksista :)
Oonko muuten ainoa jolla liikkeet vaikuttaa halukkuuteen vällyjen välissä? Jotenkin tuntuu kiusalliselta kun toisella on bileet menossa, vähän niinku joku katselis...

M.flower: Koita juoda lasillinen makeaa mehua ja mennä sen jälkeen makoilemaan ja kuulostelemaan vauvan liikkeitä. Toivottavasti alkaa masussa tapahtumaan. Se on ihan normaalia että välillä on hiljaisempia päiviä, vauva voi olla esim. kääntyneenä kohti selkärankaa eikä sen vuoksi potkut tunnu. Mulla on myös välillä hiljaisempia päiviä ja kyllä sitä vaan joka kerta vähän huolestuu jos päivänmittaan ei liikkeitä tunnu!

Joo siis on mullakin noita hiljaisempia päiviä ollut, muttakun oon ehkä yks kaks liikettä tuntenut tänään. Soitin jo synnärille päivystykseen, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Käski kans juoda ja syödä jotain makeeta ja kattoo puol tuntia. Ei meillä oikeen oo mitään makeeta, mansikkahilloa koitin syödä, mutta hyi hitto miten kamalaa se on sellaisenaan. Menin sitten makoileen, tökin ja tuupin vähän, pistin puhelimen mahalle ja vähän painoin sillä ja soitin musiikkia niin vähän alkoi liikuskelemaan. Kätilö sanoi, että voin lähteä käymään käyrillä ja lääkäri varmaan ultraa jos ei mitään kontaktia vauvaan saa ja sanoi myös, että moni ensi odottaja ei näillä viikoilla vielä liikkeitä tunne. Ei varmaan, muttakun mä oon kuukauden päivät, ylitte tuntenut ja ihan kädelle ja ulospäinkin näkynyt liikkeet niin siks huoli. :sorry: Kyllä se tossa nyt on alkanut vähän ittestään ilmoittelemaan, jospa oli tosiaan kääntyneenä niin, että potki selkäänpäin. En oo tänään siis lähdössä vaikka tunti sitten vielä olin kiikun kaakun lähdenkö vai en.
Voi rakas, et tajuakkaan millainen huoli jo nyt on. :Heartred Noh, onneks alkoi nyt ilmottelemaan ittestään.

Tänään sain potkun virtsarakoon, meinas lorahtaa pissat housuun - kai sekin päivä vielä tulee.. :)

Mulla on kovasti aivastaessa tullut kaksi kertaa pissaa hiukan housuun.. tänään se tapahtui taas :S Tosi kiva.. just olin käynyt veskissä, ehkä se rakko ei tyhjentynyt silloin kunnolla..

Mä jostain luin, että raskaana ollessa rakko ei tyhjene missääm vaiheessa täysin, osittain siks on koko ajan hätä. :D

Täällä Aatu ollu aamun rauhallisempi ja ei meinannu liikkua niin passittivat syömään makeeta niin Beetuhan sai siitä semmoset virtapiikit että maha vääntyili ja sisus kaluihin sattu. :D Aatu kyllä lopulta liikahti niin ei tartte niin huolissaan olla. Vaikka uhkasivat laittaa pidemmille käyrille jotta näkee että tuleehan syke vaihteluita.

Tänään on kaveri liikkunut niin paljon et hihii :) se on kivaa kunhan ei ui kylkiluihin, se ei oo häävii.

Mä just mietin et potkiiko kaveri kylkiin vai mitä ihmeen kuplintaa mulla tuntui päivällä kyljissä. Kun ei ne varsinaisesti potkuja ollut.

Freyja, minä tunnen vauvojen hikan välillä tuollaisena kuplintana. :)

Harmi, että en kuvaa saanut. Molemmat vauvat änkesivät yhtä aikaa kyljistä läpi. Maha oli ihan hassun mallinen. Tekee muuten todella pahaa, kuin alienit tunkisivat vatsanahan läpi. Soo Soo, lapset! :D

Meillä vauva sai sätkyn siitä sokerirasituslitkusta :facepalm:

Sama homma Mira mulla eilen eikä ihmekään :-D Mua taas aamulla nauratti neuvolassa kun sydänääniä kuunneltiin ni vauva edellisen neuvolan tapaan alkoi tökkiä/potkia sitä anturia niin et th:takin naurattaa se jytke :-D <3

Tää jumppas aamulla niin paljon, että jo aloin toivomaan hetken rauhaa. Oli hyvä lähteä lenkille, kun pikkunen rauhoittui sen jälkeen, hetkeksi. :grin Eilenkin oli tosi aktiivinen, ihan kunnon jumppaa piti ja kättä jos lepuutti mahalla niin johan sateli iskuja. :grin Toisaalta en halua valittaa, kun pelästytti sillä kun ei liikkeitä tahtonut tuntea. Mutta hetken rauhan jo sitä itsekin toivoi.

Täällä on nyt sit ekan kerran vedetty koko yö semmosta rallia et nukkuminen jäi alle kahteen tuntiin. Kiva mennä aamuvuoroon. On aivan mahtavaa että liikkuu, mut yöunet ois ollu kivat.

Onkohan meille tulossa hellyydenkipeä pieni pojan pallero... Oon huomannut, että vauva rauhoittuu nopeasti kun alan silittää vatsaa. Ja jos lopetan niin muuttuu heti levottomaksi ja rauhoittuu taas kun jatkan. ♡

Haha, täällä sai tänään neuvolassa th ja harjoittelija sebn päiväsiä potkuja, kun kuuntelivat ääniä. Pieni oli ilmeisesti sitä mieltä, että hittoakl tökitte. :D Th totes yhteen mojovaan potkuun oikein oho, tempperamenttia taitaa löytyä. :D

Takaisin