Vauvan liikkeet <3

Mä en oikein ota selvää että onko tämä muksu miten päin,terkka oli alkuviikosta sitä mieltä että perätilassa on..mutta Mulla liikkeet tuntuu kokoajan oikean kylkiluiden alla sekä vasemman lonkan päällä..liekkö vähän poikittain!?
Nyt olen yöllä ruennut heräilemään siihen kun tyyppi jumppailee ja on virkeimmillään aamuyöstä.

Mulla on just nämä bileet menossa mahassa, pyysin miehenkin tunnustelemaan pikku jalkoja. Mies oli sitä mieltä että ei vauvaa saa kiusata, mutta kiusaahan sekin mua :)

Ai, mulla on joka kerta ollut masuvauvojen kanssa sellainen "leikki". Kun tulee potku, niin varovainen töytäisy takaisin ja taas potku ja kevyt töytäisy...jne. Ajattelen sen enemmän vuorovaikutuksena vauvan kanssa.. :)

Meidän masumyyrä on nyt muutamina päivinä innostunut työntämään pyllyään (oletan :) ) mun navan kohdalla. Ai että kun muutenkin napa venyy ja paukkuu, niin toinen vielä sitä kohtaa lisää venyttää. Mutta on se edelleen vaan niin ihanaa seurata toisen tekemisiä masussa, että kyllä tämänkin kestää :D

Mulla jotenkin on kaikki liikkeet muuttuneet pehmeämmäksi kun vauva kääntyi raivotarjontaan. Liikkeitä tuntuu kyllä säännöllisesti, mutta ei niin terävänä.Välillä saattaa kyllä tulla joku yksittäinen megapotku!

Isä tunsi tänä aamuna pitkästä aikaa kun toinen potki, meidän pieni karkulainen reagoi vieläkin isän käteen karkaamalla syvemmälle usein...

Ja vauva on ollu mun mielestä jo 2 viikkoo rt. Samassa asennossa toinen ollu jo jonkun aikaan. Potkii aina oikeeseen kylkeen ja ylös...

Meillä kans potkut loppuu, jos isä yrittää tunnustella miltä ne tuntuu...hassua! Sitkeesti ollaan perätilassa, oisko 2 x potkut tuntuneet ylämahalla, kun on taas käännytty takaisin perätilaan.

Eilen illalla tuli pari mojovaa potkua ja olin niin iloinen kun ollut vähän hiljaisempaa noiden potkujen suhteen. Kyllähän tuo liikkuu mut aika vaisuja liikkeet olleet.

Hikkasunnuntai,tänään jo kahteen otteeseen hikottanut toveria niin pirusti :D

Meillä juniori vastaa heti kun mahaa vähän painaa, heti jos housujen reuna tai joku osuu niin jo ollaan vastassa että kauemmas siitä, samoin kun isä on painanut pään mahalle niin saanut aikamoisen nyrkkisoolon vastaan :D samoin kun syön reilummin, niin ilmeisesti painaa sekin ahtaalle, kun alkaa jamit? Monesti kun alkaa mietityttämään että onpas ollu hiljainen päivä, monesti aamut on aika rauhallisia, niin vähän kun ite painaa jostain laidasta niin alkaa monoa tulemaan :) En kyllä osaa sanoa miten päin on, välillä liikkeet tuntuu ylhäällä mutta aina löytyy myös joku millä töytäissä rakkoa :rolleyes: oon aatellu että se vielä kuperkeikkaa heittelee, ei oo neuvolassakaan sanonut asennosta mitään.

Oon tänään miettinyt, että liikkeet ja koko masu tuntuu kummalliselta. On ollut vaikea istua, kun maha ottaa reisiin kiinni.. Tajusin nyt illalla vasta, että meillä on käännytty poikittain! Arrgh.. Kyllähän vielä mahtuu kääntyilemään, mutta kun esikko teki tän saman silloin ja itsepäisesti pysyi pitkään poikittain. Silloin mua neuvolassa peloteltiin ulkokäännöksillä jne.. Nyt on kyllä hillitön meno päällä. :) ja onhan se tietty eksoottista käydä nukkumaan kun ei tiedä miten päin aamulla ollaan.. ;)

Tää meidän masuneiti on samanlainen härvääjä kun tuo esikoinenkin oli aikoinaan :D hirveä meno ja meininki kun on sillä tuulella ja sit kun väsyttää, ollaa ihan hiljaa monta tuntia. Onneks tää sentään antaa mun nukkua öisin kun tuolla esikoisella nyt joku vaihe ettei nukuta ollenkaan. Oli hereillä viime yönä 11-03 :/ ois kyllä kiva kun alkais nukkumaan ennenku vauva syntyy.
Mä en oikein tiiä et miten päin tuo vauva tuolla köllöttää kun aina tuntuu potkut ja möyrimiset joko oikealla tissin alla ja kyljessä tai vasemmalla alhaalla masussa o.O

Tänään taas vauva ollu rauhallisempi kun äiti ollu vauhdissa. Pyysin meidän poikaa jutteleen vauvalle hetken niin johan alkoi liikehdintä ♡

Täällä ollaan koko ajan tyyliin liikkeessä, tosin makoilen sairaalassa niin enemmän sitä tarkkailee liikkeitä. Käyrillä olon aikanakin tyyppi potkii koko ajan anturia ja möyrii niin et maha heiluu. Ei näköjään yhtään tykkää et tutkitaan :D

Jännää päästä huomenna käyrille. :) Tänään tein ensimmäisen kerran liikelaskentaa B:n osalta.

Meinas iskeä jo paniikki kun ei baby liikkunu moneen päivään kunnolla mut eilen illalla sit pisti taas ranttaliksi. Olin jo soittamas äippäpolille tänään mut enää ei tarvii ku liikkuu taas enemmän. On tää kyllä paljon rauhallisempi vauva kun tuo esikoinen odotusaikana :D en oo tottunu näin rauhalliseen vauvaan :D

Hmph.. Täällä taas B pitää jännityksessä. Torstaina ultrassa oli todella vilkas, mutta on kääntynyt selkä vatsaani Koho ja potkii taakse päin, joten on tunne liikkeitä. Lääkäri tämän tietää myös, mutta minun pitäisi olla yhteydessä, jos on hiljainen. Nyt tässä arvon, että millä saisin vauvan kääntymään sen verran, että liikkeet tuntuisivat vai pitääkö alkaa huolestua. Yöllä tunsin myös B:n liikkuvan. Nyt aamulla ollut taas ihan hiljaa..

A liikkuu kyllä sitten senkin edestä..

Itekki olin huolissaan pari päivää ku lapsi ei kauheena liikkunu. Pieni kyllä selkä mun masua kohti ni liikkeet ei välttistä niin tunnukkaa ja oma huoli ja apea mieliala ehkä myös vaikuttaa, kait se pieni voi jo nyt vaistota äitin mielialoja?. Eilen sitte miehelle puhuin et jos tää ei ala liikkumaan ni pakko lähtee käymään tarkistaa tilanne. Laitoin sitte pitkäkseen sohvalle ja youTubesta lastenlaulut täysille ja puhelimen mahan päälle, alkohan se pikkunen liikkumaan ja liikku niin paljo et piti jo koittaa sitä rauhotella et sain alettua nukkumaan :) <3. Yölläki joka kerta möyriny masussa ku kävin ylhäällä ja nytki ihan normaalisti liikkunu. Iso möykky tipahti harteilta! Ps. Ku tuota liikelaskentaa suorittaa ni saako sitä vauvaa härnäillä et se alkais liikkuu, esim et laulelee tms. Vai pitääkö olla vaan ihan paikallaan ja oottaa et potkiiko se?

Viime yönä heräsin toista kertaa vauvan liikkeisiin. Tällä kertaa tyypillä oli about vartin kestävä hikka :grin

Takaisin