Vauvan liikkeet <3

Nyt voisin olla lähes varma et "isot"/selkeät muljahdukset ja/tai potkut tuntuivat tänään. Kolme yhden potkun sarjaa, pienin välein ja samassa kohtaa! :-) Kuulostaapa kuitenkin epävarmalta mutta nyt oon varma. Aiemminkin tuntunut kaikenlaista mutta en mä niitä enää laske. Eli 9.1. se tapahtui ja nyt tietää paremmin mitä oottaa :-)

Mä täällä arvon et tunnenko liikkeitä vaiko en. Siis eilenkin tunsin illalla jotain potkun tapaisia tuntemuksia kädelle mutta kun epäilen niiden olevan suolenliikkeitä.

Miksei sitä voi olla varma et kyseessä on sikiö :D Varmaan vielä synnyttämään mentäessä väitän mun suolen tekevän nuo :D

Ainaki se minkä miä tunsin eilen, ni ei siitä kyllä voinu erehtyä. Käsikin ihan pomppas siinä mahan päällä. Harmitti vaan ku tuo iskä koitti eka tunnustella ja just kun lopetti ni just sillon potkas miun kättä.

Meillä taas tuntuu, että tyyppi rauhottuu heti ku laittaa käden mahalle. Ja iltasin oon alkanu tuntemaan liikkeitä, päivisin harvemmin.

Miäki kyllä jonku aikaa kiusasin sitä hytkyttelemällä ja painelemalla, että alkais liikkumaan, ja sieltä sse sit tuli :)

Meiän isosisko sai tänään pikkupotkun selkään, kun mä köllöttelin kyljelläni sohvalla ja tytteli tuli masun eteen istumaan. Ei se sitä tajunnut, vaikka sanoin, että vauva potkaisi sua masun läpi. :P

Ekassa raskaudessa mulla oli istukka edessä ja ekat liikkeet taisi tuntua rv 17-18. Sittemmin varsinaiset jatkot rv30? Nyt km rv 5+1 jälkeen kolmannessa raskaudessa istukka on takana ja ekan varsinaisen kunnon tuntuvan potkun tunsin 5.12.14 rv 15+1. Jos on käsillä pitänyt tota vatsa lipussa niin liikkeen on voinu tuntea sellasena vastapaineena, joka vaihtaa paikkaa. Nyt kun on menossa rv19+2, liikkeet tuntuvat liki päivittäin ja useampaan kertaan. Tuntuu todella oudolta (koska jo ekassa raskaudessa olisi halunnut kokea ne liikkeet vastaavasti) ja toisaalta huojentavalta että tyyppiäni liikkuu ja näin ollen myös elossa. Pelko mahdollisesta uudesta keskenmenosta edelleen läsnä päivittäin. Olen huomannut että joidenkin tyypin tekemien liikkeiden aikaan tuntuu alavatsa hellältä tai jopa kipeältä. Voisiko kyseessä olla vain kohdun kasvusta johtuvat kipuilut ?

Mulla on itselläni aivan tajuttomat alavatsa kivut lähes päivittäin, istumasta noustessa kipu tuntuu yleensä alhaalla oikealla jolloin on jopa pakko kumartua takaisin alaspäin ettei koskisi. Nopeesti menee kyllä ohikin. Oon huomannu et kun koko alavatsa kipeänä niin auttaa kun mies hieroo hellästi painellen. Neuvola lääkäri käynti oli eilen ja sanoikin kipujen johtuvan kohdun venymisestä ja liitoskipuja on noi kun nousee seisomaan.

Tänään tuntunut paljon liikkeitä. Pidätin tarkoituksella nälkää ja sinnittelin pienellä aamupalalla pari tuntia, kun puolilta päivin päästiin kylässä valmiiseen pöytään. Vauvelikin tuntui hermostuvan sokerien laskemisesta. :) hih <3
Muks poks, ihanaa <3

Täällä tuntui kans liikkeitä, kun olin kaverilla ja nuuhkutelemassa koiranpentuja. :) Vahvistuu päivä päivältä, samoin tuntee enemmän päivä päivältä.

Tähän astisen perusteella vauveli vaikuttaa samanlaiselta rytmiltään kuin sisaruksensa. Illalla ja aamulla on virkku jumppaamaan, yöllä nukutaan. :) muistelen, että iltajumpat on ollu klo 21-23 ja niihin aikoihin on tämäkin Mini liikuskellut. Yleensä jumpat on loppuneet pian sänkyyn mentyä. Kiva kun antavat äitin nukkua.:p:Heartpink

Meidän vauva päätti herätä potkimaan tänää aamulla kello 4 ja lopetti kello 7 kun serkkunsa heräs. Mä menin jo kasilta päikkäreille ja heräsin 9.30 toivottavasti ei ota tavaks!! Joku aiempi aamu muru piti äitiä hereillä hetken kuuden aikaan mut tää Zumba veti jo ennätykset!!

Vauveli alkaa liikuskeleen klo.10 sit uudestaan kahdentoista aikaan sit iltapäivällä ja klo.20 bileet masussa :) yön oon saanu liikkumisien puolesta nukuttua mut lonkat puutuu äkkiä. alkanu jo hahmottuun selkee rytmi. Potkut tuntuu täällä jo selkeesti.

Maanantaina (17+0, todellinen noin 16+2) aamuyöllä 0:30 yritin mennä nukkumaan, ja yhtäkkiä joku hipsutteli masussa. Seuraavat pari tuntia sitten valvoinkin ja mietin ja kuulostelin - vähän jotain tuli lisääkin <3

Vielä ei ihan silloin osannut uskoa, mutta hiirten tanssiaisia on nyt tässä viikolla ollut enemmänkin, tänään illalla useamminkin...
:happy093

Lontoossa kävelty niin paljon et pakko sano et tuntee kyll liikkeet hyvin ku illalla meni makaamaan sänkyy. Kunnon discot menossa :)

Takaisin