Vauvan kuvia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja mimaelin tytön tukka :love017 meillä mä olen jo parturoinut pojan hiukset kertaalleen, ettei mittään pitkälettiä kasvateta :laughing002 harmi kun tämä on näin julkinen foorumi, olisi kiva muuten laittaa itekkin omasta naperosta kuvia :love017

Voi, mitä ihanuuksia :love7
Sama täällä, että tekisi mieli laittaa meidän tytöstä teille nähtäväksi kuvaa, mutta ollaan päätetty miehen kanssa, ettei tytöstä laiteta nettiin kuvia. Eikä ollakaan laitettu facebookkiin tms. sellaisia kuvia, joissa näkyisi kasvot. Saa sitten isompana päättää, koska haluaa oman naamansa kuvan laittaa nettiin :)

Mä laitan vaan asiallista materiaalia nettiin, sellaisia kuvia mitä netti nyt muutenkin on pullollaan ja mitä minea tuskin isona häpeää. En mitään kylpy tai nakukuvia laittaisi. Aluksi ajattelin etten laittaisi mitään mutta sitä jotenkin on niin ylpeä omasta pienestä että saa vaikka koko maailma nähdä miten ihana tyttö meillä on :love7

Samallai kun eevikselläkin. Lähinnä "lutusia" kuvia lisäilen mitä itsekkin olen tykännyt itsestäni katsella. Harmittavan vähän kuvia vaan on omasta vauva-ajasta. Huomaa selkeästi että kertakäyttökamera on hommattu kun olen ollut 5-vuotias. :D

Meilläkin laitetaan vain kuvia missä ei näy kasvoja nettiin. Oli muutama vuos sitten yks hullu poiminut äitini facebook sivuilta kuvia meistä lapsista, ja jakanut omilla sivuilla laittaen kuvatekstiksi kaikkea hullua. Tämän takia emme halunneet ruveta lisäämään kuvia nettiin, mutta valitettavasti jotkut eivät ole ymmärtäneet meidän tahtoa ja lisäileevät kuvia ilman lupaa... Nyt taistelu käynnissä, että ne poistettas..

Todella törkeetä ja huonoa käytöstä latailla toisen lapsesta (tai ylipäänsä toisesta ihmisestä) kuvia nettiin. Ihan käsittämätöntä, ettei aikuiset ihmiset tajua kysyä lapsen vanhemmilta lupaa. Meillä nollalinja kuvien nettiinlaittamisen suhteen. Tosin vauvauinnissa otettiin ryhmäkuva, jossa vauvan kasvot luultavasti näkyy, mutta nimi ei, eikä siitä kieltäydytty. Meillä on lähipiirissä (ja itsellä sekä miehellä myös tulevaisuuden haaveissa) sellaisia ammatteja, joihin liittyy riskejä niin itsen kuin läheisten suhteen ja halutaan pitää lapsen nimi ja naama piilossa. Saahan sen sitten tietoon jotakin kautta, jos pakko on, mutta ainakaan ei oo tehty liian helpoksi.

Noora92, meillä sama ja jotenkin ajattelen, että hienomotoriikka kehittyy, kun "pitää poimia" pieniä asioita.

Juu ei enää ole kyllä pikku vauvasta tietoakaan. Isotyttö jo on :) On muuten jännä juttu tuo sukupuolen tunnistaminen kun ihmiset katsovat tiettyjä piirteitä, vaatteita ym tunnistaakseen kummasta sukupuolesta on kyse. Minusta Ilona on selvästi tyttö, vaikka voissa paistaisi, mutta en pue selviin tyttömerkkeihin, niin sitten ei olekaan muille asia niin selvä.

Tätä asiaa olen varsinkin esikoisen kanssa käynyt läpi, hän reagoi murkkuna vahvasti siihen, ettei halua olla tietyn sukupuolen edustaja vaan halusi olla oma itsensä. Ja näin häntä usein luultiin pojaksi. Lyhyet hiukset, mustat, löysät vaatteet, ettei muodot näy..Poikani taas..omistaa äitinsä luonnonkiharat..ja varsinkin alle 10v luultiin tytöksi juuri pitkien ja kiharien hiusten takia :D No, meidän perheessä muutenkin nämä tälläset (hiusjutut) on ihan nurin kurin. Miehillä pitkät hiukset ja meillä naisilla lyhyet hiukset :)

Tarkoitukseni tällä jutulla ei ollut sitten loukata ketään. Jokainen elää ja tekee asiat omalla tavallaan ja pukeutuu miten haluaa ja niin pitääkin. Mutta aihe vaan tosiaan on ollut tapetilla meillä usein :)

Takaisin