Vauvan kasvu ja kehitys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tekah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kuultaa alaikenessä molemmat etuhampaat ja ikää viisi kuukautta ja viikko. Eli hyvin voi teilläkin hampaat kutittaa.

Voi hyvin hampaat kutittaa, meillä viisi ja puoli kuukautinen tyttö ja kaksi alahammasta jo tullut läpi! :)

Mä oon ihan saletti että hampaat vaivaa tytöllä. Niin raivokkaasti se hinkkaa ikeniään milloin nyrkillä milloin lelulla. Ja alaien on mun mielestä turvoksissa eikä vauva tykkää että siihen koskee.

Onko muilla innostuttu hakkaamisesta? Meillä jatkuvasti hakataan helistintä (tai muuta lelua) lattiaan. Joskus käsi käy, vaikkei siinä lelua olisikaan. :D

Toinen uusi suosikki on pään pyörittely puolelta toiselle selällään. Vähän niin kuin sanoisi ei koko ajan.

Meillä kans on nyt tullu toi pään pyörittely!! :D Tyttö tekee sitä kaikista eniten syöttötuolissa ja vaippaa vaihdettaessa.

Ja kädellä/lelulla on hakattu pöytää ja lattiaa ehkä pari viikkoa. :)

Meillä ei ole vielä noita, nyt on innostunut viuhtomaan lujaa käsillään sitterissä ja eilen oli illasta sellainen uusi juttu että olikin tyttö kääntynyt jatkamaan unia masulleen sängyssä!

Meillä tyttö paukuttaa jalkoja hoitoalustaan ja käsiä vatsaansa, joskus tekee sitä myös sitterissä ollessaan. Pään pyörittely puolelta toiselle on kans tuttua.

Meillä pyöritellään kanssa päätä kovaa vauhtia :D ja hakataan käsillä äitiä, potkupianoa ja hoitopöydän reunalla olevaa pehmopingviiniä :D meillä alaikenet näyttää vielä siisteiltä, mutta nyt kaksi päivää kovaa kitinää ja nyrkin syömistä.. Voisiko hampaita olla kuitenkin tulossa?

Meillä ei pää pyöri pahasti, mut käsillä ja jaloilla huitoo ja hakkaa hirveesti. Ja yrittää repiä naamaa kun herää/nukuttaa.. Sitterissä istuessa pitää saada molempiin käsiin purulelut. Vuorotellen niitä syödään, sitte huudetaan ja kohta helistimellä varustettua purulelua "helistetään" eli hakataan omaan jalkaan/päähän. Siitäkös sitä huudon saa aikaseks sitte.
Olin myös tuntevinani et ylös ois tainnu tulla hammas läpi (en 100% varma). Kamalasti tuntuu kutiavan, kun kaikki pitää suuhu tunkea ja hangata ikeniä. Katotaan mitä neuvola täti sanoo huomenna. :)

Muokattu viimeksi:
Päänpyörittely, jalalla potkiminen maahan, pöytään hakkaaminen/läpsiminen, naaman hakkaaminen lattiaan ym on näitä perusjuttuja mitä tekee päivittäin :D

6kk neuvolassa käyty. Hienosti mennää käyrillä. Täti sanoi että saa jo hieman istuttaa, mutta tosi lyhyitä aikoja. Kuulemma sitten pitempiä aikoja kun osaa ottaa vastaan "kaatuessa" eli ottaa käsillä vastaan horjahtaessaan. Meillä vasemmalla ottaa jo vastaan, oikealla ei juurikaan. Seuraava käynti onki sit 8kk..

Meidän poika ei siis ole ainoa joka hakkaa vatsaansa. Vähän väliä heiluu kädet jos on selällään eikä juuri sillä hetkellä mitään muuta tekemistä (=ei kiinnosta se mitä on tarjolla). Muutenkin on jo pidemmän aikaa läpsinyt ja hakannut kaikkea ja hakkaa leluilla lattiaan. Ihan kuin koputtelisi että mimmonen ääni tästä tulee.

Jos tuolla ei vaivaa ikenet, syön seuraavaksi pääni. Kokoajan pitää tunkea jotain suuhun ja hangata ikeniä, jopa tissillä joskus. Se vie voiton jopa vatsan hakkaamiselta. Lisäksi on usein kiukkunen, mihin välillä auttaa, jos saa jäytää jotain. Voisikohan ikenet olla syynä siihen(kin) ettei soseet kelpaa vaikka aiemmin upposi hienosti? Aamupuuroa syö hyvällä ruokahalulla, mutta muuten saa olla tyytyväinen jos suostuu ottamaan kaksikin lusikallista.

Kaveri vinkkasi että lämmin sose voi tuntua ikenissä ikävältä ja oon kuullut muutenkin kyllä et voi hampaat voi vaikuttaa syömisiin!

Ostettiin eilen syöttötuoliin pehmuste. Illalla sitten kokeiltiin mitä tyttö tykkää. Ja voi että oli hauskaa. Istuu nakotti niin tukevasti siinä ja nauraa käkätti koiralle, kun oli kerranki sen yläpuolella. :DTänää sitten syötiin ekan kerran siinä istuen. Otettiin välipala, kun ei pitkään jaksa vielä termakasti olla. Mutta hyvin meni hedelmäsoseet sinne minne pitikin. Kerran töksähti nenään!
Lisäks tyttö on nyt oppinu liikkumaan jo hieman eteenpäin. Kohta mennää ja lujaa! <3

Meillä ei vieläkään liikuta:/ ei kovin kauaa ees jaksa olla mahallaan vaikka ikää 7kk ja syöttötuolissaki istuu aika lytyssä:( tuleekohan sanomista 8kk lääkärillä..

Yritys on kova meidän tytöllä. Kyllä sillä kiire tuntuis olevan ja turhautuu kun ei vielä pääse liikkeelle. Osaa jo peruuttaa käsillä taaksepäin. Aina löytyy eri paikasta minne on jättänyt. :) Niin ja meillä on 6kk täynnä!

CMT meidänkään neidillä ei tunnu olevan kiire liikkeelle!Kuulemma tyytyväiset vauvat ei niin pidä kiirettä,kai tämän tyypin voi sitten laskea siihen kastiin.. :D Tykkää vaan katella mun touhuja tai omia lelujaan ja viihtyy hyvin köllötellenkin.Oon nyt yrittänyt enemmän ottaa tohon kovalle lattialle harjoittelemaan mut eiköhän nää ajallaan opi. :)

Meillä ollaan kans edelleen hyvinkin paikallaan. tosin se ei kyllä tyttöä tyydytä, sitä ärsyttää, kun ei liikkeelle pääse. Kääntyä mahalleen se osaa, sitäkin tosin tekee aika harvakseltaan. Ja sitten se osaa selälleen ollessa peruuttaa, kun potkii jaloillaan itseään pää edelleä liikkeelle. Mutta mahalleen jalat ja käde huitoo vaan ilmaa, eikä vielä pyri edes konttausasentoon. taitaa tulla äiitiinsä ja lähteä liikkeelle vähän rauhakseltaan.

Takaisin