Vauvan kasvu ja kehitys

en tiedä johtuiko eilisen nukkumisesta vai mistä mut yö oli melko mielenkiintonen. no, kyllä tää tästä :D
 
Meilläkin oli viime yönä taas enemmän tohinaa. Vauva yski aika paljon aamuyöllä mutta nyt ei taas mitään. Outoa. Toivottavasti ei tule kipeäksi, ylihuomenna on pienen ristiäiset.
 
Meilläkin vauva yskähtelee ja siitä kuuluu nykyään sen verran kova ääni että luulen aina yöllä että se alkaa itkeä! Ei ole kuitenkaan muuten mitenkään flunssaisen oloinen.
 
Voisko olla kuivasta sisäilmasta? Nyt kun lämmitykset on päällä niin itekin herään usein kuivalla kurkulla. Vauva ei oo nyt tänään yskiny yhtään.
 
Mä luulen että kuiva sisäilma voi hyvin olla syynä. Mulla itellä se ainakin aiheuttaa nenän kutinaa ja verenvuotoakin välillä.

Täällä vauva syö välillä niin hotkimalla että meinaa tukehtua! Kamalaa, mutta menee äkkiä ohi kun saa yskittyä .
 
Meidän vauva on myös ahmatti ja meinaa välillä tukehtua, kun menee maitoa väärään kurkkuun. Sitten hän pahoittaa mielensä, kun otan tissin pois siksi aikaa, että saa köhittyä loppuun. Hassu vauva. :)
 
täällä kans yskitään välillä hulluna kun pullosta pitää imeä niin vauhdilla, että menee väärään kurkkuun.
 
Täälläkin ahmitaan ja köhitään varsinkin, kun toisesta tissistä tulee aina alkuun maitoa suihkuamalla. Ei voi kuin nauraa kun tyyppi vetää tyynesti päänsä taakse ja jää odottamaan että naamalle tuleva maitosuihku laantuu. Onneksi se tasaantuukin, muuten olisivat kaverin ruokailut vähän liian haastavia. Ja suihkutissistä syöminen kuulemma voi myös aiheuttaa ilmavaivoja (ja vihreää kakkaa).
 
Meillä ainakin ihan kuulee kun vauva vetää ilmaa joka hörppäisyllä kun rinta on niin pinkeä!Yritin imettää puoli-istuvassa asennossa mutta ei se tähän pulmaan auttanut.Suihkuamiseen kuulemma voi olla hyvä asento!
 
Meiltä löytyy myös pieni hotkija. Ja siinä samassa menee ilmaa vatsaan ja sitten tietty pierettää ja itkettää.
 
Huojentavaa kuulla että meidän vauva ei oo ainut joka hotkii ja vetää maitoa väärään kurkkuun. Mutta se on tosiaan huono, kun hotkiessa vetää myös ilmaa...
 
Mä oon ollu ihan helisemässä tuon hotkimisen kanssa. Oon ollu niin ihmeissäni moisesta kun esikoinen ei hotkinut vaikka ois ollut kuinka kova nälkä tahansa. Tää vauva sitte kyllä puklailee ja piereekin ihan eri tahtiin ä.
 
Meillä jemmu ihan sama, nyt pärisee molemmista päistä, aivan toisin kun esikoinen joka ei pulauttanut varmaan kuin pari kertaa koko vauvavuotena
 
Ohoo! Täällä syötiin vain kaksi kertaa viime yönä! Tosin ne kerrat oli peräkkäin kolmen ja neljän välillä ja toisella kertaa jäi tissi suuhun pariksi tunniksi, mutta silti :) Sain nukkua puolilta öin kolmeen ja neljästä eteenpäin pari tuntia.
 
Syysmorsian kuina tiuhaan teillä on aiemmin syöty öisin?Ihan mahtava fiilis kyllä se kun välit alkaa pidentyä,siitä ei mielellään luopuis enää. :D
 
Täällä syödään edelleen nelisen kertaa yössä. Mulle on kyllä käynyt niin, etten enää aamulla edes muista, montako kertaa yöllä on herätty, ellei tarvitse nousta vaihtamaan vaippaa tai röyhtäyttämään (viime yönä kahdesti pelkkien syöttöjen lisäksi). Luin jostain, että tuo muistamattomuus on ihan yleistä silloin kun vauva nukkuu perhepedissä. Joka tapauksessa herään aamuisin ihan pirteänä; ehkä uni ei itselläkään keskeydy kokonaan, kun imetyksen voi hoitaa melkein samassa asennossa jossa herää ja nukahtaa, ja tarvittaessa vaihdan vaipankin saunan lasioven läpi tulevassa himmeässä valossa... Pitää vain iltaisin muistaa raivata reitti hoitopöydän luo kaikista mahdollisista esteistä, ettei puolihorteessa satu mitään kompurointeja :oops:
 
Syyskuinen mäkään en aina kunnolla muista vaikka vauva on pinniksessä,sen verran rutiinilla jo menee ja yöt sekoittuu toisiinsa..Toi reitin raivaaminen on myös havaittu,ei pitäis jättää mitään pyykkikoreja pesuhuoneen ovensuuhun. :sad001
 
Takaisin
Top