Heippa taasen, tällä kertaa _vähän_ positiivisemmissa tunnelmissa kuin viimeksi... KIITOS kaikille myötäelämisestä ja kannustuksesta!!
Meidän vauvala on nykyään varmaan samanlainen kuin muuallakin. Koliikki vei kaikki voimat, ja lopulta minäkin, länsimaisen lääketieteen vankkumaton kannattaja, olin niin kypsä, että neitimme meni vyöhyketerapiaan. En tiedä johtuiko siitä, vai tekikö aika tehtävänsä, mutta iltahuudot pikkuhiljaa vähenivät, ja loppuivat sitten kuuden viikon iässä. Nykyään vauva itkee sen, mitä sen kuuluukin itkeä, kun on nälkä tai väsyttää. Olen NIIN onnellinen, tämä on kuin eri vauva (parempi painos edeltäjästään). Tottakai edelleenkin on ajoittain tosi rankkaa, mutta ei mitään alkukammotukseen verrattavaa.
Minulla ei sitten imettäminen sujunut. Viisi viikkoa sinnittelin itku kurkussa nännit haavoilla, joka kerta pelkäsin koska vauvalle seuraavan kerran tulee nälkä. Imettäminen alkoi aiheuttaa myös selän puolelle kylkiluuhermoa myöten säteilevää hermosärkyä, ja haavat olivat niin kipeät, että itkin imetyksen lisäksi myös suihkussa kun vesi kirveli haavoissa. Lopulta (miehenkin puolittain pakottaessa) lopettelin imetystuskani ja nyt vauva syö pelkkää korviketta. Olemme molemmat paljon tyytyväisempiä, hän tulee täyteen syödessään ja minusta on ihana katsella kun hän syö. Oon päässyt rakentamaan häneen nyt paljon parempaa suhdetta kuin aiemmin. Suru imettämisen epäonnistumisesta on kyllä edelleen kova, sekin puraisi pienen palan naiseutta pois, niinkuin lapsettomuus ja hedelmöityshoidot aiemmin. Mutta kaiken kaikkiaan helpottamaan päin jo se surukin.
Neitimme täytti tänään kaksi kuukautta. Hyvällä tuulella ollessaan saattaa jokellella vastavuoroisesti kymmenenkin minuuttia tiukalla katsekontaktilla, ja se muidenkin kehuma hampaaton hymy sulattaa sydämen! Nyt toiveissa on saada hänet viihtymään ensin muuallakin kuin sylissä, ja sitten vaunuissa (jostain syystä ei ole ollenkaan mieleen) että minäkin pääsisin kauan kaipaamilleni vaunulenkeille ja pois tästä iänikuiselta sohvalta telkkarin äärestä...
Yöt menee nykyään pääsääntöisesti hyvin, nukkumaan 21-23, ja syömään joko sekä klo 02 että 05 tai sitten pelkästään 04-05. Sen jälkeen alkaakin torkuskelu ja kauhea pierun änkääminen, siinä ei oikein kukaan saa enää nukuttua. Yleensä venytän sängystä nousemisen kuitenkin kahdeksaan, ettei tule liian pitkä aika itselle päivällä. Päiväunia tykkää siis nukkua oikeastaan pelkästään sylissä, eikä siinäkään yleensä pitkää aikaa kerrallaan. Manducaan yritän totuttaa, mutta oma selkä taas ei siitä kamalasti tykkää, joten pääasiassa ollaan tosiaan tässä sohvalla. Toivottavasti ei enää kovin pitkään, oon ollut aina liikunnallinen ja toimettomuus on henkisesti rankkaa. Mutta en ota asiasta nyt stressiä, hyvinhän meillä nykyään menee.
Mukavaa loppukesää/alkusyksyä ja uudelleen kiitokset aiemmasta tsemppauksesta!