Vauvan kanssa kotona

santukka: saat  multa ainakin suuret sympatiat ja tsempit jatkoon! Aivan varmasti helpottaa! Meillä ei ole koliikkivauvaa, mutta ymmärrän täysin tuon tunteen kun ei voi muuta tehdä kuin olla lähellä kun toisen vatsaan sattuu.
Itseäni pelottaa välillä yöunille meno, ahdistun jo alku illasta kun ajattelen minkälainen yö tulossa. Päivät menee suurimmaks osaks hyvin. Meidän vauva ei niinkään itke öisin vaan on pirteä kuin peipponen ja hävettää myöntää, mutta muutamat kerrat ollaan miehen kanssa nukahdettu vaikka tyttö vieressä juttelee ja ihmettelee, lopulta hänkin on sitten nukahtanut.

Onkos kukaan vielä tehnyt pidempiä automatkoja?
Me ollaan nyt anoppilassa ensi kertaa, automatka tänne normisti n. 4 tuntia. Automatka itsessään meni paremmin kuin olin kuvitellut, kolme-neljä pysähdystä tehtiin ja matkaan kului 7 tuntia. Tämä vierasilla olo onkin ihan toinen juttu. En tiedä onko vauva niin ihmeissään missä ollaan vai mistä johtuu mutta viime yönä tyttö ei nukkunut kuin puolen tunnin tunnin pätkiä kerrallaan ja söikin useammin kuin normaalisti. Nyt sit aamulla huutanut (ruokaa!? väsymystä!? vatsakipua!?) kurkku suorana. Ihan olen hätää kärsimässä välillä :( Kotona nämä huonommatkaan päivät ei ole tällaista tuskaa. Kaiken lisäks en uskalla itse ehdottaa anopille mikä tytön oloa saattais helpottaa kun tämä huutaa hänen sylissä. Me ei olla mitenkään läheisiä ja mä oon aika varuillani aina hänen seurassa. HITTO kun olen heikko :´( On omaa äitiä kyllä ikävä, hänen seurassa voi olla oma itsensä ja hältä saa tukea. Lupautui tulemaan ensi viikollakin yökylään, jotta saadaan edes jonkinlaiset yöunet miehen kanssa nukuttua. Tytöllä nyt siis ikää 7vko ja rapiat.

Sellaista tänne... Parempiakin päiviä on ja huonoinakin päivinä tytön valloittava hymy poistaa kaiken tuskan (vaikka hymy oiskin vaan 'jes jes kakka tuli' -hymy :D).

niin ja mint85 tuohon äidin omaan aikaan - mä sanoin jokunen viikko sitten miehelle, että mä haluan vähintään joka toinen päivä rauhallisen suihkuhetken itselleni. Se rentouttaa mua tarpeeksi :D
 
Santukka: koita jaksaa! Onneksi, onneksi koliikki lopulta menee ohi! On todella ymmärrettävää että voimat on lopussa. Ja kaiken mitä voi tehdä oman ja koko perheen jaksamisen eteen saa tehdä, ilman syyllisyyttä! Oletko muuten kokeillut rintakumia imetykseen? Käytin sitä esikoisen kanssa kun imetys oli silloin aluksi ihan tuskaa. Myös Bepanthen voide auttaa haavaumiin. Voimia!!
 

Santukka, kuulostaa tutulle tuo huutaminen, eikä kyllä käy kateeksi. Meillä esikoinen kärsi koliikista ja helpotti, siinä 2,5kk iässä. Oletteko kokeilleet avuksi vyöhyketerapiaa? Olen kuullut, että siitä voisi olla jotakin apua:) Ja kyllä sillä korvikkeellakin lapset kasvavat:) Ei imetyksen pitäisi olla äidille tuskaa:( Jaksat varmasti olla paremmin lapsesi kanssa, jos et ole itse kipeä. Joku mainitsikin sen rintakumin, se ehkä voisi tosiaan auttaa?

Täällä alkoi menkat eilen:( oisivat voineet kyllä olla pitempään poissa, just oli vajaa 2 viikkoa sitten  loppunut jälkivuoto ja taas sitä ollaan vaipoissa:D no isot ei ole kyllä murheet:D

Eilen illalla kävin ystävieni kanssa ulkona syömässä ja siitä jäätiin vielä terassille parille:) Kivaa oli käydä nautiskelemassa kesäyöstä:) 

Jännää miten sitä oppii nauttimaan niistä pienistäkin hetkistä mistä saa omaa aikaa, juurikin suihkussa käyminen ja kauppareissut:D Itseäänkin tässä on oppinut paremmin tuntemaan äidiksi tultua ja osaa nykyisin ottaa jo ennalta ehkäisevästi "enemmänkin" omaa-aikaa. Suosittelen kyllä kaikille tuota ennalta ehkäisyä, olipa se sitten ulkonasyömistä, urheilua taikka kenties bileilta tyttönen kanssa, mikä irtiotto sopii kellekin:) 

Mitäs ehkäisyä olette muuten ajatelleet???  Mielessäni olisi kuparikierukka, mutta silläkin voi olla niin paljon haittavaikutuksia ... ei paljon kiinnostaisin sen kanssa kipuilla tai muuta, kun lapsetkin olisi hoidettavina. Enkä ylimääräisiä hormooneja haluaisi, niitäkin tässä jo muutenkin ollut hormooni pyöritystä tarpeeksi....hmmm. vaikeeta... no kuitenkin...

Mukavaa tulevaa viikkoa mammoille:)

 

joo, sii kaupassa käynti yksn tai suihkussa oleminen rauhassa, ne on arjen luksusta :D mä eikä mies juo ollenkaan alkoholia, niin omaa aikaa saan myös siinä kun näen kavereita muuten vaan.

ristiäiset on pian ja kaikki on vähän vaiheessa vielä. ei jaksais miettiä kakkuja ja pikkupurtavia...aarrghh.

 
Täällä viikko alkoi hyvin - tyttö nukkui viime yön normaalisti, eli 4-5 tunnin pätkän ja söi ja taas 3 tuntia unta. Sai taas vanhemmat ladattua akkuja. Oli tyttö kyllä niin kummissaan ilmeisesti meidän reissusta.

Ehkäisystä - me ollaan menty ihan kondomi linjalla nyt. Sain minipillereille reseptin, mut tuskin alan käyttämään. E-pillerit veti viimeksi hormoonit niin sekaisin, että reilun vuoden kuukautiset sitten lapsenteko vaiheessa ihan sekaisin. Ja kierukka ei meille paras vaihtoehto kun toista lasta ois tarkoitus alkaa tekemään vuoden parin sisään.
Mulla ei vielä kuukautisia kuulu ja saakin vielä pysyä tovin poissa näköpiiristä. Oiskos siitä jälkivuodon loppumisesta nyt kolmisen viikkoa.

Me aiotaan nimiäiset pitää, mutta paikka ja aika vielä vähän hakusessa. Maistraattiin on tytön nimi jo ilmoitettu ja hän saikin jo ekan postin - kelakortin :D

Mukavaa viikkoa mammoille ja tietty vauvoillekin :)
 

neuvolassa käytiin eilen. kaikki on hyvin, pikku tarzan painaa jo 4kg300jotan grammaa, ja on 54,6cm pätkä. mun hemoglobiini(jos edes kirjotetaan noin :D) on 134! se ei oo ikinä ollut noin hyvä. sain reseptin e-pillereille, ja aion ottaa ne käyttöön heti kun ekat kuukautiset alkaa. mulla(meillä) on lapsiluku täynnä.

viime yö nukuttiin huonosti. johtunee painostavasta ilmasta.

 
Terve vaan kaikille.

Meilläkin eilen neuvola ja tytön painonnousu jämähtänyt. Nyt sitten pitäisi antaa korviketta (tai näin alkuun ajateltiin antaa äidinmaidot pakastimesta) rintaruokinnan lisäksi.
Hassua - itse koen ja vauvakin on vaikuttanut tyytyväiseltä rintaruokinnan riittämiseen, mutta nähtävästi olen tulkinnut vauvani ääntelyitä yms. ihan väärin. Viimeisen 15:sta päivän aikana painoa oli tullut vain 75g.
Meidän tyttö hymyilee, melkein nauraa, "ryömii" eteenpäin ja tykkää leikkiä & jumpata. Nukkuu yönsä ja päiväunensa hyvin useinmiten. Välillä vähän mietitytti syöttäessä että riittääkö maito, mutta kun tyttö kuitenkin tyytyväisen oloinen pari tuntia syötön jälkeen NIIN... Ikää hällä nyt 8 vk... Niin ja lisätään vielä, että tyttö tykkää pulautella ruokailun päätteeksi ja välillä ruokaa tulee ylös tunti syönnin jälkeenkin. Mistä ihmeestä olis pitänyt arvata ettei se rintaruokinta riitä!? :(

Oisko kellään antaa vinkkejä tuohon osittaiseen pulloruokintaan siirtymisessä?
Tyttö ei näytä huolivan Ainu Meledan merkkistä pulloa, seuraavalla syötöllä kokeillaan Avent merkkistä. Äsken annettiin lisämaidot (äidinmaitoa pakastimesta) lusikalla hörpyttäen, kun ei muuten olisi saanut sitä syötyä.

Hirveä fiilis, meinas laattakin lentää - teki niin pahaa kun ei ole pystynyt tuottamaan tytölle tarpeeksi maitoa kasvaakseen.
Kaiken lisäks tyttö sai eilen ekan rotavirusrokotteen, tämän seurauksena tyttö on kakannut ihan hirveesti, mutta ei mielestäni ole ripulia kun kakka on samanlaista kuin normaalisti. Nyt mieleen putkahtaa kauhuaatteet ettei tyttö saa tarpeeksi nestettä :´(

Ja kun yritän syöttää tyttöä useammin, esim. tunnin välein, on syötöt pelkkää näykkimistä, huutoa ja raapimista kun ei maitoa irtoa. Itse stressaannun ja vauva stressaantuu, sitten minä itken ja tunnen oloni vielä kurjemmaksi. Vaan kun annan ruokaa 2-3 tunnin välein irtoaakin näistä rinnoista maitoa sen verran, että tyttö ei hätäänny ja suutu.

Sellaista tänne...
 
Aiim: Imetystuki rystä saa hyviä neuvoja tuohon imetykseen, Imetystukilistalle voi myös kirjoittaa ja kysyä sähköpostilla neuvoa.

Mutta ihan perussääntönä; maitomäärä kyllä nousee kun vain usein imettää (2h välein) vastaamaan vauvan tarpeita. Kun maitoa alkaa tulla, sen määrä kyllä vastaa tarpeita, siis kysynnän mukaan. Mutta jos antaa lisämaitoa (korviketta) ei oma maitomäärä pääse kasvamaan, vaan vähenee.. Jos vauva on tyytyväinen rintaa saatuaan, ei nälkä voi olla.

Minulla oli ihan sama tilanne esikoisen kanssa: paino kulki alirajoilla ja neuvolasta patistettiin antamaan lisämaitoa. Yritinkin muutaman kerran, mutta ne maidot tuli ylös. Päätin sitten vain yksin yrittää ja tiheillä syötöillä sain maidon nousemaan ja heitin tuttipullot roskiin. :)
Aina on Sara ollut siro ja laiha, ei voi kaikki vauvat olla samanlaisia. :)

Tänään käytiin 6 vko neuvolassa, tyttö nyt 54,5cm ja 4,4kg. Paljon isompi kuin isosiskonsa tässä iässä! Taitaa tulla pitkä tyttö. :) Minä jään 158 senttisenä lasteni jalkoihin. ;) Mutta eivätpähän pääse vaatekaapilleni. :)





 

Aiim: samat ajatukset tulivat mieleen, kuin lucialla. Lisämaito tosiaan miinusta rintaruokinnalle.Ja jos lapsi on tyytyväinen niin kuuloistais siltä, että oma maito riittä! Ja pulauttelee ns. ylimääräiset eväät pois.  Toiset vaan kasvaa hitaammin ja on kuitenkin sitä painoa tullut. Sen imetystuen sivuilla on myös puhelinnumero mihin voi soittaa. Suosittelisin sinne kilauttamaan:)  Neuvolassa ei välttämättä osata antaa oikeanlaista imetysohjausta, ja he tuijottavat vaan niitä pirun käyriä. Meilläkin esikoinen oli ja on yhä edelleen pientä tekoa, kuten itse (153,5cm)myös;) Neuvolassa saatiin käydä kuukausittain painoa mittailemassa. Eihän siinä mitään pahaa sinäänsä ole, jos vaikka oikeasti olisi jokin kasvuhäiriö. Itsekin olen joutunut pienuuteni takia lapsena lääkärissä ramppaamaan niin on menny kyllä totisesti hermo tuohon kasvun "kyttäämiseen" KAIKKI  ei vaan kasva niillä hiton käyrillä. 2kk iässä tyttöni painoi 4,2kg ja itse olen kasvanut ihan samaan tahtiin:) 

Nyt toinen lapsukainen on jo vähän isompaa tekoa, liekkö sukupuolellakin väliä. Nyt menossa 68 koon vaatteet ja esikoisella sama koko oli 6kk iässä:)

 
Tytön imuotteessa ei ole mitään vikaa sanotaan nyt se. Ja olen sitä mieltä että äidinmaito on parasta, mutta jos oikeesti näyttää siltä ettei se riitä niin annan pullosta. En tiedä eikö tyttö jaksa sitten imeä rinnasta "tarpeeksi" vai mikä mättää. Tänään pumppasin toisesta rinnasta niin kauan kuin sieltä jotain tuli ja se määrä oli alle 30ml. Eli jos aatellaan että vauva saa imettyä enemmän kuin 30ml esim. 50ml niin laskutoimitusten mukaan se ei riitä (6 osa lapsen painosta pitäisi ilmeisesti syödä). Viimeistä edellisellä neuvolakerralla tyttö oli kasvanut n. 30g päivävauhtia ja sitä ennen 35g, ja nyt sitten laskenut tuohon 5g eikä pituuttakaan ollut tullut lisää kuin 1,5cm. Mä ymmärrän kyllä, että kaikki kasvaa omaa tahtiaan, mutta en mä halua ottaa riskiä, että tyttö ei saakaan tarvitsemaansa ravintoa. Imetystuki ry:n sivuillakin olen käynyt.

Itselläni menee pää sekaisin jos pitää tunnin välein kokea näykkimistä ja raapimista kun rinnasta ei irtoa maitoa! Ja tyttö stressaantuu siitä myös. Eli paska tilanne...
 

Jos se maito nyt ei jostain syystä riitä niin ei tee yhtään huonompaa äitiä jos lisämaitoa joutuu antamaan. Tietty tärkeintä, että lapsi saa tarpeeksi ravintoa ja kohtahan voi jo alkaa kiinteitäkin syöttämään. Voihan olla, että lapsesi on vielä niin pieni, ettei jaksa paljon vielä itse imeä ja pullosta maitoa kyllä tulee paljon nopeammalla vauhdilla. Paljonko nyt oli painoa vauvalla??? Siinähän sen sitten näkee alkaako painoa tulla reilummin lisämaidon avulla.Se minkä verran pumpulle maitoa irtoaa, ei välttämättä kerro paljonko lapsi saa maitoa...

Entäs se pulauttelu? Jääkö sinne mahaan evästä vai tuleeko paljon pois? 

Toivottavasti pullosta maito kelpaa... voi kokeilla erilaisia eri materiaaleista olevia tuttipullon nokkia, tissillä ollessa yrittää huijata pullo suuhun jne. Esikoisen kanssa kaikki kikat käytettii mitä keksittiin ja googletettiin, mutta ei auttanut. Ei lisämaitoa kyllä tarvinnut, mutta kauppareissulta mies soitteli perään, että alatuoda tissi kotiin:D Olishan se ollut helpompaa, jos mieskin olisi voinut tarvittaessa ruokkia. Soseitten aloittamisen jälkeen vähän helpotti, kun nälkään pystyi antamaan muutakin, kuin tissiä.

 
Painoa tällä hetkellä 3850g. Syntyessä 2680g. Eli siihen nähden painoa on tullut kyllä hyvin. Pienoinen on tyttömme, mutta minut huolestutti tuo viimeisen kahden viikon painonnousun vähyys. Terkkarit neuvolassa on mitä on ja katsovat juu niitä käyriä. Itsenikin kohdalla lapsena seurattiin painonnousua - just kattelin omaa neuvolakorttia ja jossain 8kk ikäsenä paino laskenut alle 7kk painoni. No seuraavalla 9kk neuvolakäynnillä painoa olikin tullut sitten reilut 600g lisää. Että silleen, erilailla sitä kasvetaan ja eikä pitäisi vertailla, itse olen sellainen hirveän huolestuvaa tyyppiä.

Pullosta juonut nyt tänään kaksi kertaa ihan tyytyväisenä rintaruokinnan päälle eikä ole pulautellut. Hyvin upposi, toisella kerralla tosin tais jäädäkin pulloon jotain. Ihan tyytyväisenä myös rintaa joi sen saman verran kuin ennenkin - sitten taas alkoi näykkiminen - pullolla jatkettiin ja sen jälkeen tyytyväinen. Korviketta ei vielä ole saanut ja annetaan vasta kun pakastetut on annettu. Maanantaina käyn punnituttamassa tytön, terkkari sanoi että voi tulla soittotunnilla punnituttaa jos haluaa. Minä haluan...
 
Niin ja vielä, että mies on pullosta syöttänyt ja tykkää siitä että pystyy hänkin "ruokkimaan" lastaan :)
 

Hyvä, että pullo kelpaa. Se niiin paljon helpottaa myöskin, jos haluaa jossakin ihan rauhassa käydä:) Eikä tsrvii hätäillä kuivumisestakaan, jos nyt kakkailee paljon. Kyllähän sitä omasta lapsestaan on huolissaan ja vielä ensimmäisen kohdalla kaikki on vielä niin uutta. Mielummin ylihätäilee, kuin toistepäin:)

Kausittaista lienee vauvojenkin kasvaminen. Välillä kasvaavat enempi ja välillä vähempi. 

 
Meil mies kans syöttää vauvaa ku maitoo riittää sillee et voi hyvin pumpata..mun mielestä on hyvä niin mies ja vauva saavat myös luoda siinä sitten omaa suhdettaan :) ja helpottaahan se jos pullosta osaa juoda ni pääsee itse välil hetkeks jonnekin (esim. kampaajalle)..

Aiim: tuosta painonnoususta, jos vauva on tyytyväinen niin en ehkä kauhean huolissani vielä asiasta olisi mut toki hyvä seurata..itse katselin tuossa omaa neuvolakortia (vertaillu omaa ja vauva) ni mulla ei ole edes tullut 1kg yli kahden kk:n ikään mennessä! Silloinki lääkärit oli huolissaan ja olis tehty kaiken maailman tutkimukset mut äitee sano et hän ei ole huolissaan ku lapsi on tyytyväinen et kyl se siitä kasvaa..ja olinki koko lapsuusajan tosi pieni/hoikka..näin vanhemmiten asia on korjaantunut senki eestä :)
Sit taas meitin vauva (5vko 5pv) on nyt 5kg ja syntymäpaino oli 4,1kg..eli kasvaa ihan eri tahtia..
Et aikas yksilöllistähän tuo on..mut jos näyttää ettei lapsi ole tyytyväinen ni sit vain korviketta ei se tosiaan yhtää huonompaa äitiä kenestää tee :)

Ja pulauttelusta viel, myös meidän neiti pulauttelee tosi usein, johtunee siitä et syö tosi ahneesti ja aina itsensä ylitäytee...
 
Pulloruokinta lähtenyt ihan mukavasti käyntiin. Avent merkkinen on meitin tytölle käypä pullo. Rintaa saa aina ensiksi ja sitten sen lisäksi pullosta, jonka isä sitten antaa. Tänään vasta annettiin ensi kertaa korviketta - hyvin maistui, mutta maistui myös rinta sen jälkeen. Alkanut maitoakin herua vähän enemmän tässä parin päivän aikana. Parin tunnin välein olen syöttänyt yötä lukuunottamatta - tyttö nukkuu noin 4 tuntia putkeen ja herää sitten syömään.
Puklua tulee lähes joka syötön jälkeen, mutta ei mitenkään ihan älyttömän paljon.

Hiukan on vaikea tulkita tyttöä, kun ei tiedä johtuuko ärtyneisyys ja itkuisuus rotavirusrokotteesta vaiko nälästä tai kenties väsymyksestä. Tuntuu, että rytmit meni nyt ihan sekaisin kun saatiin rokote ja siihen päälle tämä stressi lapsen ravinnon riittämisestä.
Mutta eiköhän se tästä, tyttö hymyilee niin ihanasti että huolet kaikkoaa :)

Ens maanantaina mies lähteekin sitten töihin ja jäädään tytön kanssa kahden. Kahdeksan viikkoa on mies pitänyt lomia. Vähän jännittää maanantai, mutta eiköhän se siitä kun saadaan rutiinit pyörii :)

Mukavaa sunnuntaita ja tulevaa viikkoa kaikille :)
 

mites on kaikilla mennyt? onko vauvat ollut terveinä?

meillä oli tänään 2kk neuvola, pikku-tarzan sai "rokotteen", suun kautta annettiin nesteenä. eipö ole vielä ollut kiukkuinen. poika painaa jo 5025g. eli taas tullut n.700g lisää kuukaudessa. pituutta on 57cm. muutenkin kaikki on neuvolan puolesta.

poika on kova juttelemaan kun sille päälle sattuu. muuten tyytyy hiljaa kuuntelemaan muiden höpinöitä ja väläyttää aina silloin tällöin ihanan hampaattoman hymyn. 

 
moikka,
palstan hiljaisuutta täälläkin ihmetellään. Onko kaikki keskustelemassa kenties jossakin fb ryhmässä vai eikä vaan ketään innosta kirjotella?
Terveenä on ainakin täällä oltu. Eilen oli "nimiäiset" ja 2kk neuovola viimeviikolla. Painoa 5570g ja pituutta 58,2cm. vaate koko 68 käytössä ja melkeempä siirrytään jo 74 kokoon. Mitäs kokoa muut käyttää? Tuntuu, että niin isot vaattee jo pitää olla. Mitä esikoisella oli 4kk iässä niin tällä jo nyt ne vaatteet. Vähän isompaa tekoa poitsu on:)
Pariviikkoa sitten oli muutama ilta kovaa itkua, mutta sitten tuli yks aamu iiiso kakka niin siihen loppui itkut:) Öisin nukkuu eka pätkän 5tuntia ja yks yö jopa 7 tuntia putkiin pikku ukko veteli unia. Juttua on alkanut tulemaan ja niitä ihania hymyjä tai paremminkin nauruja:)  Niin suloinen ja ihana on vauveli <3
 
Morjens!

Jälleen eloa tällä suunnalla :)

Meillä on mennyt hyvin, mitä nyt rokotteiden jälkeen oli hiukan kiukkuinen viime viikonlopulla. Nyt taas oma itsensä on tyttö.

Onkos jokin FB-ryhmä johon vois liittyä!?

Meillä on edelleen käytössä 56 vaatteet, kun tämä meitin tytsy on 53cm ja 4550g. Tosin pesin jo kaikki 60-68 kokoiset vaatteet valmiiksi käyttöä varten ;)

Meillä myös nukutaan yöt hyvin, pääsääntöisesti 22-23 mennään koisii ja syömään herätään 4-5 välillä ja sitten herätään 7-7.30. Yks yö tossa meni vähän kehnosti ja heti huomas itsessänikin miten tuon 5-6 tunnin unenpätkän tarvitseekaan yössä. Meillä tämä yörytmi on pysynyt jo 3 viikkoa ja toivottavasti jatkuu samanmoisena :D

Sellaista tänne...
 
Heips,

Hiljaista tosiaan on nykyään täällä forumilla niin kirjoittelempas itsekkin nyt tänne.
Täällä oli eilen neidin 2kk neuvola. Pituutta on kertynyt jo 60cm ja painoa 5950g, eli iso tyttö alkaa olla :)

Silmätipat saatiin kun silmät ovat melkein syntymästä asti rähmineet aina enemmän ja vähemmän, nyt taas enemmän. Kertaalleen nyt nuo tipat kokeeksi määräsi, mutta luultavasti
on vain ahtaat kyynelkanavat.

Rotavirus rokotteen myös sai, ei vielä ainakaan ole vatsavaivoja siitä tullut. Vatsa tosin on jo viidettä päivää nyt toimimatta että odotellaan milloin se jättikakka tulee :)

Täällä myös yöt nukutaan hyvin. Yöunille alkaa klo.21-23 välillä ja syö klo.3 aikaan ja toisen kerran klo.6 aikaan ja heräillään yleensä klo.8-9. Yöllä ei jää valvomaan ollenkaan vaikka vaipanvaihdonkin yleensä tuossa kolmen aikaan teen. Alusta asti neiti on hyvin kyllä yöt nukkunut.

Päiväunet ei ole vielä rytmittyneet mitenkään muuten, mutta aamupäivällä suunnilleen samoihin aikoihin lähdetään aina vaunuilemaan ja käytetään koirat lenkillä. Vaunuissa nukkuu tasan sen aikaa kun vaunut liikkuu :) Nyt on muuten päiväunia alkanut nukkumaan taas omassa sängyssä kun välillä oli sellainen vaihe että suostui nukkumaan päivällä vain sylissä. Heräsi heti kun siirsi sänkyyn nukkumaan.

Iloinen ja kovasti jutteleva tyttö on. Hyvin vähän itkee. Väsymystään ja nälkää lähinnä itkeskelee aina silloin tällöin. Kaikinpuolin hyvin siis menee ja vauva-arki ainakin täällä on erittäin kivaa :)

 
Takaisin
Top