Täällä tyttö nyt 4vrk ikäinen ja sellainen nappisilmä että..
Kotiin päästin siis tiistaina ja arkea nyt ollaan päästy sitten elämään. Aluksi olin hieman ahdistunut kuinka kaikki lähtee sujumaan ja tunsin hieman huonoakin omaatuntoa siitä että pieni poikani "joutuisi" nyt sitten olemaan se isompi vaikka niin pieni on itsekkin. Hieman tuo alkupäivien itkeskely on jo helpottanut mutta vieläkin saatan tihruttaa kun imetys on taas tehnyt kovin kipeää ja toinen rinnanpää on taas hajoilemassa. Ostinki sitä lanoliinia(lansinoh) nyt purkillisen ja sitä laittelen oikein antaumuksella tisseihin.
Olen kuitenkin onnistunut vielä imettämään kipeästäkin tissistä tosin hieman harvemmin koska se kipu on iha kamalaa. :( Rintakumin ostin valmiiiksi jos tilanne kävisi ihan epätoivoiseksi ja tuttipulloja on kuin myös korvikettakin.
Ja tuota maitoa siis tulee aivan mielettömästi. Minä kuulunki niihin "suihkutisseihin" että esikoinenkin sai kamalia tissiraivareita jonkinaikaa ja tytölläki on välillä vatsanväänteitä tuon takia.
Tyttö nukkuu hyviä pätkiä 2-3 tuntia ja viimeyönäkin nukkui klo23-5 asti aamulla jolloin sitten itse jo herättelin syömään. Muuten ei kyllä ole tarvinnut puuttua syömisiin kun tyttö pitää kyllä huolen että saa syötävää.
Onhan tämä tällaista totuttelemista ja poikakin hieman on ollut huomionhakuinen.Haluisi tökkiä ja silittää ja luulee varmaan nukeksi siskoansa.
Onneksi mies on kotona sen 3 viikkoa ja muitakin on tässä apuna ollut ja on jos tarvitsee. :)
Yöt on mennyt kyllä hyvin, poika ei ole moksiskaan vaikka samassa huoneessa nukutaan kaikki kun vauva heräilee yöllä.
Mutta taitaa vauva heräillä syömään eli se on menoks . :))
Damon, tsemppiä sinne, kuulostaa kovin tutulta tuo sinun tilanne. Itseänikin ahdisti kovasti esikoiseni kanssa. :( Mutta luulen että sielläkin helpottaa.. On varmasti rankkaa kun ei saa itse huilata mutta ajan kanssa se siitä sitten muuttuu. :)